Jump to content

Morten Pedersen - Dagbladet


Ravenghost

Recommended Posts

Dette er altså ikke om Morten Pedersen fra Tromsø, men om journalisten i Dagbladets sportredaksjon. Grunnen til at jeg skriver om han er at han provoserte meg grenseløst i onsdagens Dagbladet. I sine skriverier om Manu - Milan, går det så tydelig frem at han holder med United at det er til å spy av. Jeg trodde en journalist skulle være objektiv. Én ting er hvis det hadde vært et norskt lag som gjorde det godt i Europa, men når det er Manu - Milan, er det helt latterlig at han kan skrive som han gjør.

 

Dette er bare toppen av kransekaka når det gjelder medias "forelskelse" når det gjelder Manu, og til en viss grad Liverpool. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har åpnet avisens sportsider og hovedoppslaget har vært noe sånt som "Manchester United knuste Watford 1-0", samtidig som det i en liten notis nederst på siden står noe sånt som "Middlesbrough - Arsenal 0-4"...

 

Irriterende

Link to comment
Share on other sites

sånn er det mange plasser og eg er enig i deg der.

 

men hvis vi skal få folk som ikke har peiling på fotball til å skrive om Premier League og andre ligaer hadde det nok ikke vært så gøy kanskje.

 

det som irriterer meg mest ved Dagbladet er at de GANG PÅ GANG PÅ GANG skriver GLEB istedenfor HLEB. Greit at det uttales "Gleb" på norsk, men man må kunne skrive rett for pokker?! om dette er en slags sabotasje av journalistene vet eg ikke. uansett SJERPINGS DAGBLADET OG ANDRE AVISER!!

Link to comment
Share on other sites

Dette er altså ikke om Morten Pedersen fra Tromsø, men om journalisten i Dagbladets sportredaksjon. Grunnen til at jeg skriver om han er at han provoserte meg grenseløst i onsdagens Dagbladet. I sine skriverier om Manu - Milan, går det så tydelig frem at han holder med United at det er til å spy av. Jeg trodde en journalist skulle være objektiv. Én ting er hvis det hadde vært et norskt lag som gjorde det godt i Europa, men når det er Manu - Milan, er det helt latterlig at han kan skrive som han gjør.

 

Dette er bare toppen av kransekaka når det gjelder medias "forelskelse" når det gjelder Manu, og til en viss grad Liverpool. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har åpnet avisens sportsider og hovedoppslaget har vært noe sånt som "Manchester United knuste Watford 1-0", samtidig som det i en liten notis nederst på siden står noe sånt som "Middlesbrough - Arsenal 0-4"...

 

Irriterende

 

 

samma her

Link to comment
Share on other sites

Jeg er grenseløst enig med Ravenghost. Det gjelder også VG. Jeg har slutta med de to (ja, jeg sier det rett ut) drittavisene. VG Live har i det siste vært et skrekkeksempel. Rett og slett deprimerende og provoserende å lese. Det er faktisk så ille at jeg velger å boikotte de avisene. Enkelte ting finner jeg meg bare ikke i. For tiden er det Aftenposten som gjelder. Det er per nå den mest nøytrale avisa jeg vet om.

Link to comment
Share on other sites

sånn er det mange plasser og eg er enig i deg der.

 

men hvis vi skal få folk som ikke har peiling på fotball til å skrive om Premier League og andre ligaer hadde det nok ikke vært så gøy kanskje.

 

det som irriterer meg mest ved Dagbladet er at de GANG PÅ GANG PÅ GANG skriver GLEB istedenfor HLEB. Greit at det uttales "Gleb" på norsk, men man må kunne skrive rett for pokker?! om dette er en slags sabotasje av journalistene vet eg ikke. uansett SJERPINGS DAGBLADET OG ANDRE AVISER!!

 

 

 

Ja irreterende at de skriver gleb osv.. Hvorfor skirver de ikke da "anry" ? ;) .. Men det mest irreternede er når en komentator heier på et lag ! Feks en Newcastle kamp jeg så på canal + da fikk newcastle utvisning å komentatoren ble hissig å sa : " Det der var ikke noe rødtkort " men jeg så kampen å det var soleklart B)

Men som sakt hadde vært kjedelig å lest/hørt noen som ikke hadde hatt peiling på Premier Leage o.l .. ;)

Link to comment
Share on other sites

Dei skriv "Gleb" fordi dei i Kviterussland bruker eit alfabet som heiter kiryllisk(?) (i alle fall noko liknande) alfabet. Der har dei nokre bokstavar som me her sjølvsagt ikkje kan skrive. Så i følge norsk skriftspråk er det ikkje lov til å skrive Hleb. Det skal skrivast slik ein uttaler det på norsk. Er fleire døme slik som: Shevchenko - Sjevtsjenko og Scharapova - Sjarapova. Blei litt rotete forklart dette her, men det er i alle fall det riktige. Ta ein kikk i Hleb tråden. Meiner at det var ein diskusjon om dette der, som var atskillig betre forklart <_<

 

Til topic, så er det ikkje så vanskeleg å registrere at Roar Stokke er Liverpool fan..

Link to comment
Share on other sites

Vi har som sagt Kenneth, også Dag og til tider Hallvard(+noen andre) i Canal +, så har ikke så mye å klage over. Bar ignorer VG og Dagbladet, ingen hemmelighet at Solskjaer er Gud for dem der.

 

Men de klarer jo i hvertfall etter min mening til gangs å være nøytrale i studio. Jeg kan nok telle på en hånd gangene jeg har lest en positiv artikkel med bilde der ikke Henry er sentral. Om Lpool og ManU hadde vartet om med spill som Arsenal gjør på sitt beste hadde det kommet enorme overskrifter og masse gode ord. Det som en gjerne ser i avisen kan være: Henry med nytt show, Henry viste nok en gang hvor viktig han er for klubben med to scoringer i lagets 5-0 seier over Reading.

Sinnsykt irriterende, for hva skjer når Henry slutter¨å spille for Arsenal: Da må jo vi lete i notisene for å lese om Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Dei skriv "Gleb" fordi dei i Kviterussland bruker eit alfabet som heiter kiryllisk(?) (i alle fall noko liknande) alfabet. Der har dei nokre bokstavar som me her sjølvsagt ikkje kan skrive. Så i følge norsk skriftspråk er det ikkje lov til å skrive Hleb. Det skal skrivast slik ein uttaler det på norsk. Er fleire døme slik som: Shevchenko - Sjevtsjenko og Scharapova - Sjarapova. Blei litt rotete forklart dette her, men det er i alle fall det riktige. Ta ein kikk i Hleb tråden. Meiner at det var ein diskusjon om dette der, som var atskillig betre forklart <_<

 

Til topic, så er det ikkje så vanskeleg å registrere at Roar Stokke er Liverpool fan..

Hvis man må skrive det man uttaler i Norge må man jo skrive dette feks: Lemann,Anry, Eboe, Jungberg osv osv..det er jo helt håpløst!

Link to comment
Share on other sites

Dei skriv "Gleb" fordi dei i Kviterussland bruker eit alfabet som heiter kiryllisk(?) (i alle fall noko liknande) alfabet. Der har dei nokre bokstavar som me her sjølvsagt ikkje kan skrive. Så i følge norsk skriftspråk er det ikkje lov til å skrive Hleb. Det skal skrivast slik ein uttaler det på norsk. Er fleire døme slik som: Shevchenko - Sjevtsjenko og Scharapova - Sjarapova. Blei litt rotete forklart dette her, men det er i alle fall det riktige. Ta ein kikk i Hleb tråden. Meiner at det var ein diskusjon om dette der, som var atskillig betre forklart <_<

 

Til topic, så er det ikkje så vanskeleg å registrere at Roar Stokke er Liverpool fan..

Hvis man må skrive det man uttaler i Norge må man jo skrive dette feks: Lemann,Anry, Eboe, Jungberg osv osv..det er jo helt håpløst!

 

Som Torstein sier, så er det fordi at Hviterussland har et annet alfabet... Tyskland, Frankrike, Elfenbenkysten og Sverige har vel samme/nesten samme alfabete som oss

Link to comment
Share on other sites

 

Til topic, så er det ikkje så vanskeleg å registrere at Roar Stokke er Liverpool fan..

Roar Stokke er Man Utd-fan..

 

Men for dei som såg TV3-studio etter Liverpool-Chelsea var det ikkje særleg mange objektive sjeler der inne for å sei det slik. Soler blandt anna gjer meg kvalm til tider.

Link to comment
Share on other sites

 

Til topic, så er det ikkje så vanskeleg å registrere at Roar Stokke er Liverpool fan..

Roar Stokke er Man Utd-fan..

 

Men for dei som såg TV3-studio etter Liverpool-Chelsea var det ikkje særleg mange objektive sjeler der inne for å sei det slik. Soler blandt anna gjer meg kvalm til tider.

 

Ja, han er utrolig kvalm !!! :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det er Øyvind Alsaker og Kenneth Fredheim som er de beste kommentatorene etter min mening. Eller Arne Scheie er også en fryd og høre på :)

Jeg mener Arne Scheie har tapt seg de siste åra, og har begynt å kommentere skikkelig usaklig...

Satt å ergret meg skikkelig over en fotballkamp den godeste Scheie kommenterte for en god stund sida hvor han bare babla sprøyt.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...