Jump to content

Arsenal eller A(r)sn`l


Daddy Cool

Recommended Posts

Hvordan uttaler dere Arsenal? På den norske måten eller den engelske?

 

Har intrykk av at de fleste nordmenn gjør som meg og uttaler Arsenal rett fram, på den erketypiske norske måten. Merkelig i og med at de øvrige lagene i ligasystemet uttales på nærmest flytende engelsk (nå vel :) ).

Hva sier dere?

Link to comment
Share on other sites

Prøvde å si det endel ganger her inni meg nå, og det jeg kom frem til er egentlig bare hvor utrolig VAKKERT navnet ARSENAL er!

 

 

ARSENAL, for ett fantastisk navn :D

 

Lurer på om jeg får lov av kona mi til og kalle vårt neste barn for Arsenal, rett og slett. Kan jo ikke gjøre det bedre...

 

Om 20 år når han entrer matta med 4(Dennis skal jo ha 10 :P ) på ryggen og Arsenal over....fantastisk :) ( hvis det blir en gutt da vel og merke...)

 

 

men over til topic, jeg sier det på den norske måten, og da mener jeg ikke Arne Scheie måten ;)

Link to comment
Share on other sites

Det blir som oftest feil når jeg skal tenke over hvordan jeg uttaler et ord. Men jeg kom fram til at her i nord, så sier vi(jeg) arshenal. Lurer litt på hvorfor vi ikke sier det samme som de gjør i England, for jeg merker jo at det nesten er helt feil når man snakker med andre fans i England. Så jeg må finne meg i å endre det når jeg er over.

Link to comment
Share on other sites

Prøvde å si det endel ganger her inni meg nå, og det jeg kom frem til er egentlig bare hvor utrolig VAKKERT navnet ARSENAL er!

ARSENAL, for ett fantastisk navn :D

 

Lurer på om jeg får lov av kona mi til og kalle vårt neste barn for Arsenal, rett og slett. Kan jo ikke gjøre det bedre...

 

Om 20 år når han entrer matta med 4(Dennis skal jo ha 10 :P ) på ryggen og Arsenal over....fantastisk ;) ( hvis det blir en gutt da vel og merke...)

men over til topic, jeg sier det på den norske måten, og da mener jeg ikke Arne Scheie måten :P

 

Har du kalt sønnen din Dennis? :D Kanon!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...