Jump to content

Antall moderatorer?


Dr. Phil

Recommended Posts

Nei, det må jeg faktisk ikke.

5283[/snapback]

Selvsagt du ikke det. Men det hadde vært det aller beste. Håper vi slipper at du i fremtiden kommenterer hvilke tråder du synes er i ferd med å skli ut. Dersom du legger listen som i dag kan det bli plagsomt. Hold deg til å slette unødvendige tråder og innlegg du.

 

Selvsagt kan du svare med at jeg ikke har noe med å fortelle deg hva du skal og ikke skal gjøre, men la oss håpe vi slipper det også.

Det er faktisk ikke opp til oss debatanter hvem som skal bli moderatorer eller ikke. Dette er det Internetttansvarlig som gjør, og hvis han mener at Dr. Phil er rette mann for jobben, så er det noe vi som frekventerer forumet må respektere.

Helt sikkert riktig det du skriver her Kim. Men det må være opp til Tusmo, AnabOle og meg med fler å diskutere om en person er egnet som moderator eller ikke, spesielt når trådstarter på en måte legger opp til dette selv. Hvem som avgjør hva er lite relevant, eller hur? Regner med at Internettansvarlig bryr seg litt om hva forumets brukere mener om saken.

5284[/snapback]

 

I debatter der det diskuteres person istedet for sak, kommer jeg til å gå inn å fortelle at debatten har sklidd ut, og at den må komme på rett kjøl igjen. Dette er faktisk en av oppgavene til moderator, uavhengig om du liker det eller ikke. På denne måten vil man kunne unngå mye av det styret som var på det gamle forumet. Og hvis diskusjonene fortsetter å skli ut, så kommer jeg til å stenge tråden.

 

Jeg ser ikke helt poenget med denne diskusjonen. Greit nok at du og Tusmo og Anabole skal få lov til å si deres mening om hvem som bør være moderator eller ikke. Men jeg ser ikke helt poenget med å rippe opp i hva som skjedde på det forrige forumet. I tillegg har jeg full tillit til Jostein når det gjelder å plukke ut hvem som skal være moderatorer.

 

Men nå har Dr. Phil blitt lagt inn som moderator, og da ser jeg iallefall ikke poenget med at man fortsetter å debattere hvorvidt han burde være moderator eller ikke. Jostein har talt.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 59
  • Created
  • Last Reply
Guest Marius
Men nå har Dr. Phil blitt lagt inn som moderator, og da ser jeg iallefall ikke poenget med at man fortsetter å debattere hvorvidt han burde være moderator eller ikke. Jostein har talt.

5340[/snapback]

Dersom det er gode grunner for at han ikke skal være moderator eller noen mener det eksisterer gode grunner, så er det revnende likegyldig om "Jostein har talt" eller ikke. Klart det kan diskuteres. Blir mer og mer overbevist om at dine personlige meninger ikke kan ilegges noe vekt som moderator.

Nå vil sikkert fler av dere tenke at "nå er Marius bare ute etter å lage bråk igjen." Poenget er at jeg er helt uenig i måten du/dere fremstår som moderatorer på. Hva er vitsen med kommentarer som "pass språkbruken din", eller "nå synes jeg denne tråden er sklidd ut", dersom dere ikke gidder ta tak i Gaston=Ahmad=Sahmad problematikken.

 

Du må spørre deg selv om du er moderator for forumets brukere, eller for deg selv. Om du synes det er gøy å være politi, eller om du vil ha et forum som fungerer.

 

Forøvrig mener jeg at det bør holdes orden på Arsenal FC delen av forumet. Her bør seriøsiteten og skikkelige diskusjoner råde. På underforumene bør listen settes betraktelig lavere. (Dette er selvsagt bare et forslag fra min side.)

Link to comment
Share on other sites

Men nå har Dr. Phil blitt lagt inn som moderator, og da ser jeg iallefall ikke poenget med at man fortsetter å debattere hvorvidt han burde være moderator eller ikke. Jostein har talt.

5340[/snapback]

Dersom det er gode grunner for at han ikke skal være moderator eller noen mener det eksisterer gode grunner, så er det revnende likegyldig om "Jostein har talt" eller ikke. Klart det kan diskuteres. Blir mer og mer overbevist om at dine personlige meninger ikke kan ilegges noe vekt som moderator.

Nå vil sikkert fler av dere tenke at "nå er Marius bare ute etter å lage bråk igjen." Poenget er at jeg er helt uenig i måten du/dere fremstår som moderatorer på. Hva er vitsen med kommentarer som "pass språkbruken din", eller "nå synes jeg denne tråden er sklidd ut", dersom dere ikke gidder ta tak i Gaston=Ahmad=Sahmad problematikken.

 

Du må spørre deg selv om du er moderator for forumets brukere, eller for deg selv. Om du synes det er gøy å være politi, eller om du vil ha et forum som fungerer.

 

Forøvrig mener jeg at det bør holdes orden på Arsenal FC delen av forumet. Her bør seriøsiteten og skikkelige diskusjoner råde. På underforumene bør listen settes betraktelig lavere. (Dette er selvsagt bare et forslag fra min side.)

5348[/snapback]

 

 

Overrasker meg forsåvidt ikke at du er uenig Marius.

 

Jeg har tenkt å være en moderator for forumets brukere. Og debatter som går bort fra sak over til personangrep, er noe som er ødeleggende for forumet, og da er det moderators oppgave å rydde opp i det. Man kan f. eks stenge tråden med engang, og sende en advarsel til de involverte, eller man kan gi debatten en sjanse til, ved å påpeke at debatten er sklidd ut, og prøve å få debatten inn på riktig spor igjen. Da tenker jeg ikke på denne debatten, men på debatter som eksisterte på det gamle forumet, hvor det etter hvert ble viktigere å overgå hverandre i drittslenging, istedet for å diskutere det tråden skulle omhandle. Om du velger å se på dette som å leke politi Marius, så får du bare gjøre det. Jeg bare utfører de oppgaver som en moderator er satt til å utføre

 

Jeg har også tenkt å rydde opp i "Gaston=Ahmad=Sahmad" problematikken som du kaller det. Problemet er at når man kommer frem fra jobb, så er det uendelig med tråder det har vært nye svar i å gå gjennom, så det hender faktisk at man ikke får med seg alt som skjer. Derfor er det bra at Dr. Phil har blitt moderator nå, etter som han selv sier at han har mye tid. Hvis du har noen spesifike eksempel på hvilke tråder/innlegg du mener bør ryddes opp, så hadde det vært veldig fint, og det hadde også lettet jobben til moderatorene, hvis debatantene hadde rapportert inn det de mener er unødvendig, eller ting de mener er langt over streken for hva som er tillatt her inne

Link to comment
Share on other sites

Guest Marius

 

Overrasker meg forsåvidt ikke at du er uenig Marius.

Åjavelja.

Og hva er det jeg er uenig i?

 

Forøvrig takk for den flotte oppfordringen.

Link to comment
Share on other sites

Guest Jon-Halvor
Poenget er at jeg er helt uenig i måten du/dere fremstår som moderatorer på.

5348[/snapback]

 

 

Overrasker meg forsåvidt ikke at du er uenig Marius.

5349[/snapback]

Åjavelja.

Og hva er det jeg er uenig i?

5353[/snapback]

 

:blink:

Link to comment
Share on other sites

 

Overrasker meg forsåvidt ikke at du er uenig Marius.

Åjavelja.

Og hva er det jeg er uenig i?

 

Forøvrig takk for den flotte oppfordringen.

5353[/snapback]

 

Som Jon-Halvor så fint fremhever, så er du uenig i måten jeg er som moderator. Og akkurat det at du er uenig, er ikke så veldig overraskende for meg, etter som du og jeg ikke har vært enig om så veldig mye på den tiden vi har diskutert sammen på det gamle og det nye forumet.

 

Som jeg nevnte i det forrige innlegget mitt, så har jeg ingen intensjon om å leke politi her inne, men jeg kommer til å slå veldig hardt ned på ting som er ødeleggende for forumet. Og da tenker jeg ikke bare på hva jeg mener er ødeleggende, men også hva andre debatanter rapporterer inn. Jeg ønsker iallefall ikke at forumet skal bli som det forrige, hvor flere av debatantene til slutt ikke gadd å skrive på forumet, fordi hver eneste tråd endte i drittslenging og personangrep

Link to comment
Share on other sites

Det er vel ingen av moderatorene som har vært i nærheten av å gå over streken så langt jeg ser det. Både Kim og Dr.Phil har utført jobben prikkfritt så langt. Om de er noen som har en annen oppfatning av hvordan denne jobben gjøres, eller burde gjøres, så kan de ta det opp med meg.

 

Som nevnt tidligerer har ingen av oss tid til å drive barnehage. Nå er vi noe fler moderatorer enn bare meg heldigvis, så får vi gi det noen uker å se hvordan det går :blink:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...