Jump to content

Offside-avgjørelsen og tanker


Bergkamp88

Recommended Posts

.. Og IGJEN får vi en dommer avgjørelse mot oss! Tenker da på Drogba sitt første mål som var offside.

Hvis ikke Drogba hadde scort det, så tviler jeg faktisk på at de hadde fått mål i det hele tatt. Det svir, med tanke på serieinnspurten.

Jeg begynner seriøst og lure på om Chelsea eller Man Utd virkelig er korrupte. Hørte også at Brown sitt mål var hands, uten at jeg kan få bekreftet dette, siden jeg ikke så kampen.

 

Noen kommer sikkert til og si at det går som oftest opp i opp mot slutten av sesongen, men jeg har faktisk tilgode og huske en dommeravgjørelse som har vært feilaktig til fordel oss.

 

Enig! Siste avgjørelse som gikk for oss, var Eduardos mål mot City, men det var i samme kamp der Adebayor skulle hatt straffe (Blekt minne), og det ble heller ikke utslagsgivende poengmessig. Det at dommeravgjørelser jevner seg ut over en sesong er bare en dårlig bortforklaring/unnskyldning. De jevner seg neppe ut over 38 kamper.

 

Poeng vi etter min mening har mista av dommeren:

ManU hjemme - 2 poeng (pluss det faktumet av ManU fikk ett)

Birmingham borte - 2 poeng

Aston Villa hjemme - 2 poeng

Middlesbrough hjemme - 2 poeng

Chelsea borte - 1 poeng (pluss det faktumet at Chelsea fikk to ekstra)

 

Poeng vi etter min mening har fått av dommeren:

?

 

Dette er ganske ille, og jeg er overbevist over at dette kan koste oss seriegullet. Kan alt dette ha skjedd ved en tilfeldighet? Særlig Birmingham-avgjørelsen og alt surret mot Boro? Nei, jeg tror faktisk ikke det.

å ergre seg over dommeravgjørelser er for min del en bortforklaring. antall slike bortforklaringer jevner seg også utover ligatabellen, fra Derby i bunnen til Manu i toppen. vi har da fått noen billige straffer og kort i vår favør også og det ble da poenger av det. regn ut det du! dersom det er noen som skal klage tipper jeg at Derby har mer rett til det enn oss.

 

det man heller bør fokusere på er vårt eget spill og våre egne spilleres evne til å mestre det. et vinnerlag fokuserer på å forbedre spillet i stedet for å henge seg opp i dommeren. han kan man gjøre like mye med som et vindkast som tar tak i et skudd og presser det stolpe ut i stedet for inn. vi har for tynn og ung stall til å hevde oss i år. med mer rutine og bredd kommer vi oss forbi slike utfordringer som dette i framtidige sesonger.

 

dommerklaging er utrolig subjektivt. slik skal det vel være også, men jeg ville aldri stolt på en fotballsupporters klaging på dommeren selv om det var min egen mor som klagde. supportere er programforpliktet til å stå bak laget sitt. det for mange ikke skjønner er at det også gjelder å innse realitetene. vi er rett og slett ikke gode nok.

Link to comment
Share on other sites

Pft! "Innse realitetene", du. Realiteten er at vi egentlig vant kampen mot f.eks. Birmingham. Det må da være lov til å klage nå som det har vært så ille. Det vi ser, er jo bare at behovet for videodømming virkelig er der. Det er kanskje en annen diskusjon, men bare så det er sagt: Hvorfor ikke benytte videodømming når man har teknologi og økonomi til å gjøre det uten at det går utover spillet? Da slipper vi feilaktige avgjørelser, både med og i mot.

 

Og så mye surr det er med fotballen i dag er det ikke rart man begynner å spekulere.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...