Jump to content

Speiding


Eboue

Recommended Posts

Tenkte vi kunne ha en tråd om spillere som nå er unge, og som i fremtiden kan bli store. Sånn som med Fabregas, hvor man kunne se at han kom til å bli stor allerede når han var 17 år gammel. Sånn har vi også med Wilshere og Barazite nå i klubben.

 

Jeg tror vi kan droppe spillere vi har i egne akademier, som nevnte Wilshere, Barazite osv, og heller se litt lengre. Det som skjer blandt de unge i Arsenal har vi egne tråder til.

 

Husk at dette ikke er spillere dere nødvendigvis vil ha til Arsenal, men som dere har oppdaget og tror kan bli store. Selv liker jeg slike ting som dette veldig godt.

 

Kan begynne med et par.

 

Navn: Georginio Wijnaldum

Alder: 17 år (11.11.1990)

Posisjon: Offensiv midtbane

Klubb: Feyenoord

Film: YouTube

Beskrivelse: Spiller ving og offensiv midtbane, men kan også spille spiss. Som dere ser i filmen over så er han målscorer, noe vi trenger fra en midtbanespiller. Dette er en mann for fremtiden, som ganske sikkert vil havne i en storklubb etter hvert.

 

Navn: Ever Banega

Alder: 19 år (29.06.1988)

Posisjon: Sentral midtbane

Klubb: Valencia

Film: YouTube

Beskrivelse: Teknisk og hurtig midtbanespiller. Kan spille både sentral, defensiv og offensiv midtbane. Veldig spennende spiller som jeg gjerne skulle sett at vi knabbet fra Valencia i sommer. Ville kanskje blitt litt lett for PL, men er verdt et forsøk.

 

Prøv deg du også, så får vi se om noen år: Vil noen av disse være ledende i verden i sine posisjoner? :) Kjør på!

Link to comment
Share on other sites

Artig tråd ;) Blir spennende å se om noen har rett ;)

 

Selv hadde jeg stor tro på Tommy Høiland da han var i Bryne, men så kom selvfølgelig Frode Olsen med ett mål: å ødelegge Bryne FK. Dermed sendte han like greit Vidar Nisja og Tommy Høiland til Viking :)

 

Ellers ber jeg dere om å huske et navn:

Yuusuf Sharif

Han spiller på det lokale fotballaget, Otra, og jeg tror virkelig han kan bli noe. Han har en helt syk teknikk og fart, og en fantastisk skuddfot. I tillegg er han Gooner....... :P

Link to comment
Share on other sites

Tenkte vi kunne ha en tråd om spillere som nå er unge, og som i fremtiden kan bli store. Sånn som med Fabregas, hvor man kunne se at han kom til å bli stor allerede når han var 17 år gammel. Sånn har vi også med Wilshere og Barazite nå i klubben.

 

Jeg tror vi kan droppe spillere vi har i egne akademier, som nevnte Wilshere, Barazite osv, og heller se litt lengre. Det som skjer blandt de unge i Arsenal har vi egne tråder til.

 

Husk at dette ikke er spillere dere nødvendigvis vil ha til Arsenal, men som dere har oppdaget og tror kan bli store. Selv liker jeg slike ting som dette veldig godt.

 

Kan begynne med et par.

 

Navn: Georginio Wijnaldum

Alder: 17 år (11.11.1990)

Posisjon: Offensiv midtbane

Klubb: Feyenoord

Film: YouTube

Beskrivelse: Spiller ving og offensiv midtbane, men kan også spille spiss. Som dere ser i filmen over så er han målscorer, noe vi trenger fra en midtbanespiller. Dette er en mann for fremtiden, som ganske sikkert vil havne i en storklubb etter hvert.

 

Navn: Ever Banega

Alder: 19 år (29.06.1988)

Posisjon: Sentral midtbane

Klubb: Valencia

Film: YouTube

Beskrivelse: Teknisk og hurtig midtbanespiller. Kan spille både sentral, defensiv og offensiv midtbane. Veldig spennende spiller som jeg gjerne skulle sett at vi knabbet fra Valencia i sommer. Ville kanskje blitt litt lett for PL, men er verdt et forsøk.

 

Prøv deg du også, så får vi se om noen år: Vil noen av disse være ledende i verden i sine posisjoner? :) Kjør på!

Har du spilt mye FM, eller? ;)

Link to comment
Share on other sites

Veldig spennende! :( Forstår jeg riktig så er han norsk og hva mer? Eller spillerhan bare i Norge, uten statsborgerskap?

 

tror han er Irsk og bor i Norge ;) men han høres jo ut som en veldig talentfull keeper B) høres ut som det er verdt å satse på`n :(

 

Jeg vet ikke helt hva det blir, men Arsenal virker bra. Jeg må tenke meg litt om, sier McDermott

Arsenal virker bra? :) Selvfølgelig er Arsenal bra. Ikke noe å tenke på engang! ;)

Link to comment
Share on other sites

Navn: Nikola Kalinic

Alder: 20(!) år (01.05.1988)

Posisjon: Spiss

Klubb: Hajduk Split

Film: http://www.youtube.com/watch?v=O-0LRf5dFDQ

Beskrivelse: Han er "hele" 20 år, men er et stor talent fordi. Han leder toppskårer listen i den kroatiske ligaen. Ingen hadde hørt om han ifjor, men han slo plutselig igjennom i år. Han har ikke noen særlig ekstreme ferdigheter som hurtighet eller teknikk. Men han er iskald forran mål, og skårer veldig ofte. Han har også en rå styrke, og er god med ryggen mot målet. Tørr å vedde mange lapper på at han ikke spiller i kroatisk liga om to år!

Link to comment
Share on other sites

tror han skal til panathinaikos(ELNS) i Hellas... trenger dessuten ikke flere unge spisser med Bendtner, Walcott, Murphy, Barazite og Ankofbe(ELNS)

 

Helmik'n skrev: Husk at dette ikke er spillere dere nødvendigvis vil ha til Arsenal, men som dere har oppdaget og tror kan bli store.

Link to comment
Share on other sites

Nikolas Besagno og Freddy Adu er to slagere fra FM født i henholdsvis -88 og -89. Begge har spilt (Besagno spiller fortsatt) i MLS.. Noen som har en oppdatering på deres utvikling? Hørt at Adu har hatt en middelmådig sesong i Portugal...

Link to comment
Share on other sites

Ja, Freddy Adu har vært skuffende etter at han kom til Benfica. Han har ikke slått gjennom og blitt den suksessen han ble spådd. Personlig har jeg aldri vært helt begeistret for amerikaneren, kanskje grunnet at jeg knapt hadde sett ham før han kom til Benfica, hvor han, som nevnt, har gjort det svært svakt. Nå skal det sies at Benfica som klubb også har hatt en rimelig dårlig sesong, så det er vanskelig å slå gjennom i en slik klubb, men han har ikke ennå klart å spilt seg inn på førstelaget der engang, så han kommer nok ikke til å innfri ekspertenes spådommer angående hans fremtid.

 

Denne Bresagno er helt ny for meg. Kan du fortelle mer om ham, dersom du vet noe?

Link to comment
Share on other sites

Takk for info :unsure:

 

Vet at han var et enormt talent på FM 05 eller 06 og at han kan spille både defensiv midtbane og midtstopper. Etter en liten titt på vår alles kjære wikipedia har jeg også funnet ut at han er den nest yngste etter Adu som debutterte i MLS og at han i en alder av 17 år debutterte på U20-landslaget til USA..

 

Det virker derimot som om han ikke har klart å ta steget opp blant de beste...foreløpig...

Link to comment
Share on other sites

Takk, du også.

 

Skal prøve å se om jeg hører mer om denne karen fremover. Mye tyder vel på at han ikke kommer til å bli en verdensstjerne, da han fremdeles spiller i MLS som 19 åring, men vi får se.

 

En annen amerikansk unggutt er jo Jozy Altidore. Jeg vet rimelig lite om ham, men han skal visst være et stort talent. Han spiller på New York Red Bull, og er 18 år gammel. Til tross for sin unge alder har han 3 kamper for landslaget og 1 mål. Posisjonen er spiss.

 

Til andre som er interessert i ting som dette, så kan jeg nevne at det spilles U17 EM i Tyrkia om dagen. Etter litt research så er den eneste spilleren fra våre akademier som er med, Gilles Sunu. Savner Barazite på Holland, bl.a. Synd England røk ut i gruppespillet, for der kunne vi nok sett både Wilshere og Lansbury.

Link to comment
Share on other sites

Barazite spiller vel på U19 landslaget til Nederland..?!

 

Gjør han det? Oi, det er jo rimelig sterkt med alle de unge talentene de har. Men det er vel å forvente fra en så talentfull spiller.

Link to comment
Share on other sites

Barazite spiller vel på U19 landslaget til Nederland..?!

 

Gjør han det? Oi, det er jo rimelig sterkt med alle de unge talentene de har. Men det er vel å forvente fra en så talentfull spiller.

 

Ganske sikker på det ja!

Dessuten blir han vel 18 nå i slutten av mai,

så det er mulig at han ikke får lov siden han blir 18 iløpet av mesterskapet?

Link to comment
Share on other sites

Barazite spiller vel på U19 landslaget til Nederland..?!

 

Gjør han det? Oi, det er jo rimelig sterkt med alle de unge talentene de har. Men det er vel å forvente fra en så talentfull spiller.

 

Ganske sikker på det ja!

Dessuten blir han vel 18 nå i slutten av mai,

så det er mulig at han ikke får lov siden han blir 18 iløpet av mesterskapet?

 

Jeg tror mesterskapet avsluttes før den tid, men er litt usikker. Men du har nok rett. Men Gilles Sunu deltar i mesterskapet, og han blir 18 i år, er jeg ganske sikker på. Det kan hende det er som du sier, at Barazite fyller 18 så tett i mesterskapet at han ikke får delta.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...