Jump to content

Trådene som allerede er der


ben lakris

Recommended Posts

Jeg synes vi har noen meget fine sider og de som har ansvaret kan være stolte av de. Synes også at det er viktig at sidenes innhold blir kontrollert på en voksen måte. Men jeg synes det kan være vanskelig å starte en ny debatt eller tråd på den måten at jeg synes det er vanskelig å vite om det jeg skriver skulle vært plassert under en allerede eksisterende tråd. Spesielt når det ikke alltid er opplagt ut i fra overskriften hva tråden innebærer. Tenker for eksempel på medlemmet som forespør hoteller nær highbury. Det er ikke bare naturlig å tenke at jeg må gå inn på tråden whats new in London (eller noe sånt). Det er kanskje enkelt for de som leser alt, men for de av oss som ikke gjør det kan det være vanskeliger å orientere seg. Tror det er umulig å unngå at folk lager nye tråder der det allerede eksisterer tråder fra før. Men skjønner at det må være en viss orden ellers blir det fort kaos. Dette er bare ment som et lite hjertesukk.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan bare svare for min egen del, men ettersom det hovedsaklig er jeg som står for det meste som skjer av stenging og flytting, er det vel også jeg som bør ta sukk og kritikk på min kappe.

 

Problemet er ikke én og annen slik tråd isolert sett, men at flere av dem vil føre til at de mer "interessante trådene" forsvinner bakover fortere enn de ellers ville gjort. Dette vil i sin tur igjen føre til at man ofte ikke oppdager de nevnte trådene og starter nye tråder om evner som debatteres i andre tråder igjen. Sånn sett blir dette en slags spiraleffekt om den først begynner å gå. Og da blir det vanskeligere å holde det i sjakk.

 

At nye brukere og brukere som ikke er innom sidene så ofte lager nye tråder av typen som nevnes har jeg full forståelse for. Derfor slettet jeg heller ikke tråden som omhandlet hoteller, men lar den stå et par-tre dager før jeg fjerner den. Forhåpentligvis vil de som lurer da ha oppdaget hvor de kan finne informasjonen, og vet dette til neste gang.

 

Men *hands up* - oppfattes jeg som for streng på dette, så er det ikke noe problem å løsne på praksisen. Får jeg signaler på dette, så vil jeg selvsagt også rette meg etter disse.

Link to comment
Share on other sites

[snip]

Problemet er ikke én og annen slik tråd isolert sett, men at flere av dem vil føre til at de mer "interessante trådene" forsvinner bakover fortere enn de ellers ville gjort.

[snip]

Men *hands up* - oppfattes jeg som for streng på dette, så er det ikke noe problem å løsne på praksisen. Får jeg signaler på dette, så vil jeg selvsagt også rette meg etter disse.

18597[/snapback]

 

Forstår problemet, men ser ikke en "bedre" løsning.

Syns dagens praksis er helt grei ;)

Vi tåler litt internjustis også så lenge man informerer

og ikke bare kjefter. Det gjør forhåpentligvis også

jobben litt enklere for Moderatorene. Jevnt over syns

jeg faktisk det er en svært god tone her - og at folk

er hjelpsomme og lærevillige. Keep it up!

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes vi har noen meget fine sider og de som har ansvaret kan være stolte av de. Synes også at det er viktig at sidenes innhold blir kontrollert på en voksen måte. Men jeg synes det kan være vanskelig å starte en ny debatt eller tråd på den måten at jeg synes det er vanskelig å vite om det jeg skriver skulle vært plassert under en allerede eksisterende tråd. Spesielt når det ikke alltid er opplagt ut i fra overskriften hva tråden innebærer. Tenker for eksempel på medlemmet som forespør hoteller nær highbury. Det er ikke bare naturlig å tenke at jeg må gå inn på tråden whats new in London (eller noe sånt). Det er kanskje enkelt for de som leser alt, men for de av oss som ikke gjør det kan det være vanskeliger å orientere seg. Tror det er umulig å unngå at folk lager nye tråder der det allerede eksisterer tråder fra før. Men skjønner at det må være en viss orden ellers blir det fort kaos. Dette er bare ment som et lite hjertesukk.

18592[/snapback]

 

Slik jeg oppfatter innlegget så er det kanskje ikke en kritikk mot moderator. Men heller en kritikk mot oss andre som lager tråder med "dårlige" overskrifter. Slik jeg ser det er det viktig at når vi lager en ny tråd, så må vi lage en overskrift som er informativ og ikke forvirrende.

 

Og selvfølgelig bør alle sjekke hvilke tråder som finnes fra før.

Link to comment
Share on other sites

Du sier det klarere enn meg Polljen. Jeg synes vi må være nøye med ovesrskriftene. Skulle vi hatt en hel haug tråder som begynte med "Kjøp Wenger....." ville det vært håpløst å orientere seg. Moderator gjør en strålende jobb. Men kanskje kunne moderator tillatt seg å endre overskrifter for å få de enda tydeligere. Heller ikke ment som kritikk, men som et forslag for å holde orden.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...