Jump to content

Magic Wenger - 500 matches


Guest jensemann

Recommended Posts

Guest jensemann

Hvis man sammenligner de siste 500 kampene med de 500 forutgående, vil man se betydningen av Arsene Wengers inntreden i Arsenal.

Mannen er ganske enkelt genial og har bevist det med utallige trofeer.

Allikevel syter vi Arsenal-supportere oss over manglende suksess i champions league, er dette fornuftig??

Og, er det realistisk å håpe på triumf i denne turneringen i konkurranse med klubber som har en pengehaug mange ganger så stor som vår??

Link to comment
Share on other sites

Nei, det er ikke riktig... Er flere enn bare Wenger som mener at CL ikke gir en skikkelig fasit på hvem som er best i Europa uansett.. Det er for mye cup-spill til at det kan bli det. Wenger, og Mourinho, har feks sagt at de ser på CL som en bonus i tillegg til å bli seriemestere.

Link to comment
Share on other sites

Man kan aldri verdsette denne mannens inntreden i Arsenal nok. Han har egenhendig forandret klubben til kanskje den mest proffesjonelle og veldrevne man kan finne i England. At han ikke har hatt suksess i CL er en tilfeldighet og det har etterhvert blitt en mare for spillerne.

For min egen del er CL krydder, fileten er og blir PL. Det er gjennom en hel sesong at man beviser at man er best. Liverpool er det beste beviset på at tilfeldigheter avgjør i en cupturnering, men de beviser også at det ikke er pengene som bestemmer. Underdogs kan stadig overraske i denne turneringen, det er færre tilfeldigheter i PL.

Link to comment
Share on other sites

Guest Marius

Du skriver på en slik måte at det ikke går ann å ta deg alvorlig.

 

Hva er det som egentlig er motivet for det du skriver her. At Arsenal FC har hatt mer suksess de siste 7-8 årene enn vi har hatt de siste 40. Og at vi derfor ikke bør klage, men bare være fornøyd?

 

Arsenal har stabilisert seg som en av de 4 store i England. Målsetningen og ambisjonenen til Arsenal har vært å hevde seg i Europa. Supporternes(våre) forventninger er et speilbilde av ledelsen i AFC`s egne forventninger/ambisjoner.

 

Suksess i Europa er et mål for Arsenal. Ledelsen, trenerteamet og spillerne selv har uttrykt skuffelse og frustrasjon over dårlige resultater i de foregående sesongers CL. Blir det ikke dermed rimelig at også vi uttrykker samme frustrasjon, selv om Arsenal FC er i en posisjon de færreste av oss hadde drømt om for 10 år siden?

 

Vi kan ikke slutte å sette oss høye mål bare fordi vi er blitt større enn først antatt.

 

Suksess i Europa er neste steg for Arsenal. Vi ønsker å konkurrere med de største og vi ønsker å bli størst! Jeg synes ikke det er urealistisk eller lite fornuftig å forvente suksess også i Europa. (Synes du Jensemann at det er lite fornuftig å ønske Arsenal større enn de allerede er? Hvilket det kan virke som du mener.)

 

Men skulle resultatene utebli i år også, betyr ikke det at man er misfornøyd med AW eller situasjonen Arsenal FC er i.

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann

Spørsmålene mine var; er det mulig å utvikle dette laget videre??

Er det fornuftig å syte seg over manglende cl-suksess?? og

Er det realistisk å håpe på triumf i cl, på tross av at vi konkurrerer med klubber som kan kjøpe spillere som vi bare kan drømme om. (Essien, Baptista, Robinho, SWP osv).

Motivet for spørsmålene er å skape en interessant diskusjon omkring vår holdning til fremtiden.

De aller fleste, ja nært sagt samtlige her inne har vel allerede skjønt det, men marius krever selvfølgelig litt ekstra forklaring, som vanlig.

Han presterer faktisk å spekulere i om Jensemann ikke har lyst til at Arsenal skal ha suksess i Europa, og lurer også på om Jensemann ikke synes Arsenal skal ha som målsetting å få suksess i Europa.

Dette er en måte å svare på som bare skaper irritasjon og krangling.

Nå har vel marius tidligere bevist at han har litt vanskelig for det men PRØV å være en smule saklig innimellom da, sånn for deltagernes skyld da mener jeg.

Videre tror jeg faktisk det ikke BARE er tilfeldigheter at enkelte lag er gode i Europa, og andre ikke er det, til tross for at cup er cup.

Arsenal har jo bevist år etter år at vi er et meget godt cup-lag, men da først og fremst i FA-cupen.

Gode cup-lag klarer å mobilisere et ekstra nivå når det trengs, et godt eksempel på det var Rosenborgs evne til å heve seg i cl på slutten av -90-tallet, på tross av at alle mulige forutsetninger talte for at de ikke skulle kunne konkurrere med disse pengemaskinene.

Hvorfor klarer så Arsenal ikke å karre seg lenger i cl, når vi samtidig vinner FA-cupen nesten hvert år??

Er det bare tilfeldigheter??

Kan det ha noe med nivåforskjell å gjøre?? (Chelsky møter vi jo både i cl og fa-cupen).

Og marius, legg merke til at jeg stiller spørsmål, så kan du prøve å svare :blink:

Link to comment
Share on other sites

"Vi" må vinne denne 500'de kampen for ham i dag da...! Det hadde jo vært drit kjipt hvis ikke.

 

Takk, Wenger for de kampene jeg har fått med meg...håper det blir mange flere! ;)

18317[/snapback]

 

Forresten, er Chelski kampen i dag den 500'de, eller har den allerede vært?? ;)

;)

Link to comment
Share on other sites

Guest A. Hleb

Et av Wengers største ønsker er nok å vinne CL.

Han har vunnet PL, FA cup, alt som er!!!

CL er en av de få tingene han ikke har oppnådd å vinne!

Link to comment
Share on other sites

Guest A. Hleb
Hvis man sammenligner de siste 500 kampene med de 500 forutgående, vil man se betydningen av Arsene Wengers inntreden i Arsenal.

Mannen er ganske enkelt genial og har bevist det med utallige trofeer.

Allikevel syter vi Arsenal-supportere oss over manglende suksess i champions league, er dette fornuftig??

Og, er det realistisk å håpe på triumf i denne turneringen i konkurranse med klubber som har en pengehaug mange ganger så stor som vår??

18239[/snapback]

 

Tror Herbert Chapman var større???!!!!!!!

 

Wenger er et geni og har utviklet Arsenal enormt.

Den mannen må fortsatt være i Arsenal også etter at han gir seg som manager.

18337[/snapback]

 

Wenger skal aldri gi seg som manager i arsenal! han skal være der så lenge han lever!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann

Det ble ikke den kampen Wenger håpet på og hadde fortjent.

Kamp nr 500 beviste allikevel at vi er fullt på høyde med pengemaskinen chelsky.

Tror kanskje scumchester blir like tøffe som chelsky i år.

Det som imidlertid gir meg håp er at vi har den klart beste manageren av de tre store.

Nr 1 - Arsene Wenger

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...