Jump to content

Football Manager 2012


West McLaren

Recommended Posts

Er det noen her som er kommet godt i gang med Arsenal på FM 2012? Hvordan er keeper situasjonen?

 

Har bare sett gjennom demoen, har enda ikke kjøpt eller sett på full versjonen. Men utfra statsene så så det ut som de har gjort Fabianski bedre enn Szczesny. Om det er tilfelle i antall * fra speidere/trenere vet jeg ikke, men utfra alt av det tekniske statsene så det ut som Fabianski var bedre. Positivt var det at de har gjort Wilshere mye bedre enn forrige versjon. Ellers så det meste ganske greit ut. Jenkinson hadde som ventet helt forferdelige stats, mens Santos så meget bra ut.

Link to comment
Share on other sites

Har spilt 3 seriekamper med Arsenal hittil. Etter en god sommerperiode med bra resultater i pre-season, så startet jeg hjemme mot Liverpool i PL. Vant kampen 2-0 etter scoringer av Chamakh og nyervervelsen Vagner Love. Har kun kjøpt inn nevnte Vagner Love og Seydou Doumbia, samt backup for stopperne, Richard Stearman fra Wolves. RvP ble selvfølgelig skadet i 8 mnd i landskamp. Trengte derfor godt med backup på spissplass.

 

Neste kamp var Man Utd borte, noe som endte i et forsmedelig 3-0 tap. Deretter var det duket for North-London derby i 3. serierunde. Nysigneringen Vagner Love var ustoppelig og puttet hat-trick! Ellers noterte også Arshavin og Doumbia seg på scoirngslisten, samt innbytter Park Chu-Young. Det endte derfor med forrykende 6-0 mot erkerivalen! :) Gleder meg til fortsettelsen! Slo forøvrig ut Udinese i CL-kvaliken med 4-1 sammenlagt og er dermed klar for CL også!

 

Screenshot fra kampen her (Trykk for større bilde):

1011772.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Jeg har dessverre fått spilt lite FM12 pga. mye trening osv. Men formasjon jeg bruker når jeg spiller er en 4-2-3-1 med vinger

 

Szczesny

Sagna-Mertesacker-Vermaelen-Santos

 

Song-Arteta

Walcott-Hazard-Gervinho

 

van Persie

 

Szczesny: Sweeper Keeper

 

Sagna: Vingback

Mertesacker: Midtstopper

Vermaelen: Ballspillende midtstopper

Santos: Vingback

 

Song: Ballvinnende midtbanespiller

Arteta: Indreløper

 

Walcott: Ving

Hazard: Fremskutt playmaker

Gervinho: Innside angriper

 

van Persie: Fremskutt spiss

Link to comment
Share on other sites

Hei. spelt Cm/FM siden 2001 og blir berre meir og meir hekta.

 

Szczesny

 

Sagna-Koscielny-Vermaelen- Santos

 

Gervinho-Song-Arteta-Arshavin

 

van Persie-Walcott

 

Komt til desmeber første sesong 1poeng bak chelsea som leder. 47 mål på 13kamper. Walcott toppscorer med 18mål. van Persie asisst kongen med 13 stk. Arshavin med høyets snitt rating med 8.11 (faktisk han som har løpt mest iløpet av en kamp med 13.4km) hehe. :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Første sesong ferdig.

 

Spillere kjøpt: Esteben Granero (lån),Darijo Srna, Jan Vertonghen,Mabaye Niang (lån), Ivica Olic, Thiago (lån), Sime Vrsaljko

 

 

Premier League: mester!

Champions League:Kvartfinale, tap mot Real Madrid (3-1)

FA cup: Finale tap mot Tottenham (2-0)

Ligacupen:Kvartfinale tap mot wolves (straffer)

 

Vant serien med 7 poeng på tottenham faktisk, endte med 90poeng 103mål og 29 imot.

Walcott toppscorer med 34 mål

Granero flest assist 20stk

 

Arshavin spillerens spiller i Premier League

Sagna,Koscielny,Granero,Arshavin,Walcott på Årestlag (Szczesny resverve)

 

Koscielny beste i forsvar snitt rate 7.67 7mål 4 assist

Granero beste mitdbane snitt rate 7.33 9 mål 20 assist

Walcott beste spiss snitt rate 7.72 34 mål 14 assist

Link to comment
Share on other sites

TAKTIKK: 4-4-2. offensift med veldi fri filosofi, kreativ frihet: mer uttrykksfull, tempo hurtig. corner frå venstre på første stolpe en spelar som møter og en som stusser. (14mål på den varianten) walcott som "måltyv" scorer vilt!

 

Trengingsopplegge har eg ikkje gjort så mykje med, igrunn grett de opplegge som er. Flytta Keown opp som trenar (No Assisten Trenar)

 

Viss du ikkje har spelt sidan 2008 har så har du mykje nytt å sjå fram til, genialt spel!

Link to comment
Share on other sites

Har kommet til april i min første sesong nå. Kommet til finale i FA-Cupen, hvor jeg skal møte Liverpool. Kommet til semifinale i CL hvor jeg møter Real Madrid. Slo ut Bayern i kvartfinalen med 6-5 sammenlagt (tapte 3-0 hjemme i første kamp og slo dem 6-2 på bortebane!!!!!). Har allerede vunnet Ligacupen, der jeg slo Wolverhampton i finalen med 4-0. Leder serien på målforskjell foran Man Utd, men har dog 2 kamper mindre spilt enn United!

 

Her er formasjon og spillerne jeg starter med (Bytt ut Arteta med Walcott og Gibbs med Santos, så har du min faste 11er når alle er skadefrie)

http://bildr.no/view/1030988

Link to comment
Share on other sites

Tok Dartford opp fra BSS til PL på en av savene mine(Opprykk hver sesong, sliter massivt i PL)

Siden jeg slet i PL startet jeg en Arsenal save, as we speak har jeg kommet til Desember, scoret 29 mål og sluppet inn 4, 36 poeng på 14 matcher. Jeg prøver å ta alle prestasjonene i Steam og det vanskeligste vil vel å gå tretti kamper uten å slippe inn.

Link to comment
Share on other sites

Første sesong ferdig!

 

Vinner av Premier League, FA-Cupen og Ligacupen!

Røk ut mot Real Madrid i semifinale i CL 3-2 sammenlagt.

 

Bilde av Årets Lag i Premier League kan du se her (Dominerte den ganske greit): http://bildr.no/view/1033527

 

Stats for toppscorere og assistkonger kan ses her (merk at begge spissene mine endte med 20 mål, Doumbia fikk årets toppscorer pris pga færre kamper enn de andre. Legg også merke til antall assist fra Andre Santos! 21 totalt i alle turneringer, og dermed assistkonge på laget): http://bildr.no/view/1033535

 

Bilde av ligatabell kan ses her: http://bildr.no/view/1033539

 

De eneste jeg kjøpte inn før sesongstart var Vagner Love, Seydou Doumbia og Richard Stearman. Hazard ble handlet i januar-vinduet.

 

Gleder meg til ny sesong!

Link to comment
Share on other sites

Du kan laste ned logoer, spillerbilder m.m og legge de inn så de havner i spillet.

 

Selv lastet jeg ned megapack med logoer til jæ**ig mange ligaer og divisjoner.

 

Følge denne linken: http://sortitoutsi.n...logos-megapack/

 

 

Takker, kordan legge de inn på spele? har lasta de ned men får ikkje til å åpne de i spele..

Forøvring imponerende sesong

Link to comment
Share on other sites

I Mine Dokumenter så finner du frem til Sports Interactive-mappa og deretter Football Manager 2012. Mener å huske at det bare er å pakke ut filene her, så kommer den automatisk inn i graphics mappa. Adressen blir altså ca slik:

 

Dokumenter\Sports Interactive\Football Manager 2012\graphics

 

Du trenger WinRAR for å pakke ut filene. Det laster du ned her, hvis du ikke har det fra før av: http://www.rarlab.co...wrar410b4no.exe

 

 

Deretter går du inn i spillet på innstillinger, utseende og lyder, untick skincache og laster inn skin på nytt.

 

Voila :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Noen som har testet FM 2012 Handheld på iPhone. Har nettopp lastet det ned, virker som det fungerer omtrent som de gode gamle CM spillene, du kan cruise gjennom en sesong i løpet av noen timer som passer meg bra da tiden er for knapp til å bli lost i PC versjonen.

 

Noen erfaringer med spillet? Tips?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...