Jump to content

Hvordan vil laget ta Henrys exit?


Evju

Recommended Posts

Hvordan vil de andre spillerne, som har vært så tett knyttet til Henry, se fremtiden i Arsenal nå?

 

Gallas -Veldig knyttet til Henry, var vel også eneste grunnen omtrent til at han kom til Arsenal. Nekter å tro at det ikke vil bli massive spekulasjoner rundt han i løpet av sommeren. Jeg tror han forsvinner, kanskje han også til Barcelona.

 

Fabregas - Wenger er heldigvis fortsatt i Arsenal, men kun med ett år igjen av kontrakten. Henry har uttalt at Wengers manglende forlengnine er en av grunnene til at han gikk, og Fabregas har virket veldig knyttet til både Henry og spesielt Wenger.

 

Rosicky - Uttalte vel at Henry var en av hovedgrunnene til at han valgte Arsenal. Håper virkelig han ser flere grunner etter denne sesongen.

 

Det er vel disse tre som jeg frykter mest rykter rundt i løpet av sommeren tipper jeg. Gallas skal jeg vel tåle å miste. Primadonna-nykker og tonnevis med lite gjennomtenkte uttalelser. Men tross det, en utrolig god midtstopper...

 

Fabregas og Rosicky er vi avhengig av. Sammen med Toure, Gilberto, Clichy og van Persie har vi en stamme i laget. Jeg håper så inderlig vi får noen forsikrende uttalelser fra disse to i løpet av de nærmeste dagene. De kan virkelig ikke være til salgs!

Link to comment
Share on other sites

Det som er vel så avgjørende for at de andre spillerne fortsetter i klubben er vel om Wenger bruker de pengene han har fått av klubben. For henter vi tilbake Reyes, samt Torres og M. Richard blir kjøpt(Vi har råd til det) så vil det være et sterkt signal til spillerne at Wenger og klubben virkelig satser på å gjøre det bedre neste år. For hvorfor skal spillere i sine beste år som Rosicky, Henry og Gallas bruke de i Arsenal der spillerne rundt de ikke er gode nok på kort sikt til å vinne noe? De må føle at klubben og virkelig satser på kort basis, på suksess neste sesong.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan vil de andre spillerne, som har vært så tett knyttet til Henry, se fremtiden i Arsenal nå?

 

Gallas -Veldig knyttet til Henry, var vel også eneste grunnen omtrent til at han kom til Arsenal. Nekter å tro at det ikke vil bli massive spekulasjoner rundt han i løpet av sommeren. Jeg tror han forsvinner, kanskje han også til Barcelona.

 

Fabregas - Wenger er heldigvis fortsatt i Arsenal, men kun med ett år igjen av kontrakten. Henry har uttalt at Wengers manglende forlengnine er en av grunnene til at han gikk, og Fabregas har virket veldig knyttet til både Henry og spesielt Wenger.

 

Rosicky - Uttalte vel at Henry var en av hovedgrunnene til at han valgte Arsenal. Håper virkelig han ser flere grunner etter denne sesongen.

 

Det er vel disse tre som jeg frykter mest rykter rundt i løpet av sommeren tipper jeg. Gallas skal jeg vel tåle å miste. Primadonna-nykker og tonnevis med lite gjennomtenkte uttalelser. Men tross det, en utrolig god midtstopper...

 

Fabregas og Rosicky er vi avhengig av. Sammen med Toure, Gilberto, Clichy og van Persie har vi en stamme i laget. Jeg håper så inderlig vi får noen forsikrende uttalelser fra disse to i løpet av de nærmeste dagene. De kan virkelig ikke være til salgs!

 

Vi ønsker vel spillere som vil spille for klubben. Spillere som kan få er hjerte for klubben og ikke spillere som søker enkeltpersoner.

Vi har mange eksempler i idretten på hvordan suverene enkeltspillere gjør sine motstander dårligere enn deres potensial. Kanskje dette er en mulighet for andre å tre frem. Slutte med å se etter Henry som oppspillpunkt med en gang de får ballen.

 

Syntes heller ikke vår suverene nr.14 var optimal som kaptein. Gretten, opptatt seg selv og med et for stort fokus på dommer.

Trist at han forsvinner, men dette må vi og klubben da tackle.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil bare si et par ting...frustrasjonen MÅ ut!

 

1 - Henry sier at AW ikke forlenger sin avtale.

2 - Henry sier at det var en tabbe at DD.

3 - Henry sier Arsenal ikke er villig til å satse.

4 - Henry sier han synes dette er synd.

 

Hvordan kan en kaptein, som selv sier han elsker klubben, komme med slike uttalelser? Jeg har alltid hatt klokketro på at Arsenal var klubben Henry ville avslutte karrieren sin i, akkurat som mannen som gjorde han til stjerne; Dennis Bergkamp. Og han har havdet det selv...inntil nå.

Jeg er den første til å ønske Henry lykke til i ny klubb. Likevel vil jeg samtidig si at Henry nå har sunket mye i mine øyne. Dette fordi det han gjør nå er å dolke klubb, ledelse og de andre spillerne i ryggen.

 

Takk for allt Henry, og lykk til i Barca - på benken, hvor du nå hører hjemme.

Link to comment
Share on other sites

Mitt største mareritt er å miste Cesc. Han har vært vår viktigste spiller de 2 siste sesongene. Ikke Henry. Arsenal med og uten han er 2 forskjellige lag. Pluss at han bare er 20 år!!. Dette Arsenal laget må bygges rundt han. Det er han som har styrt skuta og dirigert fra midten. Det er han som vinner den viktige midtbanekrigen, sammen med Gilberto da. Og det er som regel han som er slår den perfekte passningen som sørger for målene og sjansene. Vi har Van Persie og Adebayor foran nå foreløpig, som ikke er noen dårlige spillere, ihvertfall ikke når de får sjansen etter et perfekt igjennomspill. Vi trenger en toppspiss til ja ..

 

Den viktigste spilleren nå er Fabregas og vi må gjøre alt for å få beholdt han i mange år framover.

 

Som andre her har skrevet. Vi har mistet store spillere før. Anelka, Petit, Overmars, Vieria, Pires, Cole, Campbelle m.fler. Og alltid har det vært like mørkt. Men vi har alltid kommet sterkt tilbake, med nye stjerner.

 

Nå skal det også nevnes at jeg virkelig håper Wenger også fortsetter i mange år framover. Er han vi skal takke for at vi alltid da har kommet tilbake.

 

En liten ting på slutten. Tror ikke det finnes et lag i verden som har så mange spillere som alle storklubba sikler på hvert bidige år. Hvert år skal alle de største klubbene i verden som Barca og Real Madrid ha ihvertfall halve, om ikke hele første 11'.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil bare si et par ting...frustrasjonen MÅ ut!

 

1 - Henry sier at AW ikke forlenger sin avtale.

2 - Henry sier at det var en tabbe at DD.

3 - Henry sier Arsenal ikke er villig til å satse.

4 - Henry sier han synes dette er synd.

 

Hvordan kan en kaptein, som selv sier han elsker klubben, komme med slike uttalelser? Jeg har alltid hatt klokketro på at Arsenal var klubben Henry ville avslutte karrieren sin i, akkurat som mannen som gjorde han til stjerne; Dennis Bergkamp. Og han har havdet det selv...inntil nå.

Jeg er den første til å ønske Henry lykke til i ny klubb. Likevel vil jeg samtidig si at Henry nå har sunket mye i mine øyne. Dette fordi det han gjør nå er å dolke klubb, ledelse og de andre spillerne i ryggen.

 

Takk for allt Henry, og lykk til i Barca - på benken, hvor du nå hører hjemme.

 

 

Helt enig..som om jeg skulle sagt d selv. :-|

Link to comment
Share on other sites

Om vi kjøper Torres og får tilbake Reyes, tror jeg vi kan være med å kjempe om ligagullet... Forsvaret og Midtbanen er det ingen ting å si på, men vi trenger sårt en ny superspiss, og der mener jeg Torres er det ultimate kandidat... En spiller som setter en brorpart av de sjangsene han får, og også en ledertype... Nå har jo også keeperplassen blitt styrket av Fabianski, så en stjernespiss og kanskje en ny ving (trengs vel ikke om Reyes kommer tilbake) er forsåvidt vi i mine øyne trenger å bruke pengene på...

Link to comment
Share on other sites

Om vi kjøper Torres og får tilbake Reyes, tror jeg vi kan være med å kjempe om ligagullet... Forsvaret og Midtbanen er det ingen ting å si på, men vi trenger sårt en ny superspiss, og der mener jeg Torres er det ultimate kandidat... En spiller som setter en brorpart av de sjangsene han får, og også en ledertype... Nå har jo også keeperplassen blitt styrket av Fabianski, så en stjernespiss og kanskje en ny ving (trengs vel ikke om Reyes kommer tilbake) er forsåvidt vi i mine øyne trenger å bruke pengene på...

kommer torres skal eg gå naken fra bergen til oslo :) (køddet). men har lite tro på det

Link to comment
Share on other sites

kommer torres skal eg gå naken fra bergen til oslo :) (køddet). men har lite tro på det

 

Haha ja og jeg kommer til å gå naken rundt i Drammen :angry:

 

 

For å være ærlig så trenger Arsenal en spiss som scorer mye.. Tevez eller Torres hadde vært idealt, får håpe Arsene kjøper en stjerne for en gangs skyld!

Link to comment
Share on other sites

det her var rett og slett dritt!!

Og når Henry blir solgt er det i tillegg for simple 190 millioner!

 

Nå MÅ Arsenal skjerpe seg, og beholde resten av nøkkelspillerne og AW og få kjøpt inn en god spiss! :)

 

Der sa du d! 190 millioner er ingenting i forhold til dei 590 millionane barca tilbaud i fjor :angry:

Link to comment
Share on other sites

kommer torres skal eg gå naken fra bergen til oslo :( (køddet). men har lite tro på det

 

Har ikke så stor tro på det jeg heller, men hvem veit??? kan jo hende Torres kan tenke seg å spille med Cesc og muligens Reyes

Link to comment
Share on other sites

Tony Cascarino var en god kødd når han spillte, men i dagens The Times treffer han meeeeeget bra;

 

 

There’s no doubt that parting with Thierry Henry is the right decision – now Arsène Wenger needs to make another correct call in the transfer market if the club are to have any hope of challenging the top three in the Barclays Premier League.

 

I expect a fit and motivated Henry will do well next term with Barcelona and win the Spanish league, just as Ruud van Nistelrooy did with Real Madrid after leaving Manchester United. If so, Arsenal fans shouldn’t look back in anger. Last season Henry lost his edge and gained some nasty injury problems.

 

His delay in signing a new contract last year led to questions about his commitment to Arsenal, while the way he was indulged suggested that he had become bigger than the club. He needed a fresh start 12 months ago; now, even more so.

 

Yet, after a spectacular season and on the brink of the move to a new stadium, it would have been a public relations disaster for Arsenal if he had left a year ago. The timing is right now for everyone. Provided, that is, that Wenger, the manager, finds an adequate replacement.

 

He surely won’t unearth another Henry. There are two ways of producing a player that good: spend an absolute fortune or grow your own. The first is out because Arsenal don’t have the financial muscle to pay £30-40 million for a superstar. As for the other, we all know Wenger loves to develop young players, but the difference this year is that he no longer has the luxury of time. The club urgently need to win something and Wenger’s own future is up in the air after the departure of David Dein from the board.

 

A bad start to 2007-08 and the club could become destabilised because there will be murmurs about whether Wenger and key players such as Cesc Fàbregas and Kolo Touré will follow Henry out of the door. But Arsenal don’t need a genius up front to remain competitive, they just need a 20-goals-a-season man, a predator. He doesn’t have to score from 30 yards like Henry – three will do. Arsenal create so many chances that go begging. A Jermain Defoe, Michael Owen, Obafemi Martins or Andrew Johnson would fit the bill. From overseas, David Trezeguet, perhaps. Someone direct whose presence would encourage his teammates to stop overcomplicating, which has become a real problem. With such a spearhead, this maturing side might even gel better than it did with Henry – they were too dependent on him.

 

Wenger does not need to spend big, just spend right. It could be the difference between a catastrophic season for Arsenal and one where they mount their strongest challenge for the title in years.

Link to comment
Share on other sites

Tony Cascarino var en god kødd når han spillte, men i dagens The Times treffer han meeeeeget bra;

 

 

There’s no doubt that parting with Thierry Henry is the right decision – now Arsène Wenger needs to make another correct call in the transfer market if the club are to have any hope of challenging the top three in the Barclays Premier League.

 

I expect a fit and motivated Henry will do well next term with Barcelona and win the Spanish league, just as Ruud van Nistelrooy did with Real Madrid after leaving Manchester United. If so, Arsenal fans shouldn’t look back in anger. Last season Henry lost his edge and gained some nasty injury problems.

 

His delay in signing a new contract last year led to questions about his commitment to Arsenal, while the way he was indulged suggested that he had become bigger than the club. He needed a fresh start 12 months ago; now, even more so.

 

Yet, after a spectacular season and on the brink of the move to a new stadium, it would have been a public relations disaster for Arsenal if he had left a year ago. The timing is right now for everyone. Provided, that is, that Wenger, the manager, finds an adequate replacement.

 

He surely won’t unearth another Henry. There are two ways of producing a player that good: spend an absolute fortune or grow your own. The first is out because Arsenal don’t have the financial muscle to pay £30-40 million for a superstar. As for the other, we all know Wenger loves to develop young players, but the difference this year is that he no longer has the luxury of time. The club urgently need to win something and Wenger’s own future is up in the air after the departure of David Dein from the board.

 

A bad start to 2007-08 and the club could become destabilised because there will be murmurs about whether Wenger and key players such as Cesc Fàbregas and Kolo Touré will follow Henry out of the door. But Arsenal don’t need a genius up front to remain competitive, they just need a 20-goals-a-season man, a predator. He doesn’t have to score from 30 yards like Henry – three will do. Arsenal create so many chances that go begging. A Jermain Defoe, Michael Owen, Obafemi Martins or Andrew Johnson would fit the bill. From overseas, David Trezeguet, perhaps. Someone direct whose presence would encourage his teammates to stop overcomplicating, which has become a real problem. With such a spearhead, this maturing side might even gel better than it did with Henry – they were too dependent on him.

 

Wenger does not need to spend big, just spend right. It could be the difference between a catastrophic season for Arsenal and one where they mount their strongest challenge for the title in years.

 

Dette er jeg enig i. En ok spiss skulle selvsagt gi oss 4. plassen vi trenger. :(

Link to comment
Share on other sites

http://www.mirror.co.uk/sport/football/tm_...-name_page.html

 

Om vi også selger cesc, til denne prisen, blir jeg UTROLIG skuffa over overgangskvalitetene til arsenal (som sagt før, når det gjelder etablerte spillere). Cesc vil bli (kanskje er) en av verdens beste midtbanespiller om et par, tre år og selge han så billig, så ung er LATTERLIG! Men skal sies at det er The mirror som skriver det, så er mye mulig bare oppspinn.

Link to comment
Share on other sites

Håper ikke Cesc går Ivertfall!

Da har vi mistet to stjernespillere,og da må vi erstatte Fabregas og!

 

 

Som jeg har sagt i en tidligere tråd. Dersom Cesc spiller for Wenger, ikke for Arsenal (slik som han gir inntrykk av) så selg ham umiddelbart. Men dersom jeg har misforstått hans tidligere uttalelser og det for ham ikke er Wenger som er det viktigste men drakta da bør han få lov til å bli.

 

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...