Jump to content

500 mill


Patryk2402

Recommended Posts

Wenger har fått utbetalt 500 mill til spillerkjøp. 500 mill er ganske mye, og vi kan få kjøpt kvalitets spillere for så masse.

for det første syntes jeg at wenger burde bruke penger på en kvalitets keeper. jeg har hatt frey som en veldig god kanditat til å bare arsenals trøye..

 

Hvilke spillere burde wenger kjøpe?

Link to comment
Share on other sites

Guest martean

Jeg er enig i at Frey ville vært et bra kjøp. Det er den delen av banen Arsenal sliter mest og trenger forsterkinger i. Leo Franco ville også kanskje vært aktuell...?

Hvis Edu forsvinner til sommeren trengs forsterkninger sentralt på midtbanen også. Vi har to lovende sentrale midtbanespillere i Flamini og Fabregas, men ved et eventuelt midtbanekjøp til sommeren hadde en god og erfaren sentral midtbanespiller gjort seg. Jeg tenker med 500 millioner til spillerkjøp ville Michael Ballack gjort seg i den kommende vinrøde trøya neste sesong. Han har alt. Pluss at han er en erfaren og rutinert midtbanespiller i verdenstoppen.

Link to comment
Share on other sites

Syns vi burde brukt ca 200 mill på å hente inn en

erfaren forsvarer, og en erfaren midtbanespiller,

samt noen ungguter. Og så brukt en god slump penger

på å sikre oss en glimrende keeper, som har mange

år igjen på fotballbanen, så vi har en keeper som

holder i mange år.

 

Nå har han i alle fall penger å bruke, så da håper

jeg han bruker en del penger på å forsterke laget

vårt, spesielt defensivt. ;)

Link to comment
Share on other sites

Det er bare rykter at Wenger har 500 mill, og jeg for en tror det er hakket mer enn hva som faktisk finnes til spillerkjøp på bok i Avenell Road...

 

PHW har derimot gått ut og sagt at det finnes penger - og at Wenger hadde penger i vinter til å handle for, og at det ikke har blitt mindre med tiden, for å si det sånn.

 

Mye av Wengers fremtidige handlinger beror på hvordan 4 spillere gjør det fremover:

 

1. Aliadiere - er han laget av kjeks eller ei?

2. van Persie - kan han læres en førstetouch?

3. Senderos - er han virkelig så god som vi håper?

4. Gilberto - kommer han tilbake er mye gjort!

 

Arsenal trenger en spiss til sammen med talentene, er dette Aliadiere eller van Persie (Reyes er tydeligvis henvist til kant) - eller må man hente en spiss til?

 

Vil Phillipe Senderos bli kvitt de skadene han alltid pådrar seg eller vil han komme som ett naturlig tredjevalg på stopperplass neste sesong?

 

Sentralt på midten ser det ut til at Edu går (ikke helt 100% enda) - da kommer det an på hvordan det går med Gilberto - kommer han seg i ryggen eller ei? Wenger har sagt at han trenger 3 rutinerte spillere sentralt. Regner med at en god spiller med gode defensive egenskaper foran en knalldyr god offensiv sentral spiller - Ballack er nevnt men jeg tror det blir for voldsomt...

Link to comment
Share on other sites

Guest Viggo Viking
Det er bare rykter at Wenger har 500 mill, og jeg for en tror det er hakket mer enn hva som faktisk finnes til spillerkjøp på bok i Avenell Road...

 

PHW har derimot gått ut og sagt at det finnes penger - og at Wenger hadde penger i vinter til å handle for, og at det ikke har blitt mindre med tiden, for å si det sånn.

 

Mye av Wengers fremtidige handlinger beror på hvordan 4 spillere gjør det fremover:

 

1. Aliadiere - er han laget av kjeks eller ei?

2. van Persie - kan han læres en førstetouch?

3. Senderos - er han virkelig så god som vi håper?

4. Gilberto - kommer han tilbake er mye gjort!

 

Arsenal trenger en spiss til sammen med talentene, er dette Aliadiere eller van Persie (Reyes er tydeligvis henvist til kant) - eller må man hente en spiss til?

 

Vil Phillipe Senderos bli kvitt de skadene han alltid pådrar seg eller vil han komme som ett naturlig tredjevalg på stopperplass neste sesong?

 

Sentralt på midten ser det ut til at Edu går (ikke helt 100% enda) - da kommer det an på hvordan det går med Gilberto - kommer han seg i ryggen eller ei? Wenger har sagt at han trenger 3 rutinerte spillere sentralt. Regner med at en god spiller med gode defensive egenskaper foran en knalldyr god offensiv sentral spiller - Ballack er nevnt men jeg tror det blir for voldsomt...

1018[/snapback]

 

Uansett om Wenger har 500 mill eller ei, så tror jeg at han tar sikte på å kjøpe billig. Såkalte stjerner vil nok kun være aktuelle dersom de blir tilgjengelig på "bosman" eller til sterkt redusert pris. Jeg ser ikke for meg at Wenger "tømmer banken"på en eller to spillere..

Link to comment
Share on other sites

Tror nok en skikkelig erstatter for Bergkamp og begynner å bli et must.

Vi har sett det gang på gang. Ikke uten grunn vi er 'piss poor' .

 

En midtstopper og en ny keeper er også et must skal vi være med i hele toppen.

Håper Wenger kjøper etablerte spillere denne gangen Kim.

Link to comment
Share on other sites

Selv om jeg tviler på at Arsene kommer til å imponere oss på transfermarkedet i sommer aå tillater jeg meg å sette opp en ønskeliste:

 

Timo Hildebrand - Keeperen er i den rette alderen og har gode kvaliteter og en stor fremtid.

 

Miguel - Benficas fantastiske høyreback som passer Arsenals spillestil perfekt. Gir alltid 100%

 

Michael Ballack : Vieiras perfekte makker??

 

Jermaine Defoe: Den nye engelske storspilleren!

 

Lucio : Trenger jeg si mer??

 

King: Vil ha et engelsk forsvar, og da er vel King en god løsning.

 

En ny Bergkamp: Vet ikke om noen men håper Wenger finner en!! Det er veldig viktig!

 

 

Slik blir da laget:

 

Hildebrand

 

Miguel Campbell King/Lucio Cole

 

Freddie Vieira Ballack Pires

 

Henry nye bergkamp/Defoe

 

 

 

Det er lov å drømme, ikke sant?? hehe ;)

Link to comment
Share on other sites

Selv om jeg tviler på at Arsene kommer til å imponere oss på transfermarkedet i sommer aå tillater jeg meg å sette opp en ønskeliste:

 

Timo Hildebrand - Keeperen er i den rette alderen og har gode kvaliteter og en stor fremtid.

 

Miguel - Benficas fantastiske høyreback som passer Arsenals spillestil perfekt. Gir alltid 100%

 

Michael Ballack : Vieiras perfekte makker??

 

Jermaine Defoe: Den nye engelske storspilleren!

 

Lucio : Trenger jeg si mer??

 

King: Vil ha et engelsk forsvar, og da er vel King en god løsning.

 

En ny Bergkamp: Vet ikke om noen men håper Wenger finner en!! Det er veldig viktig!

 

 

Slik blir da laget:

 

Hildebrand

 

Miguel Campbell King/Lucio Cole

 

Freddie Vieira Ballack Pires

 

Henry nye bergkamp/Defoe

 

 

 

Det er lov å drømme, ikke sant?? hehe ;)

Link to comment
Share on other sites

Ja, det blir vel noen billige ukjente spillere, samt noen avdanka spillere på bosman desverre

1088[/snapback]

 

 

Tallet virker helt urimelig..

Vil bare få kommentere at Vieira, Anelka, Ljungberg, Toure, Cole, Clichy, Edu og flere andre var relativt billige og ukjente spillere. Den eneste avdankede Bosmanspilleren jeg kan huske var en kroat som slettes ikke var dårlig, men som bommet på et meget viktig straffespark..

Link to comment
Share on other sites

Guest sir wenger

500 mill betyr at wenger kan starte å se på de litt dyrere hyllene når det gjelder spillere, håper han bruker en del på forsvaret kan tenke meg meget god midtstopper som kan gi kolo og sol en kamp om den plassen, en rutinert midtbane spiller hadde ikke hvert meg imot,

en type som ligner på edu i spillestilen.

men wenger bruker sikker pengen på en fornuftig måte:)

Link to comment
Share on other sites

Guest Ric_IMITOP.COM

Det virker som om de mange vil erstatte halve Arsenal laget. Jeg syns det holder med en ny keeper og en ny spiss.Og da kan vi kjøpe av øverste hylle så lenge ikke vi kjøper for mange. Hvem skal ut på midten om vi henter en ny spiller? Viera, Gilberto, Fabregas eller Flamini? Viera er er nr 1 der, Gilberto er veldig god, Fabregas er bare helt utrolig og flamini er på rett spor.

Link to comment
Share on other sites

Guest Ric_IMITOP.COM

Trodde du mente at Lehmann var god sir john. Latterlig. Vi hadde ødelagt heile laget om vi gaheile skylda på forsvaret. Hør på hva du sier sir. Cole kunne ha spilt på hvilket som helst lag og de ville campbell også gjort. Toure har blitt skryt opp i skyene men så slipper Arsenal inn bøttevis av mål og Toure gjør feil mot BM så er det plutselig hans skyld. Lauren var aktuelt ifølge Rykter for R.Madrid. Vi har ikke dårlige spillere der er bare en kmbiasjon av dårlig samspill og fryktelig dårlig keeper.

Link to comment
Share on other sites

Guest Viggo Viking
I prioritert rekkefølge

 

1. midtstopper

2. keeper

 

helst verdens beste

1346[/snapback]

 

 

3. Spiss - En spiller som kunne utfylle Henry. Helst en stor sterk og tøff en (eller en til Bergkamprollen)

4. Alternativ til Freddie på høyrekant (Eller: ny kontrakt til Pennant).

Link to comment
Share on other sites

Guest Viggo Viking
Jeg er enig i at Frey ville vært et bra kjøp. Det er den delen av banen Arsenal sliter mest og trenger forsterkinger i. Leo Franco ville også kanskje vært aktuell...?

  Hvis Edu forsvinner til sommeren trengs forsterkninger sentralt på midtbanen også. Vi har to lovende sentrale midtbanespillere i Flamini og Fabregas, men ved et eventuelt midtbanekjøp til sommeren hadde en god og erfaren sentral midtbanespiller gjort seg. Jeg tenker med 500 millioner til spillerkjøp ville Michael Ballack gjort seg i den kommende vinrøde trøya neste sesong. Han har alt. Pluss at han er en erfaren og rutinert midtbanespiller i verdenstoppen.

1013[/snapback]

 

Hvis vi går til anskaffelse av Ballack så bli det lønn og sign on fee, som kan bli dyrt. I følge ryktene går kontrakten hans ut til sommeren og vil evt. bli tilgjengelig på "Bosman".

Link to comment
Share on other sites

Guest Viggo Viking

Alle klubber som har ambisjon om å vinne PL og CL bør ha dobbel oppdekning på alle plasser. Med dobbel dekning mener jeg at begge spilleren skal være "god nok" for førstelaget. Dersom den ene ikke er tilgjengelig skal den andre kunne gå inn på laget uten at det skal merkes nevneverdig.

 

Arsenal har, etter min ringe og subjektive oppfatning dobbel oppdekning på følgende plasser og med følgende spillere:

 

Venstre back: Cole og Clichy

Høyre back: Lauren og Eboue

Venste kant: Reyes og Pires

Sentral midtbane: Vieira, Edu, Flamini, Fabregas (+ Gilberto når han blir skadefri)

Høyre kant: Ljungberg og Pennant

 

Vi har ut fra dette behov for nye spillere på keeperplassen, midtstopperlassen, spissplassen (og høyre kant dersom Pennant ikke blir i klubben).

Link to comment
Share on other sites

Guest Ric_IMITOP.COM

Keeper er første prioritering. En ny spiss kommer også. Jeg har vanskelig for å tro at vi får en ny midtbanespiller som vi har mange av(Fabregas,Viera,Flamini of Silva) trengs ikke,vi vil bare lage kaos på midtbanen og skyve talentene nederst i rangstigen.

Link to comment
Share on other sites

Inegn tvil om at vi har gode forsvars spillere i Arsenal. Cole er verdens klasse og Campbell er skadefri meget god. Lauren er bra og Toure bra.

 

Er enig i at vi trenger en klasse stopper til i troppen, Campbell er såpass mye skadet at vi trenger en skikkelig erstatter. Men jeg er ikke enig i at vi skal kjøpe 2-4 nye forsvarspillere, det er ikke spillerene som er hovedproblemet men måten laget forsvarer seg på som helhet.

 

Alle er jo klar over at vi sliter på døball situasjoner, hvor man prøver seg på en taktikk med å la de beste hodespillerene ta hver sin sone. Dette fungerer mildt sagt håpløst. Har sett utallige situasjoner hvor 2 Arsenal spillere går etter samme ball mens motstanderen får heade forholdsvis uforhindret. Dette holder ikke, men det er ikke bare på dø ball Arsenal sliter, jeg synes man blir tatt på sengen stadig vekk på kontringer. Jeg vet utmerket godt at vi spiller en offensiv fotball med backer som opererer som kantspillere. Det er greit nok det, men da må vingene være klar over sitt defensive ansvar. Synes Pires og Reyes rett og slett tar for lite tak defensivt.

 

Reyes begynnte bra ifjor med knall hard jobbing på defensivt og offensivt. Synes den defensive delen av spillet hans nå er nesten fraværende.

 

Husker jeg var skuffet når Owermars ble solgt, men han var raskt glemt når man så Pires. Han jobbet VELDIG mye bedre defensivt de første sesongene enn han gjør nå.

 

Må si meg enig i Ljungbergs kritikk tidligere i sesongen, at man trenger litt mer fandenivolskhet. Litt mer Parlour innstilling i enkelte kamper når det butter

Link to comment
Share on other sites

Guest Ric_IMITOP.COM

Vi har faktisk bare stjerne på laget vårt se på laget vårt. Henry,ljunberg,viera,pires,silva,campbell,toure,cole,reyes,bergkamp. Disse kunne ha spilt på hvilket som helst lag.Nevnte bare stjerne spiller.Excluderte Lehmann,lauren og cygan

 

OG vi har gode spillere som kommer til å spille for oss i fremtiden.

Fabregas,clichy(disse to kommer garantert til å spille for oss)Flamini,vanpersie,senderos og eboue.Jeg har nevnt de største blant de unge men det er flere som kan spille seg inn.

Link to comment
Share on other sites

Guest Beelzebot

det kommer litt an på hvem som blir værende. styret bør gjøre alt de kan for å beholde edu, men stikker han, må en erstatter hentes inn.

 

kjøp king eller chivu, en keeper og gerrard dersom edu stikker. blir edu værende, bruk pengene på en spiss. torres?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...