Jump to content

Juniorlaget og reservene


Rocky

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Da røyk U-21 på sesongens første serietap. Fikk stryk av Sunderland 1-5. Vivianos første kamp i Arsenaltrøye. Afobe ute med strekk (fra forrige uke?).

Italieneren angrer nok på overgangen nå, fra å nesten klare CL-plass for et godt italiensk lag til tredjekeeper og spilletid for et middels reservelag(der de beste er utleid)

Og mens vi snakker om utleid spilte visst Bellerin nok en god kamp for Watford i går.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Bellerin hadde også en forrykende assist mot Leeds i kampen før det hvor han løpte fra innenfor egen banehalvdel før han serverte en medspiller.

 

Zola har forøvrig sagt opp som Watford manager, men Bellerin er såpass god at jeg regner med han fortsatt får spilletid for Watford på tross av dette.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

U-18 videre i FA Youth Cup etter å ha slått Peterborough 6-1 på bortebane. Chuba Akpoms hattrick ble satt i skyggen av 16 år gamle Dan Crawley som kom fra Villa i sommer. Unggutten scoret 2 selv og hadde assist på de 4 siste målene. Han startet sesongen lovende, men skader har holdt ham utenfor rampelyset. Hvis han holder seg skadefri utover vil han nok bli å se både i CL youth (U19) og på U21-laget.

Link to comment
Share on other sites

U-18 videre i FA Youth Cup etter å ha slått Peterborough 6-1 på bortebane. Chuba Akpoms hattrick ble satt i skyggen av 16 år gamle Dan Crawley som kom fra Villa i sommer. Unggutten scoret 2 selv og hadde assist på de 4 siste målene. Han startet sesongen lovende, men skader har holdt ham utenfor rampelyset. Hvis han holder seg skadefri utover vil han nok bli å se både i CL youth (U19) og på U21-laget.

http://www.arsenal.com/match/report/1314/post/youth/youth-cup-peterborough-v-arsenal

Link to comment
Share on other sites

http://www.arsenal.com/news/news-archive/akpom-joins-brentford-on-loan

 

Chuba Akpoms lån til Brentford er offisiellt. Jeg leste for et par dager siden at låneavtalen var lagt på is pga skader på Bendtner og Walcott. Da kan vi kanskje anta at Bendtners skade er mindre enn først antatt, eller at en annen spiss (Morato) er på vei inn?

Link to comment
Share on other sites

Får håpe Akpom har et like vellykket opphold i Brentford som Wojciech hadde. Er i mine øyne det største spisstalentet vi har i klubben da Afobe dessverre ikke har kommet seg tilbake til det nivået han holdt før han hadde uflaks med skader.

 

Siden jeg nevnte Afobe er det vel også til pass å legge ved dette intervjuet med han som kom ut i går:

 

'This is what I’m meant to be doing'

 

Han virker å være meget reflektert Benik og jeg skulle så gjerne ønske at han lykkes i Arsenal, men den uflaksen han har hatt med skader virker å ha satt han tilbake mye. Er dog fortsatt bare 20 år gammel, men dette er tiden hvor han må begynne å vise noe for førstelaget og det har han ikke klart noe særlig de siste 3 årene..

Edited by Stefan B
Link to comment
Share on other sites

Afobe scoret forøvrig Arsenal sitt eneste mål i 3-1 tapet mot Boro for U21 laget tidligere i dag. Håper han kan finne tilbake til scoringsformen og potensielt få et innhopp eller to for førstelaget hvis han imponerer for reservene. Er jo fortsatt bare 20 år gammel (yngre enn Sanogo bla.) selv om han har vært pratet om i en halv evighet allerede.

 

En annen ting som er verdt å nevne er at stortalentet Daniel Crowley måtte tidlig av banen på båre. Utrolig synd, men han er jo fortsatt veldig ung så regner med det ikke hemmer utviklingen hans.

 

Daniel crowley @danielcrowley24 26m

Injured again

Jack Wilshere @JackWilshere 3m

@danielcrowley24: Injured again” what's happened!?

Daniel crowley @danielcrowley24 2m

@JackWilshere done my ankle man

Edited by Stefan B
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Link to comment
Share on other sites

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...