Jump to content

19.10.11 Marseilles (B)


Magnus87

Recommended Posts

Utrolig viktig å deilig seier! Viktig for selvtilliten ikke minst. Før kamp så var jeg fornøyd med 1 poeng, så den smakte utrolig godt. Var nok en meget kjedelig kamp for nøytrale, men det driter jeg i. Marseille skal stå for underholdninga på sin hjemmebane! Synd Jenkinson blir skadet, knallkamp. Arteta gjør en viktig defensiv jobb gjennom hele kampen også, du ser han har lyst til å vise seg fram i CL. Banens beste blir for meg uansett Koscielny.

Link to comment
Share on other sites

Lenge siden jeg har sett en såpass kynisk og "boring" kamp av Arsenal. Herlig å se gode gamle Arsenal tilbake i stilen :)

 

Ja, det var en lettelse å se. Koscielny var klasse, og viste hvor god han kan være. Etter min mening er han vår mest undervurderte spiller, og jeg ser gjerne at det er Koscielny, ikke Mertesacker, som fortsetter å spille i midtforsvaret sammen med Vermaelen. Koscielny er rask, duellsterk og har i tillegg en teknikk som er unik for en midtstopper. Hans evne til å bryte foran er gull verdt for måten vi spiller på. Plasseringsevnen har han tidligere vist at han ikke alltid utfører med bravur, og han har også tidligere vært en tikkende bombe når det kommer til blundere i forsvar. Han har også hatt en lei tendens til å lage en del unødvendige straffespark. Men alt dette er noe som kommer med erfaring. Vi hentet han fra 1 år på toppnivå i fjor, og han gikk rett inn på laget. I år kan han ta flere steg nå som forsvaret får mer og mer fokus.

 

Også gledelig å se Jenkinson prestere som han gjorde. Har tidligere vært veldig kritisk til han, og jeg er fortsatt ikke helt overbevist på at han kan prestere over tid, men mot Marseille imponerte han meg. Da er det selvsagt veldig surt at han er ute med skade nå, samtidig som Sagna. Jeg var også veldig kritisk til Song i starten, og vi vet alle hvor god han ble. Håper Jenkinson kan motbevise meg på samme måte som Song. Fortsatt syns jeg han virker veldig overanspent i sin væremåte på banen og nærteknikken er selvsagt ikke optimal, men han var stødig defensivt og viste at han har en av lagets beste innleggsfot. På en måte føler jeg at han kommer til å ende opp som John O'Shea. Ser mange likhetstrekk og om han klarer å komme på samme nivå som han, så er jeg fornøyd. Slike klubbspillere er ekstremt viktige å ha.

 

Offensivt var det heller tamt fra Arsenal, men i denne kampen var ikke det særlig viktig. Jeg tror Wengers plan var å holde nullen til pause, det kunne hvertfall se sånn ut, og det var godt å se at taktikken kan forandres fra kamp til kamp, selv fra Wengers side. Før kampen hørte jeg Wenger fortelle at alt fra 1 til 3 poeng mot Marseille ville vært meget bra, så av det tolker jeg at det viktigste var å unngå tap, og også ut fra taktikken kunne det se sånn ut. Og han lyktes meget bra. En fin gjennomført kamp, og en viktig seier både for gruppeplasseringen og for moralen og motivasjonen i laget. I fjor spilte Man Utd 0-0 i samme kampen. Vi vant 1-0. Vo har vunnet 5 av de siste 6. Krise? Hvilken krise? :D

 

One - Nil to the Arsenal! In Wenger we trust! osv. osv...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...