Jump to content

Arsenalquiz


Rune

Recommended Posts

  • Replies 118
  • Created
  • Last Reply
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Ønsker man en egen quiz kun med spørsmål relatert til Arsenal FC?

 

Enkelte vil vel påstå at vi ikke "trenger" quizer i det hele tatt, men jeg antar mange sitter inne med betydelig større kunnskap om Arsenal enn om øvrig fotball.

 

Prøver meg med et spørsmål, så får vi se hvordan tråden blir mottatt...:

 

Hvilke år har Arsenal vunnet "The Double" (liga og FA-cup)?

60[/snapback]

 

1931

1970/1971

1997/1998

2001/2002

 

alt er helt korrekt så jeg er best moahahahahaha.................................. :D

 

bare kødda, stjelte alle svara fra andre utenom 97/98 og 01/02...................................................

Link to comment
Share on other sites

Så lenge ingen tar noe....gir jeg meg selv lov til å fortsette quizen ;) .

 

Hvor mange forskjellige nasjonaliteter er det på Arsenals A-lag idag?

4537[/snapback]

 

14

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Sist Chelsea vant ein seriekamp mot Arsenal på Stamford Bridge var i 1995. Då vant dei 1-0, etter scoring av ein noverande Premier League-manager. Kven?

6385[/snapback]

 

Husker ikke dette, men kan jo tenke meg at det var Mark Hughes.

6390[/snapback]

 

Korrekt.

Link to comment
Share on other sites

Arsene Wenger var tilstede på Arsenal benken for første gang 25. september 1996 da Arsenal tapte 2-3 borte mot Boroussia Mönchengladbach. Da var imidlertid Pat Rice fortsatt fungerende manager.

 

Arsene Wenger ble formelt manager for Arsenal 28. september 1996. Den dagen vant Arsenal 2-0 hjemme mot Sunderland og det ble John Hartson som ble første målscorer under Wenger. Ray Parlour scoret 2-0 målet.

 

Arsene's første lagoppstilling var:

 

Seaman

Dixon, Keown, Adams, Bould, Winterburn

Platt, Vieira, Merson

Wright, Hartson

 

Paul Shaw kom inn for Winterburn og Parlour kom inn for Vieira. På benken satt også Andy Linighan, Matthew Rose og John Lukic.

 

Sunderland manager Peter Reid fikk likevel de største overskriftene denne dagen. Han stormet banen for å skjelle ut det han oppfattet som en partisk dommer (Paul Danson fra Leicester) og ble slept av banen av en politimann. Dommeren fulgte etter Reid og politimannen ut av banen for å få gitt Reid ett rødt kort. Velkommen til England, Arsene Wenger!

 

Arsene Wenger måtte vente to måneder før Arsenal tronet på toppen av tabellen for første gang under hans ledelse. Ian Wright knallet inn vinnermålet borte mot Newcastle den 30. november 1996. "This is a special team" var Wenger's kommentar.

 

So it is, Arsene! So it is!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...