Jump to content

Theo Walcott


Guest Beelzebot

Recommended Posts

Adebayor må ta litt av skylden for at vi tapte 2 poeng igår men det er et annet problem også. Jeg kan huske at Henry ALLTID satte ballen i det lengste hjørnet når han kom alene med keeper og den gikk imål nesten hver gang. Jeg føler at Adebayor prøver å gjøre det samme hver gang, han prøver alltid å sette ballen i det lengste hjørnet og det ender som regel med at keeper får redda ballen. Når han gjør det hver gang så leser keeperene dette. Jeg har sett reprisene mange ganger og han bruker lang tid på å sikte og før han skyter og keeperen kan bare legge seg ned i det hjørnet for han vet han kommer til å skyte der. Han må variere litt, gå rundt keeperen, skyte i korthjørnet osv. med litt mer presisjon!

Dette blir for dumt .

Kem var det som pressa keeper til å gjøre feil på Theo sitt første mål ? jodda det var Ade.

Adebayor sitter tilvanlig 9 av 10 Aleine med keeper, i går var den dagen han bommet på den ene.

 

Nå er du på bærtur !

Han setter kanskje 5 av 10, og det er på en god dag, han er en for dårlig avslutter, rett og slett ! :(

Ade er så utrolig lett å lese, han skal alltid skru ballen i lengste, og det er han ikke særlig god til..

Så variasjon er det han trenger !

 

Ingen andre som vil gratulere Walcott?! Gutten fikk sine første ligamål!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Jeg har skrevet mye det samme i en annen tråd, men kan skrive det igjen, siden han ikke har fått nok oppmerksomhet! Synd for Walcott at hans prestasjoner i andre omgang ble overskygget av skaden og straffesituasjonen. Uansett viser gutten at han kan bare han får selvtilliten. Etter det første målet ble han plutselig mer tøff i duellene, virket mer sikker i avgjørelsene sine og oppførte seg plutselig som en 4 år eldre fotballspiller. Dersom Walcott ikke hadde scort det første målet, er jeg helt sikker på at han ikke ville skutt, hvis han hadde kommet i en lignende situasjon som det andre målet. Det er ikke noe tvil om at gutten er mye bedre som spiss enn som ving. Innleggene hans holder ikke mål, og mange av hans fine avlsutningsegenskaper blir ikke noe særlig utnyttet på vingen, særlig når han så sjelden går på løp inn i boksen. Nå håper jeg på å se Walcott på topp sammen med Ade. For det første fungerer ikke Ade og Bendtner sammen. De går mye i de samme rommene for å hente ballen og er alt for like spillere - men ikke på en positiv måte som tilfellet er med Tevez og Rooney. De to Man U spillerne løper utrolig mye og liker få touch og mye bevegelse. Forståelsen mellom dem ka nesten sammenlignes med det som Bergkamp, Ljungberg, Pires og Henry hadde mellom seg. Våre to høyreiste spillere liker derimot å dempe ballen ned og holde på den litt. Jeg klarer ikke helt å se for meg at Ade og Bendtner tar masse veggspill dem imellom. Bendtner virker også for treig og er klart best som en targetman, noe som er et problem med tanke på at Ade allerede er targetman.

 

Walcott vil også være en joker med tanke på aat han vil være en fantastisk bakromsspiller hvis Ade klarer å stusse ballen i bakrommet bak midtstopperne.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har skrevet mye det samme i en annen tråd, men kan skrive det igjen, siden han ikke har fått nok oppmerksomhet! Synd for Walcott at hans prestasjoner i andre omgang ble overskygget av skaden og straffesituasjonen. Uansett viser gutten at han kan bare han får selvtilliten. Etter det første målet ble han plutselig mer tøff i duellene, virket mer sikker i avgjørelsene sine og oppførte seg plutselig som en 4 år eldre fotballspiller. Dersom Walcott ikke hadde scort det første målet, er jeg helt sikker på at han ikke ville skutt, hvis han hadde kommet i en lignende situasjon som det andre målet. Det er ikke noe tvil om at gutten er mye bedre som spiss enn som ving. Innleggene hans holder ikke mål, og mange av hans fine avlsutningsegenskaper blir ikke noe særlig utnyttet på vingen, særlig når han så sjelden går på løp inn i boksen. Nå håper jeg på å se Walcott på topp sammen med Ade. For det første fungerer ikke Ade og Bendtner sammen. De går mye i de samme rommene for å hente ballen og er alt for like spillere - men ikke på en positiv måte som tilfellet er med Tevez og Rooney. De to Man U spillerne løper utrolig mye og liker få touch og mye bevegelse. Forståelsen mellom dem ka nesten sammenlignes med det som Bergkamp, Ljungberg, Pires og Henry hadde mellom seg. Våre to høyreiste spillere liker derimot å dempe ballen ned og holde på den litt. Jeg klarer ikke helt å se for meg at Ade og Bendtner tar masse veggspill dem imellom. Bendtner virker også for treig og er klart best som en targetman, noe som er et problem med tanke på at Ade allerede er targetman.

 

Walcott vil også være en joker med tanke på aat han vil være en fantastisk bakromsspiller hvis Ade klarer å stusse ballen i bakrommet bak midtstopperne.

 

Ja men nå er det slik at det er Fabregas som slår de lange ballene og Ade går på løpene i bakrommet. Det er sjeldent Ade stusser en ball i bakrommet bak seg.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Denne gutten bli stor, jævlig stor! Han har så enorm fart at han kan starte 10-20 meter bak forsvareren, og likevel komme langt forran forsvareren. Men jeg ser helst for meg at Walcott fyller en spissplass i framtiden, eller kant i en 4-3-3 formasjon. Skal bli sykt artig å følge med denne gutten videre! :)

Link to comment
Share on other sites

David Bentley er ute å prøver seg på "gode råd" til Theo. personlig synes jeg disse ordene kommer fra feil mann. Bentley blir selvfølgelig hauset opp som vanlig i England etter at han etablert seg på Blackburn og blitt tatt ut på det engelske landslaget. ego'et hans, som vi fra før viste hadde god grobund vokser proposjonalt. jeg mener Bentley var for selvscentrert og utålmodig på å få bekreftelse på at han var verdens midtpunkt til at han kunne lykkes i lagmaskinen Arsenal.

 

Theo derimot trenger råd om å være tålmodig, rolig og kald, men samtidig sylskarp og kynisk på å bruke de mulighetene han får. nettopp dette har han vist de siste kampene, ved scoringene mot Brum og tilretteleggingen mot Milan. Bentleys råd går på tvers av dette og faller for meg på steingrunn. det var nettopp derfor Bentley aldri lykkes i Arsenal. han var konstant ineffektiv og rotet bort ballen med unødvendige driblinger. han var mer opptatt av å bli sett en å levere for laget. dessverre har han enda ikke skjønt det, så når han nå blir ført fram som det "nye engelske håpet" på et middelmodig landslag og som stjernespiller i middelmodige Blackburn og blir "bekreftelsen på at briter kan lykkes bare de kommer seg vekk fra det frankofile Arsenal" så er det åpenbart nok til at man blir man blir "ekspert på Arsenal og veien til suksess". :P

 

en annen kvalitet som mange middelmodigheter, deriblandt Bentley mangler er det å være uforutsigbar og ikke gjenta seg selv, eller følge et mønster. dette gjør det enkelt for motstandernes forsvarere å analysere spillet ditt slik at du blir avkledd og tannløs som angriper. hvem bedre til å vite dette enn Gallas. Theo gjør lurere i å høre på sin egen kaptein, som er en av verdens beste forsvarere enn å la seg lure av en mislykket middelmodighet som sikkert er livredd for at han skal ta fra han vingplassen på det engelske landslaget.

Link to comment
Share on other sites

Selv om det er irriterende å lese slike utsagn fra spillere i andre klubber har han muligens et poeng, men det gjelder for hans egen utvikling. Jeg tror ikke at en spiller som Bently ikke ville slått gjennom i en storklubb som Arsenal. Han har enkelt og greit ikke kapasiteten til å kunne spille et spill av øverste kaliber over tid, slik som Hleb kan for Arsenal, slik som Joe Cole kan for Chelsea og ikke minst, slik som Cristiano Ronaldo gjør for Manchester United. Om slike mål er utenfor rekkevidde er jeg enig med Bentley i at klubbskifte ofte vil være det beste valget, hvert fall på sikt. Forskjellen på Walcott og Bentley er bare det at Theo Walcott har potensial til å kunne spille seg inn på et lag som Arsenal, han har et potensial som overgår Bentleys, og det med god margin. Nå er det ikke sagt at han uansett hva som skjer vil spille seg inn på vårt lag, men han har en såpass god sjanse til det at jeg mener klubbskifte er urimelig. Grunnen til det er at han i Arsenal jobber med, som Theo selv sier, "worldclass players everyday in training", han lærer av Arsene Wenger, som sammen med sitt team er blandt de ypperste i bransjen til å få ut potensialet i unge spillere. Dessuten er Walcott allerede som 18 åring involvert i veldig mange av våre kamper på et vis, ofte ved at han spiller. Med andre ord har han alle muligheter til å spille seg inn på Arsenal. Walcott har startet 15 kamper for Arsenal i år, og sikkert kommet inn som innbytter i like mange. Målet til Walcott var å få med seg 25 starter og 10 scoringer denne sesongen. Han satte seg tøffe mål, men med Eduardo ute og nå som kampprogramet drar seg til ser jeg ikke bort ifra at han starter en del flere kamper denne sesongen. Og med selvtilliten han er i ferd med å opparbeide velger jeg å tro at vi ikke har sett det siste Walcott-målet i år.

 

Walcott har dessuten spilt godt i det siste, meget godt faktisk. Med et par scoringer og noen assist i det siste, livlige starter og svært gode innhopp de siste 5-6 kampene har selvtilliten til engelskmannen steget. Jeg har alltid hatt troen på at Walcott kan om han vil, men ofte har selvtilliten stått litt i veien. Det samme gjelder taktiske valg, men også her ser vi at han forbedrer seg. Alt som skiller ham fra å allerede være en toppspiller sitter mellom øra. På mange måter likner han litt på en viss portugiser i Manchester da han var på samme alder. Nå er det ingen garanti for at Walcott kommer opp på samme nivå, det skal for å være ærlig ganske mye til, men de tekninske ferdighetene er til stede, de fysiske aspektene til Walcott er ekstreme (da tenker jeg på hva han bruker i spillet sitt, rykk, toppfart, balanse og smidighet). For den dagen Walcott sentrer når han skal, og til rett mann, skyter når han skal og dribler når han bør drible, da sitter vi på en av fotballeurpoas ypperste angrepsspillere, jeg er ikke i tvil. Jeg tror han blir en stor gooner med tida, og håper han blir i Arsenal i mange mange år til, gjerne resten av livet om han tar ut sitt potensial. Detter er hvertfall mine synspunkter på Walcotts situasjon.

Link to comment
Share on other sites

Gutten er 18, snart 19 år. Da syns jeg det blir for dumt å begynne å gi han råd og anbefalinger om å tenke på å reise andre steder for å få spille fast.

 

Hadde Walcott vært 21-22-23 år kunne jeg forstått det, men ikke når han bare snart er 19 år.

 

Walcott har også et mye større potensial enn det Bentley hadde når han var hos oss og syns ikke Bentley har vært så fantastisk god de gangene jeg har sett ham og de gangene vi har møtt Rovers. Dette er jo tross alt en middelhavsfarer i Premier League og da skal det vel ikke så mye til for å spille seg til fast plass.

Link to comment
Share on other sites

skjønner ikke hvordan han har nerver til å sammen ligne sin egen situasjon med Walcotts. selv hadde Bentley 10 kamper i Arsenal-trøya fram til han var 21. da hadde han vært på utlån i Norwich og fått masse førstelagsfotball. Walcott er nå 18 år og vært på banen i 59 kamper.

det er ikke så lite til å være 18 år. Walcott var på banen i flere PL-kamper i debut-sesongen (16) enn Bentley var på banen totalt. når var det en selvfølge at en 18-åring skulle spille fast på et av verdens beste lag. også Wenger synes forresten at det ikke lar seg gjøre og sammenligninge de to. han bryr seg ikke om hva Bentley sier og mener han bør holde meningene sine http://sport.setanta.com/en/Sport/News/Foo...britain-locale/ : "I don't know why one player should incite another to leave his club,” said Wenger. “It's not his job. I don't know why he should say that".

 

Theo er forøvrig skadet mot Wigan på lørdag etter en treningskamp mot Colorado Rapids.

Link to comment
Share on other sites

skjønner ikke hvordan han har nerver til å sammen ligne sin egen situasjon med Walcotts. selv hadde Bentley 10 kamper i Arsenal-trøya fram til han var 21. da hadde han vært på utlån i Norwich og kanskje blitt bortskjemt masse førstelagsfotball og stjernestatus. Walcott er nå 18 år og vært på banen i totalt 59 kamper! det er ikke så lite til å være 18 år. Walcott var på banen i flere PL-kamper i debut-sesongen (16) enn Bentley var på banen totalt. hva han er når han er 21 kan man tenke seg til. også Wenger synes forresten at det ikke lar seg gjøre og sammenligninge de to. han bryr seg ikke om hva Bentley mener er uinteressant: "I don't know why one player should incite another to leave his club,” said Wenger. “It's not his job. I don't know why he should say that".

 

når var det en selvfølge at en 18-åring skulle spille fast på et av verdens beste lag?! Bentley er bare misunnerlig for at han ikke fikk like mye førstelagsfotball som Theo nå får. dersom Theo fortsetter å spille på høyrevingen kan han bare vinke farvel til plassen på landslaget.

 

Theo kunne vist hvor stor forskjell det er på han å Bentley allerede på lørdag mot Wigan, men det lar vente på seg. han ble dessverre skadet etter en treningskamp mot Colorado Rapids.

Link to comment
Share on other sites

Har nettopp sett oppsiktsvekkelse innslag nå om Walcott.

 

Roger Allen som oppdaget Theo som 10 åring, var tidligere ungoms trener for FC Newbury Boys youth team og han kontaktet faren Don via broren til Theo etter en trening og fikset en plass i laget til FC Newbury Boys U-11 og faren Don sa at hvis ikke dette hadde skjedd, så hadde Theo neppe spilt fotball i dag! Og godeste Allen sammenlignet Theo med en gammel kjenning nemlig Michael Owen.

 

Må også ta med at Theo fyller 19 på¨søndag, gratulerer med dagen på forhånd!

 

(PS: det er mulig dette innslaget blir vist før kampen i morgen mot Boro.)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Jeg skal innrømme at jeg ikke er Theos største fan, men du verden så vanvittig det er å se på han når han først får opp farten. Raidet i dag er fra en annen verden, det vil jeg gjerne se flere ganger!!

 

La gutten få starte mot United, og alle de resterende kampene. Vil nødig ha et misfornøyd engelsk stjerne til sommeren. Med marginene på sin side, og kyndig veiledning kan han bli en verdensstjerne. Men han trenger fortsatt å modnes en god del!

Link to comment
Share on other sites

Walcott har hatt mange glimrende innhop i det siste. Måtte han starte mot United. Og spille mye resten av sessongen. Men det er jo også en fordel å sett ham inn på slutten av en kamp, for jeg tror ikke han hadde klart å tatt det løpet etter 80 minutter uttpå banen.

 

SuperSub?

Link to comment
Share on other sites

Etter kampen i går var Walcott en av tre(!) spillere som var borte og takket Arsenalfansen.

Fabregas kom bort med tårer i øynene, Gallas feide vaktene til side og kastet skjorta opp til oss. Og Theo, store lille Theo, kom sist, men ble stående i flere minutter å klappe for oss, alene igjen av Arsenalspillerne.

Walcott ble neppe mindre populær etter kampen i går..

Link to comment
Share on other sites

godt å se at theo for en gangs skyld brukte litt muskler i går! dette er noe jeg har savnet å se. han har desverre en tendens til å bli knuffa over ende i dueller litt for ofte. synes også det er litt ubegripelig at wenger ikke dytter eboue tilbake i forsvar når sagna er skada.. gleder meg til å se mer av walcott:)

Link to comment
Share on other sites

Etter kampen i går var Walcott en av tre(!) spillere som var borte og takket Arsenalfansen.

Fabregas kom bort med tårer i øynene, Gallas feide vaktene til side og kastet skjorta opp til oss. Og Theo, store lille Theo, kom sist, men ble stående i flere minutter å klappe for oss, alene igjen av Arsenalspillerne.

Walcott ble neppe mindre populær etter kampen i går..

Fantastisk. Nå fikk jeg tårer i øynene.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...