Jump to content

OL-fotball


Innbytterbenken

Recommended Posts

Ser litt på kampen mellom Elfenbenskysten og Argentina nå, mye bra fotball og virkelig endel gode spillere på elfenbenskysten. regner med at Wenger følger med her....

 

Men hvordan er reglene for hvem som kan være med. er det U21-spillere + et visst antall spillere over 21? Riquelme er jo med og er nærmere 30 enn 20.....

Link to comment
Share on other sites

takk for godt svar. Spørsmålet da er hvorfor har man tatt med de spillerne man har tatt med. Nederland f.eks. har bl.a. makaay og Gerald Sibon (32) fra Herenveen, kan vel ikke akkurat sies å være de beste nederlandske spillerne det..... Har kanskje med hvordan spillernes klubber stiller seg til OL-deltagelse.

Link to comment
Share on other sites

takk for godt svar. Spørsmålet da er hvorfor har man tatt med de spillerne man har tatt med. Nederland f.eks. har bl.a. makaay og Gerald Sibon (32) fra Herenveen, kan vel ikke akkurat sies å være de beste nederlandske spillerne det..... Har kanskje med hvordan spillernes klubber stiller seg til OL-deltagelse.

OL fotball har aldri vært en veldig høyt prioritert, mere ett utstillingsvindu for yngre spillere. Derfor velger en del profilerte spillere å prioritere klubbfotball! Det er sjeldent at spillere som Messi og Ronaldinho velger/for lov av klubben til å spille OL fotball

Link to comment
Share on other sites

Noen som så Brasil kampen idag?

Ble imponert av backen dems Mercelo som jeg tror spiller i Real Madrid.

 

Jepp. Marcelo - med a, heter han, bare for å pirke litt. (Husker feilen med "Veluso" i Miguel Veloso-tråden på forumet her førte til at alle norske Arsenalfans trodde han het det, så jeg sier det bare for å avverge noe slikt. :P )

 

Han minner meg fryktelig om Roberto Carlos når han flyr opp og ned på venstresiden. Han har enorm fart og rykk og fintene hans er nesten på linje med Ronaldinho's. Utrolig kult å se slike typer. Desverre er han ikke god nok defensivt ennå til å hevde seg i verdenstoppen som back, men han er fremdeles ung og har helt klart potensiale til å bli vanvittig god.

 

Ellers var det meget gøy å se Ronaldinho tilbake i praktslag. Jeg har tidligere sagt på andre forum at jeg tror han vil få en oppsving på karrieren etter klubbbyttet til AC Milan. Fortsetter han formen han viste i dag når han begynner sesongen i Serie A, så tror jeg han kan kjempe seg inn i kampen om tittelen "verdens beste fotballspiller" igjen. Får han ristet av seg de ekstra kiloene og tar med seg det gode humøret tilbake til Italia så tror jeg han blir enorm.

Link to comment
Share on other sites

takk for godt svar. Spørsmålet da er hvorfor har man tatt med de spillerne man har tatt med. Nederland f.eks. har bl.a. makaay og Gerald Sibon (32) fra Herenveen, kan vel ikke akkurat sies å være de beste nederlandske spillerne det..... Har kanskje med hvordan spillernes klubber stiller seg til OL-deltagelse.

OL fotball har aldri vært en veldig høyt prioritert, mere ett utstillingsvindu for yngre spillere. Derfor velger en del profilerte spillere å prioritere klubbfotball! Det er sjeldent at spillere som Messi og Ronaldinho velger/for lov av klubben til å spille OL fotball

 

det kan bli stor forskjell i kvaliteten på lagene da, jeg synes det skulle vært lov å kun ha med spillere under 23. Skulle trodd at f.eks. Nederland ville gjort det bedre (enn 2-2 mot USA) med van der Sar, Sneijder/van der Vaart og Nistelrooy.....

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...