Jump to content

EM-kvalifisering: Moldova-Norge


Guest AlexanderS

Recommended Posts

Guest AlexanderS

Nå er det endelig landskamper igjen - og da viktige kvalifiseringskamper. Vi vant jo som kjent de to siste kvalifiseringskampene mot henholdsvis Skottland (borte) og Slovenia (hjemme). Målet er selvsagt å fortsette denne trenden, noe som ikke bør være det største problemet, ettersom Moldova er vår motstander.

 

Vi har et meget spennende lag på gang. Gamst Pedersen gjør som kjent stor suksess i Blackburn, og med Riise som back så har vi en kvalitet venstreside som de fleste lag i Europa bør frykte.

 

Laget:

 

-----------------------------------------Myhre------------------------------------------------

 

Høiland (?)-------------------Lundekvam-------Hagen--------------------------------Riise

 

Braathen--------------------Hoseth-------------Solli----------------------------Perdersen

 

-------------------------------Carew--------------Iversen-----------------------------------

 

Laget som jeg håper på. Tips: 1-3.

 

Hva tror dere?

 

Edit: Feil overskrift.

Link to comment
Share on other sites

Gamst Pedersen gjør som kjent stor suksess i Blackburn, og med Riise som back så har vi en kvalitet venstreside som de fleste lag i Europa bør frykte.

 

Ikke glem kreative Hoseth på midten. Uslåelig! Norge burde slippe kvalifisering med et slikt lag.

Link to comment
Share on other sites

Solli bør ikke spille syns jeg. Svindal Larsen syns jeg er et bedre valg. Ikke at jeg bryr meg, Norge bryr meg et visst sted. Men den debatten tok vi på det gamle forumet, så den trenger vi ikke ta nå, med mindre noen er spesielt keene på det da. ;)

Link to comment
Share on other sites

Nå er det endelig landskamper igjen - og da viktige kvalifiseringskamper. Vi vant jo som kjent de to siste kvalifiseringskampene mot henholdsvis Skottland (borte) og Slovenia (hjemme). Målet er selvsagt å fortsette denne trenden, noe som ikke bør være det største problemet, ettersom Moldova er vår motstander.

 

Vi har et meget spennende lag på gang. Gamst Pedersen gjør som kjent stor suksess i Blackburn, og med Riise som back så har vi en kvalitet venstreside som de fleste lag i Europa bør frykte.

 

Laget:

 

-----------------------------------------Myhre------------------------------------------------

 

Høiland (?)-------------------Lundekvam-------Hagen--------------------------------Riise

 

Braathen--------------------Hoseth-------------Solli----------------------------Perdersen

 

-------------------------------Carew--------------Iversen-----------------------------------

 

Laget som jeg håper på. Tips: 1-3.

 

Hva tror dere?

 

Edit: Feil overskrift.

3935[/snapback]

Endelig og endelig, syntes det er kjipt Pl pause jeg da....

Link to comment
Share on other sites

Guest Young Gun

Savner Runar Berg på midtbanen til norge..Virker som om han må gjøre som brodern og forlate glimt til fordel for rbk! så blir det nok plass i troppen.. Åge prøvde jo på død og liv å få ørjan inn i varmen, og jeg vet at ørjan er kanksje hakket bedre enn runar, men d er ikke mye...

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS
Solli bør ikke spille syns jeg. Svindal Larsen syns jeg er et bedre valg. Ikke at jeg bryr meg, Norge bryr meg et visst sted. Men den debatten tok vi på det gamle forumet, så den trenger vi ikke ta nå, med mindre noen er spesielt keene på det da. ;)

4208[/snapback]

 

Jeg har på følelsen av at det vil resultere i krangling, så jeg tror vi dropper det for denne gang.

 

Savner Runar Berg på midtbanen til norge..Virker som om han må gjøre som brodern og forlate glimt til fordel for rbk! så blir det nok plass i troppen.. Åge prøvde jo på død og liv å få ørjan inn i varmen, og jeg vet at ørjan er kanksje hakket bedre enn runar, men d er ikke mye...

 

Runar Berg hadde en dårlig sesong i fjor, et "ikke-alternativ" etter min oppfatning.

Link to comment
Share on other sites

Dette kom ikke akkurat som noen bombe. En ting er sikkert, og det er at når vi ikke klarer å slå et lilleputtlag som Moldova, så har vi iallefall ikke noe i et WM-sluttspill å gjøre. Vi klarte ikke engang å skape en eneste skikkelig sjanse

Link to comment
Share on other sites

Jeg så ikke matchen i går men merker meg at Hoset får slakt overalt i dag.....

 

Jeg har hele tiden ment at Hoset er mer til pynt enn til nytte for laget, ihvertfall på det nivået landslaget spiller...

I internasjonale matcher trenger man rett og slett mer muskler enn Hoset pr.dags dato har...

 

Allikevel ingen grunn til å grave seg ned. Norge er og har aldri vært noen internasjonal stormakt, og nå er vi i grei outsiderposisjon, noe som bør passe oss godt. 2plassen er også innenfor rekkevidde....

 

Tipper vi slår Italia 1-0 på Ullevaal. Målskårer Ivers eller Lundekvam....

Link to comment
Share on other sites

Hoseth synes jeg har fått nok sjanser nå på landslagsnivå,

og han duger ikke.

Rushfeldten er en god klubbspiller, men passer bedre som

en benkevarmer som kan komme inn i slutten av kampene.

Dette var slappe greier.

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS

Kampen i går var på grensen til det skammelige, ja. Baneforholdene var åpenbart ikke de letteste, men det var tross alt like vanskelig for begge lag. Unnskyldningen fra majoriteten av spillerne var jo preikesnakk om baneofrholdene - en slik unnskyldning holder ikke for meg. Det samme gjorde Hareide. Det var spesielt èn kommentar jeg reagerte på, - " Vi var helt uforberedt, det var ikke slik fotball vi har trent på treningsleiren i Tyskland". Da spør jeg deg Åge, hvor stor er sjansen for at det kan oppstå snøvær i Moldova, som befinner seg ikke "mange" breddegradene fra Norge på kartet?

 

Moldova hadde helt klart fortjent en seier, men laget var heldigvis meget dårlig i avslutningsfasen. Vi fikk jo nesten ikke forflyttet spillet over Moldovas midtbane, så det ble dessverre ikke så mange avslutninger for oss. Først av alt grunnet en elendig midtbane, både Hoseth og Svindal Larsen presterte langt under pari. Sistnevnte var for meg en av kampens store skuffelser. Løp rundt på banen som en full gris, hans "jakt" etter ballen fra motspillerne resulterte selvfølgelig ikke i noenting. Det ble litt småmorsomt bare. Her kommer det en spiller som er kaptein for Nürnberg, Bündesliga-klubb, som daglig spiller fotball mot spillere som Ballack, Frings, Micoud osv., men å bli utspilt av moldovere som tjener sitt daglige brød i Vatikanstaten, det er ikke noe problem? Hoseths feil var mer merkbare enn Larsens. Førstnevnte hadde et utall med pasningsfeil, men kompenserte litt med flere flotte taklinger. Dårlig kamp.

 

Jeg ble også spesielt skuffet over Morten Gamst Pedersen. Vi som følger med på engelsk fotball har jo registrert hans fantastiske spill for Blackburn, men gårsdagens opptreden var begredelig. Et par fine dødballer og et par fancy driblinger, men det resulterte i intet. Skuffende. Det samme kan forresten sies om den forrige landskampen mot Malta - ikke fortsett sånn, Morten.

 

At ikke Carew starter er et mysterium.

Link to comment
Share on other sites

AlexanderS skreiv:

Det samme gjorde Hareide. Det var spesielt èn kommentar jeg reagerte på, - " Vi var helt uforberedt, det var ikke slik fotball vi har trent på treningsleiren i Tyskland". Da spør jeg deg Åge, hvor stor er sjansen for at det kan oppstå snøvær i Moldova, som befinner seg ikke "mange" breddegradene fra Norge på kartet?

 

Litt tragikomisk å kome med ei slik bortforklaring, all den tid vermeldinga for Moldova varsla snø :blink:

 

Kampen var elles det aller kjipaste eg kan hugse å ha sett på fjernsyn på lang, lang tid.

 

mvh Stian

Link to comment
Share on other sites

Utrolig at man oppnår kun 0-0 mot Moldova, selv om det er snakk om en av stormaktene innen fotball. Med Jon Arne E6 Riiise og superkreativedriblesterkehardtskytende Hoset i en sentral rolle, bør man forvente mer.

Håper inderlig at norsk presse fortsetter å hausse opp dette flotte laget. Vi snakker om flotte, underbetalte, toppidrettsutøvere som fortjener all den oppmerksomhet de kan få.

SKYT DEM!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...