Jump to content

Adriano


pacman

Recommended Posts

Brazilian striker linked with Gunners switch Mon, Apr 23 2007 08:42

Arsenal boss Arsene Wenger is being linked with a summer swoop for Inter Milan's Brazilian striker Adriano according to reports.

The Italian media says that Inter have lost patience with the striker after a series of bust-ups culminating in him missing training last week and that he will now be put up for sale.

The player's wages are enough to put off a number of interested parties but both Arsenal and Real Madrid are said to have registered their interest in the Brazilian and have apparently asked to be kept informed of developments.

 

If Arsenal were to move for Adriano then that would put a question mark over Julio Baptista's future at the club.

 

http://www.eatsleepsport.com/news_details....2&l_id=1&t_id=1

Link to comment
Share on other sites

Hadde vært en fantastisk spiller å få til klubben. Kan egentlig ikke se det for meg. Han blir veldig dyr, men kanskje vi får noe for Reyes, Flamini, Aliadiere... evt. Hadde vært en stor drøm som hadde gått i oppfyllelse. Vi har fremdeles Henry og van Persie, om dette hadde skjedd ville det kanskje vært over for Adebayor. Med de skadene vi har nå, ville det vært fantastisk med en spiss i verdensklasse. Vi har mange "spisstalenter" dog. Spessielt Bendtner, kanskje Theo blir å bruke der oppe, Carlos Vela osv.. Men tror dette bare er et tullerykte. Så først at det kom fra Tribalfootball(?), dere vet hva det kan si.

Link to comment
Share on other sites

Han går til real madrid ell noe slikt, kommer nok ikke til oss. Er ikke sikkert han klarer å tilpasse seg noe mer enn det Baptista har gjort. Riktignok så er Adriano en mye bedre spiller enn Baptista.

 

Han kommer ganske så sikkert ikke til oss tror jeg.

Link to comment
Share on other sites

Hadde vært megahefti å se den kroppen i en arsenaldrakt, men han er vel usannsynlig dyr er han ikke??? han er jo også en som smeller til fra litt distanse, og det trengs

Link to comment
Share on other sites

Drit i disse sør-amerikanerne og hent Darren Bent i stedet!!!!

 

må si meg litt enig med deg der :P

 

men adriano har vel ikke blomstret som han skulle i inter, så det kan jo hende at det kunne blitt en stor opptur og komme til england..

en adriano i kanonform går vel ikke ann og takke nei til, men ville hvert mye safere og hentet Bent, han har bevist han kan spille ball i england

Link to comment
Share on other sites

Det sotre spørsmålet er om Adriano er like god som han var for noen år siden. Jeg har ikke sett noe særlig til han de to siste årene, men i f.eks. VM var han svak. Det blir leit om vi, i likhet med Baptista skal få oss en spiller som har vært helt i verdenstoppen for noen år siden, men som ikke har vært like god de to siste årene. Vi vet de har det i seg, men vi vet ikke om de får det tilbake, og viktigst av alt: Om de klarer å bli vant med den engelske spillestilen. Baptista er svær, men han har likevel ikke klart å bruke fysikken sin. Adriano er også diger, så han skulle vel egentlig ikke han noe problemer med fysikken? Uansett tror jeg Adriano blir for dyr og vi kan vel kanskje få noe bedre for den prisen som kreves for han?

Link to comment
Share on other sites

Adriano var stor i Confederations Cup for noen år siden, der han hamret inn mange mål for Brasil.

Husker ennå godt målet mot Hellas i den ene kampen! Husker klart at jeg satt med store øyne da helt ut av ingenting Adriano banker ballen i nærmeste hjørne og keeper har ikke nubbesjans. http://www.youtube.com/watch?v=QZ5jdDrbIPI&NR=1 Klipp av hva jeg snakker om. Følg med på blikket hans i den 3. vinkelen av målet der. Helt utrolig! Han ser ikke mot mål før han har skutt, og ballen blir så godt plassert! Utrolig bra teknisk utført skudd.

Han serverte mange andre pene mål i Confederations Cup også, men jeg føler at han har falt litt av etter at han gikk til Inter. Han ble vel ikke en så stor suksess som alle tenkte og håpet på, så han ble liksom litt glemt.

Derfor tror jeg kanskje det ville vært en liten oppkvikker i karrieren hans å komme til en ny liga og få nye utfordringer.

Selv om spillet går litt fortere enn de andre ligaene han har prøvd seg i, så er han ikke så avhengig av ballkontroll som for eksempel Baptista har. Baptista har teknikken som sin største styrke, mens Adriano har flere sterke punkt, som for eksempel tilslag på skudd osv. Derfor tror jeg ikke man bør sammenligne Adriano og Baptista i sammenheng med Premier League, selv om det fort kan bli gjort siden de har samme nasjonalitet og minner kanskje en del om hverandre..

Bare gå for Adriano, mr.Wenger. Da får du en goalgetter av rang som også kan skyte.

Link to comment
Share on other sites

Adriano er definitivt en god spiller, men som noen sier her har han ikke imponert siden Confederation Cup.

Det er et par år siden nå og han har vel aldri vært særlig god siden den gang.

Og hvis man leser litt om disse ryktene så nevnes det at Inter er lei av hans holdning. Dvs. at han ikke møter opp på trening og krangler både her og der.

 

Nå er jo Wenger mannen som kan få han til å bedre oppførselen, men jeg tror ikke Adriano står på Wenger liste over aktuelle kjøp.

Blir sikkert dyr og han har en veldig høy lønn.

 

Wenger har uttalt at han ikke har tenkt å kjøpe noen, men jeg syns vi bør gjøre et forsøk på å få tak i en av disse:

 

S. Eto'o

D. Bent

M. Klose

F. Torres

D. Villa

 

Alle er veldig dyre, men f.eks. Darren Bent tror jeg vi kan få for en grei pris...spesielt hvis Charlton rykker ned.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Dersom det hadde vore snakk om eit kjøp, ikkje ein leigeavtale, og isåfall eit kjøp der vi ikkje måtte ha gitt frå oss nokon, syns eg det hadde vore interessant.. Adriano har vore dårleg i det siste, men prisen hadde vel blitt deretter.. Vi veit alle kor god Adriano KAN vere, og han er då framleis ganske ung..

Han er ein spiss med god fart, og med eit fantastisk skuddbein og gode eigenskapar i boksen..

 

Dessutan har vi jo gode erfaringar med "alkoholiserte" spelarar frå før, og eg tviler ikkje på at Wenger kunne fått han på rett kjøl.. :(

Link to comment
Share on other sites

vi har adebayor sier wenger. hvordan kan han sammenligne han med adriano? adriano som van persie sin partner hadde blitt fantastisk. men, jeg ville ikke ha byttet bort noen andre enn flamini, senderos, adebayor eller ... nei, det var visst ikke noen andre å bytte bort. jo kanskje eboue da

Link to comment
Share on other sites

Adriano har vel hatt både holdnings problemer og alkohol problemer i Inter. Ikke akkurat fasiten på å fange Wengers interesse.

 

Nei skal man ha inn en spiss til så er Adriano overhodet ikke mannen. Lurer på hvem det var snakk om i bytte, Bendnter!?

Link to comment
Share on other sites

Du sier jo selv over at han HAR HATT. Mange spillere har ahtt det opp igjennom tidene, og kommet seirende ut. Og Arsenal er vel ikke laget som skal si noe på det?

 

Adriano er en spiller som har god fart, og ett utrolig sterkt skudd. Hadde ikke klaget så mye hvis han hadde kommet - Heller han enn å måtte ta til takke med ingen hvertfall.

 

Wenger lærte noe av Baptista avtalen? Snakker du da om at The Beast ikke hadde 100% suksess i Arsenal? Eller selve leieavtalen? Hvis det er pga hans manglende suksess - så skjønner jeg ikke hvordan du kan sammenlikne de to...

Link to comment
Share on other sites

Du sier jo selv over at han HAR HATT. Mange spillere har ahtt det opp igjennom tidene, og kommet seirende ut. Og Arsenal er vel ikke laget som skal si noe på det?

 

Adriano er en spiller som har god fart, og ett utrolig sterkt skudd. Hadde ikke klaget så mye hvis han hadde kommet - Heller han enn å måtte ta til takke med ingen hvertfall.

 

Wenger lærte noe av Baptista avtalen? Snakker du da om at The Beast ikke hadde 100% suksess i Arsenal? Eller selve leieavtalen? Hvis det er pga hans manglende suksess - så skjønner jeg ikke hvordan du kan sammenlikne de to...

Hvorvidt han har hatt eller fremdeles har er vrient for meg å gi ett 100% svar på da jeg ikke kjenner Adriano personlig. Minmening er uansett at dette er en spiller som jeg ikke vil ha til Arsenal, ikke kun basert på personlige problemer men også spilletype og innstiling.

Link to comment
Share on other sites

Du sier jo selv over at han HAR HATT. Mange spillere har ahtt det opp igjennom tidene, og kommet seirende ut. Og Arsenal er vel ikke laget som skal si noe på det?

 

Adriano er en spiller som har god fart, og ett utrolig sterkt skudd. Hadde ikke klaget så mye hvis han hadde kommet - Heller han enn å måtte ta til takke med ingen hvertfall.

 

Wenger lærte noe av Baptista avtalen? Snakker du da om at The Beast ikke hadde 100% suksess i Arsenal? Eller selve leieavtalen? Hvis det er pga hans manglende suksess - så skjønner jeg ikke hvordan du kan sammenlikne de to...

 

Baptista var en fiasko i Arsenal for å si det mildt. Stort navn..skulle være sterk og bra skudd. Det ble langt fra noen suksess.

Adriano er brasilianer..stort navn .og en del av de samme kvaliteter som 'The Beast' og en sterkt nedadgående formkurve.

Jeg vil definitivt ikke se Adriano i Arsenaldrakt..da har jeg mye mer tro på Ade og Bendtner.

Det er like stor sjans for at Adriano kommer til Arsenal som at Solskjær gjør comeback i United...

 

Og takk og pris for denne:

 

http://arseblog.com/WP/2007/08/29/wenger-s...-no-to-adriano/

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...