Jump to content

2005.09.19 Everton H


Andain

Recommended Posts

Guest Van Persie

Fra Nettavisen:

 

Campbell takler Osman så det suser etter. Osman og de andre Everton-spillerene viser sin frustrasjon over at Campbell ikke får gult. Arsenal-kapteinen tar det hele med et smil.

 

:ph34r: <_<

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 82
  • Created
  • Last Reply
Guest Van Persie

Slutt!

2-0 og tre veldig viktige poeng er i boks.

To flotte mål av Campbell, som virkelig ser ut til å finne

formen etter de lange skadeavbrekkene sine. Hyggelig for

visekapteinen vår :ph34r: .

 

Hvor mange ganger traff Arsenal treverket i kveld?

Link to comment
Share on other sites

SVært overbevisende forestilling. Godt å ha Sol Campbell tilbake igjen!

Synes de fleste spilte ganske godt idag, de som utmerker seg mest er vel Sol, Cole, Reyes og Fabregas, i mine øyne. Og Svensken var positiv, selv om han hadde et par dårlige avleveringer. Synd for VP at han ikke fikk inn en goal. hleb var skuffende når han kom inn synes jeg, med unntak av en veldig bra stikker i første omgang.

Ellers er det vel ikke så mye mer å si, en kamp vi kontrollerte fra start til mål, Everton var tafatte. Mens vi later til å være back on track, synes vi viste frem flott spill ved flere annledninger! ;)

Link to comment
Share on other sites

ENDELIG ser det ut til å at det begynner å løsne litt for oss, selv om vi nok ikke kan sette Everton som en målestokk. Men denne kampen kan vise seg å bli et av vendepunktene for oss, vi trengte dette !

 

Sol Campbell var uten tvil i mine øyne kampens beste spiller, i tillegg til sine 2 scoringer på dødballer var han bunnsolid i forsvarsrekken hvor han dirigerte og brillierte til tider. At vi har 2 sentrale forsvarsspillere med 2 mål etter 5 kamper bekrefter som noen nevnte tidligere i tråden at vi er blitt farligere ved dødballer.

 

Song fikk sin debut i Arsenal trøyen som innbytter etter 86 minutter, mao ikke rare tiden å vise seg frem på. Litt uheldig i eget forsvar hvor han rotet vekk ballen etter å ha vært litt for passiv, ellers ingenting spesielt å si.

 

Tre nye poeng, og forhåpentligvis starten på noe bra !

 

Eller kan det nevnes at undertegnede fikk god trim under kampen, samt angrer bittert på at parabolen på veggen ikke er festet godt nok. Mistet telling på hvor mange ganger jeg måtte ut å justere på den (det blåser ganske kraftig akkurat nå og er vel meldt storm).

Link to comment
Share on other sites

Meget god kamp i kveld. Virket som det var en meget god stemning på THOF og det var forståelig med slikt fantastisk spill som Arsenal viste i perioder i denne kampen. Frem til skaden var Pires helt fantastisk, virker som han er på vei tilbake til sin beste form. Får håpe smellen ikke er så veldig alvorlig.

Reyes var helt klart MoM for meg. Løp, fintet og la noen fantastiske pass gjennom hele kampen. Han var helt tydelig interessert i å takke søster Neville for sist, og tacklingen hans bakfra så veldig bevisst ut.. Siden han fikk gult kan vel ikke FA gjøre noe mer med dette?

Sol og Kolo hadde stålkontroll bak og når Sol først bestemmer seg for å score mål er han ikke lett å stoppe. Cole og Lauren spiller vel mer angripere enn forsvarere hele kampen og gjør dette bra. Ljungberg virker litt grinete og krangler mye på små bagateller. Er etter dommeren ved fler anledninger uten at det er grunn til å klage. Bør få hvile snart, er ikke så god som han skal være. van Persie- Mr twist and turn himself- har igjen noen utrolige mottak og er veldig god til å slippe ballen til medspillere til riktig tid, men glemmer at han har denne egenskapen ved enkelte anledninger og bruker da litt mye tid. Gilberto og Fabregas styrer midten uten problemer og begge spiller en bra kamp. Fabregas litt rusten de første 10, men deretter full kontroll.

Er fortsatt noe usikker på Hleb. Blir mye på tvers og tilbake. Ved flere anledninger er han på 16 uten at han ser ut til å tenke på en avslutning. Er lett å forsvare seg mot. Teknikk så det holder og en utrolig evne til å motta ballen rettvendt og setter fart mot mål. Bare så synd at han ikke fullfører det han setter igang. Får håpe det kommer med rutinen i PL.

Bergkamp gjør det man kan forvente og vi så et lite glimt av en rutinert 18 åring i Song. Hvilken ro når man tenker på alder og at dette var hans debut. Har stor tro på denne gutten.

 

Alt i alt en grei gjennomkjøring. Synd med skaden til Pires, men forhåpentligvis er han tilbake til neste kamp. Gjør meg utrolig glad når Arsenal varter opp med slikt spill og slik stemning en mandag kveld. ;) :lol:

Link to comment
Share on other sites

1. omgang var enormt bra!! Gode løp, offansiv vilje og scoringer.. Ingenting å utsette. 2. omgang derimot..... GJESP!!! Greit vi leder 2-0, vi har full kontroll, men hvorfor må det være så sinsykt kjedelig. Ikke det at jeg holdt tellingen, men er ganske sikker på at vi slo over dobbelt så mange støtte pasninger enn innlegg. Og hvorfor kommer Bergkamp inn??? Ikke tilfører han kampen noe, ikke trenger han erfaringen og han er ikke akkurat trypen som tetter igjen bakover. Hva med å sette inn Quincy Owusu Abeyie? Han er ung og kunne kanskje tilført noe. Song får spille 7 min, det blir for lite.

Link to comment
Share on other sites

Dette var moro og ennå viktigere: Dette var nødvendig.

Jeg har tidligere skrevet at jeg føler vi er ved en skillevei. Det har handlet om marginer en stund nå. Synes vi var uheldige mot chelsea og udyktige mot boro. Kampen mot thun var en nervekamp og det var denne mot everton også. I hvert fall for meg. Selv om gutta spiller mye bra fotball og er litt på hugget, satt jeg med den lille ekle følelsen at et mål til everton kan fort bringe oss ut av fatning. derfor mener jeg seieren i går var svært viktig. Og det så vi også på utladningen i seiersskriket tiil Sol, som vi så det hos Gilberto mot Thun. Gutta merker sjøl hvor viktig det er , ikke bare for poengene sin skyld, men for selvtilliten sin skyld. Dette er to viktige seire.

Og husk alle sammen. Det er bare å slå chelsea hjemme og en miss fra dem mer enn fra oss. Og det er bedre med en seier og et tap enn to uavgjorte. Jeg tror vi går en spennende tid i møte. Og når det defensive synes så på plass, når vi har noen flere angrepsvåpen enn å tråkle oss inn i midten, både litt (ikke mange) lange pasninger og spill fra kantene (synes Ljungberg var god i går), tror jeg det blir fint å være arsenaltihenger i år og mange år framover.

Link to comment
Share on other sites

Deilig med kampar med kontroll. Frå start til mål. I dag var vi aldri trua, og det tidlege målet var viktig i så måte. Eit tidlig mål, nervane roa seg og vi spelte bra - utan å selge oss defensivt, som vi kanskje har hatt for vane tidlegare.

 

Vi spelar bra offensivt, får fleire strengar å spele på (les: Dødball) og det heile flyt greit. Det einaste eg vil utsette på er at vi framleis er ineffektive trass alt, og litt scoringsteft frå dei som spelar heilt fremst hadde ikkje vert å foran. Det var ikkje fantastisk offensivt, det skal vi vite. Vi har vert langt bedre før i år - forskjellen var stålkontrollen defensivt.

 

Ellers syns eg følgande var dei beste i går: Campbell, Reyes og Lehmann

Skuffelsane var først og fremst Fabregas, men også Ljungberg, som har vist fin form tidlegare i sesongen - ikkje like god i går. Usynlig første halvtimen. Skulle også ønske Robin hadde vist seg fram litt meir, av og til vel han dei litt for vanskelege løysingane.

 

Ting er på vei oppover - og Sol virker til å vere viktig for sjølvtilliten innad i laget.

 

Og hvorfor kommer Bergkamp inn??? Ikke tilfører han kampen noe, ikke trenger han erfaringen og han er ikke akkurat trypen som tetter igjen bakover. Hva med å sette inn Quincy Owusu Abeyie? Han er ung og kunne kanskje tilført noe.

 

No satt ikkje Quincy på benken, så det var litt vanskelig å sette han inn i laget. I ein situasjon der laget leiar 2-0 ville det vert ideelt å sette inn han, det er eg einig i. Kva om laget ikkje hadde gjort det, og jaga mål? Då hadde nok Bergkamp gjort seg bedre. Dette er ei avveiing som må takast før kamp - og Wenger spelte på det trygge - denne gangen. Inntil vi får 7 innbyttarar i England også, så vil det vere slik.

Link to comment
Share on other sites

Guest Arsenal_4ever

Enig med alle her. Kjempe kamp av Arsenal:D

Kjempende, full av selvtillit og viljesterkt lag...heeerlig å se;)

 

The Big Man - Sol - fantastisk.

Synes Reyes er i kanooonform. Gilberto hadde også en bra kamp, svensken spilte også en kjempekamp...nei kunne nok nevnt hele laget jeg da:P Kjempe kamp av alle!! ;)

 

Så Song spille for første gang idag...vet ikke helt hva jeg skal si, blir altfor lite å dømme fra..pluss at det virket som det var nerver ute og gikk... :lol:

 

Nå er vi gang dere...

Just keep it up ...

Link to comment
Share on other sites

Guest Viggo Viking
3 poeng!!!!

Forsvaret virker temmelig solid, men Lauren har fortsatt en vei å gå for å tette høyresiden.

 

Fabregas var nokså laber.

Og offensivt var det lite oppfinnsomhet å spore. 2. omgangen ble en heller trøtt affære sett med nøytrale øyne.

 

Sol lyste opp!!!!!!!!!

21130[/snapback]

 

Fabregas "laber".....????

 

"nøytrale øyne"....???

 

Jeg vet ikke om vi har sett samme kamp, men i løpet av kampen bet jeg meg merke i at Fabregas i mye større grad enn tidligere bidro til å balansere midtbanen og sette i gang spill bakfra.

 

Når det gjelder 2. omgang så kan jeg ikke med beste evne se at den var så trasig, men så er mine øyne ikke spesielt nøytrale.

Link to comment
Share on other sites

(Jeg må alltid se kampene i opptak på grunn av min alder og på grunn av kjiiipe foreldre... :'( )

 

Men nå er den sett og kampen er i boks:

Yahooo! :D

Dette er så bra som det kan bli!!! (uten Henry....)

 

Jeg mener at Sol skal bli den nye kapteinen jeg da men...ikke på grunn av at han scora to i går da men på grunn av at han er mer kapteintypen, som slett ikke Henry er...

 

Litt digg at Song fik prøve seg (de siste 5 minutta :huh: ), og det han viste var ikke av den dumme sorten det. Selv om han ikke fikk gjort så mye utenom å sende pasninger rund på midten...

 

Konge frispark av Josè, som var konge avslutta av Sol...!!!

Jeg mener at det ikke var bedre prestasjon det Campbell gjorde enn Reyes sin....når du legger sånne innlegg så viser du at du har silkefot på høyt plan asså!! Men ikke det at Campbell ikke gjorde en god prestasjon da, fordi det var konge gjort av ham.

 

Cahill skulle hatt rødt helt klart etter alt det han gjorde. Jeg tror at det var lurt av Everton å bytte ham ut...

 

Reyes viser storform! Han finter og viser at han kan spille 100% selv uten Thierry med seg på topp, selv om jeg gleder meg til å se de to brilliere på topp der da...! ;)

 

Håper ikke at Pires blir langtids-skada, selv om Hleb er en topp erstatter så er det nesten det vi sist trengte at Pires er skada en stund.

 

Fabregas har overbevist meg iallefall om at han er det klart første valget ved siden av Gilberto, og kommer til å være det en laaaang stund. Han der er og blir veldig stor som fotballspiller. Uredd og god!

 

 

Dette var 3 veldig viktige poeng som kommer etter den kraftoppvisningen av Sol - The Man!

Arsenal hadde jo absolutt ALT spillet, og jeg er overraska over at ballposisjonen bare var noe rundt 60 - 40% i Arsenal's favør selvsagt!

 

TAKK! :D

Link to comment
Share on other sites

Guest Van Persie

Håper ikke at Pires blir langtids-skada, selv om Hleb er en topp erstatter så er det nesten det vi sist trengte at Pires er skada en stund.

 

21174[/snapback]

Pires er sannsynligvis ute mot West Ham. Mer vet jeg ikke.

Link to comment
Share on other sites

Dette sier vel det meste om forholdet mellom Arsenal og ManU:

 

http://home.skysports.com/list.asp?hlid=30...nel=premiership

 

Og etter å ha studert hendelsen fler ganger virker det som Neville går bevisst inn med hø kne mens han tackler på ballen med ve fot.

21226[/snapback]

 

Det forundrer meg at Neville's bevisste forsøk på å skade Pires ikke har blitt mer omtalt på forumet. Er forumistene våkne? Vi snakker her om en spiller som skulle vært ekskludert fra fotballen!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...