Jump to content

Pluss og minus om Arsenal


The Gunner

Recommended Posts

Hva er positivt, og hva er negativt om Arsenal? Her er min mening:

 

+ Fàbregas. En komplett midtbanespiller med målteft. Arsenals beste spiller etter min mening.

+ Arsene Wenger. Jeg mener Arsene er verdens beste manager. Han finner billige spillere og gjør dem om til spillere i verdensklasse.

+ Spillet. Arsenal spiller den fineste fotballen i verden. Det at de har begynt å skyte oftere, istedetfor å sentre utenfor 16-meteren til de mister ballen er også veldig positivt.

+ Clichy. Do we miss Cashley? NO!!

+ At vi utnytter sjansene bedre. I fjor sløste vi alt for mye med sjansene, som vi for eksempel gjorde mot West Ham. Den kampen holdt jeg på å rive av meg håret av frustrasjon, og jeg var sur resten av helgen etter at de vant.

 

- Keeperplassen. Almunia, Lehmann eller Fabianski? Lehmann er en tabbete, sur drittsekk og Almunia er rett og slett ikke god nok. Jeg vet ikke hvordan det er med Fabianski, siden jeg ikke har sett han spille, men forhåpentligvis er han løsningen på keeperproblemet.

- Midtforsvaret. Toure og Gallas burde være umulige å komme forbi, men dessverre er de ikke samspilte nok.

- 1. omgang. Vi spiller aldri en god førsteomgang. Vanligvis må motstanderen score før spillerne våkner og finner ut at de må begynne å kjempe hvis de skal vinne.

Link to comment
Share on other sites

Hva er positivt, og hva er negativt om Arsenal? Her er min mening:

 

+ Fàbregas. En komplett midtbanespiller med målteft. Arsenals beste spiller etter min mening.

+ Arsene Wenger. Jeg mener Arsene er verdens beste manager. Han finner billige spillere og gjør dem om til spillere i verdensklasse.

+ Spillet. Arsenal spiller den fineste fotballen i verden. Det at de har begynt å skyte oftere, istedetfor å sentre utenfor 16-meteren til de mister ballen er også veldig positivt.

+ Clichy. Do we miss Cashley? NO!!

+ At vi utnytter sjansene bedre. I fjor sløste vi alt for mye med sjansene, som vi for eksempel gjorde mot West Ham. Den kampen holdt jeg på å rive av meg håret av frustrasjon, og jeg var sur resten av helgen etter at de vant.

 

- Keeperplassen. Almunia, Lehmann eller Fabianski? Lehmann er en tabbete, sur drittsekk og Almunia er rett og slett ikke god nok. Jeg vet ikke hvordan det er med Fabianski, siden jeg ikke har sett han spille, men forhåpentligvis er han løsningen på keeperproblemet.

- Midtforsvaret. Toure og Gallas burde være umulige å komme forbi, men dessverre er de ikke samspilte nok.

- 1. omgang. Vi spiller aldri en god førsteomgang. Vanligvis må motstanderen score før spillerne våkner og finner ut at de må begynne å kjempe hvis de skal vinne.

 

Jeg er enig i alt du sier her. Men et til pluss er at vi er den nest rikeste klubben i verden. Og den fremtiden som ligger fremfor oss, med masse taleneter. Det blir spennende å se hvordan Chelsea gjør det når Terry, Lampard og Drogba legger opp/blir solgt.

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke helt om jeg er enig i at keeperplassen er noe stort problem. Greit nok, Lehmann gjør noen tabber men han presterer fremdeles stabilt bra og han har matchvinner-redninger i seg. Og hvordan kan vi egentlig vite at Almunia ikke er god nok? Han har ikke akkurat spilt mye. Det skal sies at han ikke var god den første sesongen han var her, da han tok plassen fra Lehmann en liten periode. Men i fjor var han veldig god de kampene han stod og han har vel ikke gjort seg til skamme i de kampene han har stått i år heller. I tillegg har vi altså Fabianski som står rett bak Lehmann og Almunia og banker på døren. Nei, synes vi har ganske bra dekning her egentlig.

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke helt om jeg er enig i at keeperplassen er noe stort problem. Greit nok, Lehmann gjør noen tabber men han presterer fremdeles stabilt bra og han har matchvinner-redninger i seg. Og hvordan kan vi egentlig vite at Almunia ikke er god nok? Han har ikke akkurat spilt mye. Det skal sies at han ikke var god den første sesongen han var her, da han tok plassen fra Lehmann en liten periode. Men i fjor var han veldig god de kampene han stod og han har vel ikke gjort seg til skamme i de kampene han har stått i år heller. I tillegg har vi altså Fabianski som står rett bak Lehmann og Almunia og banker på døren. Nei, synes vi har ganske bra dekning her egentlig.

 

 

støttes 100%!!!

Link to comment
Share on other sites

Hva er positivt, og hva er negativt om Arsenal? Her er min mening:

 

+ Fàbregas. En komplett midtbanespiller med målteft. Arsenals beste spiller etter min mening.

+ Arsene Wenger. Jeg mener Arsene er verdens beste manager. Han finner billige spillere og gjør dem om til spillere i verdensklasse.

+ Spillet. Arsenal spiller den fineste fotballen i verden. Det at de har begynt å skyte oftere, istedetfor å sentre utenfor 16-meteren til de mister ballen er også veldig positivt.

+ Clichy. Do we miss Cashley? NO!!

+ At vi utnytter sjansene bedre. I fjor sløste vi alt for mye med sjansene, som vi for eksempel gjorde mot West Ham. Den kampen holdt jeg på å rive av meg håret av frustrasjon, og jeg var sur resten av helgen etter at de vant.

 

- Keeperplassen. Almunia, Lehmann eller Fabianski? Lehmann er en tabbete, sur drittsekk og Almunia er rett og slett ikke god nok. Jeg vet ikke hvordan det er med Fabianski, siden jeg ikke har sett han spille, men forhåpentligvis er han løsningen på keeperproblemet.

- Midtforsvaret. Toure og Gallas burde være umulige å komme forbi, men dessverre er de ikke samspilte nok.

- 1. omgang. Vi spiller aldri en god førsteomgang. Vanligvis må motstanderen score før spillerne våkner og finner ut at de må begynne å kjempe hvis de skal vinne.

 

 

 

Enig i dine synspunkter. Dessuten irriterer jeg meg litt over at Wenger ikke "tør" å bruke Diaby sentrelt sammen med Fabregas. Han er vel redd for at vi skal bli for offensive men Diaby har ett voldsomt potensiale som han ikke får ut på venstre flanke.

Link to comment
Share on other sites

Hva er positivt, og hva er negativt om Arsenal? Her er min mening:

 

+ Fàbregas. En komplett midtbanespiller med målteft. Arsenals beste spiller etter min mening.

+ Arsene Wenger. Jeg mener Arsene er verdens beste manager. Han finner billige spillere og gjør dem om til spillere i verdensklasse.

+ Spillet. Arsenal spiller den fineste fotballen i verden. Det at de har begynt å skyte oftere, istedetfor å sentre utenfor 16-meteren til de mister ballen er også veldig positivt.

+ Clichy. Do we miss Cashley? NO!!

+ At vi utnytter sjansene bedre. I fjor sløste vi alt for mye med sjansene, som vi for eksempel gjorde mot West Ham. Den kampen holdt jeg på å rive av meg håret av frustrasjon, og jeg var sur resten av helgen etter at de vant.

 

- Keeperplassen. Almunia, Lehmann eller Fabianski? Lehmann er en tabbete, sur drittsekk og Almunia er rett og slett ikke god nok. Jeg vet ikke hvordan det er med Fabianski, siden jeg ikke har sett han spille, men forhåpentligvis er han løsningen på keeperproblemet.

- Midtforsvaret. Toure og Gallas burde være umulige å komme forbi, men dessverre er de ikke samspilte nok.

- 1. omgang. Vi spiller aldri en god førsteomgang. Vanligvis må motstanderen score før spillerne våkner og finner ut at de må begynne å kjempe hvis de skal vinne.

 

 

 

Enig i dine synspunkter. Dessuten irriterer jeg meg litt over at Wenger ikke "tør" å bruke Diaby sentrelt sammen med Fabregas. Han er vel redd for at vi skal bli for offensive men Diaby har ett voldsomt potensiale som han ikke får ut på venstre flanke.

Henger meg på her! Helt sant i det dere sier, Diaby er best sentralt, Diaby har nok ikke noen fortid på venstre flanken. Det som er pluss er at vi scorer mye Fabregas, RvP og Ade har vel scort ca. 10 tilsammen. Spesielt er jeg imponert over Fabregas som ikke hadde den samme målteften ifjor.

 

Tror Arsenal kan enda bli litt bedre hvis vi fikser på de feilene som er nevnt her! ;)

Link to comment
Share on other sites

En ting som er positivt er at det går kjempebra uten Thierry Henry og beviser at arsenal ikke er avhengig av han

det går enda bedre faktisk. før bygde vi alt spillet opp rundt henry. og det avhengte igjen at henry alltid gjorde gode kamper hele tiden

 

Det ser faktisk ut som Henry har tatt med seg måltørken over til Barca ;)

Link to comment
Share on other sites

+ Arsenal spiller en herlig og underholdende fotball, med mye fart og god teknik.

+ De skaper stort sett alltid en hel masse sjanser.

+ Effektiviteten har forbedret seg, og nå har vi plutselig mange som netter.

+ Det satses på ungt talent, noe som blir et krav etter hvert av FA.(mulig det allerede er iverksatt, men det skulle komme gradvis)

+ Den økonomiske styringen av klubben er knallgod, og vi kjøper heller ukjente spillere enn å bruke hundretalls millioner per spiller. Kan også referere til at vi den klubben med nest best omsetning i hele verden.

+ Emirates Stadium er utsolgt til kampene, ja til og med når det er pre season kamp.

+ Wenger er i mine øyne verdens beste manager, og han har skapt utrolig mye for Arsenal.

+ Vi er med i CL vært år, og vi har ranket høyt oppe blant Europas beste.

+ 49 unbeaten!!! en rekord å være stolt av ;)

+ Wenger er sinnykt god til å gi spillerne tro på seg selv, og å skape en positiv atmosfære rundt hele klubben. Han har også "guts" til å gi de unge sjansen, og er tålmodig nok til å la de få prøve seg mange ganger. Han er rettferdig, og dette fikk vi se i CC sist sesong, da han valgte å la de unge få spille mot de tøffeste motstanderne.

+ Arsenal spiller en "ren" fotball med lite stygt spill og få kort.

+ Vi klarer oss veldig godt uten TH14. Hele laget har løftet seg etter at han stakk til barca.

+ Wenger har signert ny kontrakt.

+ Arsenal har mange fantastiske spillere.

+ En rålekker stadion.

Kunne sikkert fått frem mye mere, men det er dette jeg liker med klubben i hovedtrekk.

 

 

- Vi er bedre, men fortsatt for dårlige på dødballer def og off.

- Jens er usportslig og oppfører seg som en klovn mange ganger.

- Eboue er ufin litt for ofte, og han filmer/overdriver.

- Wenger kan "klikke" hvis han blir provosert nok.(heldigvis sjelden sort)

- Effektiviteten kan enda bli bedre, for det er mange mega sjanser som renner ut i sanden.

- Tapet av Dein, men klubben består akkurat som da TH14 dro.

- Variert keeperspill. Vi trenger stabilitet.

- Senderos gjør ofte unødvendige feil som noen ganger koster oss poeng.

- Kanskje burde stadionen vært enda større, men hvem kunne vite at det skulle bli stort sett utsolgt til hver kamp.

- Vi har for få Engelske spillere på 1 laget. Dette har seff sammenheng med økonomi og kvalitet på utenlandske/Engelske spillere. Men det er oppfattet som et minus av de fleste som ikke vet like mye som oss goonere.

- Vi trenger en skikkelig Arsenal sang.

Link to comment
Share on other sites

+ At vi utnytter sjansene bedre. I fjor sløste vi alt for mye med sjansene, som vi for eksempel gjorde mot West Ham. Den kampen holdt jeg på å rive av meg håret av frustrasjon, og jeg var sur resten av helgen etter at de vant.

100% uenig!

Arsenal er ræva foran mål enda, setter jo 1 av 20 sjangser i mål jo!

Adebayor og Diaby viste det mot Spudz, hvis du vil ha eksempel..

Det er ikke noe + !

Link to comment
Share on other sites

+ At vi utnytter sjansene bedre. I fjor sløste vi alt for mye med sjansene, som vi for eksempel gjorde mot West Ham. Den kampen holdt jeg på å rive av meg håret av frustrasjon, og jeg var sur resten av helgen etter at de vant.

100% uenig!

Arsenal er ræva foran mål enda, setter jo 1 av 20 sjangser i mål jo!

Adebayor og Diaby viste det mot Spudz, hvis du vil ha eksempel..

Det er ikke noe + !

 

Eg seie meg 50% uenig ;) Vi utnytta sjansane beire, men har fortsatt litt å gå på ja. Sann som Adebayor og diaby mot tottenham som du nevnte.

Link to comment
Share on other sites

vil legge til at vi alltid står på til siste slutt i alle kamper :P

 

Stemmer det ;) Me har vel scora halvparten av måla våre i løpet av det siste kvarteret i kampen, og det er jo berre positivt ;)

 

Fulham - 2 Mål siste kvarteret

Man City - 1 Mål siste kvarteret

Spurs - 2 Mål siste kvarteret

 

Viser at me har evna til å avgjera kampar heilt på slutten, og ikkje gjer oss før dommaren blåser av.

Link to comment
Share on other sites

Dette med at vi ofte snur kampene i sluttminuttene kan jo sees på to måter:

Altfor dårlig at vi nesten alltid kommer bak og må jobbe oss opp igjen. Fantastisk at vi har klart å vinne alle kampene uten en med sterk hjelp av de de gjør de siste tredve på TROSS at vi har startet dårlig.

Link to comment
Share on other sites

Mange bra poeng roger_rabbit74!

 

Men, ang CL, vi spilte 10 kamper der på rad uten baklengsmål i 2005-2006. Det er jo også en fin-fin statistikk...

 

Når det gjelder Senderos er jeg enig, desverre.. MEN... han hadde en meget fin opptur i 2005-2006 sessongen, og var med og holdt nullen i ALLE CL kampene han var med i! Jeg vet det er mange som er frustrert over Senderos, har selv vært det flere ganger. Det er en grunn til at Wenger har han enda, og det er at han kan bli en meget god spiller om han kommer tilbake der han var før VM og skaden.

 

En liten statistikk på Senderos sine CL kamper:

 

Arsenal 2 - 1 Thun

Ajax 1 - 2 Arsenal

Sparta 0 - 2 Arsenal

Arsenal 3 - 0 Sparta

Thun 0 - 1 Arsenal (senderos)

Arsenal 0 - 0 Ajax (senderos)

 

Arsenal 0 - 0 Real Madrid (senderos)

Real Madrid 0 - 1 Arsenal (senderos)

Arsenal 2 - 0 Juventus (Senderos)

Juventus 0 - 0 Arsenal (Senderos)

Villarreal 0 - 0 Arsenal

Arsenal 1 - 0 Villarreal - (Senderos)

Barcelona 2 - 1 Arsenal

 

Kanskje Senderos burde spilt finalen?? :(

Link to comment
Share on other sites

Mange bra poeng roger_rabbit74!

 

Men, ang CL, vi spilte 10 kamper der på rad uten baklengsmål i 2005-2006. Det er jo også en fin-fin statistikk...

 

Når det gjelder Senderos er jeg enig, desverre.. MEN... han hadde en meget fin opptur i 2005-2006 sessongen, og var med og holdt nullen i ALLE CL kampene han var med i! Jeg vet det er mange som er frustrert over Senderos, har selv vært det flere ganger. Det er en grunn til at Wenger har han enda, og det er at han kan bli en meget god spiller om han kommer tilbake der han var før VM og skaden.

 

En liten statistikk på Senderos sine CL kamper:

 

Arsenal 2 - 1 Thun

Ajax 1 - 2 Arsenal

Sparta 0 - 2 Arsenal

Arsenal 3 - 0 Sparta

Thun 0 - 1 Arsenal (senderos)

Arsenal 0 - 0 Ajax (senderos)

 

Arsenal 0 - 0 Real Madrid (senderos)

Real Madrid 0 - 1 Arsenal (senderos)

Arsenal 2 - 0 Juventus (Senderos)

Juventus 0 - 0 Arsenal (Senderos)

Villarreal 0 - 0 Arsenal

Arsenal 1 - 0 Villarreal - (Senderos)

Barcelona 2 - 1 Arsenal

 

Kanskje Senderos burde spilt finalen?? :(

Da var han desverre skadet...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...