Jump to content

Nord-Trøndelag - Arsenal


AnabOle

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg var på denne kampen tidlig på 90.tallet. Noen som husker hvilken dato det var, hvem som scorte målet og hva banen het?

 

 

Hvorfor gå over bekken etter vann? :)

 

Du kan jo bare spørre opphavet: ;)

 

Datoen var 25.juli 1992. Team Trøndelag bestod av spillere fra norsk 2., 3. og 4.divisjon. Arsenals lag var:

Seaman

Dixon

Winterburn ( Lydersen 45 min)

Jensen ( Hillier 45 min)

Bould (O`Leary (45 min)

Linighan (Adams 45 min)

Flatts (Selley 45 min)

Parlour (Carter 45 min)

Dickov ( Campbell 45 min)

Smith (Wright 45 min)

Limpar (Flatts 68.min)

 

4000 tilskuere, og Faxe Jensen debuterte. kampen gikk på Guldbergaunet (Steinkjer hjemmearena). Team Trøndelag var forsterket med Rosenborgs Sverre Brandhaug. Han scoret forøvrig kampens eneste mål. Og Arsenal tapte 0-1.

Dette var Arsenals andre tap på norsk jord. Det første kom i 1973 mot Frigg, og ingen ringere enn Drillo scoret vinnermålet i 0-1 kampen. Trøsten får være at det var kjente målscorere.....

 

 

Dette er normalt og gå og huske på? Særlig hva tid byttene skjedde :(

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Jeg var på denne kampen tidlig på 90.tallet. Noen som husker hvilken dato det var, hvem som scorte målet og hva banen het?

 

 

Hvorfor gå over bekken etter vann? :)

 

Du kan jo bare spørre opphavet: ;)

 

Datoen var 25.juli 1992. Team Trøndelag bestod av spillere fra norsk 2., 3. og 4.divisjon. Arsenals lag var:

Seaman

Dixon

Winterburn ( Lydersen 45 min)

Jensen ( Hillier 45 min)

Bould (O`Leary (45 min)

Linighan (Adams 45 min)

Flatts (Selley 45 min)

Parlour (Carter 45 min)

Dickov ( Campbell 45 min)

Smith (Wright 45 min)

Limpar (Flatts 68.min)

 

4000 tilskuere, og Faxe Jensen debuterte. kampen gikk på Guldbergaunet (Steinkjer hjemmearena). Team Trøndelag var forsterket med Rosenborgs Sverre Brandhaug. Han scoret forøvrig kampens eneste mål. Og Arsenal tapte 0-1.

Dette var Arsenals andre tap på norsk jord. Det første kom i 1973 mot Frigg, og ingen ringere enn Drillo scoret vinnermålet i 0-1 kampen. Trøsten får være at det var kjente målscorere.....

 

 

Dette er normalt og gå og huske på? Særlig hva tid byttene skjedde :(

 

 

Er vel barnelærdom det der!

Et visst minimum av kva ein trønder bør kunne.

Link to comment
Share on other sites

Dette var Arsenals andre tap på norsk jord.

 

Og i 1994 tapte de for Lyn; 0-1 på Ullevaal, en pinlig forestilling jeg var til stede på. Da holdt jeg på å kollidere med George Graham, fikk ihvertfall hilst på gubben, et halvt år før han ble sparket. Et par dager etterpå dro jeg til Raufoss og fikk med meg 9-0 seieren der.

 

I 1992 var jeg også på Nadderud da de slo Stabæk 1-0 etter scoring av Limpar, og i Bergen da de slo Brann 2-0 (Kevin Campbell scoret vel begge målene da mener jeg å huske).

 

Lurer på når Arsenal neste gang skal legge feriefotballen til Norge. Kanskje tvilsomt at det skjer under Wenger, han ser ut til å foretrekke varmere himmelstrøk. Og hvem kan klandre ham for det? :P

Link to comment
Share on other sites

der tar du nok feil min gode venn. målet ble scora av tom børge hanssen fra namsos... så d så:-)

 

Hei!

 

Jeg var på denne kampen tidlig på 90.tallet. Noen som husker hvilken dato det var, hvem som scorte målet og hva banen het?

 

 

Hvorfor gå over bekken etter vann? :P

 

Du kan jo bare spørre opphavet: :P

 

Datoen var 25.juli 1992. Team Trøndelag bestod av spillere fra norsk 2., 3. og 4.divisjon. Arsenals lag var:

Seaman

Dixon

Winterburn ( Lydersen 45 min)

Jensen ( Hillier 45 min)

Bould (O`Leary (45 min)

Linighan (Adams 45 min)

Flatts (Selley 45 min)

Parlour (Carter 45 min)

Dickov ( Campbell 45 min)

Smith (Wright 45 min)

Limpar (Flatts 68.min)

 

4000 tilskuere, og Faxe Jensen debuterte. kampen gikk på Guldbergaunet (Steinkjer hjemmearena). Team Trøndelag var forsterket med Rosenborgs Sverre Brandhaug. Han scoret forøvrig kampens eneste mål. Og Arsenal tapte 0-1.

Dette var Arsenals andre tap på norsk jord. Det første kom i 1973 mot Frigg, og ingen ringere enn Drillo scoret vinnermålet i 0-1 kampen. Trøsten får være at det var kjente målscorere.....

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

4000 tilskuere, og Faxe Jensen debuterte. kampen gikk på Guldbergaunet (Steinkjer hjemmearena). Team Trøndelag var forsterket med Rosenborgs Sverre Brandhaug. Han scoret forøvrig kampens eneste mål. Og Arsenal tapte 0-1.

Dette var Arsenals andre tap på norsk jord. Det første kom i 1973 mot Frigg, og ingen ringere enn Drillo scoret vinnermålet i 0-1 kampen. Trøsten får være at det var kjente målscorere.....

 

Jeg må nok rette på deg der,målet ble scoret av tom børge hanssen ifra bangsund.

Link to comment
Share on other sites

Og Faxe, Limpar og Lydersen satt på gata og signerte capser og trøyer...

Flattsy var vel den positive beholdningen i denne kampen om jeg ikke husker feil. Han greide i hvert fall å overbevise en del nordmenn om at han var et stort talent som var på tur til å slå gjennom. Skulle ikke gå helt sånn :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...