Jump to content

Kommentatorer


Ravenghost

Recommended Posts

Vil rette et kritisk søkelys på Kenneth Fredheim (Canal +).

Han er Arsenalsupporter, og det er selvsagt helt riktig at det ikke skal skinne gjennom når han kommenterer. De skal være objektive.

Men nå har det seg slik at han ikke er objektiv. Han er så pro-Manu, JA FOR MANCHESTER UNITED i alt han sier og gjør. Hvis en Manu-spiller gjør noe bra roses spilleren opp i skyene, gjør han noe dårlig er det uflaks. Hvis Ronaldo løper rett på folk, og filmer seg til obstruksjonfrispark, sier Fredheim at det er klart frispark. Flaut av en såkalt Arsenalfan å holde på slik.

Link to comment
Share on other sites

Hvis Ronaldo løper rett på folk, og filmer seg til obstruksjonfrispark, sier Fredheim at det er klart frispark.

 

Eh, nei...? Det er vel dette Fredheim IKKE gjør? Jeg har hvert fall flere ganger hørt han gått i mot Ronaldo og tullet hans.

 

Flaut av en såkalt Arsenalfan å holde på slik.

 

Han er fotballkommentator og skal ikke opptre som en supporer når han kommenterer. Det at han er Arsenal-fan hjelper vel litt på, slik at han ofte går i mot The Gunners.

 

Forstår Kenneth Fredheim - og hvis denne tråden kun handler om han, er den tullete.

 

Btw, angånde andre kommentatorer er min favorittliste slik:

 

1. Kenneth Fredheim

2. Øyvind Alsaker

3. Thor Eggen

4. Morten Langli

5. Arve Fuglum

 

Og min absolutt-ikke-favorittliste slik:

 

1. ROAR STOKKE

2. Thor-Rune Haugen

3. Han Ålesund/Molde-gangsår-fyren i TV2

4. Frode Olsen

5. Øyvind Johannessen

Link to comment
Share on other sites

Kenneth Fredheim er absolutt min favorittkommentator, selvom Øyvind Alsaker følger på en god andreplass. Fredheim er en nøytral kommentator som virkelig kan kunsten å kommentere. Hans gode kunnskaper om fotballen topper det hele. Jeg liker han svært godt, i likhet med unitedfan...NOT. Min liste:

 

FEM PÅ TOPP

1. Kenneth Fredheim

2. Øyvind Alsaker

3. Arve Fuglum

4. Arne Scheie

5. Morten Langli

 

FEM PÅ BUNNEN

1. Espen Tvedt

2. Roar Stokke

3. Vidar Davidsen

4. Frode Olsen

5. -

 

Espen Tvedt på Eurosport er en forferdelig dårlig kommentator, synd og måtte si det, men det stemmer. Kjedeligste stemme på hele TV, uten at det er hans feil. Jeg har heller ikke sansen for Stokke og Davidsen, ei heller Frode Olsen som jeg misliker mest p.g.a hans "goooooooooooooooooooooooooooooooal" rop. Huff av meg! ;)

 

Når det gjelder ekspertkommentatorer liker jeg Lars Tjærnås aller best, er som regel enig i det meste han sier, og selvfølgelig må vi ikke glemme Dag Solheim om han går under ekspert. Bengt Eriksen er også en god ekspertkommentator.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes Kenneth Fredheim er en helt grei kommentator men den beste i Norge etter min mening er Arne Scheie. Roar Stokke er den jeg liker klart minst.

 

5 Beste kommentatorer

Arne Scheie

Øyvind Alskaer

Morten Langli

Kenneth Fredheim

Nils Johan Semb (synes ikke han er så veldig god men han har greie på fotball)

 

5 Værste Kommentatorer

Roar Stokke

Han Molde fyren på tv2(blir så irritert av å høre på han)

Han daffe søringen\østelndingen på tv2 ( fins ikke lyd i han)

Vidar Davidsen

Link to comment
Share on other sites

Denne tråden handler selvsagt ikke bare om mitt syn på Fredheim. Dette fremkommer av undertittelen på topicen. Det ER en generell tråd. Jeg bare trakk frem et eksempel på en jeg mener tenderer til subjektivitet i arbeidet sitt.

En annen som jeg hadde kjempesans for da han arbeidet i Canal+ er Alsaker, men etter at han kom hjem til Norge, har jeg irritert meg over et par kamper hvor lagene Brann og Lillestrøm er involvert. For å si det slik; jeg er supporter av det ene laget, og han er supporter av det andre laget. Han viser det så tydelig i disse kampene at han holder med ja, Brann...

 

Jeg er litt konservativ av meg, så for meg er og forblir Scheie nummer en (selv om han er Manu-fan :D )

Like sikkert som at Herwig Carlsen er nummer en i skiskyting.

 

Når det er sagt er jeg helt enig i at Frode Olsens sydlige tendenser (gooooooooal,go-go-go-gooooooal) er helt forferdelige).

 

Hadde vært artig å høre Jostein Pedersen (Melodi Grand Prix), kommentere en fotballkamp. Hadde blitt mye liv :D

Link to comment
Share on other sites

Syntes Per-Jarle Heggelund som kommenterer Serie-A på canal+ er konge å høre på. Kan så ufattlig mye og har et perfekt engasjement. Og er han ikke Arsenalsupporter også? Synd han ikke kommenterer Premier-league

 

Jo, tror det stemmer at han er Arsenalsupporter. Mener jeg satt ved siden av ham på Highbury en gang.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...