Jump to content

British Pathe movies


Chaz

Recommended Posts

Grunnen til at jeg "aber plötslich" dukket opp igjen var vel strengt tatt todelt; et mistet passord dukket opp igjen, i tillegg så har jeg en link som bare MÅ deles! :P

 

Et vidunderlig historisk filmarkiv er nemlig avdekket. Gå inn på www.britishpathe.com søk på Arsenal, and hey presto! se hvilket himmelrike som dukker opp!!!! Ai, ai, ai for en "gullgruve!!

 

Jeg har funnet Arsenal glimt fra 1914 til 1969 så langt. Vanvittig artig! :-)

 

Dette var rett og slett nyheter slik de ble presentert på kino "in the old days.

 

Ønsker du å ta en titt på historiske Arsenal matcher? http://www.britishpathe.com/results.php?search=Arsenal&o=40

 

Enjoy!!! :)

Link to comment
Share on other sites

Ikke akkurat Arsenal, men det kan jo være greit å se hvordan en bane med noen "få" tilskuere så ut i Skotland. Den skotske FA Cup finalen i 1969:

 

 

http://www.britishpathe.com/record.php?id=45806

 

 

Celtic - Rangers 4-0 foran...............

 

 

................132870 tilskuere. Jauda, gauda.

 

Og Rangers fansen skaper som vanlig trøbbel, og blir geleidet ut. Something never changes!! :-)))

Link to comment
Share on other sites

Dæven døtte! Svart hvitt og fine farger! ;) Takk for linken Chaz! Her var det mange gode øyeblikk. Greit å se litt langt tilbake en gang i blant.

 

PS! Fint å ha deg tilbake. Trodde nesten du hadde abdisert eller konvertert til naboklubben. ;)

 

Jeg konvertere til naboklubben? Det er akkurat like lite sansynlig som at jeg liker rubler i klubbkassen! :D

 

Ellers så er British Pathe en helt vanvittig oppkomme av historie. Både om Arsenal spesielt, fotball generelt og ikke minst alt britisk på generell basis. Så nettopp en 20 minuttes film, uten lyd vel og merke, om nedgangen i Liverpool by. Ft f*** som den byen fikk på trynet i løpet av noen få år. Filmen var fra 1974. Filmen inkluderte glimt da en svært ung David Fairclough signerte sin profesjonelle kontrakt. Det er ikke rart at mange tydde til kriminalitet etter hvert, oooop north.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...