Jump to content

God sitatskikk.


Safe Hands

Recommended Posts

Safe Hands blir så trøtt av poster som inneholder en link, men ingenting annet. Null informasjon om hva som skjuler seg bak linken. Det samme gjelder poster hvor det siteres, men ingen kilde oppgis.

 

Derfor:

Hva er det som skjuler seg bak linken? Én eller to setninger om hva og hvorfor du poster linken bør det være mulig å få til!

 

Hvis du siterer et utsagn, hvem og hva er det du siterer? Hvor har du dine opplysninger fra? Kan vi stole på dem? Hvem er det som "bekrefter"? Hvem? Hva? Hvor? Hæ?

 

Under følger et par eksempler. De som har postet dem får ha meg unnskyldt. De er tilfeldig utvalgt, og de er ikke alene. Det er fenomenet/uvanen jeg vil til livs, ikke brukerne! B)

 

 

 

 

Nicklas Bendtner forlater Arsenal til sommeren.

 

"He has made his decision and he has told it to Arsenal. Nicklas needs to be playing from the start so, sadly, he must leave.

 

"He wanted to finish the season first, so no-one could say he didn't fight for a first-team place right until the end."

 

"There is real interest from both English and German clubs, and Bayern Munich were after him, earlier. It's very exciting.

 

"But talk about Aston Villa is rubbish. He has not met anyone from there."

 

Da er det bekreftet at Almunia og Denilson stikker. Vet ikke hvor troverdig dette med Bendtner er, men det høres bra ut! Ut med Bendtner også. Bra at Wenger tar tak og selger disse amatørene!

Link to comment
Share on other sites

Safe Hands blir så trøtt av poster som inneholder en link, men ingenting annet. Null informasjon om hva som skjuler seg bak linken. Det samme gjelder poster hvor det siteres, men ingen kilde oppgis.

 

Derfor:

Hva er det som skjuler seg bak linken? Én eller to setninger om hva og hvorfor du poster linken bør det være mulig å få til!

 

Hvis du siterer et utsagn, hvem og hva er det du siterer? Hvor har du dine opplysninger fra? Kan vi stole på dem? Hvem er det som "bekrefter"? Hvem? Hva? Hvor? Hæ?

 

Under følger et par eksempler. De som har postet dem får ha meg unnskyldt. De er tilfeldig utvalgt, og de er ikke alene. Det er fenomenet/uvanen jeg vil til livs, ikke brukerne! B)

Støttes

 

BE

 

(kilde: sitat BE)

Link to comment
Share on other sites

Støttes

 

BE

 

(kilde: sitat BE)

 

Link?

 

Er helt enig med deg Safe Hands. Irriterende når det skrives sitater og/eller forumister kan "bekrefte" ditten og datten uten å ha en kilde å linke til.

Link to comment
Share on other sites

Satt og grublet lenge over denne trådtittelen for å skjønne at du ikke hadde snublet skikkelig i tastaturet i et forsøk på å skrive statistikk, haha B)

 

Er forøvrig helt enig med deg, Safe Hands. Sitater uten kildehenvisning og linker som står mutters alene uten noen som helst forklaring irriterer meg veldig.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Kan også nevne når du skal sitere andre brukere trenger du ikke "quote" den som står rett over deg. Selv om jeg gjør dette selv ofte, men jo færre quotes på sidene jo enklere blir det å finne fram i mine øyne.

Jeg synes det er en god ting å quote folk selv om det er rett over hverandre. Når kommentaren havner øverst på neste side så vil man jo miste sammenhengen hvis det ikke er en quote. Hvis du bruker litt tid så kan det hende noen poster før deg. Når du quoter så er det ingen tvil om hva det er du svarer på. Muligens en uvane jeg har blitt vant til, men jeg foretrekker det faktisk sånn :)

Link to comment
Share on other sites

Isåfall må man gjøre som EvenA sier, å kopiere inn den delen av innlegget du sikter til og ikke hele greia. Skrev et innlegg her på seks-syv sider i Word og la ut som egen tråd og fik etterhvert hele greia "quotet", blir litt rart. Kortere innlegg eller deler av innlegg, ja muligens, men helst ikke. Slik jeg har blitt opplært i cyberverdenen hvertfall.. Så skal det nevnes at jeg gjerne blar meg bakover uansett..

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det er en god ting å quote folk selv om det er rett over hverandre. Når kommentaren havner øverst på neste side så vil man jo miste sammenhengen hvis det ikke er en quote. Hvis du bruker litt tid så kan det hende noen poster før deg. Når du quoter så er det ingen tvil om hva det er du svarer på. Muligens en uvane jeg har blitt vant til, men jeg foretrekker det faktisk sånn :)

 

Helt enig. Men likevel slik at jeg også er enig med Bergkamp under:

 

Isåfall må man gjøre som EvenA sier, å kopiere inn den delen av innlegget du sikter til og ikke hele greia.

 

Jeg synes forøvrig ting har bedret seg efter jeg laget denne tråden. Gledelig!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

På tide å riste liv i dette budskapet igjen, nå som Silly Season er i gang. CTRL+C - CTRL+V. Verre er det ikke. Det koster maks 1/10 kalori. Og det gjør posten veldig mye enklere å forholde seg til!

 

Et eksempel fra en annen tråd:

 

Ikke slik:

 

Jovetics agent Fali Ramadani skal være i London ifm å forhandle frem personlig avtale for Jovetic. Ryktene skal ha til at vi smeller £25M i bordet og vil ha avtalen i boks ASAP.

 

Men slik:

 

Jovetics agent Fali Ramadani skal være i London ifm å forhandle frem personlig avtale for Jovetic. Ryktene skal ha til at vi smeller £25M i bordet og vil ha avtalen i boks ASAP.

http://metro.co.uk/2...-move-3802980/?

Link to comment
Share on other sites

På tide å riste liv i dette budskapet igjen, nå som Silly Season er i gang. CTRL+C - CTRL+V. Verre er det ikke. Det koster maks 1/10 kalori. Og det gjør posten veldig mye enklere å forholde seg til!

 

Et eksempel fra en annen tråd:

 

Ikke slik:

 

 

 

Men slik:

Legg til Ctrl + L før Ctrl + C :) Utover det er jeg helt enig! Personlig er jeg glad i å lese saker selv, noen ganger kan de for eksempel tolkes på litt forskjellige måter eller det kan være interessant lesing, og da er det kjekt med en link :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...