Jump to content

Poeng for mål


Simbad

Recommended Posts

Nesten så det hadde vært moro å prøve... Men ikke alt

setter seg av "nye" forslag. Husker straffe ved uavgjort-

forsøket i Norge. Ikke helt suksess :angry:

Vi vinner jo ikke masse-null lenger selv heller...? Men for

all del. Det skulle vært bot for å spille for uavgjort!

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er jo akkurat det som er meninga med denne regelen, å få laga til å nesten måtte satse framover i hver kamp. Da vil både spillet bli bedre, kampene morsommere og vi vil helt sikkert få flere mål. Jeg syns Wenger er inne på noe her, men om det vil la seg gjøre, eller om det vil bli noen suksess, det er en annen sak

Link to comment
Share on other sites

Hvis dette hadde vært regelen - da ville vel Arsenal fått over 30 poeng i forhold til Manchester United bare på scorede mål i fjor..?

 

Huff, dette er akkurat sånt jeg ikke liker at Wenger slenger rundt med. Det ender bare med at han blir latterliggjort av andre lags fans og i mediene.. og delvis med rette. Denne regelen er ikke veien å gå, og totalt urealistisk..

Link to comment
Share on other sites

Huff, dette er akkurat sånt jeg ikke liker at Wenger slenger rundt med. Det ender bare med at han blir latterliggjort av andre lags fans og i mediene.. og delvis med rette. Denne regelen er ikke veien å gå, og totalt urealistisk..

21556[/snapback]

Noen må jo si fra om det i det hele tatt skal bli vurdert,

men jeg er helt enig med deg her. Om bare noen andre

hadde sagt det..., tenker jeg.

Link to comment
Share on other sites

Dette vil nok aldri bli noen realitet, ved unntak av Amstel cuper o.l. det ligger alt for mye tradisjoner i fotball til å gjøre om på poengfordelingen.

 

Men dette er vel ikke noe nytt? Synes å huske det var en lignende diskusjon i norge for noen få år siden...

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann

Wenger har selvfølgelig ikke tro på at dette blir gjennomført, men han setter fokus på et veldig viktig spørsmål.

Premier league går i feil retning for tiden.

4-5-1 formasjoner på de fleste lag med overdrevent defensivt vektlegging, fører til kjedelige kamper, og det kommer det til å bli mange av denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

virker for en fin ide for å få lagene til å spille mer underholdende fotball og tiltrekke seg mer publikum. men det vil nok bli vanskelig å gjennomføre.

 

lag som chelski vil legge inn anke mot det hvis det skulle blitt no ut av det. de klarer jo ikke å vinne med mer en 1-2 mål ;)

Link to comment
Share on other sites

Tok ikke lange tiden før dette også ble en slags mini-klagetråd. Når det gjelder selve forslaget til Wenger er jeg nok motstander av å innføre noe slikt. Jeg ønsker å beholde fotball "reglene" slik som de er idag. Får klare seg med at offside ble innført i sin tid *kremt*

Link to comment
Share on other sites

Dette hadde virkelig gjort fotball enda spenende :) Kommer nok ikke til å skje med det første, men kanskje en gang i fremtiden?! ;) Dette hadde isåfall hjulpet arsenal, og gitt mer press på tamme lag som ligger med 9 mann i forsvar! Hater når det skjer i en kamp! Viser at lag er feige og utrygg på fotballen dems når de spiller slik i nesten 90 min! Hvor er storheten og respekten i det? Go Wenger, bra forslag!

Link to comment
Share on other sites

Dette ser interessant ut <_< Kanskje det ikke bare går chelsea sin vei denne gangen hvis de virkelig innfører det. Noe jeg neppe jeg tror dem gjør <_<

 

 

 

Men tror og håper at det vil skje i den nærmeste fremtid :'(

Link to comment
Share on other sites

Guest Viggo Viking
Wenger burde heller konsentrere seg om sin og lagets prestasjon på banen, og ikke hva motstanderen driver med.

21593[/snapback]

Det har du helt rett i!

21597[/snapback]

 

Det er mulig at Wenger virkelig mener det han sier, men jeg klarer ikke å fri meg fra tanken om at dette like godt kan være "mind-game" i forhold til Chelsea og Morinhos defensive tilnærming til sine kamper.

Link to comment
Share on other sites

Det ender bare med at han blir latterliggjort av andre lags fans og i mediene..

........og av egne fans. Garantert at det kun er et par Arsenalsupportere som nikker og tenker "at dette jaggu kunne vært interessant." Ingen andre i verden kan mene at dette er bra for fotballen.

 

"Wenger Knows" ;)

 

Påfallende at dette forslaget kommer nå.

 

Wenger tenker vel også at denne regelen kun skal gjelde lag som kjemper i teten. Hadde vært festlig dersom et lag rykket ned pga av et annet lag vant 4-0 og ikke 2-0.

 

Synes det er flaut at vår manager lirer av seg noe slikt. Lite gjennomtenkt, og motivet er helt klart at han vil Chelseas spillestil til livs. Pinlig

 

Stiller meg 100% bak modKim som mener at AW skal konsentrere seg om Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

"Mind games" Marius, "mind games".

21694[/snapback]

Kall det hva du vil. Personer med downs kan også drive mind games, men særlig elegant er det ikke. Forholder meg til det mannen sier, og det er at han vil ha poeng for mange mål.

 

Dersom han tror han klarer å skape så mye fuzz rundt denne saken at det endrer opplegget til Chelsea så tar han feil. De har funnet vinnerformelen, og den holder de på. Forøvrig samme opplegg mange italienske lag har hatt i lang tid. Milan/Juve/Inter, ikke alltid det er feiende flott fotball, men det er fabelaktige spillere som tar hjem 3 poeng.

 

AW gjør seg selv til latter for å få "the upper hand" på Mourinho? Dette er en sak som blir lagt merke til verden over, ikke bare i England.

Link to comment
Share on other sites

Fordi jeg vet at du må ha ting inn med teskje skriver jeg dette:

 

Jeg mener ikke at AW har downs. Jeg mener bare at det han gjør ikke blir mer utspekulert eller smart bare fordi man kaller det "mind games."

Link to comment
Share on other sites

"Mind games" Marius, "mind games".

21694[/snapback]

Kall det hva du vil. Personer med downs kan også drive mind games, men særlig elegant er det ikke. Forholder meg til det mannen sier, og det er at han vil ha poeng for mange mål.

 

Dersom han tror han klarer å skape så mye fuzz rundt denne saken at det endrer opplegget til Chelsea så tar han feil. De har funnet vinnerformelen, og den holder de på. Forøvrig samme opplegg mange italienske lag har hatt i lang tid. Milan/Juve/Inter, ikke alltid det er feiende flott fotball, men det er fabelaktige spillere som tar hjem 3 poeng.

 

AW gjør seg selv til latter for å få "the upper hand" på Mourinho? Dette er en sak som blir lagt merke til verden over, ikke bare i England.

21695[/snapback]

 

Vet du hva, Marius? Ikke behøver jeg å få inn ting med teskje, ei heller trenger man være rakettforsker, noe du muligens, i eget sinn, ønsker å studere til, for å skjønne hva Wenger her prøver å oppnå. At du ikke forstår det er ingen bombe, ei heller bryr det oss andre så veldig mye......

 

Denne tror jeg forøvrig mannen på:

 

http://news.bbc.co.uk/sport1/hi/football/e...rem/4285018.stm

 

Enjoy your nightcap with your "houllier than thou" holdning, Marius.......

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...