Jump to content

Leilighet i London N5


Tusmo

Recommended Posts

Satt sammen med noen kompiser i går kveld, og kom frem til at det kanskje hadde vært litt lurt av supporterklubben og investert i en leielighet i gangavstand til stadioen, slik at medlemmer på tur over hadde sluppet å betale hotell, og i stedet betalt pengene til supporterklubben. Jeg har fått den oppfatning at medlemmene av vår supporterklubb reiser over ganske ofte, og jeg tror at dette hadde vært et kanonprosjekt. Nå vet jeg ikke hva boligprisene er i N5, men jeg tror at dette vil kunne la seg gjennomføre, og bli et godt tilbud til gooners på londontur. Hva tror dere andre?

Link to comment
Share on other sites

Ska sei! :D

 

Det flyter over med "glupe" forslag i ferien, Gjermund???? ;)

 

Du, sånn på kjappen, en tre-roms sak i N5, koster nok "litt" mer enn en ditto på Snåsa.

 

Take a look:

 

http://www.findaproperty.com/area.aspx?are...0256&opt=agents

12221[/snapback]

 

Har lite å finne på nå etter at eksamen er overstått vettu, Jørn :D

 

Var dyre saker de leielighetene på den linken, men det må da være mulig å oppdrive noe annet. Dessuten trenger det ikke være noe Versailles-palass, en enkel ettromsleielighet med køyesenger, komfyr og kjøleskap. Skulle ikke være umulig dette.

Link to comment
Share on other sites

Jo et godt forslag egentlig. Men det blir vel da bare 3-4 personer som får bodd i leiligheten under en kamphelg?

Er vel også kanskje litt vel dyrt egentlig å investere i noe sånt noe.

Link to comment
Share on other sites

Jo et godt forslag egentlig. Men det blir vel da bare 3-4 personer som får bodd i leiligheten under en kamphelg?

Er vel også kanskje litt vel dyrt egentlig å investere i noe sånt noe.

12223[/snapback]

 

Et eventuelt kjøp kunne jo delfinansieres ved et lotteri eller lignende. Eller kanskje en økning i medlemskontigenten? Jeg vet ikke hvor mange av medlemmer som er på hver kamp i gjennomsnitt, men det kan sikkert noen i styret si noe om. Dersom det er to-tre på hver hjemmekamp, så bør jo dette kunne la seg gjennomføre.

Link to comment
Share on other sites

Hva med å investere i et stort nedslitt hus da med plass til 30-40 personer?

Så kan vi dra på dugnadsarbeid dit å mekke opp noe skikkelig lekkert ;) . Det er kanskje ikke mulig å finne noe akkurat oppe ved Highbury, men London er jo en stor by med store muligheter.

Link to comment
Share on other sites

Hva med å investere i et stort nedslitt hus da med plass til 30-40 personer?

Så kan vi dra på dugnadsarbeid dit å mekke opp noe skikkelig lekkert ;) . Det er kanskje ikke mulig å finne noe akkurat oppe ved Highbury, men London er jo en stor by med store muligheter.

12228[/snapback]

 

Det trenger da strengt tatt ikke være i Islington, da infrastrukturen i byen er så og si perfekt. Men det hadde likevel vært fordelsmessig å hatt et slikt krypinn i relativ nærhet, med tanke på at det ideelle hadde vært å hentet nøkkel på f.eks. gunners pub. Men 30-40 sengeplasser blir nok i meste laget bare for ascn, men kanskje det hadde latt seg gjennomføre med et samarbeid med de andre nordiske supporterklubbene?

Link to comment
Share on other sites

Hva med å investere i et stort nedslitt hus da med plass til 30-40 personer?

Så kan vi dra på dugnadsarbeid dit å mekke opp noe skikkelig lekkert :D . Det er kanskje ikke mulig å finne noe akkurat oppe ved Highbury, men London er jo en stor by med store muligheter.

12228[/snapback]

 

Det trenger da strengt tatt ikke være i Islington, da infrastrukturen i byen er så og si perfekt. Men det hadde likevel vært fordelsmessig å hatt et slikt krypinn i relativ nærhet, med tanke på at det ideelle hadde vært å hentet nøkkel på f.eks. gunners pub. Men 30-40 sengeplasser blir nok i meste laget bare for ascn, men kanskje det hadde latt seg gjennomføre med et samarbeid med de andre nordiske supporterklubbene?

12232[/snapback]

jada...det er uansett interesante tanker og ideer du har. Jeg støtter ideen fult og helt. Selv om boligprisene i London er skyhøye, kan man være heldig å få noe rimlig enkelte steder.

 

Jeg synes egentlig også at Leiligheten skal være i Islington. Det er etter min mening en av de flotteste stedene i London. Elsker det området

Link to comment
Share on other sites

Hva med å investere i et stort nedslitt hus da med plass til 30-40 personer?

Så kan vi dra på dugnadsarbeid dit å mekke opp noe skikkelig lekkert :D . Det er kanskje ikke mulig å finne noe akkurat oppe ved Highbury, men London er jo en stor by med store muligheter.

12228[/snapback]

 

Det trenger da strengt tatt ikke være i Islington, da infrastrukturen i byen er så og si perfekt. Men det hadde likevel vært fordelsmessig å hatt et slikt krypinn i relativ nærhet, med tanke på at det ideelle hadde vært å hentet nøkkel på f.eks. gunners pub. Men 30-40 sengeplasser blir nok i meste laget bare for ascn, men kanskje det hadde latt seg gjennomføre med et samarbeid med de andre nordiske supporterklubbene?

12232[/snapback]

 

Du hadde ikke fått meg til å dele krypinn med noen yids! :P

 

Forøvrig; og som jeg prøver å påpeke, prisnivået er HØYT, ikke bare i London, men i hele Sør-England. Og hvordan håndtere bokking, renhold, vedlikehold og andre fellesaktiviteter? Supporterklubben(e) er tross alt drevet på frivillig basis.

Link to comment
Share on other sites

Den eneste muligheten måtte vært at man klarte å få overbevist tusen medlemmer ++ til å donere noen tusenlapper hver til Supporterklubben slik at den kunne kjøpe. Å ha et sameie bestående av titalls, hundrevis av enkeltinteressenter som alle mener de har krav på sin del av kaka, ville aldri i livet fungert.

 

Så er jo spørsmålet om man får overtalt et firesifret antall medlemmer til å donere vekk en netto ukelønn eller to.. jeg tviler.

Link to comment
Share on other sites

Hva med å investere i et stort nedslitt hus da med plass til 30-40 personer?

Så kan vi dra på dugnadsarbeid dit å mekke opp noe skikkelig lekkert :D . Det er kanskje ikke mulig å finne noe akkurat oppe ved Highbury, men London er jo en stor by med store muligheter.

12228[/snapback]

 

Det trenger da strengt tatt ikke være i Islington, da infrastrukturen i byen er så og si perfekt. Men det hadde likevel vært fordelsmessig å hatt et slikt krypinn i relativ nærhet, med tanke på at det ideelle hadde vært å hentet nøkkel på f.eks. gunners pub. Men 30-40 sengeplasser blir nok i meste laget bare for ascn, men kanskje det hadde latt seg gjennomføre med et samarbeid med de andre nordiske supporterklubbene?

12232[/snapback]

 

Du hadde ikke fått meg til å dele krypinn med noen yids! :P

 

Forøvrig; og som jeg prøver å påpeke, prisnivået er HØYT, ikke bare i London, men i hele Sør-England. Og hvordan håndtere bokking, renhold, vedlikehold og andre fellesaktiviteter? Supporterklubben(e) er tross alt drevet på frivillig basis.

12242[/snapback]

yids? heheheh du ville ikke det nei....forståelig det :PMen du er vel ikke for gammel for det?Savner du ikke "old days" med grøftefyll?

Link to comment
Share on other sites

"Grøftefyll" skal jeg fikse i London uten å være sameier i en leilighet, eller hus, hvor jeg også i tilleg sansynligvis må drive dugnadsarbeid og rengjøring. Er jeg i London så bor jeg på hotell, eller hos bekjente. Og børster hvor, når og med hvem det måtte passe meg.

 

Forøvrig så viser til doktor`ens svar. Det finnes to alternativer; 1) at flere hundre eller tusenvis av våre medlemmer donerer eks. antall kroner til supporterklubben for kjøp av et sådannet beboelsessted, eller 2) at supporterklubben tar opp lån for kjøpe nyss nevnte. Noe jeg som medlem av ASCN på det sterkeste ville fraråde.

 

Jeg tror at begge alternativene er like usansynlige. Sorry Tusmo, you have to go on you own. :D

Link to comment
Share on other sites

"Grøftefyll" skal jeg fikse i London uten å være sameier i en leilighet, eller hus, hvor jeg også i tilleg sansynligvis må drive dugnadsarbeid og rengjøring. Er jeg i London så bor jeg på hotell, eller hos bekjente. Og børster hvor, når og med hvem det måtte passe meg.

 

Forøvrig så viser til doktor`ens svar. Det finnes to alternativer; 1) at flere hundre eller tusenvis av våre medlemmer donerer eks. antall kroner til supporterklubben for kjøp av et sådannet beboelsessted, eller 2) at supporterklubben tar opp lån for kjøpe nyss nevnte. Noe jeg som medlem av ASCN på det sterkeste ville fraråde.

 

Jeg tror at begge alternativene er like usansynlige. Sorry Tusmo, you have to go on you own. :P

12260[/snapback]

DU har nok rett. Blir nok i det vanskligste laget dette her. Så blir vel Hotell da på alle gutta fremover :D

Link to comment
Share on other sites

Ideèn i seg selv er kjempefin den, og det er nok flere av oss som opp gjennom årenes løp har lekt litt med tanken om at ha et eget krypinn i nærheten av THOF. Men det har blitt med tanken. Pris er et viktig ellement, og i den settingen som Tusmo her setter saken, så blir det praktiske delen bortimot ikke gjennomførbar.

Link to comment
Share on other sites

Når jeg blir eldre skal jeg nok flytte over til balløya for å prøve å få meg jobb i London. Da vil jeg nok kjøpe meg en Leilighet i London N5, og dra på mange flotte matcher på den nye arenaen vår. Da kan dere alle komme å sove i hagen min, hvis dere vill. Det blir nok litt trangt men det får gå. :D

Link to comment
Share on other sites

kansje man rett og slett skal selge hele sjiten man har her i gamle landet og flytte over å kjøpe seg en plass for B/B.....

Har lenge gått med drømmen om å starte eget, en liten pub med overnattings muligheter. som en viss tegneseriefigur som heier på ett annet lag ville ha sagt SJÆFOLAINEN!

Skal om ett år stid skifte jobb og bosted, så da får man se....

Link to comment
Share on other sites

Det trenger da strengt tatt ikke være i Islington, da infrastrukturen i byen er så og si perfekt. Men det hadde likevel vært fordelsmessig å hatt et slikt krypinn i relativ nærhet, med tanke på at det ideelle hadde vært å hentet nøkkel på f.eks. gunners pub. Men 30-40 sengeplasser blir nok i meste laget bare for ascn, men kanskje det hadde latt seg gjennomføre med et samarbeid med de andre nordiske supporterklubbene?

 

En fin ide, akkurat som kommunismen. Begge ideene er gode, men lar seg desverre ikke gjennomføre. Litt morsomt å lese om at London, som by, har perfekt infrastruktur... Prøvd å komme deg til\ fra Wembley på kampdag du eller?

 

Boligprisene i London er i mange tilfeller høyere enn i Norge, noe som innebærer et sykt prisnivå hinsides det nordmenn generelt er villige til å betale. Nordmenn er ofte litt gjerrige, og mange har sosial angst. Da blir det vanskelig å bo med 30- 40 mennesker vettu.

 

Da jeg tenkte på dette for noen år siden, tenkte jeg meg 10- 15 stykker som invisterte i hus rundt N5. En måtte da ta dette i stedet for f.eks hytte i skogen eller bil. Besøkende kunne betalt 200 kron pr. natt som ville gått med til vedlikehold og øl. Ingenting av dette hadde noe med supporterklubben eller gunners pub å gjøre. Ville du seriøst gitt nøkkelen din til han slitne gråluggen bak baren på gunners?

Link to comment
Share on other sites

Vi kan heller spleise på et telt så kan vi bo hvor vi vil i London og for den slags skyld hele England eller Europa.

 

Hva med http://www.g-sport.no/gs/templates/Produkt.aspx?id=4918

 

 

--- Ashburton Grove is going to be our new home. ---

13428[/snapback]

 

Finsbury Park er ein fin plass å slå opp eit telt. ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
Vi kan heller spleise på et telt så kan vi bo hvor vi vil i London og for den slags skyld hele England eller Europa.

 

Hva med http://www.g-sport.no/gs/templates/Produkt.aspx?id=4918

 

 

--- Ashburton Grove is going to be our new home. ---

13428[/snapback]

 

Finsbury Park er ein fin plass å slå opp eit telt. :P

13452[/snapback]

 

har du prøvd??? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...