Jump to content

Tanker om sesongen, og fremtiden.


vieira04

Recommended Posts

Endelig er jeg på nett igjen, i ny bolig på nytt sted :P

Tenkte å skrive noen tanker om sesongen og fremtiden, men veit ikke hva som kommer ned på dataen...... Er så mye man vil skrive, og det kan jo hende det blir langt å "boring" for de fleste, men jeg prøver så får jeg se hvor det ender.

 

 

Ja, da er det kun en ligakamp igjen av sesongen 06/07, og tankene har florert i mange uker allerede. Eller, for å være ærlig så er det vel en konstant sirkel av tanker om både det ene og det andre som omhandler Arsenal i hodet.

 

 

Nå kan det se ut som det blir en ny 4.plass i ligaen, om vi ikke overrasker borte mot Pompey samtidig som Pool kun fokuserer på CL finalen og taper mot nedrykksklare Charlton med en viss usympatisk manager i stolen. Du er ikke så jublende og frekk nå Pardew, eller hva?

 

Det har vært en sesong med både jubel og frustrasjon, og jeg skal prøve å analysere noen av mine tanker om spillerene, spillerstallen, og hva jeg mener må gjøres nå i sommer om vi skal bli med helt der oppe i toppen av tabellen.

 

Først og fremst er ikke en 4.plass en stor nedtur, men vi har vel blitt litt vel lykkelige siden Wenger ankom klubben. Jeg mente før sesongen at med minimalt med skader og med marginer med oss i laget, så ville Arsenal være helt med i kampen om pokalen. Dette skjedde ikke, men derimot Utd fikk en sesong som jeg håpet vi skulle få.

De vant årets sesong helt fortjent, og det er bare å gratulere. En sesong hvor de har mye stang inn (veldig ofte fikk de en tidlig ledelse i kampene, samt at de har en del nøkkelspillere som står frem kamp etter kamp), men slik er gamet. Neste sesong er det kanskje et annet lag som får disse marginene med seg, så det er ikke noe å hyle etter.

Så lenge chelski ikke vant med sine rubler, beviser det vel at fotball ikke nødvendigvis avgjøres av hvor mye man bruker på kort tid. Hvor mye skal chelski bruke denne sommerenfor å prøve å vinne tilbake pokalen, eller er epoken over for laget med få tilskuere på 70,80, og deler av 90 tallet?

 

Ny stadion, skader på viktige spillere, og sjansesløseri er vel tre beskrivende faktorer på årets sesong med kort oppsumering.

 

Emirates stadium:

12-6-1 er statistikken denne sesongen, og med målforskjell 46-16. Dette gir oss 42 poeng av 67 totalt (en kamp igjen på totalen)

Det har vært mye snakk om at å tilvenne seg den nye stadion har vært kostbart med tanke på årets sesong, men dette er egentlig ikke så halvgærli. Vi spilte til tider fantastisk fotball på Emirates denne sesongen, men vi kom utrolig nok bakpå i flere kamper etter å skapt sjanse etter sjanse.

 

Nevner: Villa, Boro, Everton, Newcastle, Pompey, Rovers, Utd, Wigan, West Ham (tap), og Bolton. De fleste av disse kampene hadde vi et klart overtak i kampen, og skapte mange store sjanser før vi får et mål mot oss.

Det er nesten en utrolig statistikk, 10 av 19 kamper på hjemmebane.

 

Om vi kan forklare dette på en enkel og logisk måte, er nok ikke lett. Vi får se det positive i denne statistikken: Arsenal viser vilje og mot med å klare å snu så mange kamper, etter så mange slag i trynet.

Er nok vanskelig å tilvenne seg ny hjemmebane, men vi spilte til tider fantastisk angrepsfotball. Det er nok heller ikke lett psykologisk sett å snu en slik trend, når den først har satt så mange spørsmålstegn i det allerede usikre hjemmebane komplekset.

 

Ser man på bortestatistikken før Pompey kampen (7-4-7, og med 20-19 i målforksjell), så er ikke dette akkurat imponerende. Nå var det noen kamper som vi også burde og fortjente et helt annet resultat om det ikke var for sjansesløseri, dommeravgjørelser, osv, men slik er fotballen. Noen sesonger kan vi få mye med oss, mens andre får vi disse mot oss. Synes vi har fått litt vel mye mot oss denne sesongen (straffesparket vi skulle hatt mot West Ham som er tidenes klareste, eller straffesparket mot oss i Middlesbrough er et par eksempler), men vi er Arsenal og løfter oss mot dette.

 

Det er nok visse områder i spillet som desverre har vært viktige faktorer som har påvirket denne sesongen, og jeg skall si noe om hva jeg mener:

 

Offensivt:

Skadene til Henry og Persie:

 

Henry har fått mye pepper fra start denne sesongen, men mye av grunnen er denne slitasjen/skaden han har måtte spille med i lang tid. Henry på sitt beste, er den beste. Desverre har han vært kjørt alt for hardt både i Arsenal og ikke minst på det franske landslaget. Hvorfor må Henry spille 90 minutter uansett slitasje, når de andre slipper unna med 45minutter eller blir helt hvilt? Dette er kritikkverdig synes jeg, og noe Arsenal som klubb burde virkelig gå videre med mot det franske forbundet.

 

16kamper fra start (+ 1innbytte) i ligaen er det vi fikk se Henry denne sesongen, men vi fikk på dette 10 mål selv om han spilte på ca 60-70% av sine kvaliteter. Jeg tror vi får se en heltent og skadefri Henry neste sesong, og da tror jeg det skal bli fart i sakene igjen.

 

Persie ble også tidlig skadet denne sesongen, etter at han virkelig hadde kommet i storform. 17kamper fra start (+5 innbytte), og hele 11mål fikk vi av Persie før denne skaden.

 

Det var vanskelig å få erstattet i spillesystemet savnet av Henry, og en Persie i storform. Dette var en faktor for at vi ikke var med helt i toppen. Det var maks uflaks at begge to skulle være ute så lenge samtidig, men vi får håpe begge er 100% klare og revansjelystne til neste sesong.

 

Det offensive spillet bar også preg på at Rosicky sleit mye med småskader, og derfor fikk han aldri skikkelig spilt seg inn i systemet slik vi håpet før sesongstart. Vi ser i glimt at det bor ekstremt mye ferdigheter i Rosicky, og jeg liker måten han både jobber defensivt og hvordan han prøver seg offensivt med stikkpasninger i bakrommet, og sine løp med ballen, o.l.

Rosicky kommer til å bli en stor spiller i dette systemet om han ungår skader neste sesong, og ikke minst når han får kjemi med Henry, Persie, og evt andre spisser på hvor løpene kommer, og da hvor og det rette tidspunktet på når pasningen skal slås. Nei, her har vi nok funnet en spiller som vi hadde i Pires på det å skape mål for andre, så får vi håpe at Rosicky slipper til skuddbeinet oftere neste sesong, for skyte det kan han virkelig.

 

Hva skal man si om de andre vingene?

Ljungberg er desverre alt for mye skadeplaget, og kommer aldri inn i sesongen. Jeg tror neppe det blir siste sesongen til Fredrik hvor han er skadeplaget, så jeg tror det beste for Arsenal FC hadde vært å solgt svensken å hentet inn en annen ving som kan ta oftere del i laget. 16 kamper fra start denne sesongen i ligaen, og 21 kamper forrige sesong. Dette holder ikke for stabiliteten i spillet, og samtidig kan vi tenke på hvor mange av disse kampene han spiller uten å være 100% i form pga alle småskadene.

 

Nei, Fredrik er en ekte GOONER, men tror tiden er inne for å gå videre for Arsenal FC og Fredrik selv. Vi vil alltid ha minnene til denne svensken i klubben, som har vært så delaktig på suksessen vi har hatt i de siste årene av klubbens historie.

 

Walcott startet bra denne sesongen, men har en skulder som hemmer han utover som kanskje påvirker spillet. Mangler litt selvtilitt i viktige faser av angrepspillet, men kan jo ha med at han ville så gjerne bevise Arsenal og hele England at han kunne gjort noe under mesterskapet sommeren 2006 for England.

Man ser hurtigheten og berøringen på ballen at det er en meget spennende spiller for fremtiden, og jeg tror vi kan se mye til Theo neste sesong. Kanskje som spiss?

Hadde et enormt press på seg, men tiden vil vise om han takler dette. For meg virker han som en seriøs gutt, som har bena plantet godt på bakken, så jeg tror han har det som skal til for å bli en stor spiller for Arsenal og England.

 

Så har vi Hleb......hva skal jeg si?

En spiller som er fantastisk på sitt beste, men synd det er et stort hav mellom hver gang. Ut ifra min mening (det er lov å være uenig) så har han vært forferdelig dårlig denne sesongen, og jeg har mistet troen på at han vil være en stabil spiller for oss i fremtiden. Det skjer gang på gang at han passer til motstander istedenfor å treffe en av sine egne, han mister alt for ofte ballen når han prøver å skjerme eller drible motspiller, og han bommer ofte på gode skuddsjanser (og da er det ikke snakk om god redning av keeper).

Nei, jeg tror personlig at Arsenal kan og bør hente inn en ny ving istedenfor Hleb om vi skal nærme oss pokalen, men dette er min mening.

 

Hva med forsvaret?

Med Gallas på plass, trodde vel alle at denne sesongen skulle bli nesten pottetett bakover på banen. jeg må innrømme at jeg hadde store forventninger til Toure og Gallas som stoppere, men det har ikke levd opp til forventningene.

Gallas har slitt med småskader, og det er først nå i det siste vi har sett tegn på hans storhet. Spilte litt back i starten av denne sesongen, men det tar jeg ikke med i denne analysen.

 

Jeg synes Gallas har virket litt lat/giddaløs i enkelte deler av spillet, og kjemien mellom han og Toure har i deler av sesongen ut ifra mitt syn vært dårlig.

Nå skal han få lov til å tilvenne seg Arsenal, nye lagkamerater, og få være skadefri før han får en dom av meg. Det jeg mener er at det bor så mye i Gallas som vi ikke har fått sett denne sesongen, men som vi garantert vil se årene som kommer.

 

Toure har vært en gigant der bak i flere sesonger selv i sin unge alder, men kan jo hende at han sleit litt med komunikasjonen i det bakre ledd der denne sesongen, siden han etter min mening hadde en veldig ujevn sesong kvalitetsmessig. Flere situasjoner han feilbedømmer og står feil possisjonert, men vi har vel kanskje blitt for vant med hans evigvarende gode stopperspill. Alle kan ha perioder hvor ikke alt fungerer i karrieren, så jeg lar han få dette i sitt favør denne sesongen.

 

Tar en kjapp børs på sesongen for de fleste spillerene:

 

Lehmann:

Klarte på langt nær å følge opp sin fantastiske sesong 2005/06, og med ny keeper på plass skal det bli spennende å se om han er her neste sesong eller om han returnerer til Tyskland.

En spiller som kan irritere både motstandere og oss selv, men Jens er Jens. Man blir glad i slike personligheter, og jeg vil savne han på flere områder når han ikke lenger er Arsenal keeper.

Børs: 6

 

Eboue:

Har en del usportslige ting i seg, som jeg håper han snart kvitter seg med. En spiller som har variert prestasjonene denne sesongen som mange andre, men som har en stor fremtid om han ønsker det selv. En spennende høyreback, som har gode offensive kvaliteter og god fart. Fortsatt ung og har mye å lære, men på sitt beste er han i øverste hylle som høyreback.

Børs: 6

 

Glichy:

Denne sesongen har vi ikke savnet cashley cunt, for Glichy har stått frem med offensiv vingspill og en innsatsvilje som er imponerende. Gutten gir seg ikke, selv om han blir rundet av en ving/spiss. og det tar ikke lang tid før han takler motsanderen etter få meter dette...... Sliter litt med innleggskvaliteten, men du verden for en sesong han har hatt. Får håpe han holder seg skadefri fremover, for dette er et back-talent som har et utrolig potensiale.

Børs: 7.5

 

Toure:

Ikke så sikker som tidligere i sin possisjonering, men det oser kvalietet i det meste han foretar seg. Gir 100% for laget, og er en klippe bak der når ting fungerer.

Børs: 7

 

Gallas:

Skrevet om han tidligere i innlegget, så blir en kort analyse.

Sterk spiller, som har slitt i sin første sesong. Har mye å gå på, noe vi helt sikkert får se neste sesong.

Børs: 6

 

Hoyte:

Ble en hakkekylling av en del fans fra starten, men stod frem og beviste sitt talent når han kom inn i spillesystemet og fikk forståelsen med de andre rundt seg. Noen ganger kan unge spiller få lov til å spille seg inn, før man tar en mening. Justin har vært god denne sesongen, og Arsenal har meget bra dekning på denne plassen.

Børs: 6.5

 

Senderos:

Sleit mye med skader denne sesongen, men er et talent som jeg liker kvalitetene til. Sterk, tøff, tåler mye juling, og klager aldri. Gjør noen rare avklaringer i ny og ne, men han er ung og får han tillitt fremover, har vi en skikkelig stopperkjempe de neste 10-12årene.

Vi må ikke alltid dømme mot de vi ikke liker, for noen ganger kan det være gode prestasjoner av spissene når det blir mål.

 

Senderos er en spiller som får mye pepper, men jeg mener han langt ifra fortjener den mengden av hyling som han får. En spiller som er meget god å ha mot sterke fysiske giganter som Drogba, Rooney, Carew, eller 2.50 høye Crouch i lufta.

Jeg tror vi kan se mer til Senderos neste sesong, kanskje han kommer tilbake til det nivået han hadde når han slo igjennom? Kvalitetene har han, så får tiden vise.

Børs: 6

 

Djourou:

Fikk sitt gjennombrudd denne sesongen, og viser at vi har god bredde i forsvaret. God i lufta, flink til å markere spillere, og har en god fart. Absolutt en mann for fremtiden.

Børs: 7

 

Fabregas:

For en spiller ;)

Har full kontroll på sin midtbanen, takket være overblikk og forståelse for spillet. En ny kjempesesong av Fabregas, er bare å ta av seg hatten. Uansett makker (Gilberto, Diaby, Denilson), så forstår han sine medspillere, trekk til motstanderene, osv....... Neste sesong så fikser han 8 mål i ligaen?

Børs: 8.5

 

Denilson:

En spiller med godt overblikk, og med god pasningsfot. Jobber meget bra på banen, og har tilvennet seg PL på en imponerende måte.

En stor fremtid.

Børs: 7

 

Diaby:

Den nye Vieira, er ikke tvil. Har klivet og teknikken, samt at han takler så det lukter svidd. Er en fryd å se Diaby sette fart med ballen med kliva, mens han leter etter veggspill eller gjennombruddspasninger. Meget god ballkontroll.

Vil få en stor fremtid om han slipper å bli overfalt i fremtiden.

Børs: 7.5

 

Gilberto:

Viktig brikke i laget, men blir pustet i nakken av et par stor talenter. Står frem i den "usynlige" rollen, og har imponerende 10 mål så langt. Enkelte feilpassninger kan lukes vekk, men du verden for en arbeidsmoral. En stabil og god sesong av Gilberto.

Børs: 7.5

 

Hleb:

En sesong langt under pari, og har skrevet om dette tidligere i innlegget.

Børs: 4.5

 

Ljungberg:

Mye skadet, og får aldri spilt seg i form. Savner den gode gamle og friskmeldte Fredrik.

Børs: 5.5

 

Walcott:

Vil bevise, men får det ikke alltid til. Så glimt av storheter, men har kanskje blitt hemmet av skaden?

Børs: 6

 

Henry:

Spilt skadet og hatt stor slitasje. Kom aldri inn i sesongen, men vi får se en en stor Henry neste sesong igjen.

Børs: 6.5

 

Persie:

Meget god frem til skaden som satte han ute for resten av sesongen. Jobbet bra på banen, og var villig med på løp. Har et meget godt skuddbein, og det så ut som om målene begynner å renne inn. En mer voksen Persie?

Børs: 7.5

 

Adebayor:

Kan variere voldsomt, alt fra usynlig i kamper til meget aktiv. Har mange gode kvaliteter med ballen, og god fysikk. Må bli mer stabil god fremover, virker litt giddaløs i enkelte kamper.

Mye å gå på, men langt ifra dårlig.

Børs: 6.5

 

Baptista:

Har slitt voldsomt denne sesongen, men synes nesten synd på han. Kommer seg ofte i glimrende posisjoner, men gang på gang ender det med et pusleskudd eller noe annet rart. Har den siste tiden jobbet mer på banen, så kanskje han har blitt mer vant til tempoet og spillesystemet?

Baptista har meget god fysikk, og har før denne sesongen hatt en ekstrem evne til å score mål. Jeg tror at Baptista blir en helt annen spiller med Henry og Persie tilbake, samt en Rosicky i toppform. Et Arsenal lag som fungerer mye bedre sammen offensivt, og da tror jeg de kvaliteten Baptista besitter kan være gull verdt. Jeg håper han får en ny sesong, selv om jeg må innrømme at enkelte kamper har vært frustrerende å se på.......

 

Børs: 5.5

 

Vi har spilt fin angrepsfotball, men vært for ujevne i prestasjonene denne sesongen. På bortebane har vi statistikk som langt ifra er en topp 2 plassering, og det må jobbes aktivt med til neste sesong. Vi har spilt jevnt mot de fleste topplagene, men det varierer for mye. Mye å sette fingeren på, men det virker ikke som det skal gjøres så store endringer før jeg mener vi er seriøse kanditater til gullet.

 

 

Hva skal skje sommer om vi skal være med helt i toppen?

Ut: Hleb, Ljungberg, Flamini, Aliadiere

Inn: Baptista, Ribery, + en ving til (S.W.P?) (2 vinger ut, 2 inn)

 

Vi må få bedre spillere inn på vingen, siden Hleb og en evig skadet Fredrik ut ifra mine tanker ikke gir Arsenal nok kvalitet på denne posisjonen. Dette er en viktig posisjon i systemet som vi har hatt så mye suksess med, og med en skadefri Rosicky på den ene siden, må den andre gjøres noe med.

 

Vi får tilbake Henry og Persie på topp, og med Baptista og evt Walcott (og Bendtner) så har vi god bredde på topp.

 

Sentral midtbane med Fabregas, Gilberto, Diaby, Denilson, og Merida er en morsom og spennende del i laget. 4 av 5 kan Arsenal bygge de neste 10-12 årene på, og de besitter allerede meget høy klasse.

 

Forsvaret holder også et høyt nivå, med god bredde:

Eboue/Hoyte - Toure/Djourou - Gallas/Senderos - Glichy/Traore

 

Nei, jeg synes ikke det skal så mye til før vi er helt med i toppen å kjemper om pokalen. Vi har allerede en god bredde i laget, og vi vil neppe være like uheldig med skader på lagdeler neste sesong som iår. Ikke bare får vi spillere tilbake fra skader, men vi får helt sikkert spillere som vil øke kvaliteten fra iår (Gallas, Rosicky, ny ving, Baptista?) og dette vil vi også merke på hva laget vil prestere.

 

Tror Wenger skal fortsette å tro på det systemet og filosofien som har ført oss dit vi er, men de få kjøpene som evt skal og MÅ gjøres i sommer må være på øverste hylle for å øke kvaliteten med engang.

Får ikke Baptista fornyet tillitt, kunne kanskje Torres være et alternativ for Arsenal.

 

Vi har masse å gå på, og neste sesong vil vi ikke ha spørsmålet på hvor mye en ny stadion vil påvirke guttene. Jeg ser virkelig frem til en ny sesong, men først er det å asvlutte med stil borte mot Pompey.

 

Uansett sesongene har bydd på høydepunkter som man tar med seg videre, og nevner noen få av mange:

*Ny praktfull stadion

*Unge spillere kommer inn å beviser talentet når de får sjansen

*Ligacup suksessen, en fantastisk bragd av junior/b-laget

*Snu operasjonen mot Utd på Emirates

*Mye fin angrepsfotball

 

*Damelaget sin suksess i Europa

 

Dette ble sikkert et langt å kjedelig innlegg, så jeg beklager på det sterkeste. Om mod ønsker å flytte dette innlegget så er det helt iorden, visste ikke hvor jeg skulle legge det inn.

 

Takker alle for denne sesongen, både de jeg har diskutert med på forumet, på puben, eller i London.

 

Kevin som håper sommeren går kjapt, og da tenkte jeg iallefall på ukedagene.

Link to comment
Share on other sites

Et herlig innlegg dette her :P Bra du skriver om vør enkelt spiller om hvordan de har hvert dette året..

 

Men en ting jeg ikke skjønner .. Det er det at du mener at Hleb, Ljungberg, Flamini, Aliadiere skal ut og at Baptista, Ribery skal inn.. Mener du at viss vi fjerner Hleb, Ljungberg, Flamini og Aliadiere og får inn Baptista og Ribery kan vi klare å følge med helt til topp ?

Link to comment
Share on other sites

Et herlig innlegg dette her :P Bra du skriver om vør enkelt spiller om hvordan de har hvert dette året..

 

Men en ting jeg ikke skjønner .. Det er det at du mener at Hleb, Ljungberg, Flamini, Aliadiere skal ut og at Baptista, Ribery skal inn.. Mener du at viss vi fjerner Hleb, Ljungberg, Flamini og Aliadiere og får inn Baptista og Ribery kan vi klare å følge med helt til topp ?

Vi kunne klart oss uten Flamini og Aliadiere. Ljungberg blir mer og mer en overflødig spiller. Men Hleb derimot synes jeg vi skal beholde. Han kommer sterekere tilbake neste år.

Når det gjelder Baptista har Wenger gitt klar beskjed at han ikke skal kjøpe han!

Dette er hvertfall mitt syn på saken..

Link to comment
Share on other sites

Jeg er spesielt enig i at Hleb skal ut, men send med Babtista i samme slengen!!!

 

Hleb: Elendig å bruke bredden i banen, og sinker ofte (om ikke hver gang han spilles på) vårt "beautiful game"... (mulig han hadde vært bedre litt sentralt i banen, men der har vi et av verdens beste par)

 

Babtista: Flopptista, pysa, og vet ikke hva... Fysikk har han, men kan ikke bruke den.. Roter bort ballen på de mest utrolige måter.. Jeg spanderer flybilletten tilbake til Madrid!!!!

Link to comment
Share on other sites

Et herlig innlegg dette her :) Bra du skriver om vør enkelt spiller om hvordan de har hvert dette året..

 

Men en ting jeg ikke skjønner .. Det er det at du mener at Hleb, Ljungberg, Flamini, Aliadiere skal ut og at Baptista, Ribery skal inn.. Mener du at viss vi fjerner Hleb, Ljungberg, Flamini og Aliadiere og får inn Baptista og Ribery kan vi klare å følge med helt til topp ?

 

Om både Ljungberg og Hleb forsvinner, så må det komme to nye vinger inn...... Blir en solgt, så holder det med å hente inn en ny.

Aliadiere og Flamini vil vel ikke påvirke laget noe spesielt, når vi tenker på at både Diaby og Denilson ligger foran køen enn Flamini, og at Aliadiere neppe vil bli bedre enn evt et 5.valg på spiss.

Vi har flere unge spillere som er på vei opp, Bendtner, Merida, Vela (kommer vel), og så har vi vel hentet inn et stortalent fra Frankrike som kanskje kan bli en hit om kort tid.

 

Det er farlig å hente inn for mye, for dette vil gi enkelte talenter enn umulig oppgave med å slå igjennom. Se bare på Fabregas, Toure, Senderos, Djourou, og Glichy, som alle har slått igjennom siden de har fått en sjanse. Gir man de aldri en mulighet, får de aldri bevisst sitt talent.

Diaby, Hoyte, og Denilson er de to siste som har visst klare tegn på at de kan bli spillere helt i øverste klasse, men det vil de aldri bli om det er 5-6 spillere foran de i køen.

 

Vi har en meget sterkt lag, med flere gode og sultne spillere som kjemper gutta i nakken. Jeg vil ikke bli et nytt chelski, eller slik Pool holder på dagen.....

 

Vi har vært i toppen i mange år, så hvorfor skal vi ikke ha trua på stammen i laget når vi er over med det værste av generasjonsjobben?

Flere spillere er unge, men allerede etablerte i laget og dette vil Arsenal tjene på de neste sesongene. Vi trenger å øke kvalitet der det må økes, og det er på ving og på topp.

 

Arsenal90:

Og Wenger sa dette til arsenal.com angående Baptista:

 

"I've not spoken to Reyes but it's unlikely he will come back because he expressed his desire to stay in Spain. Maybe he will stay in Madrid, I don't know. But it could be Baptista's last game [on Sunday] if we don't sign him.”

 

For meg virker det ikke som det betyr 100% avgjort.

Link to comment
Share on other sites

Og Wenger sa dette til arsenal.com angående Baptista:

 

"I've not spoken to Reyes but it's unlikely he will come back because he expressed his desire to stay in Spain. Maybe he will stay in Madrid, I don't know. But it could be Baptista's last game [on Sunday] if we don't sign him.”

 

For meg virker det ikke som det betyr 100% avgjort.

BAPTISTA BLIR IKKE ARSENALSPILLER

Riktig nok kommer dette fra The Sun, men uansett!

 

Husker jeg så noe på db.no og vg.no med overskrifter som "Arsenal dropper Baptista" etc. Men fant dem ikke nå..

Baptista har jo klagd mye akkurat som Reyes. Klager bl.a på været :)

Link to comment
Share on other sites

Og Wenger sa dette til arsenal.com angående Baptista:

 

"I've not spoken to Reyes but it's unlikely he will come back because he expressed his desire to stay in Spain. Maybe he will stay in Madrid, I don't know. But it could be Baptista's last game [on Sunday] if we don't sign him.”

 

For meg virker det ikke som det betyr 100% avgjort.

BAPTISTA BLIR IKKE ARSENALSPILLER

Riktig nok kommer dette fra The Sun, men uansett!

 

Husker jeg så noe på db.no og vg.no med overskrifter som "Arsenal dropper Baptista" etc. Men fant dem ikke nå..

Baptista har jo klagd mye akkurat som Reyes. Klager bl.a på været :)

 

Tror det Wenger sier på pressekonferanser er mer riktig en The Sun, vg eller dagbladet. Ingenting er avgjort enda, men mest sansynlig drar han. Hvertfall ut fra det han har prestert.

 

Hvem vet hva han kunne fått til om Arsenal hadde vinger som kunne legge inn? Målet mot Fulham kom på innlegg, et av de få den kampen. Mot Spurs bommet han grovt på tilsvarende innlegg, men hadde krossene kommet jevnt og trutt kan det jo være Baptista hadde funnet det lettere å finne sin plass i laget. Wenger sa også at de ikke var gode nok på krossballer, så det virker som det er et ønske der om å utnytte kantene. Hvertfall bør det være det med tanke på størrelsen på The Grove. Tror Baptista har lidd mye av måten han har bitt brukt på. Samt at det er hans første sesong i PL.

 

Det skal dog være sagt at jeg har mang en gang slitt hår ut av hodet pga han. Vi får se.

 

Up the Arse

Link to comment
Share on other sites

Ett fantastisk bra innlegg! Og jeg er så enig så enig.

 

synes også det er godt å endelig se 1 person som er enig med meg angående Baptista. Frustrerende til tider - men vi ser jammen glimt av fantastiske ferdigheter til tider. Og han har ikke vært heldig med sine makkere på topp - Han og Adebayor blir litt for like. Får man RvP eller Henry på topp med Baptista - så blir det knall bra. Også har vi sett i de senere kampene at han jobber hardere og løper mer. Som du skriver så tror jeg han begynner å bli vant med det engelske spillet. Vi må huske at Henry var ingen gigantsuksess den første sesongen han heller...

 

Ellers må jeg si nok en gang at innlegget ditt er utrolig bra å lese - og du oppsummerer sesongen og spillerne på en måte som jeg er helt enig i! Hvert bidige ord! Applaus!

Link to comment
Share on other sites

Ett fantastisk bra innlegg! Og jeg er så enig så enig.

 

synes også det er godt å endelig se 1 person som er enig med meg angående Baptista. Frustrerende til tider - men vi ser jammen glimt av fantastiske ferdigheter til tider. Og han har ikke vært heldig med sine makkere på topp - Han og Adebayor blir litt for like. Får man RvP eller Henry på topp med Baptista - så blir det knall bra. Også har vi sett i de senere kampene at han jobber hardere og løper mer. Som du skriver så tror jeg han begynner å bli vant med det engelske spillet. Vi må huske at Henry var ingen gigantsuksess den første sesongen han heller...

 

Ellers må jeg si nok en gang at innlegget ditt er utrolig bra å lese - og du oppsummerer sesongen og spillerne på en måte som jeg er helt enig i! Hvert bidige ord! Applaus!

 

Scoret ikke Henry 16 mål den første sesongen? Det er vel det man kaller suksess i den første sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Ett fantastisk bra innlegg! Og jeg er så enig så enig.

 

synes også det er godt å endelig se 1 person som er enig med meg angående Baptista. Frustrerende til tider - men vi ser jammen glimt av fantastiske ferdigheter til tider. Og han har ikke vært heldig med sine makkere på topp - Han og Adebayor blir litt for like. Får man RvP eller Henry på topp med Baptista - så blir det knall bra. Også har vi sett i de senere kampene at han jobber hardere og løper mer. Som du skriver så tror jeg han begynner å bli vant med det engelske spillet. Vi må huske at Henry var ingen gigantsuksess den første sesongen han heller...

 

Ellers må jeg si nok en gang at innlegget ditt er utrolig bra å lese - og du oppsummerer sesongen og spillerne på en måte som jeg er helt enig i! Hvert bidige ord! Applaus!

 

Scoret ikke Henry 16 mål den første sesongen? Det er vel det man kaller suksess i den første sesongen.

Er jeg ikke helt på jordet så scoret Henry 17 ligamål og 26 totalt i 99/00 sesongen! Ellers fantastisk innlegg av vieira 04.

Link to comment
Share on other sites

Han hadde vel 26 mål på 48 kamper. Men majoriteten kom i de siste kampene etter at han var godt vant med spillet. Dessuten hadde han tillit fra start en god del flere kamper enn Baptista har hatt.

 

Baptista står vel idag med 11 mål på 34 kamper - hvorav kanskje 60% er fra start.

 

Og i tillegg hadde Henry med seg Bergkamp som var kanskje den perfekte makker for han - og laget var ikke preget av motgang, ny stadion og tilpassninger ellers.

Kan vel ikke påstå at Adebayor er Baptista sin perfekte match - og heller ikke Ljungberg. I tillegg spilte Arsenal på en måte som utnyttet de sterke siden til Henry - Det gjør ikke dagens Arsenal-lag med Baptista.

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk bra innlegg vieira 04! :)

 

Er veldig enig, men synes vi skal beholde Hleb. Han kommer sterkere tilbake, men hadde ikke gjort noe med en Ribery til å kjempe med han om plassen :D

 

Uansett, bare en liten feil, jeg legger merke til at du skriver "Glichy" istendenfor Clichy. Sikkert bare en liten glipp.

Link to comment
Share on other sites

Veldig bra innlegg! men jeg er enig med Kje_simen at vi burde beholde Hleb

 

Står sammen om det,syns Hleb er god. Han er en viktig brikke i Arsenal's angrep...

Noen dårlige kamper har han hatt,men han er ikke den eneste på laget som har prestert litt under par i det siste! Behold Hleb

 

Syns Ali burde forsvinne,han har ikke scoring's instinkte som en skikkelig spiss burde ha.

Og Mart Poom, er vel ingen vits og beholde, selv om jeg liker typen veldig godt!

4 keepere, og Mart Poom er 4. valg...Sorry Mart,men ingen vits i og beholde deg lenger!

Eller's så syns jeg det var bra at Julio Baptista reiser hjem igjen(hjem og hjem,Spania da).

Og da får vi se hva som skjer med Reyes om han blir i Real eller ei. Det er opp til han og ledelsen!

 

Viss Reyes er motivert nok til å spille i PL for Arsenal,så sier jeg ja takk... :)

Link to comment
Share on other sites

Laget vårt er veldig bra, ingen må tvile på det og jeg ser ingen grunn til store forandringer. Skal vi kvitte oss med noen er det kun fringe spillere som Flamini, Aliadiere og Baptista. Fabianski er en spennende forsterkning og får vi inn en klassespiller til i troppen ser jeg ingen grunn til at vi ikke skal kunne være med og kjempe om titler neste sesong.

 

Det dette laget trenger mer enn noe annet er kontinuitet og å slippe unna alle skadene som har plaga oss i år.

Link to comment
Share on other sites

Er Fabianksi en forsterking av laget? Tvilsomt. Jeg blir særdeles overrasket om han blir noe annet enn et tredjevalg. Nå skal jeg innrømme at jeg ikke har sett han i aksjon, men ut fra signalene som er gitt kommer han til å konkurrere med Almunia om plassen når Jens gir seg...

 

Og Reyes? Nei, takk. Gi meg heller Ribery. Jose hadde litt for mye av det teatralske i seg. Jeg ønsker færrest mulig skuespillere i Arsenal! Ikke tror jeg Reyes har lyst tilbake heller. Hva er det som tilsier at han skal trives bedre i London denne gangen? Spillere som ikke trives kan ikke yte 100%!

En annen sak er Reyes ER Arsenalspiller, og på den måten ikke vil koste noen ting, men det er sikkert en eller annen spansk klubb som er villig til å putte noen pund i Arsenalkassa.

 

Baptista har jeg ikke blitt klok på, og klarer ikke bestemme meg for om vi skal beholde han eller ikke (men det er nå en gang ikke opp til meg å bestemme :) ) Han svinger fra det rå, rett på sak-dyret jeg vil han skal være, til en nonchalant, giddaslaus brasiltekniker-wannabe. Gi jernet hver gang, Beast, og du blir en hit!

 

Midtbanen er etter hvert bra fylt opp med gode unggutter. Hva med å kjøre Diaby og Gilberto i spann sentralt, med Cesc i Bergkamp-rollen? Cesc har teknikken og overblikket som kreves der, samt at han (muligens) vil ha enda mer saft i bena fordi han slipper å dekke opp så mye bakover. Henry eller Rvp som spiss på topp, med den andre på kanten. Rosicky på den andre kanten.

 

Forøvrig har Gilberto i år virkelig bevist hvilken stor spiller han er, han sveiper unna mye, og har puttet jevnt og trutt i rene Lampard-tempo! Vi må ha med resten av midtbanen på skåringslista også!

Link to comment
Share on other sites

Tror Fabianski kommer til å bli et klart første valg når Lehmann går av .. Han er altså 2. keeper på det polske laget altså bedre enn 2.keeperen til manu (Tomasz Kuszczak) og bedre enn 2.keeperen til liv'pool (Jerzy Dudek).. Så tror dette er en meget god keeper + han er bare 22 år :)

 

PS : Dudek går av etter Charlton kampen i dag :D ..

Link to comment
Share on other sites

Noen dårlige kamper har han hatt,men han er ikke den eneste på laget som har prestert litt under par i det siste! Behold Hleb

 

Syns Ali burde forsvinne,han har ikke scoring's instinkte som en skikkelig spiss burde ha.

 

 

Hvis du snur om litt på den, og skriver at Hleb har hatt noen gode kamper, så tenker jeg vi treffer spikeren mer på hodet. For å skrive at han har hatt noen dårlige kamper, blir skivebom så det holder. Kan vel telle på 1 hånd de gangene Hleb har hatt gode kamper i år.

 

Når det gjelder Aliadiere, så synes jeg han har fått alt for få sjanser denne sesongen. Utrolig at han ikke har fått spille mer, når man ser på hvor håpløse Baptista og Adebayor til tider har vært. Han har vært skadet nå på slutten av sesongen, ellers tror jeg han hadde fått spille. Det Aliadiere viste mot Bolton og Liverpool, viser at det bor mye i han. Men jeg er ikke sikker på om hans fremtid ligger som spiss. Tror Ali kunne gjort en glimrende jobb på kanten.

Link to comment
Share on other sites

Er Fabianksi en forsterking av laget? Tvilsomt. Jeg blir særdeles overrasket om han blir noe annet enn et tredjevalg. Nå skal jeg innrømme at jeg ikke har sett han i aksjon, men ut fra signalene som er gitt kommer han til å konkurrere med Almunia om plassen når Jens gir seg...

 

 

Forsåvidt enig, Fabianski er nok kanskje ikke en forsterkning for laget enda. De signalene Wenger gir når han kjøper Fabianski er vel heller at Almunia's fremtid i klubben kan bli kort....

Link to comment
Share on other sites

Noen dårlige kamper har han hatt,men han er ikke den eneste på laget som har prestert litt under par i det siste! Behold Hleb

 

Syns Ali burde forsvinne,han har ikke scoring's instinkte som en skikkelig spiss burde ha.

 

 

Hvis du snur om litt på den, og skriver at Hleb har hatt noen gode kamper, så tenker jeg vi treffer spikeren mer på hodet. For å skrive at han har hatt noen dårlige kamper, blir skivebom så det holder. Kan vel telle på 1 hånd de gangene Hleb har hatt gode kamper i år.

 

Når det gjelder Aliadiere, så synes jeg han har fått alt for få sjanser denne sesongen. Utrolig at han ikke har fått spille mer, når man ser på hvor håpløse Baptista og Adebayor til tider har vært. Han har vært skadet nå på slutten av sesongen, ellers tror jeg han hadde fått spille. Det Aliadiere viste mot Bolton og Liverpool, viser at det bor mye i han. Men jeg er ikke sikker på om hans fremtid ligger som spiss. Tror Ali kunne gjort en glimrende jobb på kanten.

 

Oki,delevis enig der. Men ikke bare Hleb som har skuffet!

Men Ali tror jeg vi ikke trenger, selv om lite spilletid, har han ikke overbevist meg stort!

Link to comment
Share on other sites

Er Fabianksi en forsterking av laget? Tvilsomt. Jeg blir særdeles overrasket om han blir noe annet enn et tredjevalg. Nå skal jeg innrømme at jeg ikke har sett han i aksjon, men ut fra signalene som er gitt kommer han til å konkurrere med Almunia om plassen når Jens gir seg...

 

 

Forsåvidt enig, Fabianski er nok kanskje ikke en forsterkning for laget enda. De signalene Wenger gir når han kjøper Fabianski er vel heller at Almunia's fremtid i klubben kan bli kort....

http://youtube.com/watch?v=WEIdZORCJ9c

Link to comment
Share on other sites

Godt innlegg Vieira04. Er enig med deg i det meste.

 

Me treng kun ein ny kantspelar og litt meir flaks, så er me med å kjempar heilt i toppen neste sesong.

Aliadiere, Flamini og Ljungberg bør gå. Selg me Hleb treng me 2 nye kantspelarar inn. Difor er eg open for at han kan fortsette, så lenge han får hard kamp om plassen.

Link to comment
Share on other sites

Mye bra i den videoen, Taugooneren, bevares. Men dette kunne en vel ha fått til med Jørn Jamtfall eller Erik Holtan også :)

 

Kunne nesten fått det til med meg og :(

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...