Jump to content

Årets spiller 2006


ariokseth

Recommended Posts

43 000 profesjonelle fotballspillere har talt. De har stemt på spillere de mener har vært best i verden i år, og nå er 55 spillere igjen på lista over de som kan vinne FifPro-prisen.

 

Fotballspillerne har satt opp et favorittlag, bestående av én keeper, fire forsvarsspillere, fire midtbanespillere og to angrepsspillere.

 

dagbladet

 

Disse kan bli kåret til årets spiller i verden:

 

Keepere

Gianluigi Buffon (Italia)

Petr Cech (Tsjekkia)

Dida (Brasil)

Jens Lehmann (Tyskland)

Edwin van der Sar (Nederland)

 

Forsvar

Roberto Ayala (Argentina)

Cafu (Brasil)

Fabio Cannavaro (Italia)

Roberto Carlos (Brasil)

Cicinho (Brasil)

Ashley Cole (England)

Rio Ferdinand (England)

William Gallas (Frankrike)

Fabio Grosso (Italia)

Philipp Lahm (Tyskland)

Lucio (Brasil)

Rafael Marquez (Mexico)

Marco Materazzi (Italia)

Miguel (Portugal)

Alessandro Nesta (Italia)

Carles Puyol (Spania)

Willy Sagnol (Frankrike)

John Terry (England)

Lilian Thuram (Frankrike)

Gianluca Zambrotta (Italia)

 

Midtbane

Michael Ballack (Tyskland)

Deco (Portugal)

Cesc Fabregas (Spania)

Luis Figo (Portugal)

Gennaro Gattuso (Italia)

Steven Gerrard (England)

Kaka (Brasil)

Frank Lampard (England)

Claude Makalele (Frankrike)

Andrea Pirlo (Italia)

Juan Roman Riquelme (Argentina)

Francesco Totti (Italia)

Patrick Vieira (Frankrike)

Ze Roberto (Brasil)

Zinedine Zidane (Frankrike)

 

Angrep

Adriano (Brasil)

Hernan Crespo (Argentina)

Didier Drogba (Elfenbenskysten)

Samuel Eto'o (Kamerun)

Thierry Henry (Frankrike)

Miroslav Klose (Tyskland)

Lionel Messi (Argentina)

Arjen Robben (Nederland)

Ronaldinho (Brasil)

Ronaldo (Brasil)

Cristiano Ronaldo (Portugal)

Wayne Rooney (England)

Andrej Sjevtsjenko (Ukraina)

Luca Toni (Italia)

Fernando Torres (Spania)

 

Velfortjente nomimasjoner til Lehmann, Gallas, Fabregas og Henry :D

Hvem synes bør vinne ?

 

Synes det er 4-5 merkelige nominasjoner blant de utvalgte....

Link to comment
Share on other sites

Håper selvfølgelig på Thierry Henry! Hadde vært utrolig stort om han hadde vunnet!!

Han fortjener det, håper ikke det blir Ronaldinho igjen.

 

Fortjent at Fabregas og Lehmann er med i kåringen, Lehmann var stor for Tyskland i VM.

Fabregas når bare lenger og lenger, skal ikke forundre meg om han

eller Theo vinner kåringen i framtiden. Også fortjent av Gallas selv om han egentlig var

i Chelski den meste tida! Tror det står mellom Henry, Ronaldihno og Lampard.

 

Verdens beste 2006: THIERRY HENRY!!

Link to comment
Share on other sites

Hvor er Kolo, og hvorfor i alle dager er Cashley der da??!! Han var da strengt tatt nesten ikke på banen i 2006!!!!

 

Årets keeper: Jensemann

Årets forsvarer: Cannavaro

Årets midtbanespiller: Lampard

Årets spiss: Henry [Ronaldinho bør bli "lav" p.g.a VM..]

Link to comment
Share on other sites

Årets spiss: Henry [Ronaldinho bør bli "lav" p.g.a VM..]

Henry var også lav i VM, til forhold til Klose.

 

Henry var delt 2.plass i toppscorer vel, så han hadde et laaaaaaaaaaaaaaaaaangt mer suksessfullt VM enn vår kjære Ronney nede i Barcelona!

 

Og ja... Klose er nok 2.plass på Årets spiss mener jeg. Virkelig bra av ham å vise så bra igjen i en så "dårlig" klubb som Werder Bremen, og som sagt, toppscorer i VM..

Link to comment
Share on other sites

Årets spiss: Henry [Ronaldinho bør bli "lav" p.g.a VM..]

Henry var også lav i VM, til forhold til Klose.

 

Henry var delt 2.plass i toppscorer vel, så han hadde et laaaaaaaaaaaaaaaaaangt mer suksessfullt VM enn vår kjære Ronney nede i Barcelona!

 

Og ja... Klose er nok 2.plass på Årets spiss mener jeg. Virkelig bra av ham å vise så bra igjen i en så "dårlig" klubb som Werder Bremen, og som sagt, toppscorer i VM..

Her snakker vi ikke om Ronney, vi snakker om Ronaldinho...

Link to comment
Share on other sites

Årets spiss: Henry [Ronaldinho bør bli "lav" p.g.a VM..]

Henry var også lav i VM, til forhold til Klose.

 

Henry var delt 2.plass i toppscorer vel, så han hadde et laaaaaaaaaaaaaaaaaangt mer suksessfullt VM enn vår kjære Ronney nede i Barcelona!

 

Og ja... Klose er nok 2.plass på Årets spiss mener jeg. Virkelig bra av ham å vise så bra igjen i en så "dårlig" klubb som Werder Bremen, og som sagt, toppscorer i VM..

Her snakker vi ikke om Ronney, vi snakker om Ronaldinho...

 

Hvis du ikke fatta det, så er Ronney et kallenavn på Ronaldinho.

Og hvis du fatta det, så slo ikke sarkasmen din an...

Link to comment
Share on other sites

Stusset også over at mr. C*ntley C*nt, som arseblog så fint kaller ham, er med i den avstemningen. Han har jo vært skadet helt til VM omtrent og etter det har det jo bare vært tull og mas med han. Nei, er nok Romans Rubler som har trått til igjen.

 

Og det at Kolo Toure ikke en gang er nominert, nei det faen baller heller!!

Makan??

Link to comment
Share on other sites

Stusset også over at mr. C*ntley C*nt, som arseblog så fint kaller ham, er med i den avstemningen. Han har jo vært skadet helt til VM omtrent og etter det har det jo bare vært tull og mas med han. Nei, er nok Romans Rubler som har trått til igjen.

 

Og det at Kolo Toure ikke en gang er nominert, nei det faen baller heller!!

Makan??

Kunne ikke sagt meg mer enig i denne der! Det er noen svært rare nominsasjoner her :D

.. og angående Kolo Toure, så er svært merklig at han ikke er med. De som valgte disse spiller'ne må ha vært drita! :unsure:

Link to comment
Share on other sites

For å være helt ærlig, synes jeg ikke Fabregas burde vært med i kåringa. Ja, han er et av verdens beste talenter og han hadde vel vunnet kåringa over verndens beste TALENTETER, men på denne lista synes jeg ikke han hører hjemme desvere. Men han kommer verdig tilbake om et par år :D.

 

Personlig synes jeg det er rart at Rosicky og Toure ikke er med. Jeg synes det er feil at spillere som spiller på gode lag kommer med på lista bare pga laget og ikke pga prestasjonene. F:eks. Hvorfor i helvette er ikke Given på lista når han ble kåret til årets keeper i PL i fjor??? Jeg synes det er litt rart at det bare er Stevie G fra Liverpool som er på lista. Hva med f.eks. Alonso?

 

Uansett her er de jeg synes er verdige vinnere:

Beste keeper: Buffon

Beste forsvar: Cannavaro

Beste midtbane: Stevie G

Angrep: Henry

 

EDIT: Hvorfor er heller ikke Makelele på lista?

Link to comment
Share on other sites

For å være helt ærlig, synes jeg ikke Fabregas burde vært med i kåringa. Ja, han er et av verdens beste talenter og han hadde vel vunnet kåringa over verndens beste TALENTETER, men på denne lista synes jeg ikke han hører hjemme desvere. Men han kommer verdig tilbake om et par år :).

 

Personlig synes jeg det er rart at Rosicky og Toure ikke er med. Jeg synes det er feil at spillere som spiller på gode lag kommer med på lista bare pga laget og ikke pga prestasjonene. F:eks. Hvorfor i helvette er ikke Given på lista når han ble kåret til årets keeper i PL i fjor??? Jeg synes det er litt rart at det bare er Stevie G fra Liverpool som er på lista. Hva med f.eks. Alonso?

 

Uansett her er de jeg synes er verdige vinnere:

Beste keeper: Buffon

Beste forsvar: Cannavaro

Beste midtbane: Stevie G

Angrep: Henry

 

EDIT: Hvorfor er heller ikke Makelele på lista?

Kødder du eller, så du på Fabregas i VM i fotball eller Fabregas i VM i landhockey?

Han har jo holdt samme nivå som de fleste av spillerne på denne lista. Kanskje du kan forklare litt bedre hvorfor du mener dette?

 

 

OBS! Makelele er på lista

Link to comment
Share on other sites

For å være helt ærlig, synes jeg ikke Fabregas burde vært med i kåringa. Ja, han er et av verdens beste talenter og han hadde vel vunnet kåringa over verndens beste TALENTETER, men på denne lista synes jeg ikke han hører hjemme desvere. Men han kommer verdig tilbake om et par år :).

 

Personlig synes jeg det er rart at Rosicky og Toure ikke er med. Jeg synes det er feil at spillere som spiller på gode lag kommer med på lista bare pga laget og ikke pga prestasjonene. F:eks. Hvorfor i helvette er ikke Given på lista når han ble kåret til årets keeper i PL i fjor??? Jeg synes det er litt rart at det bare er Stevie G fra Liverpool som er på lista. Hva med f.eks. Alonso?

 

Uansett her er de jeg synes er verdige vinnere:

Beste keeper: Buffon

Beste forsvar: Cannavaro

Beste midtbane: Stevie G

Angrep: Henry

 

EDIT: Hvorfor er heller ikke Makelele på lista?

Kødder du eller, så du på Fabregas i VM i fotball eller Fabregas i VM i landhockey?

Han har jo holdt samme nivå som de fleste av spillerne på denne lista. Kanskje du kan forklare litt bedre hvorfor du mener dette?

 

 

OBS! Makelele er på lista

 

Der ja, nå så jeg Makelele.

 

Ja, hvis du vil ha forklaringen. Fabregas er som vi alle vet ekstremt god på å fordele ballen og slår sjelden en feilpasning. Han har også god teknikk og er heller ikke treig. Men han er ingen god duelspiller - svak på hodet, blir for lett i de fleste duellene. Fabregas er heller ikke verdensklasse på taklingene, så det kompenserer ikke for de andre svakhetene defensivt. Det skal dog sies at han skal stå for mye den offensive kraften i laget, og ikke den defensive, så dette bryr jeg meg ikke så mye om siden Gilberto utfyller han på de områdene. Men siden han da skal bestå for den store offensive kraften på midten måtte han minst være like målfarlig som f.eks. Lampard og Gerrard. Fabregas scorer sjelden på hodet eller langskudd (bare ett i fjor). Han har vist bedre takter i år, men ingen kan si meg imot når jeg sier at skudd ikke er hans store styrke, selv om han er god til å komme til målsjanser og gå på løp! Det han er god på, er han i verdensklasse på. Men hvis man sammenligner Fabregas med de andre nominerte ser du at han er et stykke bak f.eks. Lamps og Gerrard. Men som jeg sa i forrige post: Han er et ungt talent, noe som betyr at han kommer til å utvikle seg. Han kommer til å bli sterke og duellstyrken kommer til å bli bedre. Dermed blir han også en bedre hodespiller. Skuddet bør heller ikke være vanskelig å trene litt opp.

Link to comment
Share on other sites

Unge Cesc har vært en av de beste midtbanespillerene i 2006 det er ingen tvil om. Han har bevist sin styrke mot motstand som Real Madrid og Juventus, og det mot midtbanepar som Vieira - EMerson og Zidane - Gravesen. Han har utspilt dem alle, han gjorde et godt VM for Spania. Vi snakker om verdens største talent spør du meg, og han har vært fast innventar i Arsenals start11er i 2 sesonger på rad. Inne i den tredje nå. Gutten er 19 år for svingende. Teknikken hans er fantastisk, han har et overblikk og passningsfot på linje nivå som Dennis Bergkamp, han er ett voksent hode på unge skuldre, som så mange liker å si det. Han spiller med hjertet og han spiller stabilt. Nuff said? Om han ikke hører hjemme der, da vet jeg jaggu ikke.

Når det gjelder Cole igjen, så hadde Cygan fortjent en plass mer i denne avstemingen.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...