Jump to content

Antall moderatorer?


Dr. Phil

Recommended Posts

mvh

 

Kim

Moderator

4643[/snapback]

 

Visste jeg ikke, gratulerer.

 

Da har vi en moderator som tidligere har trekt seg fra forumet, og som jeg den gang ikke var så veldig begeistret for(hvilket nok var gjensidig)

Kunne ikke brydd meg mindre om at Kim nå er moderator. At han i tillegg misliker meg sterkt får også fint lite å si. Det viktigste er at tingene blir tatt fatt i når de oppstår. Problemet her inne er jo at moderatorene blir plaget av kreti og pleti. Moderatorene får en opphøyet stilling. MAKT!

 

Moderators oppgave må være sletting av unødvendige tråder. Skal ikke være mod sin oppgave å mekle i strider som oppstår. En heftig og het debatt er ikke et problem i seg selv, og ødelegger ikke forumet.

 

Dersom mod klarer å holde seg til det han skal gjøre, vil det fungere.

Få flere som ønsker dette som mod! Da kunne tråden til Ahmad vært borte nå!

 

AnabOle, hvorfor er det et problem med Phil som mod? Får det noen konsekvenser for noen at han er mod?

5092[/snapback]

 

Jeg husker ikke helt hvorfor Kim trakk seg fra forumet, men det var hvertfall ikke fordi han hadde oppført seg som en, unnskyld uttrykket, drittsekk som sannsynligvis hadde blitt bannet hvis ikke trukket seg frivillig. Dette er en vesentlig forskjell fra Kim og diverse andre debattanter her som tideligere har trukket seg fra forumet. Dr. Phil er en av disse, og jeg støtter AnabOle i det at vi ikke bør ha slike som moderatorer.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 59
  • Created
  • Last Reply

I såfall håper jeg at Internettansvarlig tar min anmodning til etterretning nå og gjør Tusmo til moderator. Da får vi i allefall bukt med Ahmad-problematikken og en engasjert debattant til til å gjøre denne jobben.

 

Selv om jeg ikke alltid er enig i det han sier, så vet jeg at han ville gjort en god jobb som moderator - og det er tross alt det viktigste i en slik rolle, faktisk det eneste som betyr noe.

 

Omtale av min person er notert. Jeg skal ikke senke meg til samme nivå.

Link to comment
Share on other sites

I såfall håper jeg at Internettansvarlig tar min anmodning til etterretning nå og gjør Tusmo til moderator. Da får vi i allefall bukt med Ahmad-problematikken og en engasjert debattant til til å gjøre denne jobben.

 

Selv om jeg ikke alltid er enig i det han sier, så vet jeg at han ville gjort en god jobb som moderator - og det er tross alt det viktigste i en slik rolle, faktisk det eneste som betyr noe.

 

Omtale av min person er notert. Jeg skal ikke senke meg til samme nivå.

5105[/snapback]

 

Det var strengt tatt ikke det jeg mente. Per min definisjon så bør heller ikke jeg bli moderator, og jeg har strengt tatt hverken lyst eller tid til å være det heller.

Link to comment
Share on other sites

Det var strengt tatt ikke det jeg mente. Per min definisjon så bør heller ikke jeg bli moderator, og jeg har strengt tatt hverken lyst eller tid til å være det heller.

5196[/snapback]

 

Det er forskjellen på oss. Jeg har både tid og lyst.

 

Jeg tilbyr meg jo ikke dette for å komme i noen "maktposisjon", det har jeg ingen interesse av, men fordi jeg, som bruker av dette forumet, gjerne ser enkelte tråder stengt raskere enn hva som er tilfellet pr nå.

 

Jeg fatter bare ikke hva man tror jeg vil stelle i stand? Lage texas og stenge tråder i hytt og pine?

Link to comment
Share on other sites

Moderators oppgave må være sletting av unødvendige tråder. Skal ikke være mod sin oppgave å mekle i strider som oppstår. En heftig og het debatt er ikke et problem i seg selv, og ødelegger ikke forumet.

5092[/snapback]

 

 

Sletting av tråder, og sende ut advarsler til debattanter er hovedoppgaven til en moderator ja. Men en moderator har full myndighet til å gå imellom i en debatt der man mener det har gått for langt, og debattantene f. eks har begynt med personangpres istedet for å diskutere tema.

Link to comment
Share on other sites

Sletting av tråder, og sende ut advarsler til debattanter er hovedoppgaven til en moderator ja. Men en moderator har full myndighet til å gå imellom i en debatt der man mener det har gått for langt, og debattantene f. eks har begynt med personangpres istedet for å diskutere tema.

5203[/snapback]

Det stemmer det Kim. Jeg vil ikke høres ut som noen bedreviter eller misfornøyd bruker, men det generelle Arsenal forumet flyter nå over av tråder som kunne vært plassert andre steder. Første skritt til et bedre forum må vel å flytte disse til dit de hører hjemme? Ikke ta dette personlig moderatorer, for det er absolutt ikke ment slik.

Dere gjør en bra jobb.

Link to comment
Share on other sites

Det var strengt tatt ikke det jeg mente. Per min definisjon så bør heller ikke jeg bli moderator, og jeg har strengt tatt hverken lyst eller tid til å være det heller.

5196[/snapback]

 

Det er forskjellen på oss. Jeg har både tid og lyst.

 

Jeg tilbyr meg jo ikke dette for å komme i noen "maktposisjon", det har jeg ingen interesse av, men fordi jeg, som bruker av dette forumet, gjerne ser enkelte tråder stengt raskere enn hva som er tilfellet pr nå.

 

Jeg fatter bare ikke hva man tror jeg vil stelle i stand? Lage texas og stenge tråder i hytt og pine?

5200[/snapback]

 

Jeg er enig med deg i at folk som bør bli moderatorer bør både ha tid og lyst til å være det, men jeg mener også at ikke hvem som helst bør bli det. Det er godt mulig at du kun har gode motiver bak tilbudet ditt, men vi har ingen garantier for dette. Vi kan ikke ansette Marco som moderator heller, bare fordi han sier at han har bare gode hensikter, eller hur?

 

Jeg kjenner ikke deg personlig og det gjør at jeg ikke vil stole på deg som moderator, med tanke på din historie på det gamle forumet. Til ditt forsvar så skal det sies at du har vært bedre i den senere tid i forhold til tidligere. Kanskje et spill for galleriet, kanskje ikke? Som sagt så kjenner jeg deg ikke.

 

Uansett, dersom du skulle bli moderator så håper jeg at du ikke lager "Texas" som du så fint kaller det. Jeg vil da frekventere forumet hverken mer eller mindre, eller stille istand noe ekstra bråk for å sobotere.

 

Jeg mener bare at en med "tvilsom" bakgrunn ikke bør bli moderator.

Link to comment
Share on other sites

Guest Jon-Halvor

Vet ikke engang hvem Dr.Phil var på det gamle forumet, men med tanke på det lille jeg har lest her virker han som en perfekt moderator. Saklig og villig til å gjøre jobben. Genuint interessert i å forbedre forumet.

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke engang hvem Dr.Phil var på det gamle forumet, men med tanke på det lille jeg har lest her virker han som en perfekt moderator. Saklig og villig til å gjøre jobben. Genuint interessert i å forbedre forumet.

5259[/snapback]

 

ashleycole, Dr. Alban m.fl = Dr. Phil...

Link to comment
Share on other sites

Nå føler jeg at denne tråden begynner å skli ut her. Det er faktisk ikke opp til oss debatanter hvem som skal bli moderatorer eller ikke. Dette er det Internetttansvarlig som gjør, og hvis han mener at Dr. Phil er rette mann for jobben, så er det noe vi som frekventerer forumet må respektere.

 

Hvis en moderator misbruker sin posisjon, så vil man bli fjernet som moderator, verre er det ikke.

Link to comment
Share on other sites

Det stemmer det Kim. Jeg vil ikke høres ut som noen bedreviter eller misfornøyd bruker, men det generelle Arsenal forumet flyter nå over av tråder som kunne vært plassert andre steder. Første skritt til et bedre forum må vel å flytte disse til dit de hører hjemme? Ikke ta dette personlig moderatorer, for det er absolutt ikke ment slik.

Dere gjør en bra jobb.

5214[/snapback]

 

Det finnes helt sikkert tråder som enkelte mener burde vært flyttet eller slettet osv. Det vil alltid være delte meninger om hvor en tråd hører hjemme osv.

 

Det jeg anbefaler her, er at hvis man ser en tråd man mener er totalt malplassert eller burde vært slettet, men dette ikke er gjort, så send en mail til moderator, og kom med en forklaring på hva man mener bør gjøres, og hvorfor. Dette vil kunne lette litt av jobben til moderatorene, samt at debatantene får en mulighet til å være med på å gjøre forumet bedre

Link to comment
Share on other sites

Guest Marius
Nei, det må jeg faktisk ikke.

5283[/snapback]

Selvsagt du ikke det. Men det hadde vært det aller beste. Håper vi slipper at du i fremtiden kommenterer hvilke tråder du synes er i ferd med å skli ut. Dersom du legger listen som i dag kan det bli plagsomt. Hold deg til å slette unødvendige tråder og innlegg du.

 

Selvsagt kan du svare med at jeg ikke har noe med å fortelle deg hva du skal og ikke skal gjøre, men la oss håpe vi slipper det også.

Det er faktisk ikke opp til oss debatanter hvem som skal bli moderatorer eller ikke. Dette er det Internetttansvarlig som gjør, og hvis han mener at Dr. Phil er rette mann for jobben, så er det noe vi som frekventerer forumet må respektere.

Helt sikkert riktig det du skriver her Kim. Men det må være opp til Tusmo, AnabOle og meg med fler å diskutere om en person er egnet som moderator eller ikke, spesielt når trådstarter på en måte legger opp til dette selv. Hvem som avgjør hva er lite relevant, eller hur? Regner med at Internettansvarlig bryr seg litt om hva forumets brukere mener om saken.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ogå være en moderator.. Jeg er god!! Jeg kan ta ansvaret! Jeg vet seriøst alt om Arsenal! Altaltaltalt!! ;)  :-*  :-*  :-*  :P

5297[/snapback]

 

Må vel til litt mer enn bare å vite alt om Arsenal!men jeg kan jo melde meg jeg også samtidig! :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...