Jump to content

Tegneserier


The Gunner

Recommended Posts

Rocky!

 

En mann med smak!

Rocky er den suverene eneren p.t., og han holdt seg der oppsiktsvekkende lenge. Slike serier taper seg gjerne over tid, men svensken er like rapp i kjeften fortsatt.

 

Har vært gjennom hele sulamitten til Bladkompaniet, og fulgt i tur og orden Tommy og Tigern, Larson, Ernie, Pondus og Rocky.

Bill Waterson og Gary Larson hadde heldigvis vett nok til å trekke inn årene mens produktet var på topp.

Så fornuftig var desverre ikke Bud Grace som har halt ut Ernie/Pirayaklubben alt for langt.

Likeledes kan jeg si om Frode Øverli, som har klart å gjøre Pondus nærmest totalt umorsom etterhvert.

Fra å være en hylende morsom, burlesk serie, har den gått til å bli en "koselig" familieserie uten ett eneste snev av sodomering av burugler, eller nye verdensrekorder i brukne bein i kroppen..

Nei, Øverli skulle hoppet på tilbudet fra England om å tegne Rutetid på heltid, der henger absurditetene godt igjen.

 

Men Rocky, ahh, Rocky..!

Link to comment
Share on other sites

Abbonerer ikke på noen tegneserier som helst, men vi kjøper Donald Duck & co hver mandag, så vi så godt som abbonerer på dèt.

Men jeg må bare få uttrykke min irritasjon på Donald de siste få årene.. kvaliteten på hvert blad blir bare dårligere og dårligere. Tegningene blir bare mer og mer futuristiske, og patetiske Professor Statisk med alle sine elendige oppfinnelser og snodige dyr, tar mer og mer overhånd. Det skal bare være èn oppfinner i Donald Duck & co, og det er Petter Smart. Historiene blir bare mer og mer merkelige fra mandag til mandag, og det blir bare mer og mer reklame.

Og når attpåtil Chelsea får inntektene fra hvert blad jeg kjøper, tror jeg snart jeg gir opp.

Nei takke meg til de tynne, gode gamle Donald-bladene vi har i hylla, og bøkene som har samlet gamle Barks klassikere.

 

Ellers har vi Pondus som er genialt. Jeg leser ikke fast, men flirer godt når jeg kommer over en stripe.

 

I tillegg er samlingen av Lucky Luke-blader som vi har, meget god å ha. God humor og gode historier, samt som det er en liten touch med sannhet i enkelte av historiene.

 

Asterix er også et lyspunkt. Jeg har begynt å lese dem igjen nå, etter en økt med andre blader, siden jeg kunne historiene utenat, men nå merket jeg at jeg hadde glemt mye. Genial overdreven humor.

 

Men på toppen har vi Viggo! Gode gamle Viggo.. Han som alltid finner på snodige sprell og finner opp geniale oppfinnelser for å unngå arbeid. Her har virkelig Andrè Franquin, som er Viggos far, gjort en gènistrek ved å finne opp ham. Viggo ble først sett som en merkelig skikkelse som plutselig dukket opp på serieforlaget i Sprint-serien, som også er laget av Franquin. Men etter hvert likte Franquin Viggo bedre og bedre, og gikk til slutt over til å kun lage Viggo-tegneserier. Og det var enda godt, i og med at jeg elsker Viggo, men ikke liker Sprint særlig godt.

Link to comment
Share on other sites

Snodig at ingen har nevnt verdens absolutte ener - Tommy og Tigern. Makan til genial serie! Bill Watterson - for en genial mann!

 

Forøvrig helt enig med Helmik angående Donald - fra å være en hardbarka Donald-fan er det plutselig ikke morsomt lenger. Jeg ser alltid på hvem som har skrevet og tegnet historien før jeg bestemmer meg for å lese eller ikke. Don Rosa er min favorittegner, med Carl Barks, Marco Rota og Vicar hengende bak.

Link to comment
Share on other sites

Hvor mye koster det å abbonere på Pondus forresten?

husker ikke helt men tror det er 350 kr

 

...i måndten?

Koster 379,- for ett år. Pondus kommer ut ca 1 gang i måneden, det betyr at det vil komme 13 utgaver av Pondus hjem i postkassen din, dersom du abonnerer.

 

Abonnement kan bestilles her: http://serie.no/default.asp?ID=482&catID=2...ductName=Pondus

Link to comment
Share on other sites

Hvor mye koster det å abbonere på Pondus forresten?

husker ikke helt men tror det er 350 kr

 

...i måndten?

Koster 379,- for ett år. Pondus kommer ut ca 1 gang i måneden, det betyr at det vil komme 13 utgaver av Pondus hjem i postkassen din, dersom du abonnerer.

 

Abonnement kan bestilles her: http://serie.no/default.asp?ID=482&catID=2...ductName=Pondus

 

Flott.. takker så meget!

Link to comment
Share on other sites

Jeg blir 20 om noen få dager, men leser fortsatt aldri bøker - kun tegneserier :). Favorittene er Pondus, Rocky, Rutetid, Eon, Riskhospitalet, M, Nemi og gode gamle Pyton. Vurderer å begynne å lese japanske tegneserier, men har inntrykk av at de er så kompliserte. Noen som har noen anbefallinger?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...