Jump to content

David Wayne "Junior" Hoilett


Verminator5

Recommended Posts

I følge metro så leder vi jakten på på Blackburn, unge, lovende kantspiller Junior Hoilet. Unggutten er gratis til sommeren, og passer i så måte perfekt inn i Wengers innkjøpspolitikk. Er han en erstatter for Walcott som enda ikke har signert kontrakt? Jeg er ihvertfall positivt innstilt til denne gutten, og liker det jeg har sett av han.

 

http://www.metro.co.uk/sport/football/892100-arsenal-leading-chase-to-sign-junior-hoilett-from-blackburn

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror også at signeringen av en eventuell kantspiller (i dette tilfellet Hoilett) avhenger av Walcott sin situasjon videre.

 

Jeg liker Hoilett, han har vært et lyspunkt på et til tider komisk dårlig Blackburn-lag. Ikke akkurat "Super Quality", men vil sikkert kunne være en ok stallspiller. Så spørs det om han ønsker en sånn status i Arsenal fremfor en viktigere rolle i et mindre lag - hvis han nå er aktuell for oss uansett. I Wengers verden er dette fort en spiller som kan "drepe" talenter som Miyachi og Chamberlain.

Link to comment
Share on other sites

Vel det er jo ikke dumt å ha litt ekstra dekning. Gervinho/Miyachi på en kant, Hoilett/Walcott på den andre, og Ox som kan brukes på alle de tre nest fremste plassene. Allikevel mener jeg det er andre plasser som bør prioriteres før en eventuell kantspiller blir hentet inn.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig i Wenger om han mener Hoilett kan ødelegge for våre andre talenter, så fremt ikke Walcott drar i sommer. Da vil jeg heller at vi går for Hazard. Hadde vært utrolig synd om Hoilett hadde kommer i veien for en slik signering. For all del Hoilett er god, men han har fremdeles utrolig mye å gå på. Vi har allerede mange talentfulle vinger i klubben, og da syns jeg heller vi skal gå for en type som Hazard, en allerede etablert stjerne som kan heve laget.

Link to comment
Share on other sites

Kunne tenkt meg en ving som er litt flinkere til å jobbe bakover i banen,er usikker på om Hoilett er denne typen spiller. Da kunne vi mønstret til enkelte kamper to vinger som jobber mere bakover enn foreks Gervinho/Walcott. Blir da lettere å varierer spillestilen ut i fra hvilken motstand, Pdd så synes jeg Gervinho/Walcott blir altfor offensive i enkelte kamper! vi skulle sannsynligvis hatt en stykk Chamberlain til :)

Link to comment
Share on other sites

Forsvinner Walcott så skulle jeg gjerne sett Hoilett inn som andrevalg på høyrekanten med Gervinho som førstevalg samt en ny venstrekant. Problemet med Walcott er at han er så forbanna ustabil, men toppnivået hans er høyt og når ting først går på skinner for gutten så er han rett og slett ekstrem. Dog som sagt er han så ustabil at det frister å få inn en ny kantspiller som "alltid" fungerer bra. Hoilett forsvinner aldri fra kamper (selv når de ble knust 7-1 så var han sammen med N'Zonzi den eneste som faktisk var i stand til å klare noe), men har ikke det ekstreme toppnivået som Walcott har. Dog er han en langt bedre dribler og mye mer teknisk enn hva Walcott er. Er også et år yngre enn Walcott.

 

Hoilett kan bli en meget god spiller hvis han utvikler seg riktig og hvis vi kan få han gratis så burde vi seriøs vurdere det. Dog ønsker jeg ikke at han skal bli hentet inn hvis han kommer på bekostning av en etablert spiller.

 

Et annet spørsmål er vel også om Walcott kommer til å få sjansen på topp, eller om han skal satses på på kanten. Samtidig er det også Chamberlain som jeg personlig syntes er bedre på venstre enn høyre, men som samtidig kan brukes sentralt både på midtbanen og på topp. Enten det er som spiss eller hengende spiss/offensiv midtbane.

Link to comment
Share on other sites

Chamberlain har jeg ingen problem med å plassere,etter det jeg har sett av han så tror jeg han passer overalt på midtbanen,mere som en potet! Får vi Hoilett gratis skal det settes alle kluter inn for å hente han,selvfølgelig etter et akseptabelt lønnsnivå.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Da har Hoilett visstnok signert med QPR. Kan fort bli et godt kjøp det, men spørs om interessen for han ikke var så høy allikevel?

 

Craig Gordon er visstnok fortsatt tilgjengelig.. skjønner ikke hvorfor vi ikke prøver oss på han?

Link to comment
Share on other sites

God keeper, men han har vel vært skadet konstant i over halvannet år så det er ikke så rart å skjønne at han fremdeles er klubbløs. Hvis vi først skal hente en arbeidsløs skotsk keeper ville jeg heller hatt Allan McGregor.

 

Enig. McGregor er den beste løsningen slik jeg ser det for tiden, hvertfall om vi skal hente en billig andrekeeper. McGregor er også såpass god at han kan pushe Szczesny til det ytterste.

Link to comment
Share on other sites

God keeper, men han har vel vært skadet konstant i over halvannet år så det er ikke så rart å skjønne at han fremdeles er klubbløs. Hvis vi først skal hente en arbeidsløs skotsk keeper ville jeg heller hatt Allan McGregor.

 

Sant nok.. hadde glemt alle skadeproblemene til Gordon. God keeper som du sier, men meningsløst hvis han aldri er tilgjengelig og da er McGregor et langt bedre valg. Dog er han en lav keeper og er ikke akkurat den typen keeper Wenger som regel henter inn. Burde dog bryte normen for McGregor.

Link to comment
Share on other sites

 

Sant nok.. hadde glemt alle skadeproblemene til Gordon. God keeper som du sier, men meningsløst hvis han aldri er tilgjengelig og da er McGregor et langt bedre valg. Dog er han en lav keeper og er ikke akkurat den typen keeper Wenger som regel henter inn. Burde dog bryte normen for McGregor.

McGregor er vel allerede på plass i Tyrkia?

Link to comment
Share on other sites

McGregor er vel allerede på plass i Tyrkia?

 

Ikke vet jeg. Det er bjornage og Hedly som snakket såpass mye om han så regnet/regner med de har kontroll på hvorvidt han spiller i Besiktas eller ikke. Det har jo ikke blitt bekreftet så..

Link to comment
Share on other sites

Hadde ikke hørt noe om Besiktas, la fram forslaget om å hente McGregor for godt over en uke siden i en annen tråd, mens han fortsatt var ledig. Har ikke fulgt noe med på han siden da, synd om han ikke kunne ha kommet, men hadde ikke akkurat regnet med han kom heller.

Link to comment
Share on other sites

For å være ærlig hadde jeg allerede snevret meg inn på arbeidsløse skotske keepere, ikke akkurat mitt spesialfelt, men jeg syns vi bør sikte høyere enn akkurat de to.

 

Bedre å ha en keeper som kanskje aksepterer å være 2. keeper fremfor en som krever førstelagsplass..noe f.eks. Lloris trolig ville gjort.

Syns heller ikke vi skal bruke mye penger og høy lønn på en langt mer profilert keeper nå.

 

Foretrekker at vi fortsetter å satser for fullt på Szczesny og har en bra andrekeeper som pusher han.

 

Nå var vel denne tråden egentlig om Hoilett så kanskje legge keeper-diskusjon i en annen tråd? :-)

Forøvrig litt overraskende at Hoilett eventuelt havner i QPR. Trodde han var mer etterstraktet hos større klubber. Var vel snakk om Bundesliga en stund også.

Link to comment
Share on other sites

 

Bedre å ha en keeper som kanskje aksepterer å være 2. keeper fremfor en som krever førstelagsplass..noe f.eks. Lloris trolig ville gjort.

Syns heller ikke vi skal bruke mye penger og høy lønn på en langt mer profilert keeper nå.

 

Foretrekker at vi fortsetter å satser for fullt på Szczesny og har en bra andrekeeper som pusher han.

 

+1.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...