Jump to content

Beskriv en spiller!!


T.Rosicky

Recommended Posts

  • Replies 3.1k
  • Created
  • Last Reply

Var jo ikke få alternativer da :P

 

Men får prøve en ny en her da:

 

Spilt for klubber i Sverige, England, USA, Sveits og Italia.

 

Vært med til vm sluttspill for sitt hjemland.

 

Hatt målgivende pasning i Fa cup finale.

 

Lagt opp.

 

Spilte for totalt 10 forskjellige klubber

 

Scorte mange spektakulære mål,

Link to comment
Share on other sites

Omsider fikk jeg noe igjen for den utrolig ubrukelige samlingen med funfacts jeg har opparbeida meg gjennom årene.

 

Vet ikke om dette er alt for lett, eller alt for vanskelig, men jeg prøver en liten vri:

 

- Født i St Helens i 1905

- Venstre ving (outside left)

- Kjent for sitt vanvittig harde skudd, og ble beskyldt av en (forståelig nok) anonym proffkeeper for å ha knekt armen hans med et skudd.

- Spilte fotball fra 1919 til 1951, og scoret rundt 900 mål.

- Fikk ikke lov til å spille profesjonelt store deler av karrieren, dette som følge av ei regelendring fra FA i 1921.

- Døde i Preston i 1978.

 

Jeg får eventuelt komme med flere hint hvis det blir for ille :-)

Link to comment
Share on other sites

Omsider fikk jeg noe igjen for den utrolig ubrukelige samlingen med funfacts jeg har opparbeida meg gjennom årene.

 

Vet ikke om dette er alt for lett, eller alt for vanskelig, men jeg prøver en liten vri:

 

- Født i St Helens i 1905

- Venstre ving (outside left)

- Kjent for sitt vanvittig harde skudd, og ble beskyldt av en (forståelig nok) anonym proffkeeper for å ha knekt armen hans med et skudd.

- Spilte fotball fra 1919 til 1951, og scoret rundt 900 mål.

- Fikk ikke lov til å spille profesjonelt store deler av karrieren, dette som følge av ei regelendring fra FA i 1921.

- Døde i Preston i 1978.

 

Jeg får eventuelt komme med flere hint hvis det blir for ille :-)

Hahahahahahaha!

Her kom Wikipedia godt med! http://en.wikipedia.org/wiki/Lily_Parr

Artig lesing og en artig vri! :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Brødrepar som totalt har spelt for 14 klubbar. 3 av desse klubbane var felles, og 2 av desse igjen på samme tidspunkt.

Britisk fødde. Den eine hadde eit kort opphald i Finland og Hong Kong, den andre i Canada. Det er 7 år mellom dei, og dei la opp i samme sesong i samme klubb ein gong på 80-talet. Tygg i veg :)

Link to comment
Share on other sites

Brødrepar som totalt har spelt for 14 klubbar. 3 av desse klubbane var felles, og 2 av desse igjen på samme tidspunkt.

Britisk fødde. Den eine hadde eit kort opphald i Finland og Hong Kong, den andre i Canada. Det er 7 år mellom dei, og dei la opp i samme sesong i samme klubb ein gong på 80-talet. Tygg i veg :)

Brian og Jimmy Greenhoff?

Link to comment
Share on other sites

En stor spiller fra 70-tallet, og kjent for oss nordmenn gjennom NRKs legendariske tippekamper.`

Han ble født i London, nærmere bestemt Islington, og var læregutt i Arsenal.

Dessverre forsvant han fra klubben uten å ha spilt på a-laget. Derimot spilte han for 3 andre Londonklubber, og har vinnermedalje fra cupvinnercupen.

For oss nordmenn er han vel mest kjent som spiller i en "midlandsklubb" (hvor en tidligere Arsenal-spiller en gang var manager).

Han har også spilt for England.

 

Vanskelig eller?

Flere hint; han vant cupvinnercupen med Chelsea. Og Arsenalspilleren som var manager i hans klubb, var en solid kaptein hos Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

En stor spiller fra 70-tallet, og kjent for oss nordmenn gjennom NRKs legendariske tippekamper.`

Han ble født i London, nærmere bestemt Islington, og var læregutt i Arsenal.

Dessverre forsvant han fra klubben uten å ha spilt på a-laget. Derimot spilte han for 3 andre Londonklubber, og har vinnermedalje fra cupvinnercupen.

For oss nordmenn er han vel mest kjent som spiller i en "midlandsklubb" (hvor en tidligere Arsenal-spiller en gang var manager).

Han har også spilt for England.

 

Vanskelig eller?

Flere hint; han vant cupvinnercupen med Chelsea. Og Arsenalspilleren som var manager i hans klubb, var en solid kaptein hos Arsenal.

David Webb.

 

Husker han mest fra QPR der han på 70 tallet dannet et fantastisk stopperpar sammen med nettopp Franc McLintock, som da var manageren hans i Leicester senere.

Link to comment
Share on other sites

David Webb.

 

Husker han mest fra QPR der han på 70 tallet dannet et fantastisk stopperpar sammen med nettopp Franc McLintock, som da var manageren hans i Leicester senere.

Svaret er ikke riktig dessverre, men forbindelsen Chelsea Leicester er korrekt. Webb var ikke læregutt i Arsenal. Og han var som du er inne på ingen stor stjerne i Leicester slik som den spilleren jeg er ute etter.

Og enda et hint; denne spilleren er død.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...