Jump to content

Tore Andre Flo legger opp


Evju

Recommended Posts

Tore Andre Flo legger opp

 

Noen vil sikkert si på høy tid, jeg vil bare takke han for mange gode minner. En utrolig sympatisk spiller, og kanskje en av de beste spissene Norge noen gang har hatt. Med tanke på alle spaltemeterne Solskjær fikk når han la opp, fortjener jaggu meg "Flonaldo" en rimelig mengde oppmerksomhet også!

 

 

 

Gode minner!

Link to comment
Share on other sites

Helt enig, Tore Andre Flo var like sympatisk og gentleman som solskjær var det. Karrierien var vel litt opp og ned, fra og storspille i Chelsea, Sienna og landslaget, til å omtrent spille på reservelaget enga og Rangers.

Link to comment
Share on other sites

Sympatisk spiller styrt av konas trang til å bo sentralt og med mange handlemuligheter. Makan til konestyrt fotballspiller skal man lete lenge etter!!

 

Mange gode minner, men måten han forlot norsk fotball på i 1997 vil for alltid bli husket som et svik og griskhet.

Link to comment
Share on other sites

Synes Drillo oppsummerer på en utmerket måte:

 

- På sitt beste var han blant de bedre spissene i Europa, han var strålende. Tore André hadde det aller, aller meste, selv om han ikke var noen typisk goalgetter. Han var uforutsigbar, god med ball, klok og kreativ. Både mottak og tilslag holdt høy klasse, og han kunne drible begge veier, sier Drillo.

 

Som likevel finner noe å sette fingeren på:

 

- Han var ikke dårlig i lufta, men med den høyden kunne han vært enda bedre. Og han var ikke spesielt hurtig. Det var uansett vanskelig å få tak på'n.

 

Tore André Flo er en sann norsk fotballegende, og kanskje den naturligst mest begavede av dem alle. Dessverre hindret et par uheldige klubbvalg, skader og et litt for vennlig gemytt ham fra å gjøre en enda større karriere.

 

Flo vil best huskes for formen han hadde på slutten av nittitallet. Måten han egenhendig sendte PSV ut av cupvinnercupen, et par av kampene i Chelsea-drakt, og naturligvis Brasil-kampene, er det råeste jeg til dags dato har sett av noen norsk fotballspiller. Og det vil det formodentlig være i ennå noen år.

Link to comment
Share on other sites

Veldig synd. Jeg har alltid likt Flo. Hele familien. Jeg hadde et helt annet forhold til hel landslaget vårt i Flos tid enn det jeg har nå. Tenker da mest på selve spillerne.

 

Nei, jeg ønsker Flo lykke til videre. Synd jeg ikke fikk med meg mer enn to Leeds-kamper mens han spilte.

Link to comment
Share on other sites

Her snakker vi om en av de største og flotteste fotballspillerne som noen gang Norge har produsert i nyere tid. Fantastisk god på sitt beste, samtidig som gutten alltid hadde beina godt plantet på jorda.

 

Det har alltid vært spennende å følge med på hans innsats, uansett lag.

 

Kommer aldri til å glemme målet mot Brasil i VM-sluttspillet.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...