Jump to content

Chelsea og "løgnene"


Polljen

Recommended Posts

Leser i dag at UEFA angivelig kan bevise at Chelsea-trenernes påstander rundt Barcelonakampen og Anders Frisk, er reinspikka løgn.

 

Hvilke reaksjoner som kommer fra UEFA får vi nok vite tilslutt. MEN hvis dette nå blir bevist, hvilke reaksjoner vil Mourinho & co få internt i klubben? Ingen tror jeg.

 

I mange andre klubber ville nok treneren blitt sendt på dør, for å ha brakt klubben i vanry. Men tviler på at det kan skje i Chelsea.

 

Hva tror dere?

Link to comment
Share on other sites

Sporten i engelsk media er sterkt kritisk til Chelski.

Bøter blir det, men som en representant fra Uefa sa: bøter

til Roman betyr ingenting.

Chelsea har også fått en advarsel at om de går til privat rett

vil de bli utestengt fra CL.

Mitt inntrykk er at UEFA ikke tar lett på dette, men en utestenging

fra CL er ikke aktuelt.

Link to comment
Share on other sites

UEFA setter nok litt tyngde bak straffen denne gangen i og med at både løgner og hetsing av enkeltpersoner er blitt bruk av JM. Chelsea har ikke gjort det smarteste trekket ved å ikke trekke anklagene og skylde på at uttalelsene skjedde i "kampens hete". En utestengelse av laget er nok ikke aktuelt, men at de navngitte personer i denne saken får bøter og utestengelser er jeg ganske sikker på. Blir spennede å følge denne saken, fordi den også vil sette klare grenser for hva man kan tillate seg å si til dommertrioen etter kampene. Uten straff, evnt med mild straff, gir man et signal til klubber og enkeltpersoner at nesten alt av hetsing og sjikane kan passerer ustraffet. Etter en turbulent periode med rasisme i flere land og det faktum at Frisk trakk seg som dommer i etterkant av kampen, tipper jeg UEFA vil straffe hardt for å marker at de ønsker å komme denne ukulturen til livs.

Link to comment
Share on other sites

to kamper og en bot tilsvarende en handletur på marks&spencer. det er med andre ord fritt fram nå, selv om chelseaforumet koker over den største urettferdighet som noensinne er begått i fotballen og ønsker død over uefa og dommerstanden.

chelsea tilbød seg riktignok å be sine "sikkerhetsfolk" sjekke hvem som truet frisk, m.a.o så skal de si fra til mafian at de ikke behøver å plage ham lengre.

Link to comment
Share on other sites

Arsène Wenger går nå ut og etterlyser en offisiell statement fra Chelsea, og spesielt Roman Abramovich, etter Mourinhos mange kontroverser denne vinteren.

 

Les mer.

 

Personlig så tror jeg vel ikke vi får høre fra noen andre enn løpegutten Peter Kenyon. Roman Abramovich selv har vel aldri uttalt seg i media. Det skulle vært interessant å høre hva han selv hadde hatt å komme med, for en gangs skyld.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...