Jump to content

Arsenal's innkjøpspolitikk


vegfos

Recommended Posts

Etter å ha lest på young guns ser jeg at vi har singgnert en Nederlandsk 15 åring. Selv syntes jeg det er bra at vi prøver få tak i talenter tidlig, men hvor går grensen? Skal vi etterhvert hente 9 åringer fra forskjellige klubber. Min mening er at det er greit å hente inn såkalte youngsters når de kan singnere proff kontrakt. Og så heller satse på lokalgutter på akademiet. Hva er deres mening?. Beklager hvis jeg postet dette i feil del

Link to comment
Share on other sites

Er enig i at dette er en gråsone. Nå har EU-direktivet på at spillere fra andre kontinenter må være 18 før de spiller i Europa hjulpet mot utnyttelse av unggutter fra afrika og sør amerika. Når Arsenal henter yngre gutter (enn 18) fra rundt om i Europa virker det for meg som om klubben er flink til å informere foreldrene. I tillegg er vel denne ordningen med "landlords" bra. Men det er uansett vanskelig å være så ung, og komme til en storby med uten venner og familie. Mener at når klubben kjøper/henter så unge spillere, så må den ta på seg ansvar som forsørger ikke kun arbeidsgiver.

 

Synes det virker som Arsenal er flinke på dette. Det er sikkert ting som kan bli bedre, men det virker ihvertfall som om de tar oppgaven seriøst.

Link to comment
Share on other sites

Altså alle vet at det ikke er noe problem med opplegget til arsenal. Men se på spillere som f.eks. Rasmussen som av Young guns fikk en liten liten sajnse for å bli proff. Livet etter arsenal blir da kanskje veldig vansklig. Jeg mener at arsenal har et ansvar for unge spillere. Når en henter en 14-15 åring, har ikke disse myndighet og kanskje livserfaringer nok til å overleve en nedtur i england. Og arsenal kan kanskje "lure" personer til å komme til klubben. Jeg er meget positiv til en ung klubb filosofi. Men Syntes at grensen er nådd. Ingen yngre enn 15 år skal hentes inn.

 

Det kan være vansklig for unge fotball spillere og si nei når en manager som Wenger drar helt til Nederland. Men dette er bare for å skape debatt, jeg har ingen mening om at vi driver med feil filosofi

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener at det bør være en grense på hvor unge talenter man kan hente til store klubber. Kjenner en som heter Omar, og han ble kjøpt av Manchester City fra Skeid. Det ble litt medieoppstyr rundt det siden mange mente at han kunne utvikle seg like bra i Skeid som i Manchester City.. Nå spiller Omar på reserve laget til City, og gjør det veldig bra der, og han angrer ikke på at han dro.

Det jeg mener om denne saken er at ungdom fra 15 og oppover kan bli kjøpt opp, mens folk som er mindre enn det, skal KUN være fra nærmiljøet rundt i London! Da får vi kanskje oppblomstret noen local lads, og det tror jeg kunne vært sunt for Arsenal :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...