Jump to content

Juksemakere


Egemannen

Recommended Posts

Tidligere denne uken gikk Romas spiss Rossi bort til dommeren etter en scoring og sa: jeg vil at du annulerer målet...jeg tok ballen med hånden. Rossi er blitt helt i klubben, byen, og landet...spør du meg er dete en stor ting å gjøre , når han har all mulighet til å komme unna med det. Likevel er det det eneste rette.

Forrige uke handset Drogba før han scoret, etter mye press og diskusjon, tok dommeren en rett avgjørelse og annulerte målet...selvfølgelig til store protester fra Drogba selv og den evig sutrende Morinho.

 

Igår skjer det samme igjen, Drogba bruker hånden soleklart til å få ballen i mål, men denne gangen får hverken linjemann eller dommer med seg noen ting, og det blir mål...som resulterte i at City kom under før pause og både i antall mål og antall spillere.

 

Etter at Wenger har gått ut og bedt om at juksemakere bør straffes i etterkant, spør jeg da følgende:

Ettersom Drogba er en elendig sportsmann og unngår å gjøre som eksempelet Rossi...burde det da være mulig å gi han en suspensjon i etterkant? Han kunne jo sagt ifra at det var hands og dermed blitt spart for evt straff.

 

Jeg mener svaret er enkelt: DROGBA OG HANS LIKEMENN BØR FÅ KAMPSTRAFF.

Link to comment
Share on other sites

Tidligere denne uken gikk Romas spiss Rossi bort til dommeren etter en scoring og sa: jeg vil at du annulerer målet...jeg tok ballen med hånden. Rossi er blitt helt i klubben, byen, og landet...spør du meg er dete en stor ting å gjøre , når han har all mulighet til å komme unna med det. Likevel er det det eneste rette.

Forrige uke handset Drogba før han scoret, etter mye press og diskusjon, tok dommeren en rett avgjørelse og annulerte målet...selvfølgelig til store protester fra Drogba selv og den evig sutrende Morinho.

 

Igår skjer det samme igjen, Drogba bruker hånden soleklart til å få ballen i mål, men denne gangen får hverken linjemann eller dommer med seg noen ting, og det blir mål...som resulterte i at City kom under før pause og både i antall mål og antall spillere.

 

Etter at Wenger har gått ut og bedt om at juksemakere bør straffes i etterkant, spør jeg da følgende:

Ettersom Drogba er en elendig sportsmann og unngår å gjøre som eksempelet Rossi...burde det da være mulig å gi han en suspensjon i etterkant? Han kunne jo sagt ifra at det var hands og dermed blitt spart for evt straff.

 

Jeg mener svaret er enkelt: DROGBA OG HANS LIKEMENN BØR FÅ KAMPSTRAFF.

 

Det er bare å ta av seg hatten for det Rossi gjorde. Ikke mange spillere som ville gjort det samme gitt.

 

Når det gjelder Drogba, og alle andre som jukser på en fotballbane, så mener jeg de enkelte lands fotballforbund skal kunne tre inn i ettertid og gi straff til juksemakere. En slik straff, bør kunne gis til spillere som gjør det Drogba gjorde mot City i går, eller som bevisst kaster seg i dueller, for å skaffe straffespark, frispark og prøve å få dommeren til å gi motstanderne gule og røde kort.

 

Når det gjelder det med at Wenger har gått ut og bedt om at juksemakere bør straffes i etterkant, føler jeg at han kaster litt stein i glasshus, med tanke på at vi har ett par spillere som ikke akkurat har rent rulleblad når det gjelder det å jukse

Link to comment
Share on other sites

Det er vanskelig å vite korleis ein skal gripe dette an. Ein ting er når ein har handfaste bevis på at det faktisk er intendert ufair play, det er ein heilt anna når ein må nytte skjønn for å avgjere kva som er tilsikta eller ikkje. Er stygt redd for at det fort kunne blitt svært tilfeldig kven som blei straffa og ikkje. Storlaga, og TV-kampane hadde vert spesielt utsatt. Dette ser vi allereie i dei situasjonane der det blir nytta TV-panel.

 

Når det gjeld Wenger kastar han vel litt stein i glashus? Ikkje fordi at eg ikkje trur han meiner det, men kan nokon sjå for seg Arsene klappe til dommaren si avgjerdsle om å vise ut Pires eller Ljungberg for sine meir eller mindre tilsikta teatralske fall?

Link to comment
Share on other sites

Vil ikke si at Wenger kaster stein i glasshus angående dette, siden jeg har sett en positiv utvikling på akkurat dette området de siste par årene i Arsenal. Om dette er noe som jobbes med i spillergruppa, eller om hver enkelt spiller har blitt mer fair play på dette området er vanskelig å si....

 

Vi har som alle klubber enkelte hendelser, men stort sett synes jeg det har blitt vesentlig mindre NÅ enn det Arsenal hadde for få år siden på dette området.

Reyes kan nok i enkelte tilfeller vært litt rask med å falle (eller "spille" slik som i Madrid), men Pires har da skjerpet seg vesentlig på dette området.

 

Uansett, er ikke mange situasjoner jeg husker hvor en Arsenal filmer bevisst for å få straffe, farlig frispark-posisjon eller utvisning på motstanderen denne sesongen.

 

Det jeg tror Wenger mener med dette er at utviklingen går andre veien for mange klubber, og spesielt Chelsea har nå denne sesongen virkelig tatt MANGE overskrifter på akkurat dette området.

 

Jeg mener FA burde gå hardere inn når slike ting vises på tv-bilder, selv om ikke dommeren får med seg dette. I dag tas ikke dette skikkelig på alvor.....

Gi de karantente om de ignorerer en advarsel på en KLAR hendelse hvor juks er det rette ordet.

Link to comment
Share on other sites

Er klar over at vi ikkje er verst (, lenger - vi var det vel kanskje før?). Det er heller ikkje poenget mitt.

 

Poenget mitt er nemleg som følgjer: Før Wenger kom med dette utsegnet: Kan du sjå for deg han akseptere eit raudt kort som følge av det som såg ut som filming frå Reyes, Pires, Ljungberg eller dei andre som dett litt lettare enn andre? Det kan ikkje eg.

 

Du har nok heilt rett i at dette er eit stikk til Chelsea, men spørs om det ikkje berre stiller oss i eit dårlig ljos.

Link to comment
Share on other sites

Guest Roman

Forrige uke handset Drogba før han scoret, etter mye press og diskusjon, tok dommeren en rett avgjørelse og annulerte målet...selvfølgelig til store protester fra Drogba selv og den evig sutrende Morinho.

 

Igår skjer det samme igjen, Drogba bruker hånden soleklart til å få ballen i mål, men denne gangen får hverken linjemann eller dommer med seg noen ting, og det blir mål...som resulterte i at City kom under før pause og både i antall mål og antall spillere.

 

Etter at Wenger har gått ut og bedt om at juksemakere bør straffes i etterkant, spør jeg da følgende:

Ettersom Drogba er en elendig sportsmann og unngår å gjøre som eksempelet Rossi...burde det da være mulig å gi han en suspensjon i etterkant? Han kunne jo sagt ifra at det var hands og dermed blitt spart for evt straff.

 

Jeg mener svaret er enkelt: DROGBA OG HANS LIKEMENN BØR FÅ KAMPSTRAFF.

 

Dette er et synlig bevis for at ALT Chelsea gjør, skal enten straffes eller etterforskes. Om du hadde sett kampen mot Fulham så protesterer faktisk ikke Drogba i det hele tatt! Det er i det hele tatt få som klaget etter den avgjørelsen. Jose klager ja, men når du ser at dommer og linjemann snakker sammen i over 30 sekunder så beviser jo det at de ikke er sikre. HADDE linjemann sett handsen ville han brukt 5 sekunder på å si til dommer "Jeg så en hands, så annuler målet"

 

Så skriver du at handsen til Drogba fører til at City kom under til pause både i ant mål og spillere? Minner om at Drogba hadde scoret et supert mål før han scoret det første, og at Distin faktisk har 12 minutter på seg fra målet og til han snakker på seg et gult kort nr 2. Ikke akkurat Drogba sin feil at han ikke klarer å holde kjeft? Er det vel.

 

Hvor skal grensa gå for hva som skal straffes i ettertid og ikke når det gjelder hands? Det skjer over hele banen, hele tiden og i alle kamper. Hva med trøyedragning? Skal det straffes i ettertid også? Er det kun handser som skjer av spiller som scorer som skal taes, eller om den som er nest sist på målet også har gjort det? Hvem skal i ettertid bestemme hva som er viljehands og hva som ikke er det?

 

Dersom fotballen skal bli slik som det antydes over alt nå, og som den delvis er blitt, så kan vi vel droppe dommere da vel. Hva med å spille kampen uten dommer, og så kan en gruppe mennesker sette seg ned etterpå, gå igjennom kampene på tv og si resultat, kort, suspensjoner o.l

Link to comment
Share on other sites

 

Dersom fotballen skal bli slik som det antydes over alt nå, og som den delvis er blitt, så kan vi vel droppe dommere da vel. Hva med å spille kampen uten dommer, og så kan en gruppe mennesker sette seg ned etterpå, gå igjennom kampene på tv og si resultat, kort, suspensjoner o.l

 

Det er sikkert både rettvist og fornuftig når det gjelder tilfellet Chelsea.

Link to comment
Share on other sites

Guest Roman

 

Dersom fotballen skal bli slik som det antydes over alt nå, og som den delvis er blitt, så kan vi vel droppe dommere da vel. Hva med å spille kampen uten dommer, og så kan en gruppe mennesker sette seg ned etterpå, gå igjennom kampene på tv og si resultat, kort, suspensjoner o.l

 

Det er sikkert både rettvist og fornuftig når det gjelder tilfellet Chelsea.

 

Er det ikke deilig å holde med et lag som aldri holder i trøya, aldri diver og aldri drar nytte av handser Chaz? Kanskje dere burde begynne igjen? Dere ligger jo tross alt 25 poeng etter skuespillerne fra Brua :D

Link to comment
Share on other sites

Guest fox88

 

Dersom fotballen skal bli slik som det antydes over alt nå, og som den delvis er blitt, så kan vi vel droppe dommere da vel. Hva med å spille kampen uten dommer, og så kan en gruppe mennesker sette seg ned etterpå, gå igjennom kampene på tv og si resultat, kort, suspensjoner o.l

 

Det er sikkert både rettvist og fornuftig når det gjelder tilfellet Chelsea.

 

Er det ikke deilig å holde med et lag som aldri holder i trøya, aldri diver og aldri drar nytte av handser Chaz? Kanskje dere burde begynne igjen? Dere ligger jo tross alt 25 poeng etter skuespillerne fra Brua :D

 

I indirekte innrømmer du at Chelsea jusker, og du selv synes at det er bra gjort. VEit ikke om jeg skal gråte eller le

Link to comment
Share on other sites

 

Er det ikke deilig å holde med et lag som aldri holder i trøya, aldri diver og aldri drar nytte av handser Chaz? Kanskje dere burde begynne igjen? Dere ligger jo tross alt 25 poeng etter skuespillerne fra Brua :D

 

Det er deilig å holde med et lag som har historie, integritet og klasse, og ikke minst et velfylt trofeskap. Det er der forskjellen på deg og meg ligger. Men for all del; Supercupen er jo en kjempeturnering!

 

Forøvrig så må jeg jo si at det er artig at Chelsea supporterne på Stamford Bridge etter hvert nå begynner å vende ryggen til Drogba. Det er da noen som fremdeles har gangsyn.

Link to comment
Share on other sites

Tidligere denne uken gikk Romas spiss Rossi bort til dommeren etter en scoring og sa: jeg vil at du annulerer målet...jeg tok ballen med hånden. Rossi er blitt helt i klubben, byen, og landet...spør du meg er dete en stor ting å gjøre , når han har all mulighet til å komme unna med det. Likevel er det det eneste rette.

Forrige uke handset Drogba før han scoret, etter mye press og diskusjon, tok dommeren en rett avgjørelse og annulerte målet...selvfølgelig til store protester fra Drogba selv og den evig sutrende Morinho.

 

Igår skjer det samme igjen, Drogba bruker hånden soleklart til å få ballen i mål, men denne gangen får hverken linjemann eller dommer med seg noen ting, og det blir mål...som resulterte i at City kom under før pause og både i antall mål og antall spillere.

 

Etter at Wenger har gått ut og bedt om at juksemakere bør straffes i etterkant, spør jeg da følgende:

Ettersom Drogba er en elendig sportsmann og unngår å gjøre som eksempelet Rossi...burde det da være mulig å gi han en suspensjon i etterkant? Han kunne jo sagt ifra at det var hands og dermed blitt spart for evt straff.

 

Jeg mener svaret er enkelt: DROGBA OG HANS LIKEMENN BØR FÅ KAMPSTRAFF.

 

Min personlige mening er at det er litt drøyt å straffe Drogba for den handsen. Det var garantert ikke viljehands, så han kan ikke lastes for at dommeren ikke ser det og annulerer målet. Med tanke på at Chel$ki ledet, så hadde det sikkert ikke blitt noen forskjell på kamputfallet om Drogba hadde fulgt De Rossis eksempel og bedt dommeren annulere målet. Er det viljehands som den til Maradonna i 1986, så er en straff på sin plass

Link to comment
Share on other sites

 

Fy f**n for en kvalmsekk! Og dette er folkene som påstår at Henry er arrogant!? Står han der og forsvarer juks og fanteri og smiler sleskt. Begynner å bli Ruud klasse over denne skithelen.

 

Begynner virkelig å nærme seg hesten i "hat-status" ja. Det jeg undrer litt på, er om Drogba bestandig har vært så arrogant og slesk, eller om dette er noe han har plukket opp under tiden med Mourinho

Link to comment
Share on other sites

Det er vanskelig å vite korleis ein skal gripe dette an. Ein ting er når ein har handfaste bevis på at det faktisk er intendert ufair play, det er ein heilt anna når ein må nytte skjønn for å avgjere kva som er tilsikta eller ikkje. Er stygt redd for at det fort kunne blitt svært tilfeldig kven som blei straffa og ikkje. Storlaga, og TV-kampane hadde vert spesielt utsatt. Dette ser vi allereie i dei situasjonane der det blir nytta TV-panel.

 

Når det gjeld Wenger kastar han vel litt stein i glashus? Ikkje fordi at eg ikkje trur han meiner det, men kan nokon sjå for seg Arsene klappe til dommaren si avgjerdsle om å vise ut Pires eller Ljungberg for sine meir eller mindre tilsikta teatralske fall?

 

Enig med deg i at det ikke blir lett å håndtere rettferdig, mange situasjoner er ikke klare på tv bildene en gang, og da kan det bli vanskelig. Når det er sagt synes jeg ikke man skal la være å ta itu med det fordi det ikke er lett. Juksing er så gledesdrepende som det kan få blitt, og ødelegger lysten til den nøytrale tilskuer på å se fotball.

Har sansen for utspillet til Wenger, en sterkt profilert manager i en storklubb går ut mot juksing, blir ikke lett å være arsenal spiller hvis de "diver" i framtida. Wenger legger med dette press på egne spiller for at de skal oppføre seg på banen. I mine øyne har de ingen store problemer med dette fra før av , men fint med fokus på sportslig opptreden.

 

Ang. Drogba

Ved første målet, en bra prestasjon vel og merke, løper han mot fansen og peker på FairPlay merket på armen, og scorer senere ved hjelp av den samme armen..

Sitat: "It´s a part of the game..."

Say no more!

 

Hilsen Nilsen

Link to comment
Share on other sites

Guest Roman

Ang. Drogba

Ved første målet, en bra prestasjon vel og merke, løper han mot fansen og peker på FairPlay merket på armen, og scorer senere ved hjelp av den samme armen..

Sitat: "It´s a part of the game..."

Say no more!

 

Hilsen Nilsen

 

Rett skal være rett. Han kysser logoen på venstre arm, og bruker høyre arm til å "dempe" ballen. Jeg har flere ganger her inne, og mange ganger på vårt forum vært skeptisk til Drogba. Jeg mener han faller for lett. Selv om det enkelte ganger er kontakt, og frispark etter reglene er rett, så mener jeg at en så stor spiller (og sterk som enktelte hevder) bør kunne holde seg på bena. Jeg forsvarer på INGEN måte noen form for juks, det jeg forsvarer er at det ikke BARE er Chelsea som gjør dette. Det skjer i så og si hver kamp over hele verden. Problemet til Drog er at han omtrent hver gang han faller (frispark eller ikke) ligger og vrir seg som om noen har kutta bena av han. Dermed sinker han spillet i tillegg til å drite seg ut.

 

Jeg er overbevist om at han ville scoret mellom 5 og 10 mål mer i PL dersom han gjorde alt han kunne for å holde seg på bena istede for å dette. Han må forstå at det er ikke "in" å få frispark i England. Ei heller å falle dramatisk. Det hjelper ikke saken hans nevneverdig at han gir slike intervjuer heller, hvor han må dementere ting i etterkant fordi det er skjedd en "misforståelse"

 

Blir spennende å se nå. Robben er tilbake neste helg, og han BØR holde seg på bena til en hver tid, om han ikke blir sparket i filler av en motstander (selv da bør han forsøke komme seg opp så fort som f.....)

 

Det er deilig å holde med et lag som har historie, integritet og klasse, og ikke minst et velfylt trofeskap. Det er der forskjellen på deg og meg ligger. Men for all del; Supercupen er jo en kjempeturnering!

 

Forskjellen på deg og meg er altså at du følger lag som har et velfylt trofeskap, mens jeg følger hjertet? Det pisset med at Arsenal har historie (som om de er alene om det) integritet og klasse er jo bak mål. Vår historie er da ikke noe dårligere enn deres bare pga at dere har noen trofeer mer enn oss? Klasse? Hva mener du med det egentlig?

 

Jeg valgte ikke Chelsea som lag pga antalle medaljer de har vunnet, men på grunn av familietradisjon, tilhørighet når jeg var i London første gangen og fordi jeg likte måten de spilte fotball på. Spillere som Pat Nevin, Kerry Dixon, David Speedie gjorde at jeg likte dem, og ikke trofeskapet som står i klubbhuset!

 

Jeg har heller aldri skrytt av at Supercupen er noen stor turnering, men det er et trofee vunnet. Dere skryter jo her inne over et trofe dere fikk for å ha spilt 49 kamper uten tap?! Hva er det for en turnering/cup/konkurranse?

Link to comment
Share on other sites

Det jeg undrer litt på, er om Drogba bestandig har vært så arrogant og slesk, eller om dette er noe han har plukket opp under tiden med Mourinho

 

 

Det er det store spørsmålet, Kim!! Tror ikke det gir særlig høye odds at Chelseamiljøet gir slike utslag. Har nevnt det før, denslags råtner innenfra.

Link to comment
Share on other sites

 

Forskjellen på deg og meg er altså at du følger lag som har et velfylt trofeskap, mens jeg følger hjertet? Det pisset med at Arsenal har historie (som om de er alene om det) integritet og klasse er jo bak mål. Vår historie er da ikke noe dårligere enn deres bare pga at dere har noen trofeer mer enn oss? Klasse? Hva mener du med det egentlig?

 

Jeg valgte ikke Chelsea som lag pga antalle medaljer de har vunnet, men på grunn av familietradisjon, tilhørighet når jeg var i London første gangen og fordi jeg likte måten de spilte fotball på. Spillere som Pat Nevin, Kerry Dixon, David Speedie gjorde at jeg likte dem, og ikke trofeskapet som står i klubbhuset!

 

Jeg har heller aldri skrytt av at Supercupen er noen stor turnering, men det er et trofee vunnet. Dere skryter jo her inne over et trofe dere fikk for å ha spilt 49 kamper uten tap?! Hva er det for en turnering/cup/konkurranse?

 

Jeg følger ikke hjertet, er det du prøver å insinuere?

 

Hva er det som er bak mål ved å påstå at Arsenal har integritet og klasse? Og føler du ikke, innerst inne, at det etter hvert er nettopp det Chelsea mangler, nå etter at Roman tok over?

 

Hva klasse innebærer? Klasse i denne sammenhengen er ensbetydende med den posisjonen Arsenal gjennom årenes løp har opparbeidet seg, både nasjonal og internasjonalt, gjennom solid, velfundert arbeid. Klubben har skaffet seg en posisjon gjennom å fremstå som en ærlig, hardtarbeidende klubb som vektlegget historie, tradisjoner og etikk. Arsenal er en klubb det oser tradisjon, kvalitet og historie av.

 

Når det gjelder Supercupen, så er det en enkelt "show-off" match. På lik linje med Community Shield. Det er rett og slett en vennskapskamp med et trofe til vinneren. Hverken mer eller mindre. Til og med Tottenham`s triumf i "Peace Cup`en" rager høyere enn en seier i Super Cup`en. Enhver idiot skjønner det. Og forøvrig, jeg har aldri, jeg gjentar ALDRI, nevnt med et ord noe trofe i forbindelse med hverken 49 ubeseirede matcher, eller den 2003/04 sesongen hvor vi gikk ubeseiret gjennom. Så vennligst ikke tillegg meg meninger eller uttalelser jeg ikke har kommet med. Gedditt??? Jeg tror forøvrig det er fint få andre på dette forumet som heller har nevnt dette. At det er en enorm prestasjon er det dog liten tvil om.

 

Avslutningsvis så gjentar jeg at det gleder meg storligen at Drogba får så ørene flagrer av en del av Chelsea`s supportere. Som sagt; det er godt at noen fremdeles har gangsynet i orden.

Link to comment
Share on other sites

Ang. Drogba

Ved første målet, en bra prestasjon vel og merke, løper han mot fansen og peker på FairPlay merket på armen, og scorer senere ved hjelp av den samme armen..

Sitat: "It´s a part of the game..."

Say no more!

 

Hilsen Nilsen

 

Rett skal være rett. Han kysser logoen på venstre arm, og bruker høyre arm til å "dempe" ballen. Jeg har flere ganger her inne, og mange ganger på vårt forum vært skeptisk til Drogba. Jeg mener han faller for lett. Selv om det enkelte ganger er kontakt, og frispark etter reglene er rett, så mener jeg at en så stor spiller (og sterk som enktelte hevder) bør kunne holde seg på bena. Jeg forsvarer på INGEN måte noen form for juks, det jeg forsvarer er at det ikke BARE er Chelsea som gjør dette. Det skjer i så og si hver kamp over hele verden. Problemet til Drog er at han omtrent hver gang han faller (frispark eller ikke) ligger og vrir seg som om noen har kutta bena av han. Dermed sinker han spillet i tillegg til å drite seg ut.

 

Jeg er overbevist om at han ville scoret mellom 5 og 10 mål mer i PL dersom han gjorde alt han kunne for å holde seg på bena istede for å dette. Han må forstå at det er ikke "in" å få frispark i England. Ei heller å falle dramatisk. Det hjelper ikke saken hans nevneverdig at han gir slike intervjuer heller, hvor han må dementere ting i etterkant fordi det er skjedd en "misforståelse"

 

Blir spennende å se nå. Robben er tilbake neste helg, og han BØR holde seg på bena til en hver tid, om han ikke blir sparket i filler av en motstander (selv da bør han forsøke komme seg opp så fort som f.....)

 

 

Dere skryter jo her inne over et trofe dere fikk for å ha spilt 49 kamper uten tap?! Hva er det for en turnering/cup/konkurranse?

 

Bra å se at du også kan poste litt kritikk mot laget ditt. Det hadde jeg ikke trodd.

 

Men jeg forstår ikke hvorfor du nevner Robben.. kan du forklare nærmere?

 

Men hvis du ikke fatter at 49 uten tap er en svæææært stor prestasjon, som fortjener minst et trofè, så kan dui rett og slett bare stikke å gjemme deg i det tomme trofè-skapet på Stamford! :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Guest Gooner2death

 

Er det ikke deilig å holde med et lag som aldri holder i trøya, aldri diver og aldri drar nytte av handser Chaz? Kanskje dere burde begynne igjen? Dere ligger jo tross alt 25 poeng etter skuespillerne fra Brua :ph34r:

 

I indirekte innrømmer du at Chelsea jusker, og du selv synes at det er bra gjort. VEit ikke om jeg skal gråte eller le

 

Jeg kan være en venn. Jeg ser at du faller...

Link to comment
Share on other sites

Guest el klikko

Ang. Drogba

Ved første målet, en bra prestasjon vel og merke, løper han mot fansen og peker på FairPlay merket på armen, og scorer senere ved hjelp av den samme armen..

Sitat: "It´s a part of the game..."

Say no more!

 

Hilsen Nilsen

 

Rett skal være rett. Han kysser logoen på venstre arm, og bruker høyre arm til å "dempe" ballen. Jeg har flere ganger her inne, og mange ganger på vårt forum vært skeptisk til Drogba. Jeg mener han faller for lett. Selv om det enkelte ganger er kontakt, og frispark etter reglene er rett, så mener jeg at en så stor spiller (og sterk som enktelte hevder) bør kunne holde seg på bena. Jeg forsvarer på INGEN måte noen form for juks, det jeg forsvarer er at det ikke BARE er Chelsea som gjør dette. Det skjer i så og si hver kamp over hele verden. Problemet til Drog er at han omtrent hver gang han faller (frispark eller ikke) ligger og vrir seg som om noen har kutta bena av han. Dermed sinker han spillet i tillegg til å drite seg ut.

 

Jeg er overbevist om at han ville scoret mellom 5 og 10 mål mer i PL dersom han gjorde alt han kunne for å holde seg på bena istede for å dette. Han må forstå at det er ikke "in" å få frispark i England. Ei heller å falle dramatisk. Det hjelper ikke saken hans nevneverdig at han gir slike intervjuer heller, hvor han må dementere ting i etterkant fordi det er skjedd en "misforståelse"

 

Blir spennende å se nå. Robben er tilbake neste helg, og han BØR holde seg på bena til en hver tid, om han ikke blir sparket i filler av en motstander (selv da bør han forsøke komme seg opp så fort som f.....)

 

Det er deilig å holde med et lag som har historie, integritet og klasse, og ikke minst et velfylt trofeskap. Det er der forskjellen på deg og meg ligger. Men for all del; Supercupen er jo en kjempeturnering!

 

Forskjellen på deg og meg er altså at du følger lag som har et velfylt trofeskap, mens jeg følger hjertet? Det pisset med at Arsenal har historie (som om de er alene om det) integritet og klasse er jo bak mål. Vår historie er da ikke noe dårligere enn deres bare pga at dere har noen trofeer mer enn oss? Klasse? Hva mener du med det egentlig?

 

Jeg valgte ikke Chelsea som lag pga antalle medaljer de har vunnet, men på grunn av familietradisjon, tilhørighet når jeg var i London første gangen og fordi jeg likte måten de spilte fotball på. Spillere som Pat Nevin, Kerry Dixon, David Speedie gjorde at jeg likte dem, og ikke trofeskapet som står i klubbhuset!

 

Jeg har heller aldri skrytt av at Supercupen er noen stor turnering, men det er et trofee vunnet. Dere skryter jo her inne over et trofe dere fikk for å ha spilt 49 kamper uten tap?! Hva er det for en turnering/cup/konkurranse?

Gleder meg at du i allefall prøver å være saklig. Om Chelsea slår Arsenal rekord med antall kamper uten tap, tror jeg at også de vil skryte av det. Bortsett fra Jose da. Han vil si at det var en selvfølge, og at alle lag bør klare det.

Link to comment
Share on other sites

Guest Roman

Ang. Drogba

Ved første målet, en bra prestasjon vel og merke, løper han mot fansen og peker på FairPlay merket på armen, og scorer senere ved hjelp av den samme armen..

Sitat: "It´s a part of the game..."

Say no more!

 

Hilsen Nilsen

 

Rett skal være rett. Han kysser logoen på venstre arm, og bruker høyre arm til å "dempe" ballen. Jeg har flere ganger her inne, og mange ganger på vårt forum vært skeptisk til Drogba. Jeg mener han faller for lett. Selv om det enkelte ganger er kontakt, og frispark etter reglene er rett, så mener jeg at en så stor spiller (og sterk som enktelte hevder) bør kunne holde seg på bena. Jeg forsvarer på INGEN måte noen form for juks, det jeg forsvarer er at det ikke BARE er Chelsea som gjør dette. Det skjer i så og si hver kamp over hele verden. Problemet til Drog er at han omtrent hver gang han faller (frispark eller ikke) ligger og vrir seg som om noen har kutta bena av han. Dermed sinker han spillet i tillegg til å drite seg ut.

 

Jeg er overbevist om at han ville scoret mellom 5 og 10 mål mer i PL dersom han gjorde alt han kunne for å holde seg på bena istede for å dette. Han må forstå at det er ikke "in" å få frispark i England. Ei heller å falle dramatisk. Det hjelper ikke saken hans nevneverdig at han gir slike intervjuer heller, hvor han må dementere ting i etterkant fordi det er skjedd en "misforståelse"

 

Blir spennende å se nå. Robben er tilbake neste helg, og han BØR holde seg på bena til en hver tid, om han ikke blir sparket i filler av en motstander (selv da bør han forsøke komme seg opp så fort som f.....)

 

Det er deilig å holde med et lag som har historie, integritet og klasse, og ikke minst et velfylt trofeskap. Det er der forskjellen på deg og meg ligger. Men for all del; Supercupen er jo en kjempeturnering!

 

Forskjellen på deg og meg er altså at du følger lag som har et velfylt trofeskap, mens jeg følger hjertet? Det pisset med at Arsenal har historie (som om de er alene om det) integritet og klasse er jo bak mål. Vår historie er da ikke noe dårligere enn deres bare pga at dere har noen trofeer mer enn oss? Klasse? Hva mener du med det egentlig?

 

Jeg valgte ikke Chelsea som lag pga antalle medaljer de har vunnet, men på grunn av familietradisjon, tilhørighet når jeg var i London første gangen og fordi jeg likte måten de spilte fotball på. Spillere som Pat Nevin, Kerry Dixon, David Speedie gjorde at jeg likte dem, og ikke trofeskapet som står i klubbhuset!

 

Jeg har heller aldri skrytt av at Supercupen er noen stor turnering, men det er et trofee vunnet. Dere skryter jo her inne over et trofe dere fikk for å ha spilt 49 kamper uten tap?! Hva er det for en turnering/cup/konkurranse?

Gleder meg at du i allefall prøver å være saklig. Om Chelsea slår Arsenal rekord med antall kamper uten tap, tror jeg at også de vil skryte av det. Bortsett fra Jose da. Han vil si at det var en selvfølge, og at alle lag bør klare det.

 

Selvfølgelig er det en stor prestasjon og, i england, unngå tap i 49 strake kamper. Tror ingen vil klare å slå den på lenge, selv ikke Chelsea. JA, vi ville nok hatt store problemer å ikke skryte av det om det skjer, og selv ikke Jose ville tatt det som en selvfølge, og minst av alt tror jeg han ville påstå at det er noe alle lag kunne/bør klare.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...