Jump to content

2006.10.14 Watford H


Andain

Recommended Posts

  • Replies 94
  • Created
  • Last Reply

Veldig mye kritikk det var her da, Martin! B)

 

Kolo får for mye kritikk etter min mening. Så du ikke da han kastet seg foran skuddet til Watford-spilleren og blokket det på streken? Ingen andre i forsvaret ville gjort det. I tillegg så klarerte han en del andre sjanser også. Han var backrekkas beste nok en gang!

 

Men ellers enig!

Link to comment
Share on other sites

Jaja... så var det den første storseieren for i år.. det gleder meg stort!

Vi vant da like mye over Sheffield United... B)

 

Hehe...ok, glemte! B)

 

En annen ting angående kampen, og spesiellt Henry, var at etter 3-0 målet, som kom etter ca. 70 min. så begynte Henry, og enkelte andre på laget, å bare rusle rundt, og som onkel så fint sa, det så ut som om Henry hadde fått på seg silkesko, og bare hoppa og dansa rundt der, helt rolig, og tok avstand til alt spill som var.... Jeg trodde liksom Henry likte å ha hele kontrollen på en kamp, og kunne briljere litt, og vise hvilken stor fotballspiller han egentlig er, men istedenfor det, og egentlig få med laget fremover og ikke gi seg, slik en kaptein bør gjøre, så roa han alt ned, og hvis han fikk ballen, så bare rusla han rundt med den, og spilte en feilpasning, eller en kort sløv pasning..

 

Hva er vitsen med det? Tenker han rett og slett alt for mye på kampen mot Moskva? Er han så viktig at han rett og slett bør hvile? Det er greit.. la han hvile, men bytt ham ut heller!

Link to comment
Share on other sites

Du leder 3-0 over Watford, du har full kontroll over kampen, det er 20 minutter igjen, du har en vanskelig bortekamp i Russland om 3 dager, inkludert en lang flytur. Hva gjør du? Begynner å slite deg ut mer for å vinne 5-0, 6-0 osv med fare for ikke å få uttelling en gang, eller sparer du krefter til neste kamp? Jeg er ikke i tvil. Jeg hadde spart litt på kreftene.

Link to comment
Share on other sites

Du leder 3-0 over Watford, du har full kontroll over kampen, det er 20 minutter igjen, du har en vanskelig bortekamp i Russland om 3 dager, inkludert en lang flytur. Hva gjør du? Begynner å slite deg ut mer for å vinne 5-0, 6-0 osv med fare for ikke å få uttelling en gang, eller sparer du krefter til neste kamp? Jeg er ikke i tvil. Jeg hadde spart litt på kreftene.

 

Det er jeg fullt klar over, men dette er noe jeg har tenkt litt på, for jeg synes ikke det er nødvendig, når du ser at laget har potensialet, kodisjonen, formen og humøret osv. til å smøre på litt ekstra, og banke Watford 5,6-0 istedenfor 3-0.. er litt gøy å si, her kommer vi[!] og varsle Chel$ea og woMan der oppe, om at Arsenal er på vei.

Og dere kan vel ikke ha unngått å sett det dere også..... Watford datt totalt sammen etter 3-0 målet, og spilte som noen kaniner, og vi hadde ikke trengt mye ekstra for å putte på noen ekstra mål.. synes ikke det var nødvendig å spare!

 

Og å skylde på flyturen er jo morsomt da! For hva gjør du på en lang flytur? Sparker fotball og sliter deg ut? Ehh, neei! Man sover eller slapper av og leser blader eller noe.. B)

Link to comment
Share on other sites

Det er jeg fullt klar over, men dette er noe jeg har tenkt litt på, for jeg synes ikke det er nødvendig, når du ser at laget har potensialet, kodisjonen, formen og humøret osv. til å smøre på litt ekstra, og banke Watford 5,6-0 istedenfor 3-0.. er litt gøy å si, her kommer vi[!] og varsle Chel$ea og woMan der oppe, om at Arsenal er på vei.

Og dere kan vel ikke ha unngått å sett det dere også..... Watford datt totalt sammen etter 3-0 målet, og spilte som noen kaniner, og vi hadde ikke trengt mye ekstra for å putte på noen ekstra mål.. synes ikke det var nødvendig å spare!

 

Og å skylde på flyturen er jo morsomt da! For hva gjør du på en lang flytur? Sparker fotball og sliter deg ut? Ehh, neei! Man sover eller slapper av og leser blader eller noe.. B)

Flyturen: Jeg synes ikke det er artig å sitte flere timer på fly. Man kan bli mentalt sliten av å fly langt.

 

Ellers er det jo veldig hypotetisk om vi i det hele tatt hadde fått inn ett 4-0 mål. Hvorfor bruke fullt av krefter på noe slikt, da det ikke er nødvendig i det hele tatt? Og varsle Chelsea og Manu? Vi har vunnet 6 kamper på rad, en på old trafford, en hjemme mot Porto, borte mot Hamburg. Er de ikke redd varslet nå vil de aldri bli det.

Link to comment
Share on other sites

Sjølvsagt skal vi spare krefter når vi leda 3-0 mot eit lag, og det er 20 minutt igjen. Det er då totalt unaudsynt for både Henry og andre å springe rundt som tullingar då. Spesielt med ein viktigare kamp om 3 dagar. Syns det er heilt horribelt at spelarane skal bli kritisert for dette når dei vinner 3-0. Det er uverdig. Vi skal prise oss lukkelege over at vi leia 3-0, så vi kunne ta det litt roligare og spare på kreftene.

 

Når det gjeld flytur så er det i alle fall ikkje ein arena for å spare krefter. Eg kan i alle fall for min del seie at å prestere på toppnivå dagen etter ein 3-4-5 timars flytur er særs vanskeleg for min eigen del, og eg har prøvd.

 

I tillegg har jo flyturar en effekt på blodsirkulasjonen, mange slit med denne. Får håpe spelarane er oppe og går i løpet av flyturen, og ikkje blir sitjande nede. Håpar også det ikkje er eit kommersielt fly, med den minimale plassen til beina som dei flya har.....

Link to comment
Share on other sites

Ja.. jeg vet at det høres feil ut å si det.. det forstår jeg jo på de gode argumentene deres, men jeg er fortsatt enig med meg, og synes at vi kunne trødd til bittelitt, og Henry kunne kjørt litt rundt Watford.

 

Men det er nok vanskelig å få folk til å forstå hva jeg mener uten å ha kampen foran meg, eller at den andre personen har kampen foran seg.

 

Og nei, Paddy, jeg er ikke misfornøyd med 3-0.. [les: innlegg tidligere i tråden!!]

Link to comment
Share on other sites

Som flere sier her....absolutt ingen grunn til å pøse på når vi leder 3-0. På 1-0 bør vi gjøre det, men på 2 og 3-0 og når laget har full kontroll er det bare å styre og sikre poengene. Watford var farlig frempå av og til i kampen, men egentlig aldri en stor trussel.

Vi kunne se at flere Arsenal-spillere var sliten siste halvtimen kampen etter landskampene i bena. Deriblant Henry, Rosicky...men også Gallas som ble byttet ut ganske sikkert pga. det.

 

Nei, her må det spares på krefter så langt det er mulig. Og Wenger gjorde da også 3 bytter så jeg syns tempo i spillet disponeringen var helt riktig etter hvordan resultatet sto.

 

Den kampen i Moskva blir veldig krevende så jeg håper gutta får hvilt ut og er klar til å kjempe om seier.

 

1-0, 3-0, 4-2, 2-1.....spiller ingen rolle så lenge det blir 3 poeng. :P

Link to comment
Share on other sites

Greit gjennomført kamp uten stor underholdningsverdi. Før første målet er spillet til tider dårlig med mye feilpass og lite rytme. Gode prestasjoner innemellom, men alt i alt svakt. De to målene dreper kampen og begynnelsen av andre omgang er det svakeste vi har prestert i år i mine øyne. Dårlig tempo, mye feil og rufsete bakover. Når dette er sagt så er jeg utrolig glad for at vi spiller på denne måten. Vi har lært av tidligere feil og blitt langt mer kyniske og spiller mer erfarent enn noen gang selv med en haug med ungdommer på banen. Vi trenger ikke å slite oss ut i en kamp mot et særs dårlig PL -lag. Kun Sunderland i fjor har vært dårligere så vidt jeg kan huske. Vi spiller en hel kamp uten et avbrudd for skade eller farlige dueller. Ingen kan være slitne og humøret var tilbake. Deilig å se.

 

Publikum sin oppførsel var skammelig. Man forlater ikke arenaen 5 min før slutt uansett resultat. Dette har jeg aldri sett før på Highbury og håper virkelig at det var en engangshendelse grunnet en litt kjedelig kamp. Likefullt utilgivelig. Halvparten av setene var tomme, disse menneskene kan hvertfall ikke kreve at spillerene blør for skjorta neste gang. Ble helt flau over å se slikt.

 

Rosicky ser ut som en 4 år yngre Pires og gjør at savnet av franskmannen nesten er borte. Får han luket vekk litt veike pass som ødelegger noen overganger og putter et par mål så er han snart på høyde med Super Bob. Står frem som et kjempekjøp. Hleb ser ut til å funnet tilbake til formen som gjorde ham til en ettertraktet spiller i Tyskland. En sommer uten fotball og skader ser ut til å ha gjort ham godt. Sesong nr to ser ut til å bli en helt annen. Helt magisk teknikk, fortsatt litt slurvete i enkelte faser og avleveringer, men alt i alt fantastisk. Virker å linke veldig godt med Rosicky, blir spennende å følge disse to utover høsten.

 

Btw: Vanligvis så regner man 2-3 timer restit per flytime for å kunne yte max. Dvs reise 6 timer og man trenger nesten et døgn før man er helt klar. Reisingen er mer krevende enn hva de fleste tror grunnet endret rytme, tidforskjell, spiser ofte feil og til feil tidspunkt osv

Link to comment
Share on other sites

 

spiser ofte feil

Vi får då håpe at Arsene Wenger og Arsenal har laga eit opplegg når det kjem til mat, når klubben er ute på reise? Det ville vere naturleg.

 

Ikke alltid så lett det. Under selve oppholdet ja, men reisedagen er ikke lett. Ikke alle er sultne til samme tid osv. Har selvf aldri vært i en så proff klubb som Arsenal, men både som håndballspiller på høyt nivå i Frankrike og senere i mitt yrke knyttet opp til store klubber i Norge har dette vært problematisk. Mange spillere som aldri vender seg til lange reiser og som sliter også etter hjemkomst.

Link to comment
Share on other sites

Var over på Emirates og så kampen. Fantastisk stadion, og flere plasser på stadion så det ut til at stemningen var enormt bra. Dessverre var det elendig stemning på Club level der vi satt, og det aller verste var at stadion begynte å tømmes allerede ti minutter før slutt. Sjokkerende!

Link to comment
Share on other sites

 

spiser ofte feil

Vi får då håpe at Arsene Wenger og Arsenal har laga eit opplegg når det kjem til mat, når klubben er ute på reise? Det ville vere naturleg.

 

Ikke alltid så lett det. Under selve oppholdet ja, men reisedagen er ikke lett. Ikke alle er sultne til samme tid osv. Har selvf aldri vært i en så proff klubb som Arsenal, men både som håndballspiller på høyt nivå i Frankrike og senere i mitt yrke knyttet opp til store klubber i Norge har dette vært problematisk. Mange spillere som aldri vender seg til lange reiser og som sliter også etter hjemkomst.

Eg ser poenga dine, men god ernæring handlar ikkje nødvendigvis om å ete når ein er svolten. Då er det faste etetider og ein ete gode, sunne måltid i moderate mengder kvar gong. Uansett er reiser ei påkjenning, liten tvil om det.

Link to comment
Share on other sites

Var over på Emirates og så kampen. Fantastisk stadion, og flere plasser på stadion så det ut til at stemningen var enormt bra. Dessverre var det elendig stemning på Club level der vi satt, og det aller verste var at stadion begynte å tømmes allerede ti minutter før slutt. Sjokkerende!

 

Ikkje berre det at dei går lenge før kampslutt, men club level er så godt som tomt 10 min. før pause, og er ikkje fullt opp igjen før 10 min. ut i andre omgang. Er dei på AG for å sjå kamp eller for å få gratis drinkar i pausa?

 

Det at stadion begynner å tømmes i god tid før fløyta går for full tid er forresten eit problem som gjelder heile stadion og. Utrulig glisstent mot slutten av kampane. Slik var det ikkje på Highbury. Det blir skyldt på lange køar til undergrunnstasjonane etter kamp.

 

Btw, vellukka tur, Ole?

Link to comment
Share on other sites

Var over på Emirates og så kampen. Fantastisk stadion, og flere plasser på stadion så det ut til at stemningen var enormt bra. Dessverre var det elendig stemning på Club level der vi satt, og det aller verste var at stadion begynte å tømmes allerede ti minutter før slutt. Sjokkerende!

 

Ikkje berre det at dei går lenge før kampslutt, men club level er så godt som tomt 10 min. før pause, og er ikkje fullt opp igjen før 10 min. ut i andre omgang. Er dei på AG for å sjå kamp eller for å få gratis drinkar i pausa?

 

Det at stadion begynner å tømmes i god tid før fløyta går for full tid er forresten eit problem som gjelder heile stadion og. Utrulig glisstent mot slutten av kampane. Slik var det ikkje på Highbury. Det blir skyldt på lange køar til undergrunnstasjonane etter kamp.

 

Btw, vellukka tur, Ole?

 

Fantastisk!! Men neste gang jeg drar over blir det ikke club level! Karen foran meg reiste seg en gang i løpet av hele kampen og det var for å filme stadion i pausa ;)

 

Det er "forståelig" at folk rømmer stadion tidlig, det var håpløst med transport den dagen. Tuben fra Arsenal gikk bare nordover pga vedlikeholdsarbeid, så det var nok ikke enkelt for folk å komme seg hjem... Regner med det blir noe annet i tette kamper mot litt bedre motstand

Link to comment
Share on other sites

Gikk tuben kun nordover? Fortsetter det i en uke til tror du? Skal nemlig over til Everton kampen, og all transport, både til/fra hotell og hotell/stadion skjer via Piccadilly Line.

 

Trur det kun var den kampen det var vedlikeholdsarbeid. Forhåpentligvis så fungerer tuben optimal neste lørdag :ph34r: .

Link to comment
Share on other sites

Gikk tuben kun nordover? Fortsetter det i en uke til tror du? Skal nemlig over til Everton kampen, og all transport, både til/fra hotell/flyplass og hotell/stadion skjer via Piccadilly Line.

 

Trur det kun var den kampen det var vedlikeholdsarbeid. Forhåpentligvis så fungerer tuben optimal neste lørdag :D .

Det får vi da inderlig håpe! :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...