Jump to content

25.02.23 Leicester (B)


Simbad

Recommended Posts

1 hour ago, RP7 said:

Det er offside før Wolves sitt potensielle straffespark. 
Du nevner mange hendelser innenfor boksene her. Ser man i tillegg på episoder der det bør være direkte røde kort så er det 3-4 episoder til. 

image.thumb.png.b9a9cb85ae526d2fe24fc159decf9828.png

Jeg fant dette bildet av situasjonen før straffesparket. Det ble visstnok aldri tegnet noen linjer her fordi Mike Dean mente den var klart onside, noe som jo er tullete i seg selv. For mer åpenhet mener jeg strekene burde tegnes uansett, så det ikke er noen tvil. Forhåpentligvis får vi inn semiautomatisk offsideteknologi fra neste sesong av. 

Jeg synes likevel at det ser ut som at Wolvesspilleren i midten er bak ball når den blir spilt, med bakgrunn i strekene i gressmatta. Om du mener det var offside når ballen gikk ut til vingen, kan det godt være du har rett. Men likevel tar jeg den med, fordi det fort kunne(skulle?) vært straffespark. Spesielt hvis det ikke er offside i situasjonen(e) før, noe Dean som VAR mente det ikke var.

https://www.espn.co.uk/football/english-premier-league/story/4800735/the-var-review-penalty-against-arsenal-plus-kanes-goal?platform=amp

Poenget mitt var uansett at det er altfor stort avvik mellom kamper hvor vi har vært 'heldige' med dommeravgjørelsene enn andre veien til at det kan kalles en tilfeldighet når vi nå straks har spilt 2/3 av sesongen. 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 100
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic


×
×
  • Create New...