Jump to content

Bør vi kjøpe ny keeper i så fall hvem


arsenalfc

Recommended Posts

  • Replies 60
  • Created
  • Last Reply

Den beste keeper`n i verden, nemlig AC-milans DIDA. Han er sinsykt bra, det hadde vært en drøm å fått han :lol:

 

Ellers går jeg for en av de italienske, alltid solide.

 

Syntes også Jens har spilt seg veldig opp den siste tiden. Selvtilitt har mye å si på den karen...

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke helt at så mange er "gira" på gamle keepere som Niemi, Toldo og Cudicini. Jeg ønsker en keeper vi kan ha lenge samtidig som at vi vet han er god. Isakson, Frey og Kameni(kanskje for ung?) er eksempler på slike. Wenger kan sikkert navnet på mange flere. Poenget er kvalitet og alder.

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann

Hvis vi skal bruke noe i nærheten av 20mill pund på en spiller, så håper jeg for guds skyld det blir en midtstopper eller en spiss. Eller helst begge deler.

Hvis vi skulle kjøpt Dida eller lignende kapasiteter, ville vi tømt hele kassa til Wenger i en smell.

Det ville vært en katastrofe.

Ingen bør være i tvil om at gunners kommer til å kjøpe minst en keeper i sommer, men jeg har en følelse av at Jensemann stiller som nr 1 også neste år.

Dette pga at Wenger er en intelligent mann, og det betyr at han prioriterer de plassene på laget som er mest prekære.

Link to comment
Share on other sites

Nei, men ennå ett bevis på at han ikke passer inn i vårt system. Ikke misforstå, han er en utmerket spiller. Bare ikke akkurat det vi leter etter. Kunne ønske det fantes en ung Alan Shearer! Det er det vårt lag trenger:)

4206[/snapback]

 

 

Hvis vi skal bruke noe i nærheten av 20mill pund på en spiller, så håper jeg for guds skyld det blir en midtstopper eller en spiss.  Eller helst begge deler.

Hvis vi skulle kjøpt Dida eller lignende kapasiteter, ville vi tømt hele kassa til Wenger i en smell.

Det ville vært en katastrofe.

Ingen bør være i tvil om at gunners kommer til å kjøpe minst en keeper i sommer, men jeg har en følelse av at Jensemann stiller som nr 1 også neste år.

Dette pga at Wenger er en intelligent mann, og det betyr at han prioriterer de plassene på laget som er mest prekære.

4326[/snapback]

 

 

Og keeperplassen er ikke ett prekært problem?

Det er vel først om fremst der det har svikta i år.

Link to comment
Share on other sites

Ingen tvil om at vi trenger en ny keeper, men han bør ikke være av den dyreste sorten.. vi trenger da vel for faen ikke kjøpe verdens dyreste og beste keeper! vi må kjøpe en keeper, som ikke bruker hele budsjettet, og som er en trygg mann bak!

 

Faktisk synes jeg ikke Arason er så dårlig.. når vi følger Borch så utrolig tett, så kan man da vaffal se på den beste keeperen i TL, namlig Arason...!

Hehe sikkert noen som kommer til å synes at dette er tåpelig, men er det noen som kan stå med hånda på hjertet å si at Arason suger??? :lol:

 

Ellers har jeg alltid ville hatt Niemi!

Link to comment
Share on other sites

Poenget er at vi må ha en av de beste for å vinne!! Ihvertfall med tanke på å noen gang være best i Europa. (bedre å kjøpe en dyr keeper, en 4 middels gode utespillere)

 

Arason, nei takk. En keeper som er bra og ikke så dyr er Stoke`s Simonsen.

Link to comment
Share on other sites

Guest Viggo Viking
Ingen tvil om at vi trenger en ny keeper, men han bør ikke være av den dyreste sorten.. vi trenger da vel for faen ikke kjøpe verdens dyreste og beste keeper! vi må kjøpe en keeper, som ikke bruker hele budsjettet, og som er en trygg mann bak!

 

Faktisk synes jeg ikke Arason er så dårlig.. når vi følger Borch så utrolig tett, så kan man da vaffal se på den beste keeperen i TL, namlig Arason...!

Hehe sikkert noen som kommer til å synes at dette er tåpelig, men er det noen som kan stå med hånda på hjertet å si at Arason suger??? ;)

 

Ellers har jeg alltid ville hatt Niemi!

4333[/snapback]

 

:lol: Vi får passe på at en evt. diskusjon om hvem som har/er den beste keeperen i tippeligaen blir debattert under "Diverse"/"Annet fotball" og ikke her.

 

Uansett hvordan en vurderer norske keepere opp mot hverandre, så virker Borch p.t mer aktuell for Arsenal enn Arason m.fl.

Link to comment
Share on other sites

En keeper vi ikke har blitt linket til, men som jeg synes virker veldig spennende er Villareals europacuprekordholdende José Manuel Reina. Han skulle jeg gjerne sett i Arsenal.Fremdeles bare 22 år gammel, og har bevist at han er blitt mer stabil og gjør langt færre feil enn tidligere sesonger. Han startet karrieren i Barcelona, men ble fort lånt ut til Villareal da Victor Valdes, som er av samme -82-årgang slo igjennom for fullt. Foran denne sesongen ble overgangen gjort permanent.

 

Reina er ingen spektakulær keeper (slik Espanyols Kameni, som vi har blitt linket til er), han gjør ingen show-redninger, men er veldig dyktig på å stå på rett plass til rett tid.

 

Uansett er dette bare en drøm jeg har, en urealistisk drøm. Reina trives visstnok som fisken i vannet i Villareal, og når mye i tillegg tyder på at klubben kan få med seg Champions League kommende sesong, er det nok ikke noe håp om å få ham til London.

Link to comment
Share on other sites

obs....feil tråd :huh:

4346[/snapback]

 

 

Kom til å legge inn litt spiss greier på tråden!!

 

 

Når det gjelder keeper må jeg bare si at jeg er helt rådvill. Buffon, Casillas, Given eller Robinson.

 

Frey er en CM spiller. Reaksjonsrask (armer og bein som Chaz sier) selv om han er fransk (som ikke er noe kvalitetstegn når det gjelder keepere). Å holde en crosser/corner som går 3-5 meter foran streken er bare å glemme. Nei takk.

 

Hildebrand har det vert en del prat om. Han skrevet ny kontrakt, så....??? Neppe. Er han bedre enn Lehmann? Ikke i følge tyske trenere.

 

 

Nei, denne er ikke enkel.

Link to comment
Share on other sites

Arason er god, men best på strek, og vi trenger først og fremst en med enorm autoritet i feltet.

 

Robinson hadde nok vært det beste kjøpet for noen år siden, nå sannsynligvis alt for dyr.

 

Men i.o.m at Arsenal følger Borch nøye, er det naturlig å tro at de følger endel andre forholdsvis ukjente keepere nøye. Sannsynligheten er vel overveiende for at vi får en ukjent keeper før neste sesong, kanskje en fra tidligere Øst-Europa?

Stipe Pletikosa?

Link to comment
Share on other sites

Vil heller ikke ha italiensk keeper.

Tror og Lehmann er i Arsenal neste sesong.

Isaksson,Hildebrand er keepere som er ok, men Robert Green,

Stuart Taylor hvordan ligger de an i bildet...

Merkelig hvordan vi sliter med å få en topp topp keeper til Highbury.

Sett Seamo på saken!

Link to comment
Share on other sites

V kunne skaffa oss Jusi Jaskalainen som første skanse ( meget solid og god keeper i felt og på strek etter mine øyne) og heller tatt en bosman-keeper som Frey og hatt som backup også fått kasta Lehman og Almunia tilbake dit de kom fra. også skaffa oss noen nye utespillere for med med Frey som går gratis og Jussi som vi bør få for under 100 mill så er det nok av penger og ta av+ eventuelle salg av de to keeperne vi har nå. :huh:

Link to comment
Share on other sites

Guest Van Persie
Vil heller ikke ha italiensk keeper.

Tror og Lehmann er i Arsenal neste sesong.

Isaksson,Hildebrand er keepere som er ok, men Robert Green,

Stuart Taylor hvordan ligger de an i bildet...

Merkelig hvordan vi sliter med å få en topp topp keeper til Highbury.

Sett Seamo på saken!

4361[/snapback]

Kunne godt tenkt meg Robert Green i Arsenal. Selv om han spiller på et pisslag er han en spennende og relativt ung keeper.

Link to comment
Share on other sites

Følg mitt råd og kjøp Jussi Jasskalainen som er en klasse keeper som ikke blir for dyr heller!!!!!

4480[/snapback]

 

Det jeg har sett av Jussi er ikke stort bedre enn hva Lehmann presterer. Jussi kan finne på ganske mye rart, og har mange dårlige utspill, selv i upressede situasjoner....

Jeg tror ikke han er løsningen....

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...