Jump to content

London, OL, terrorister og verdens beste by!


Chaz

Recommended Posts

Jeg ser at en tråd vedrørende temaet har blitt stengt, fornuftig nok slik som tråden skred hen.

 

Den ene dagen får London tildelt sommer-OL, verdens største idrettsbegivenhet, under 24 timer senere så blir byen fremfor alle byer, utsatt for de verste terrorangrep siden Hitler tiden. Kontrastene er store.

 

Det at London ble tildelt OL var stort, i hvertfall for oss som er anglofile. Men de av oss som har vært på tur til London mer enn en gang, vet at byen, og ikke minst byens transportsystem alltid har vært det ultimate terrormål. Noe vi fikk bevis for under et døgn etter at London opplevde en av sine største dager.

 

Man kan diskutere hvem som står bak, til man blir grønn i trynet, men det som nok en gang kommer frem er Londonernes stoiske evne til å se fremover, og ikke minst til å hjelpe til og redde andre. Dette har han man sett gang på gang. Under andre verdenskrig, ørtens talls ganger i forbindelse med IRA terror, og ikke minst nå. Londonernes evne til å "reise seg" er utrolig. Byen har gang på gang blitt utsatt for terror og uhygge, men hver gang viser byen, og byens innbyggere seg større enn terroristene som tror de vil vinne en "seier" med å skape uhygge, redsel og lemlestelse i verdensmetropolen fremfor noen. Vinner de? ALDRI!!!!

 

Jeg har spasert rundt i London mang en gang i perioder hvor terror i regi av IRA, og trusler fra andre har stått øverst på agendaen. Det har vært skremmende, men har Cockney`ene noen gang blitt skremt av faenskapen? Joda, mer enn en gang, men gir de etter for dritten, legger de se flate? Aldri!!! I`m proud to be a norwegian Cockney!

 

Jeg vil aldri, ALDRI gi etter for terroristene. Jeg vil ALDRI slutte å reise til London på grunn av det nyss nevnte. Da vinner terroristene, enkelt og greit!

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser at en tråd vedrørende temaet har blitt stengt, fornuftig nok slik som tråden skred hen.

 

Den ene dagen får London tildelt sommer-OL, verdens største idrettsbegivenhet, under 24 timer senere så blir byen fremfor alle byer, utsatt for de verste terrorangrep siden Hitler tiden. Kontrastene er store.

 

Det at London ble tildelt OL var stort, i hvertfall for oss som er anglofile. Men de av oss som har vært på tur til London mer enn en gang, vet at byen, og ikke minst byens transportsystem alltid har vært det ultimate terrormål. Noe vi fikk bevis for under et døgn etter at London opplevde en av sine største dager.

 

Man kan diskutere hvem som står bak, til man blir grønn i trynet, men det som nok en gang kommer frem er Londonernes stoiske evne til å se fremover, og ikke minst til å hjelpe til og redde andre. Dette har han man sett gang på gang. Under andre verdenskrig, ørtens talls ganger i forbindelse med IRA terror, og ikke minst nå. Londonernes evne til å "reise seg" er utrolig. Byen har gang på gang blitt utsatt for terror og uhygge, men hver gang viser byen, og byens innbyggere seg større enn terroristene som tror de vil vinne en "seier" med å skape uhygge, redsel og lemlestelse i verdensmetropolen fremfor noen. Vinner de? ALDRI!!!!

 

Jeg har spasert rundt i London mang en gang i perioder hvor terror i regi av IRA, og trusler fra andre har stått øverst på agendaen. Det har vært skremmende, men har Cockney`ene noen gang blitt skremt av faenskapen? Joda, mer enn en gang, men gir de etter for dritten, legger de se flate? Aldri!!! I`m proud to be a norwegian Cockney!

 

Jeg vil aldri, ALDRI gi etter for terroristene. Jeg vil ALDRI slutte å reise til London på grunn av det nyss nevnte. Da vinner terroristene, enkelt og greit!

13372[/snapback]

 

Dette innlegget minnte mistenkelig mye på dette...:

http://vg.transact.no/Item.asp?GroupID=116...ns%20beste%20by!

Link to comment
Share on other sites

De værste terrorangrep siden hitler tiden, er vel og ta litt hardt i.

Hva med world trade og madrid, det var vel vesentlig mye mer omfattende.

Men for all del det som skjedde i London er en stor tragedie, men ikke i nerheten av det værste.

Link to comment
Share on other sites

Tragedie uten tvil, og en enorm kontrast til gleden som var dagen i forveien. Men et lite tankekors;

 

Hva hvis Paris hadde vunnet OL? Hadde terroren blitt gjort der?

 

Terror kan man aldri garantere seg mot, og de slår som regel til når man minst venter det (gledes stunder, store begivenheter osv osv). Emirates Stadium vil jo i særtilfelle være et fantastisk yndet terrormål for terrorister:

 

- nytt bygg

- mange mennesker

- kapitalisme

 

La oss håpe at det ikke skjer, og la oss aldri slutte å gå på fotballkamper av den grunn :D

 

PS: Denne tråden burde vel vært lagt under "Off topic" Chaz? :D

Link to comment
Share on other sites

Tragedie uten tvil, og en enorm kontrast til gleden som var dagen i forveien. Men et lite tankekors;

 

Hva hvis Paris hadde vunnet OL? Hadde terroren blitt gjort der?

 

Terror kan man aldri garantere seg mot, og de slår som regel til når man minst venter det (gledes stunder, store begivenheter osv osv). Emirates Stadium vil jo i særtilfelle være et fantastisk yndet terrormål for terrorister:

 

- nytt bygg

- mange mennesker

- kapitalisme

 

La oss håpe at det ikke skjer, og la oss aldri slutte å gå på fotballkamper av den grunn  :P

 

PS: Denne tråden burde vel vært lagt under "Off topic" Chaz?  :P

13549[/snapback]

 

Et slikt terrorangrep må vere planlagt over lengre tid. Derfor var nok dette planlagt i London, og lagt til dagen etter utdelinga av OL, i tilfelle. Eit anna alternativ er at dei hadde ein plan for begge byane, men kvifor ikkje då slå til i begge byane?

 

Trur faktisk Emirates Stadium er ganske trygt, sida det er muslimske krefter involvert!

Link to comment
Share on other sites

Nå bor det jo en god del muslimer i London også, så den tankegangen er nok ikke 100% korrekt  :P

13594[/snapback]

 

 

Dette utdraget er hentet fra VG Nett 13. Juli:

 

"(...)På et hemmelig nettsted tilknyttet GIA, har Aftonbladet funnet en "håndbok for selvmordsbombere". Teksten er håndskrevet og undertegnet av Ayman al-Zawahiri, Osama bin Ladens mektige medhjelper i al-Qaida.

 

Her står det blant annet at: "Det er tillatt å bombe vantro selv om muslimer og andre mennesker som ikke fortjener det, dør." "

 

Kilde

Link to comment
Share on other sites

Nå bor det jo en god del muslimer i London også, så den tankegangen er nok ikke 100% korrekt  :(

13594[/snapback]

Forskjell på å ta med seg nokon ned i kampens hete, og å aktivt og bevisst angripe eit byggverk som nokre av dei mektigaste arabarane i verda har interesser i. :( Uansett trur eg London er ein av dei tryggaste byane i verda akkurat no :(

Link to comment
Share on other sites

Enig med Chaz!

 

To stykk tragiske episoder som har rammet London. Terroristene har klart å skape redsel, men på sikt vil London og innbyggerne reise seg.

 

Ellers tror det disse terroristene gir blanke i hva de bomber. Tror på ingen måter at fotballarenaene er fredet. Ble for øvrig ikke imponert over sikkerhetstiltakene på Highbury sist jeg var i England (siste kamp hjemme mot Leicester i 2003/2004-sesongen).

Link to comment
Share on other sites

Tingen med terror er jo at den kan intreffe hvor som hels når som helst. ( stemmer vel kanskje ikke 100% sant, ute i norsk natur er man kanskje litt tryggere enn i en folksom undergrunn.) Så hvor man nå enn drar på ferie er jo muligheten der. Så hvorfor ikke bare dra til london, der er jo politet i full beredskap og har fullmakt til å skyte alle som ligner på en terrorist... Vi får bare huske å ikke være vanskige hvis vi blir spurt om å vise hva vi har bagen :huh:

 

Skal selv til London i nærmeste framtid, man må jo få med seg Highbury mens man enda har sjansen. Må si jeg ikke er spesielt bekymret for terror. Men det er jo litt rart at så mange reiser til London uten å bekymre seg, meg selv inkludert. I London har det tross alt vært ( terror aksjoner. Mens alle som skulle til Sharm el-Sheikh har avbestilt.... Der har det kun vært en aksjon

Link to comment
Share on other sites

Ble for øvrig ikke imponert over sikkerhetstiltakene på Highbury sist jeg var i England (siste kamp hjemme mot Leicester i 2003/2004-sesongen).

15151[/snapback]

 

Sikkerhetsopplegget på Highbury var kritikkverdig da jeg var der også. Jeg hadde med meg sekk og gikk rett forbi det lille som var av vakter, uten at de så mye som løftet et øyebryn. Dette er en ting de burde tatt tak i i disse terror tider... :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...