Jump to content

Stiligste stadion i Norge?


Guest Young Gun

Hvilken stadion i TL syns du er flottest?  

48 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Guest Young Gun

det inkluderer både gressteppe, stadionannlegget og atmosfæren rundt!

 

Beklager til alle ham\kam, start og fredrikstad fans som ikke kom med.

Synes kanskje ikke disse lagene har en helt "ferdigtegna" stadion ennå på linje med de andre lagene, men er klar over at de tre lagene stapper inn godt over 9000 på goddager! og så har vel alle tre en ambisjon om å bygge ny stadion om noen år.

 

Min stemme går til Aspmyra stadion! herlig amosfære!

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS

Tåpelig. Viking Stadion er riktignok betraktelig flottere enn den oppspiste Stavanger Stadion, men å sammenligne Viking Stadion med Molde Stadion - ja, det blir til og med for subjektivt for min smak. Viking Stadion blir et makkverk i forhold.

 

Men når det kommer til atmosfæren så henger dessverre ikke "Røkke-Løkka" med. Tornekrattet er en av de dårligste supporterklubbene i Norge, og tilskuertallet generelt på Molde Stadion de siste årene - har vært som resultatene for klubben - falende.

 

For øvrig en elendig stemning på Viking Stadion også! Utrolig at 15.000 "tilhengere" kan være så stille i løpet av nitti minutter. Men sånn er jo det, supportere som blir mer engasjert over å høre en bergensere synge "Me e Viking, åhå, me e Viking, åhå, me e Viking, åhå, Me e norges beste fotballag, åleleåhå!" enn å se laget i sine hjerter direkte på kamp, kan man vel ikke ta seriøst.

 

Staddaen er overlegen når det kommer til stemning!

Link to comment
Share on other sites

Hva f*** er det som er tåpelig med den påstanden? Du har AKKURAT LIKE LITE greie på arkitektur, som du generelt har greie på fotball, Alexander. Er det egentlig noe i det hele tatt har greie på????? Du er pinadø verre enn Marco. :D :P

 

Har du forøvrig vært på Viking Stadion?

Link to comment
Share on other sites

Guest Young Gun

Viking stadion er norges flotteste stadion,må innrømme d! og banen er veldig bra!

syns også at vikings stadion er finere enn røkkeløkka, men kan jo hende d har noe med publikumstilstrømningen å gjøre.

 

syns også det er litt merkelig at åråsen ikke får stemmer..intim stadion med fin atmosfære som kan minne noe om vår egen lekegrind highbury!

 

Men uansett! 5000 nordlendinger på aspmyra lager mere bråk enn 15000 siddiser.

Link to comment
Share on other sites

Her var det mye å henge fingrene i.

Noen nevner Åråsen, fysj. Gå og vask munnen din, den er ikke mye fin. Eneste som er brukbart der er svingen til bortesupporterene, men der er det noen stolper som ødelegger helhetsinntrykket. Langsidene der holder ikke mål, og jeg ser ikke poenget med å ha leiligheter med verandaer inn mot banen.

 

Molde: Flott stadion, kanskje den med finest beliggenhet, men det drukner bort i de ræva supporterene de har. Håper de rykker ned.

 

Var nylig på CLS i Ålesund, flott den også, men hvorfor i all verden tettet de ikke tribuner rundt hele stadion? Er ikke akkurat at gresset der trenger sollysog vind for å gro godt. Stemningen der var veldig bra, fin akustikk.

 

Alfheim og Briskeby er to små og livsfarlige stadioner. Provosoriske tribuner holder ikke mål bak svingene på Alfheim og når man må klippe ned gjerder rundt Briskeby for å kunne se kampen så sier det seg selv. Langsidene på Alfheim er helt ok, men ikke noe mer. Briskeby skal ha for at den er intim, but thats it.

 

Ullevaal, flott stadion. VG-svingen er kanskje norges beste stadion del, men Cola må bygges opp til å bli like høy som resten av stadion før det blir en nytelse å se på. Men Cola skal ha for at det blir utrolig bra stemning oppunder taket der.

 

Odd Stadion, skam for Norge.

 

Kristiansand Stadion.. løpebaner. Need I say more?

 

Fredrikstad: Ikke særlig pen å se på, men nostalgien trekker opp. Herlig gammel klokkesving med betong tribune og stålstolper som "tar imot" ras fra tribunen.

 

Lerkendal, bra stadion, men noe av svingene passer ikke helt. Et eller annet deler opp svingen i to ved bortesupporterene. Hva er det? Losjebokser?

 

Har ikke vært i Bodø så jeg kan ikke si så mye bortsett fra hva man ser av bilder og liker det ikke. Dessuten er det laaangt å dra på kamp dit.

 

Har heller ikke vært på Viking Stadion, men av det jeg har sett av bilder så går nok Viking av med seieren. Tror nok de har den fineste stadion i norge nå.

 

Brann stadion trenges ikke å nevnes av den enkle grunn at den ligger i Bergen. :D

 

Min topp tre blir dermed slik med tanke på arkitektur:

1) Viking

2) Molde

3) Ålesund

 

Mvh

Kjellus som venter på Vålerenga Park :P

Link to comment
Share on other sites

Guest Young Gun

da må du nesten ta deg en tur hit når glimt tromsø spiller kamp! bruker å bli temmelig høy temperatur blant "sindige" nordlendinger. ellers må jeg si meg imponert over din viten om stadionannleggene her i norge! du må jo studere dem så mye at du glemmer å hjelpe laget ditt til maksimal suksess, hehe. :D

Link to comment
Share on other sites

da må du nesten ta deg en tur hit når glimt tromsø spiller kamp! bruker å bli temmelig høy temperatur blant "sindige" nordlendinger. ellers må jeg si meg imponert over din viten om stadionannleggene her i norge! du må jo studere dem så mye at du glemmer å hjelpe laget ditt til maksimal suksess, hehe. :D

18630[/snapback]

Kommer aldri til å dra på Bodø/Glimt - Tromsø. Kanskje neste gang Enga skal på besøk, men det kan jo fort bli noen år til...

Link to comment
Share on other sites

Guest Young Gun
da må du nesten ta deg en tur hit når glimt tromsø spiller kamp! bruker å bli temmelig høy temperatur blant "sindige" nordlendinger. ellers må jeg si meg imponert over din viten om stadionannleggene her i norge! du må jo studere dem så mye at du glemmer å hjelpe laget ditt til maksimal suksess, hehe. :D

18630[/snapback]

Kommer aldri til å dra på Bodø/Glimt - Tromsø. Kanskje neste gang Enga skal på besøk, men det kan jo fort bli noen år til...

18637[/snapback]

Vi rykker aldri ned, hvis det er det du prøver å presisere her!? Men man skal jo aldri si aldri så lenge lag som enga og resten av høvleriet fortseter å legge seg bakpå og rane med seg en seier hjem til trygge sør-norge (sikter til 0-1 her nede tidligere i år). Som Thierry Henry så pent sa det: "chelsea legger seg bakpå så fort de møter arsenal. Det må jo bare bety en ting, at de frykter oss"

 

Man skal aldri være for trygge bakover mot kontringsterke nordlendinger.

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS
Hva f*** er det som er tåpelig med den påstanden? Du har AKKURAT LIKE LITE greie på arkitektur, som du generelt har greie på fotball, Alexander. Er det egentlig noe i det hele tatt har greie på????? Du er pinadø verre enn Marco. :huh: ;)

 

Har du forøvrig vært på Viking Stadion?

18616[/snapback]

 

Mod?

 

Ja, jeg har faktisk vært på Viking Stadion. Føler ikke at jeg trenger å diskutere mer med deg - språket ditt taler for seg selv.

 

AlexanderS - som registrerer at du nok en gang er utestengt fra VGD, pga. helt fantastisk barnslig oppførsel.

 

http://vg.transact.no/Item.asp?GroupID=118...age=-1#11578042

Link to comment
Share on other sites

Du må passe på at Øyvind ikke rasserer hele SIF, Morten! :huh:

18701[/snapback]

 

Ja, liker ikke utviklingen med at Ekeland er vekke, men

håper han kommer tilbake.

Hvorfor treneren ble sparket er et mysterium. ;)

Får håpe det tar seg opp med Endre Tangen og Schouen jr,

vant i går. ;)

Link to comment
Share on other sites

Her var det mye å henge fingrene i.

Noen nevner Åråsen, fysj. Gå og vask munnen din, den er ikke mye fin. Eneste som er brukbart der er svingen til bortesupporterene, men der er det noen stolper som ødelegger helhetsinntrykket. Langsidene der holder ikke mål, og jeg ser ikke poenget med å ha leiligheter med verandaer inn mot banen.

18628[/snapback]

 

Du setter fingeren på noen poeng der Kjellus. Men stemingen var bra i siste møte med VIF! :ph34r:

 

Synes Viking og Molde er de to beste i Norge.

 

Hilsen Charlie George som følger LSK i moderater mengder.

Link to comment
Share on other sites

Guest andpet

jeg er født og oppvokst nær Molde.... må få si at det er en kjempefin stadion med sjel... :ph34r:

viking kommer på en sur andreplass med ullevaal i helene....

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...
Blir nok denne dersom beliggenhet og arkitektur skal takes med i beregningen.

160.jpg

 

Vakkert syn!

18603[/snapback]

Røkke-løkka har det fineste utseende. En førsteplass!

 

Andreplassen går til Viking stadion. Også fin.

 

Tredjeplassen går til Ullevål. Ligger i hjertet av Oslo!

 

Går rett til sisteplassen nå jeg: Åråsen! Søyler som ødelegger utsikten og banen er vel den minste i Norge. (Hvis man ikke regner med 7-er banene!)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...