Jump to content

Tidenes mål i Wenger-epoken!


Bergkampboy

Recommended Posts

Det er blitt scoret utrolig mange fantastiske mål siden Arsene Wenger kom til klubben. Vi husker alle Henrys raid mot Tottenham, Vieiras langskudd mot Newcastle og Bergkamps hattrick mot Leichester!

Starter derfor en tråd hvor vi kan liste opp våre favoritter med begrunnelse!

 

1. Dennis Bergkamp mot Newcastle 2002: Målet som samtlige nyhetskanaler måtte sende i reprise 5 ganger for at folk skulle skjønne hva slags manøver han foretok seg, tror ikke mange skjønte det allikevel men! Det er i mine øyne udiskutabelt tidenes PL mål. Det får samtlige hår på kroppen til å reise seg den dag i dag! :D

 

2. Thierry Henry mot Man U 2001: Målet som tok pusten ut av alle, måten han trikset ballen rundt Neville og lobbet/banket ballen i motsatt kryss fikk alle til å klype seg i armen! Ekstra deilig at at motstanderen var Moan U. :D

 

3. Dennis Bergkamp mot Leichester 1997: Målet som kronet et av tidenenes mest spektakulære hattrick, tenker da selvfølgelig på det siste målet.

Hvilke mottak!!! Hvilke kald og rolig avslutning!!!

 

Dette er mine tre favoritter, det er selvfølgelig mange flere som er verdt å nevne som f. eks: Pires lobber mot Aston Villa og Soton, Kanus hælspark mot Chelski eller Winterburns "stunning strike" også mot Chelski!

Link to comment
Share on other sites

Guest aFc :)

Ja j veit! Arsenal scorer nesten bare fine mål! Alle mål kommer etter et fint for arbeid ( av Henry som oftest ;)) Arsenal er ikke dem som scorer på dødball azz... ALLTID fine mål :(

Link to comment
Share on other sites

Tidenes fineste mål, er i mine øyne Henry's mål mot United på Highbury i 00/01-sesongen, tett fulgt av Bergkamp's scoring mot Newcastle på St. James's Park i 01/02-sesongen, med Vieira's suser mot Newcastle på Highbury i 97/98-sesongen på en 3. plass.

 

Men det kuleste målet er Kanu's mål mot Deportivo på Highbury i Uefa-cupen i 99/00-sesongen, hvor han finter keeper ned på rompa før han bare spaserer ballen i mål.

Link to comment
Share on other sites

Det peneste målet er uten tvil Bergkamps sitt mot Newcastle. På andreplass finner vi Henry sitt mot Man Utd og på 3. Vieira mot Newcastle i påsken 98. Ahh. det var herlig å sitte bak målet til Given og se det målet!

Link to comment
Share on other sites

Guest Jazzmakrellen

Må si jeg finner det forunderlig at ingen har nevnt Henry sitt mot Tottenham. Og ellers var det mot Middlesborough kanu scoret mål med hælen, ikke Chelsea som trådstarter gav uttrykk for. Men han scorte noen kanonmål mot Chelsea også;)

Off, som jeg savner han..... :(

Link to comment
Share on other sites

Må si jeg finner det forunderlig at ingen har nevnt Henry sitt mot Tottenham. Og ellers var det mot Middlesborough kanu scoret mål med hælen, ikke Chelsea som trådstarter gav uttrykk for. Men han scorte noen kanonmål mot Chelsea også;)

Off, som jeg savner han..... :(

3353[/snapback]

 

 

Beklager! Må ha husket feil! Trodde det var det siste målet i hans fantastiske hattrick mot Chelski.

Hvis du leser øverst på innlegget mitt så vil du se at jeg har nevnt Henrys raid mot Tottenham. Det var en fantastisk prestasjon, syns bare at det ikke var topp tre! ;)

Link to comment
Share on other sites

Tidenes mål i Wenger epoken: Wiltord på Old Trafford 01/02.

Fineste mål i Wenger epoken: Bergkamp på St. James' Park 01/02.

3347[/snapback]

 

Slenger meg på den der, men jeg synes kanskje at Tony Adams sitt mål mot Everton i '98 også var stort!!!

Link to comment
Share on other sites

Beklager! Må ha husket feil! Trodde det var det siste målet i hans fantastiske hattrick mot Chelski.

3354[/snapback]

 

Det siste målet til Kanu mot Chelsea var vel også relativt pent, eller hva? Runder keeperen nede ved linja, og setter den fra død vinkel bort i lengste kryss!! <_<

Link to comment
Share on other sites

Mange å velge mellom. Alle som er nevnt har vært meget pene. Kan jo legge til Parlours susere mot Werder og Valencia i eropacupen samt Pires sin kontra og avslutning mot Lazio? i Italia for et par år siden. Silvhinio hadde også et fantastisk skudd med yttersiden av foten mot Chelsea på SB.. Mange godbiter.

 

Må man velge blir nok Bergkamp sitt mål mot Newcastle foretrukket fordi han gjør det med den største selvfølgelighet og manøveren er planlagt før han mottar ballen. Helt utrolig at man kan kombinere teknikk, presisjon og hurtighet på en slik måte.

Link to comment
Share on other sites

mange, mange veldig gode forslag her, men min favoritt er Reyes  sin kanon rett oppi vinkelen mot Chelsea!!

Aldri skriki så mye!!!! :D

3655[/snapback]

 

Den tror jeg nesten jeg må henge meg på! Herregud så glad jeg blei da! :D

Link to comment
Share on other sites

Tidenes mål i Wenger epoken: Wiltord på Old Trafford 01/02.

Fineste mål i Wenger epoken: Bergkamp på St. James' Park 01/02.

3347[/snapback]

 

Slenger meg på den der, men jeg synes kanskje at Tony Adams sitt mål mot Everton i '98 også var stort!!!

3477[/snapback]

 

Gjennombrotspasning frå Steve Bould til Captain Fantastic som avslutter på halv volley :D That sums it all up!

For øvrig er eg samd med Kjellus, sjølv om det var vanvittig stort å site på North Bank i hausten 2002 og sjå Henry ta med seg ballen frå eigen 16-meter og til slutt banke den i mål bak Kasey Keller i spurs-buret (men det burde kanskje leggast inn under mitt Highbury øyeblikk-tråden).

 

mvh Stian

Link to comment
Share on other sites

Arsenal er ikke dem som scorer på dødball azz... ALLTID fine mål :(

3220[/snapback]

 

nei, henry er svak på frispark! :unsure:

 

vieira mot newcastle påska '98 er mine auge det finaste målet!

3269[/snapback]

 

Jeg tenkte på akkurat samme målet jeg også. Vieira har scoret noen fine mål han.

Link to comment
Share on other sites

Det fineste målet er laget av Dennis Bergkamp mot Newcastle!

 

Men målet som har varmet mest, er det siste målet for 97-98 sesongen i kampen mot Everton; Tony Adams fantastiske fulltreffer. Legg merke til hvordan han så hever armene elegant i været. Helt konge! Glem heller ikke forarbeidet av Steve Bould!!

 

Dette målet stiller i samme klasse som finalemålet til Charlie George i 71. Kjempemål og kjempefeiring!

 

Ellers ser det ut til at Chelsea får gjennomgå når det gjelder fine mål: Winterburn, cupfinalen (Parlour og Ljungberg), Reyes og Kanu!

Link to comment
Share on other sites

1. Bergkamp sitt mot Newcastle(husker ikke når)

2. Henry mot Man u (husker ikke når)

3. Reyes mot Chelsea i FA Cupen (suseren i krysset)

4. Henry mot Tottenham (løp over halve banen)

5. Parlour mot Chelsea i FA cup finalen a vi vant 2-0 mot Chelsea.

 

Ellers så har vi mange fantastiske mål så jeg synes egentlig alle målene vi scorer er fantastiske jeg. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Ja j veit! Arsenal scorer nesten bare fine mål! Alle mål kommer etter et fint for arbeid ( av Henry som oftest :angry:) Arsenal er ikke dem som scorer på dødball azz... ALLTID fine mål :angry:

3220[/snapback]

 

 

Dropp slængen det er bare teit.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...