Jump to content

Fm-Historie


Hedly

Recommended Posts

Jeg ble inspirert av ei historie på live.vg.no av en som kaller seg for lilleborg. Så jeg hadde lyst til å gjøre noe lignene her.

Hvis dette blir fiasko så si i fra :blink:

 

En ung og ukjent norsk manager ble i en kort pressekonkuranse i dag presentert som ny manager i den engelske 2. divisjons klubben Accrington. Accrington er i følge eksperter favoritter til nedryk, så gjennstår det å se om manageren som heter Hedly Berg Nilsen klarer å redde laget fra nedryk.

 

Mer kommer..

Link to comment
Share on other sites

Jeg ble inspirert av ei historie på live.vg.no av en som kaller seg for lilleborg. Så jeg hadde lyst til å gjøre noe lignene her.

Hvis dette blir fiasko så si i fra :blink:

 

En ung og ukjent norsk manager ble i en kort pressekonkuranse i dag presentert som ny manager i den engelske 2. divisjons klubben Accrington. Accrington er i følge eksperter favoritter til nedryk, så gjennstår det å se om manageren som heter Hedly Berg Nilsen klarer å redde laget fra nedryk.

 

Mer kommer..

 

 

Kjør på. alltid artig lesing. :D

Link to comment
Share on other sites

Berg Nilsen bestemte å bruke 4-4-2 formasjonen i trenings kampene noe som funket brukbart, det var vanskelig for Hedly Berg Nilsen å finne ut av hva det beste laget var så han lot assistenten bestemme lagoppstillingene i treningskampene.

 

Treningskamper:

Accrington - Birmingham 0-0

Thurrock - Accrington 0-0

Burton - Accrington 1-2 G.Roberts, Leam Richardson

 

 

Spillere Inn:

CHRIS PLUMMER Berg NIlsen fikk mye skryt av fansen da han kjøpte han, fikk han får bare 1 000 pund. Plummer spiller midtstopper og han kommer forhåpentlivis til å spille seg inn på førstelaget. Ble hentet fra Peterbourogh. Ganske rutirnert.

 

 

STALL 2006/07:

 

Keepere:

Robert Elliot (på lån fra Charlton)

Ian Dunbavin

Francois Dubourdeau

 

Forsvarspillere:

Peter Cavanagh

Leam Richardson

Phillip Edwards

Julien N`Da

Ashley Foyle

Jat Harris

Micheal Welch

Ricky Bains

Chris Plummer

 

Midtbanespillere:

Joel Byrom

Romuald Boco

Andy Todd

Sean Doherty

Gary Roberts

Ian Graney

 

Angrep:

David Brown

Paul Mullin

Andrew Mangan

Gary Bowker

Link to comment
Share on other sites

Berg Nilsen var godt fornøyd med de 3 første treningskampene, og det så ut som om det var på dødball Accrington skulle score mest på

 

Spillere inn

ROSCOE D`SANE ble hentet fra wimbledone for 20 000 pund. Kan både spille høyrekant og spiss, men det blir nok i angrepet Berg Nilsen blir å bruke D`Sane

THOMAS KIND BENDIKSEN stortalent som Berg Nilsen hentet fra Harstad IL. 16 år. Ankmommer ikke før 8 august. Spiller på sentral midtbane. Ankom gratis

 

Treningskamper:

Whitby - Accrington 0-2 G Roberts, P Mullin

Tamworth - Accrington 2-1 P Mullin

Stafford - Accrington 0-2 J Byrom, A Mangan

 

SAMMENDRAG JULI:

Etter 6 treningskamper virker det som om Berg Nilsen er brukbart fornøyd; 3 seire 2 uavgjorte og 1 tap. Det mest fornøyde resultatet er nok da Accrington klarte å holde selveste Birmingham til 0-0. Det ble også 3 kjøp på den ferske manageren, og det blir spennende å se hvordan Accrington klarer seg i 2 divisjon. Oppryksoddsen var slik: Wycombe og Grimsby var begge favoritt med en odds på 2.50 tett bak var Hartpool, Darlington, swindon og wallsal med 2.75 i odds. Accrington fikk en odds på 41 så oppryk er nok neppe så sannsynlig..

Link to comment
Share on other sites

Ryktene om en ny nordamann i klubben ,Jim Johansen, svirrer rindt i nærområdet og Berg Nilsen utaler i pressen at han syns at Harstad gutten har et potensial til å bli en stor spiller i framtiden. Men etter som Berg Nilsen har brukt mye penger på D`sane og Chris Plummer. spørrs det om han har råd til å ponge ut nok penger til å kjøpe Johansen..

Link to comment
Share on other sites

Treking i ligacupen runde 1:

 

Accrington - scunthorpe

 

Dette blir tøft. Scunthorpe spiller en dividjon over Accrington. Men til tross får at Accrington er dumpe kanidat i 2 divisjon har jeg en god følelse..

 

kampen spilles 23 august

Link to comment
Share on other sites

Kamper August:

 

Accrington - Darlington 1-2 D`Sane

Stockport - Accrington 3-1 selvmål

Accrington - Barnet 2-1 P Mullin, G Roberts

Bristol Rovers - Accrington 0-1 G Roberts

Accrington - Scunthorpe* 1-0 R Boco

Accrington- Hereford 0-1

 

*Ligacup

 

CHRIS PLUMMER, D`SANE og THOMAS KIND BENDIKSEN fikk alle sin debut i denne måneden, Plummer spillte solid i forsvaret da han debuterte mot darling og kunne ikke klandres for noen av målene, han spillte hele kampen.

D`Sane scorte Accringtons eneste mål da han debuterte mot darlington og kom inn i pausen, desverre ble han skadet i samme kamp og er ute resten av måneden.

Bendiksen debuterte i ligacup kampen mot scunthorpe. Han fikk 40 minutter etter å ha kommen fra benken, det blir nok mest u-18 og reserve lags spill på denne unggutten i år men potensialet og talentet er der..

 

18-årige Ricky Baines fikk sin landslag debut for sitt land India

 

Sammendrag August:

som tidligere skrevet fikk altså de tre nykommerene sine debyer denne måneden. Spesielt Plummer og D`Sane imponerte, men også Bendiksen leverte varene de 40 minuttene han fikk spille dette er en gutt det blir spennende å følge i årene framover..

Urolig nok senket midtbane terieren Boco "storlaget" scunthorpe med et herlig skudd fra 30 meter i det 86.minutt og hvem vet, kanskje det blir drømmefinale : Arsenal- Accrington :D De to første kampene ble det ikke mye å skryte av, men ettervært ble spillerne i Accrington mer og mer vant til Berg Nilsens mer eller mindre avangserte spillestil..

Link to comment
Share on other sites

LIGACUP runde 2 TREKNING:

 

Accrington - northampton

 

Hedly Berg Nilsen valgte på et desperat forsøk å kjøpe en target man. Pga overgangs vinduet var stengt var Berg Nilsen nødt til å enten låne noen eller signere noen uten kontrakt. Valget falt på å signere JAMES LATTIMER. 25-årige LATTIMER har aldri spillt en kamp på et a lag, og sist han var i en klubb var i 2001, altså har han vært klubbløs i over 5 år !! Men Berg Nilsen har troen på han, og han kommer nok til å bli et fast innhav i accrington angrepet.

 

Kamper i septemper:

 

Macclesfield - Accrington 1-0

Accrington - peterborough 1-0 G Roberts

Torquay - Accrington 2-0

Accrington - Bury 2-0 G Roberts (str) selvmål

Northampton - Accrington* 1-0 e.e.o

Accrington - Notts Co 0-1

Wrexham - Accrington 2-0

Wycombe - Accrington 2-0

 

*ligacup 2 runde

DEBUTTER:

JAMES LATTIMER fikk sin debutt hjemme mot peterborough, det visstes at han ikke hadde spillt fotball på 5 år og han ble veldig fort sliten å det ente med at Berg Nilsen byttet han med D`Sane etter 70 minnuter.

 

sammendrag september:

Accrington ligger enda over nedryksplass, men det er bare 3 poeng ned til sørpa, men nå ligger Berg Nilsens lag på en foreløpig fin-fin 20 plass

Link to comment
Share on other sites

Det norske stortalentet Kind Bendiksen har storspillt og overasket hans manager Berg Nilsen. Mye tyder på at Bendiksen får sin første ligakamp fra start hjemme mot Boston United nå til helga. Bendiksen har så langt i sesongen spillt 2 ligacupkamper, en fra benken og en fra start og kommet inn som innbytter i 2 ligakamper.

 

NY signering:

 

Spanske Zigor Aranalde ankom gratis accrington etter ha blitt sloppet på free tranfer hos sin gammel klubb Carslie. Aranalde har b.la en fortid som nøkkelspiller i det spanske stor-laget sevilla. Han kan både spille venstrekant og venstre back

Link to comment
Share on other sites

Kamper i Oktober:

 

Accrington - Boston 3-1 I Craney, P Mullin, J Lattimer

Grimsby - Accrington 2-1 G Roberts

Accrington - Stockport 0-1 e.e.o*

Accrington - Rochdale 1-2 A Todd

MK dons - Accrington 2-0

 

 

*Johnstone`s paint trophy

 

SAGT OPP:

Etter en rekke dårlige kamper fant den høyt respekterte manageren Berg Nilsen ut at han like gått kunne ta sin hatt å gå..føreløpig har han fått noen tilbud men han vil ikke avsløre noe før alt er i boks..

Link to comment
Share on other sites

I mine glansdager var jeg en meget dyktig FM manager. PÅ FM03/04 klarte jeg å få opp Macclesfield til PL på 4 sesonger. Sleit første sesongen i 3.div. Så rykka jeg opp året etter til 2, så til 1, og så til PL. Vant PL i min 4 sesong i PL, og tok FA-cupen og CL i samma slengen. RESPEKT? ja! Var i CL finalen hele 4 gagner, vant PL 2 ganger, hadde topp 3 opptil flere ganger, FA-cupen 2 ganger, Ligacupen 0 ganger før jeg ga meg i 2012/13 sesongen. Da gadd jeg ikke mer..

 

Og må presisere at jeg faktisk ikke jukser. Må også si at gamle skeid gutta er dritgode, Danielene spilte en stor rolle i ALLE sesongene helt til jeg slutta. Herlig spill, men er fortsatt drittlei, 1,5 etter at jeg "la opp".

Link to comment
Share on other sites

I mine glansdager var jeg en meget dyktig FM manager. PÅ FM03/04 klarte jeg å få opp Macclesfield til PL på 4 sesonger.

 

Og må presisere at jeg faktisk ikke jukser. Må også si at gamle skeid gutta er dritgode, Danielene spilte en stor rolle i ALLE sesongene helt til jeg slutta. Herlig spill, men er fortsatt drittlei, 1,5 etter at jeg "la opp".

Neppe, det var på den tida spillet fortsatt het CM. Savner det navnet, men det brukes jo nå av drittserien til Eidos eller no sånt.

 

Første spillet som kom ut under FM-navnet var FM 2005, det tredje kom i fjor. Om 03/04 var siste versjon du prøvde anbefaler jeg å prøve 2007, med patchen, det er veldig mye bedre enn 03/04. 01/02 er muligens ennå den beste versjonen, angrer på at jeg solgte det.

 

03/04 var ekstremt enkelt, om du hadde Braaten (Braathen på spillet) var du sikret en mengde mål uansett, og han var enkel å skaffe til de fleste klubber etter kort tid.

Link to comment
Share on other sites

I mine glansdager var jeg en meget dyktig FM manager. PÅ FM03/04 klarte jeg å få opp Macclesfield til PL på 4 sesonger.

 

Og må presisere at jeg faktisk ikke jukser. Må også si at gamle skeid gutta er dritgode, Danielene spilte en stor rolle i ALLE sesongene helt til jeg slutta. Herlig spill, men er fortsatt drittlei, 1,5 etter at jeg "la opp".

Neppe, det var på den tida spillet fortsatt het CM. Savner det navnet, men det brukes jo nå av drittserien til Eidos eller no sånt.

 

Første spillet som kom ut under FM-navnet var FM 2005, det tredje kom i fjor. Om 03/04 var siste versjon du prøvde anbefaler jeg å prøve 2007, med patchen, det er veldig mye bedre enn 03/04. 01/02 er muligens ennå den beste versjonen, angrer på at jeg solgte det.

 

03/04 var ekstremt enkelt, om du hadde Braaten (Braathen på spillet) var du sikret en mengde mål uansett, og han var enkel å skaffe til de fleste klubber etter kort tid.

 

 

 

høres en mulig misunnelig ut du B)

 

men hvis vi først skal skryte så kan jeg neven at på det siste cm før FM ko så vant jeg 14 av 16 premier leauge trofeer med Arsenal uten og jukse samt 4 cl, og en haug v fa cuper og liga cuper. den filen ligger spart på pcen min fremdelse, bare sånn i tilfelle noen ikke tror meg :D

Det eneste kjipe på den fila var at Thierry gikk til Manure som player manager uten at jeg kunne stoppe han, han scorte forøvrig 59! mål i en sesong. Mulig cm var lettere i den tiden, men jeg er mektig stolt alikevel. Men en ting jeg aldri klarte der, og fremdelse ikke har klart var og gå en unbeaten sesong.

hvis man ikke regner med championship manager 93 og slikt som kom på Amiga, der var der bare og sete opp 3 - 3 - 1 - 3 formasjon så vant man alt ;)

Link to comment
Share on other sites

Er da ikke misunnelig over det andre får til i FM. Og jeg tror på at han klarte det han skrev, men neppe på FM 03/04, nettopp fordi det spillet ikke finnes fordi det het CM på den tiden.

 

På FM 06 manglet jeg en kamp på å gå en sesong unbeaten med Arsenal, ufattelig frustrerende.

 

Og juksing er for pyser! (Jeg gjør det ikke. <_<)

Link to comment
Share on other sites

CM0102 kommer aldri til å gå i glemmeboka. Hvertfall ikke for meg. Et fantastisk spill :P Hender jeg fortsatt spiller det. <_<

 

CM på amiga var forresten klasse ass! :) hehe. Husker jeg kom til en kamerat som skulle vise meg dette spillet. Det skjedde ikke så masse på den skjermen. Bare noen ting som gikk opp og ned etc. Allikevel ble jeg fullstendig hekta og etter det tok det jo bare helt av.

 

Noen som har prøvd CM2 nå om dagen? Sku jo tro at en sesong er ferdig på en time i såfall. hehe.

Link to comment
Share on other sites

Ei fil på fm ble ødelagt, så jeg kan ikke fortsette på saven, så i stede begynner jeg på en gammel save med Nottingham Forest.

 

Litt gammelt oppsummering:

Jeg er nå i august 2007. Jeg ryket opp med Forest forige sesong, det er fremdeles den unge manageren Berg Nilsen som trener. Mange nye fjes er kommet til Forest etter Berg Nilsen overtok, her har dere stallen denne seongen 2007/08:

 

Keepere:

Scott Flinders (kjøpt) 21 år

Paul Smith 27 år

Rune Pedersen 27 år

 

Forsvar:

John Thompson 25 år

John Curtis 28 år

Ian Breckin 32 år

Joe O`Cearuill (på lån fra Arsenal) 20 år

Robert Page 32 år

Wes Morgan 23 år

 

Midtbane

Christian Haugland (kjøpt Gratis) 31 år

Kasey Wehrman (kjøpt) 30 år

Mohammed Fellah (kjøpt) 18 år

Christer George (kjøpt) 28 år

Giorgos Efrem (kjøpt gratis) 18 år

Seb Larsson (kjøpt gratis) 22 år

Kris Commons 23 år

Zoltan Stieber (på lån fra Villa) 18 år

 

Angrep:

Teddy Sheringham (kjøpt gratis) 41 år

Tore Andre Flo (kjøpt gratis) 34 år

Nathan Tyson 25 år

Grant Holt 26 år

Jon-Paul Pittman 20 år

 

Kampene i August:

Leicester - Forest 1-3 G Holt x3

Forest - Cardiff 3-0 M Fellah, K Commons, T A Flo

Derby - Forest 2-0

Fulham - Forest 3-1 M Fellah

*Rotherham - Forest 1-1 (3-1 str.) G Holt

Stoke - Forest 1-1 N Tyson

 

Veldig flau over cup-exiten mot 2 divisjons laget Rotherham. Et helt unødvendig tap. To av nøkkel spillerne til Berg Nilsen er skadet; Flo og Haugland. Begge regnes med å komme tilbake om slutten av neste måned. Surt å miste 3 poengeren borte mot Stoke vi tok ledelsen i det 88 minutt også utlingnet Stoke minnutet etterpå..TYPISK!!

Link to comment
Share on other sites

Sammendraget fra overgangs vinduet Juli-August 2007:

I et av de travleste overgansgsvinduet i det siste kunne Chelsea glede fansen sine med to av de største kjøpene de har kjøpt Julio Babtista for 165 mill og Juan Roman Riquelme for 151 mill, vi får håpe det er den nye Schevsjenko og den nye Ballack som er på gang her :P Arsenal har kjøpt to nye spillere: Kanga Akale fra auxerre og Julien Brellier fra Hearts,

Link to comment
Share on other sites

Kamper i September:

Forest - Q.P.R 1-3 G Holt

Forest - Hull 1-1 N Tyson

Burnley - Forest 0-0

Southend - Forest 5-0

Forest - Wigan 2-2 M Fellah, G Hunt

 

Utrolig skuffende resultater denne måneden. Berg Nilsen tror det blir en bedre oktober måneden etter å ha klart uavgjort mot selveste Wigan i slutten av september. Fallah ser ut til å bli en farlig mann på frispark sitvasjoner. Gleder meg til å følge utviklingen til dette stortalentet..

Link to comment
Share on other sites

Jon-Paul Pittman signerer ny kontrakt med forest. Unggutten har ikke fått noen kamper på a-laget i år pga skader og tøff konkuranse.

 

Kamper i Oktober:

Norwich - Forest 1-2 T A Flo, N Tyson

Forest - Sheff Utd 0-2

Coventry - Forest 1-2 G Efrem, M Fellah

Forest - Preston 0-0

 

en god måned Efram har fått sitt første mål får klubben etter en header utenfor 16-meteren på et frispark

Forest ligger på en trygg 16 plass på tabbelen

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...