Jump to content

2008.03.23 Chelsea B


Mr Chapman

Hvem vinner hatoppgjøret?  

48 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Har ikke mere å si enn at jeg tror vi reiser kjerringa og slår Chelsea! Vanskelig å si hvorfor, men oppgjør mellom storlagene blir alltid jevne i ligaen og jeg tror vi er bedre enn Chelsea! :P :ph34r:

 

Skal ikke si mer enn at vi reiser kjerringa og slår Chelsea! Storlag i Premier league = tette oppgjør og jeg mener vi er bedre enn Chelsea :ph34r:

 

GO GUNNERS!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Fire strake uavgjort i Premier League... Vi skal ikke la den setningen bli om til "fem strake uavgjort i Premier League" Vi skal heller ikke la det bli fire strake uavgjort og et tap på de siste fem spilte Premier League kampene !

 

Så det er bare en ting å gjøre, holde nullen og klare å få ballen mellom stengene ! Klarer vi ikke det så er det bare å krysse fingrene for mirakler, og satse på at vi vinner resten av kampene !

Link to comment
Share on other sites

4 uavgjorte og 1 tapt kamp på rad har gjort dette til den værste perioden på 9 år og da sier det seg selv at da MÅ vi vinne på OT om 2 uker og mot Bolton på Lørdag, helst alle kampene igjen.

 

Det er godt at chelsea møter manu, for da blir det iallefall 1 lag som ikke får full pott!

Link to comment
Share on other sites

4 uavgjorte og 1 tapt kamp på rad har gjort dette til den værste perioden på 9 år og da sier det seg selv at da MÅ vi vinne på OT om 2 uker og mot Bolton på Lørdag, helst alle kampene igjen.

 

Det er godt at chelsea møter manu, for da blir det iallefall 1 lag som ikke får full pott!

 

Tror ikke det er tvil i at vi må vinne ALLE kampene for å ha sjans på gullet. I tillegg må vi ha hjelp. Har håp om sølv, men gullet er nok utenfor rekkevidde nå...

Link to comment
Share on other sites

Arsenal har rakna helt å nå for vi virkelige se at stallen er for liten og for dårlig.

 

4 U og 1 Tap sier alt hadde jeg vel rett hele denne sesongen at Wenger bude henta noen i Januar da han hadde sjangsen.

 

Greit vi har hatt en del U flaks men når vi har en spiss som har helt slutta og skore mål kan vi ikke vinne fotball kamper.

 

Greit vi kan ikke legge skylda bare på ADB, men når Wenger ikke har andre klasse spisser å sette inn blir det dårlig framover.

 

Van Persie er langt fra topp form og skaden på Edu har vist at vi ikke har noen andre som klarer å skore målene vi trenger.

 

For gudskyld håper jeg vi for seier på Lørdag så selvtelitten til gutta kommer seg før den viktige CL kampen mot Liverpool Onsdag.

 

Forøverig fatter jeg ikke at ikke Drogba og en til blir avblåst for offseid på 1-1.

 

Linjemann står på linje da frisparket blir slått inn i felte, ikke så kuult at vi taper kamper på grunn av *juks*

Link to comment
Share on other sites

Vi vel ikkje ha ny manager, men ein må vel få lov til å stille spørsmålsteikn om ikkje Wenger igjen har vore i overkant litt for naiv i trua på eigne spelarar??? Vi har utan tvil tatt steg i år, men at stallen vår er noko tynn i forhold til våre argaste konkurrentar er det vel ikkje tvil i. At vi dermed er noko meir sårbare når vi har spelarar ute med skade eller ute av form er ein del av gamet. Våre unge lovande har ikkje heilt klart å ta stega som vi håpte i år. J. Hoyte har vel ikkje kunne bidratt nok. Denilson og Diaby har vel heller ikkje tatt dei stega vi håpa, og ikkje minst Theo har slite meir enn dei fleste har trudd og forventa og når heller ikkje vår danske venn har lykkast så bra som ein kunne håpe på har vår spelarar nr 12 - 18 vore for svak. Om det er Wenger som er for naiv eller om dette skyldast uflaks er ikkje godt å vite men det er der vi er pr. dags dato.

 

MEN! Vi må likevel ikkje grave oss ned. Vi har til no hatt ein bra sesong. I serien ser det litt "stygt" ut nett no, men vi har fortstatt sjans til å blande oss inn i kampen om topp plasseringa. Vi skal til skal manchester. Eg ser oss ikkje som favoritt, men eg er ikkje i tvil om at vi kan ta 3 poeng her, klare vi få flyten og litt medgang i dei restarande kampane kan dette bli spennande. Ein må heller ikkje gløyme at vi i år var tippa laaaaangt bak united, chelsea og pool!!! pluss at dette var sesongen da scum skulle passere oss på tabellen!

Link to comment
Share on other sites

Vi må ikke svartmale situasjonen her, vi har da hatt god fremgang i år og det uten å bruke masse penger som Pool, United og Chelski. Og i de siste kampene har vi hatt marginene mot oss, i boro, birmingham, chelski kampene mister vi poeng på direkte dommerfeil. (5 poeng) Men sånn skjer alle lag og jevner seg ut i løpet av sesongen.

Klart formen ikke er god nok, men synes vi spiller en ok kamp mot russermafian, synes vi spiller veldig bra helt fram til siste 20 min, når Sagna går ut og latterlige Eboue går ned på back.

Jeg har før kritisert Arsenal for at de oppfører seg dårlig i motgang, synes dette har bedra seg veldig i det siste, ingen slåssing, ingen stygge etterslenger og ingen patetiske unnskyldninger gjør at et tap som mot chelski er litt lettere å tåle.

Vi er da Arsenal- Victoria Concordia Crescit skal alltid gjelde.

 

Vi har for dårlig stall fordi en del spillere ikke har utvikla seg nok fra i fjor etter min mening, Diaby, Denilson (fått lite sjanser), Hoyte, Djorou, Walcott (men litt bedring i det siste).

Det kombinert med de langvarige skadene på Van P og Eduardo og kjeksen Rosicky, synes jeg virker som de åpenbare grunnene til "kollapsen". Hadde Diaby eller Walcott storspilt hadde ikke tapet av Mozart vært like stort feks. Før neste sesong bør det i hvertfall hentes en ny ving, Rosicky er ingen mann å satse på som førstevalg, bør leies ut til reklameoppdrag for Mariekjeks eller noe..Arg... som jeg hadde forhåpninger til den mannen, men han har skuffet stort.

 

Følte etter kampen på brua at hatet mitt til de blå er voksende.... er noe så råttent, falskt, patetisk over det laget... om vi ikke tar gullet håper jeg absolutt det går til United! Selv Spurs har jeg mer respekt for en Chelsea.

 

Stå på videre gutta, kjenner min kjærlighet til Arsenal øker nesten mer i litt motgang. Arsenal til jeg dør! Alltid.

Framtida er rød, framtida er Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Grunnen til "kollapsen er mange. For det første så er ikke vårt lag i nærheten av å matche United, Chelski, og Pool hva bredde angår, og på papiret er vi i utgangspunktet langt bak våre største rivaler. Sesongen har dermed allerede gått over alle forcentninger

For det andre har et usannsynlig skadehelvete avslørt svakhetene i stallen vår, hvordan er det mulig å ha et så stort antall skader hver sesong?? Den som kunne svare på det...

For det tredje vil jeg påpeke den utrolig inkompetente dømmingen i vårt disfavør, som har ført til tap av fem poeng i en særdeles viktig periode hvor ligagullet mest sannsynligvis ble avgjort til fordel for ManU! Ser mange presiserer at dette jevner seg ut over en lang sesong. Mulig det, men vanvittig uflaks at vi blir hemmet av så mange latterlige avgjørelser på så kort tid i en så ekstremt viktig periode! En stor grunn til kollapsen tror jeg.

Sist, men ikke minst så tror jeg trekningen av 5. runde i FA-cupen har betydd horribelt mye for formen vår. DET tapet mot djevlene er selve symbolet på denne sesongens negative vendepunkt.

 

Da det gjelder de unge spillerene våre så påpekes det korrekt ovenfor at noen av dem ikke har innfridd, men vi må også tenke på de som faktisk har tatt et kjempesteg. Hvem hadde trodd at Flamini skulle bli en av PLs beste midtbanespillere, og ta ut både Kaka, og Gattuso av en kamp på San Siro?? Mange som trodde Adebayor skulle kjempe om gullstøvelen?? Og, hvem hadde den minste tro på den utskjelte oksen Senderos skulle bli en av våre viktigste spillere?? Samtidig har spillere som Fabregas, Clichy, og Hleb har tatt spillet sitt opp på et nytt nivå.

Dette er sesongen hvor nye Arsenal har bevist at de er å regne med i Europatoppen for all overskuelig fremtid. I fraværet av den store Henry har de fått et betydelig ansvar på sine unge skuldre, og har løst dette med å melde seg på i gullkampen i PL etter to års fravær.

 

Håper Wenger kjøper inn et par solide forsterkninger i sommer. En ving eller to, og kanskje en spiss ville vært ypperlig. Da tror jeg nærmest vi kan garantere at vi også er med neste år.

Om vi ikke vinner noe i år, så kan vi sannsynligvis se på denne sesongen som selve grunnlaget for suksess i kommende sesonger. Jeg har troa! :D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...