Jump to content

UFF, statistikk kan være noe dritt innimellom


Guest RomanOfChelsea

Recommended Posts

Guest Roman

Sitter Roman-of-some-shit og prøver å tenke gjennom nye faktorer med statistikken sin eller sitter han å jubler over det glimrende 1-0 tapet mot Fulham?

Jeg er forsåvidt ferdig med denne topicen jeg. Har sagt mitt og er ikke dummere enn at jeg forstår at jeg ikke får en gjeng goonere til å være enig med en Chelsea mann.

 

sitter han å jubler over det glimrende 1-0 tapet mot Fulham?

 

Nå er det sjelden jeg jubler over Chelsea tap, men siden det kun er det 3 tapet på 30 PL kamper så tar jeg det ikke så særlig tungt heller. Hadde det derimot vært det 10. tapet (slik som dere har) så ville jeg nok vært litt deppa....

Link to comment
Share on other sites

Sitter Roman-of-some-shit og prøver å tenke gjennom nye faktorer med statistikken sin eller sitter han å jubler over det glimrende 1-0 tapet mot Fulham?

Jeg er forsåvidt ferdig med denne topicen jeg. Har sagt mitt og er ikke dummere enn at jeg forstår at jeg ikke får en gjeng goonere til å være enig med en Chelsea mann.

 

sitter han å jubler over det glimrende 1-0 tapet mot Fulham?

 

Nå er det sjelden jeg jubler over Chelsea tap, men siden det kun er det 3 tapet på 30 PL kamper så tar jeg det ikke så særlig tungt heller. Hadde det derimot vært det 10. tapet (slik som dere har) så ville jeg nok vært litt deppa....

 

Men klarer dere å gå ubeseiret i 49 kamper?

Link to comment
Share on other sites

Sitter Roman-of-some-shit og prøver å tenke gjennom nye faktorer med statistikken sin eller sitter han å jubler over det glimrende 1-0 tapet mot Fulham?

Jeg er forsåvidt ferdig med denne topicen jeg. Har sagt mitt og er ikke dummere enn at jeg forstår at jeg ikke får en gjeng goonere til å være enig med en Chelsea mann.

 

sitter han å jubler over det glimrende 1-0 tapet mot Fulham?

 

Nå er det sjelden jeg jubler over Chelsea tap, men siden det kun er det 3 tapet på 30 PL kamper så tar jeg det ikke så særlig tungt heller. Hadde det derimot vært det 10. tapet (slik som dere har) så ville jeg nok vært litt deppa....

 

Men klarer dere å gå ubeseiret i 49 kamper?

 

 

Er litt forskjell på 3 tap på 30 og 0 på 49 ja...

Link to comment
Share on other sites

Guest Roman

Er litt forskjell på 3 tap på 30 og 0 på 49 ja...

 

Ble dere "mer" seriemester av å ha 0 på 49 enn vi ble med 1 på 38 ? Jeg driter i om vi taper 15 kamper i sesongen jeg, om resultatet er at vi løfter "bøtta" i Mai.....

Link to comment
Share on other sites

Er litt forskjell på 3 tap på 30 og 0 på 49 ja...

 

Ble dere "mer" seriemester av å ha 0 på 49 enn vi ble med 1 på 38 ? Jeg driter i om vi taper 15 kamper i sesongen jeg, om resultatet er at vi løfter "bøtta" i Mai.....

 

Er "bøtta" like dyr som ifjor ? Eller har prisen stege ? he he........... ;)

Link to comment
Share on other sites

Ble dere "mer" seriemester av å ha 0 på 49 enn vi ble med 1 på 38 ? Jeg driter i om vi taper 15 kamper i sesongen jeg, om resultatet er at vi løfter "bøtta" i Mai.....

 

Nei, man vant ikke flere pokaler, og har man først tapt EN kamp, spiller det ikke noen rolle om man taper noen til bare man ender opp som mester. Men at ikke en gang suverene Chelsea har klart å slå Arsenals rekord viser jo hvilken UNIK prestasjon dette var. Og selv om antall pokaler teller mest i lengden; mens Chelsea og deres prestasjoner MEGET hurtig kommer til å gå i glemmeboken av alle andre enn Chelseasupporterne den dagen RA trekker seg ut - hvem gidder å huske et lag som først og fremst assosieres med negative ting? - så vil Arsenals unike prestasjon bli husket AV ALLE og for ALL FREMTID, ikke minst for alt det positive dette laget sto for! Det bør vel ha en viss interesse, spør du meg! ;)

Link to comment
Share on other sites

Ble dere "mer" seriemester av å ha 0 på 49 enn vi ble med 1 på 38 ? Jeg driter i om vi taper 15 kamper i sesongen jeg, om resultatet er at vi løfter "bøtta" i Mai.....

 

Nei, man vant ikke flere pokaler, og har man først tapt EN kamp, spiller det ikke noen rolle om man taper noen til bare man ender opp som mester. Men at ikke en gang suverene Chelsea har klart å slå Arsenals rekord viser jo hvilken UNIK prestasjon dette var. Og selv om antall pokaler teller mest i lengden; mens Chelsea og deres prestasjoner MEGET hurtig kommer til å gå i glemmeboken av alle andre enn Chelseasupporterne den dagen RA trekker seg ut - hvem gidder å huske et lag som først og fremst assosieres med negative ting? - så vil Arsenals unike prestasjon bli husket AV ALLE og for ALL FREMTID, ikke minst for alt det positive dette laget sto for! Det bør vel ha en viss interesse, spør du meg! ;)

 

Apropos pokaler, kan ikkje tenke meg at sølvpusseren i Chelsea slit seg så veldig ut når han tar storpussen, for det er vel ikkje store samlinga dei har klart å erobre.

Link to comment
Share on other sites

Guest Roman

Apropos pokaler, kan ikkje tenke meg at sølvpusseren i Chelsea slit seg så veldig ut når han tar storpussen, for det er vel ikkje store samlinga dei har klart å erobre.

 

Lite tåpelig kommentar :) Ja dere har flere PL, FA cup og Community Shield trofeer enn oss, men vi har flere Europacup seiere enn dere og flere Liga cup seiere. Men for all del. Kos dere med alle triumfene på 30, 40 og 50 tallet. Sikkert mange av dere som opplevde dem.

 

Dere har 2 mesterskap på 2000-tallet, det samme har vi om få uker.

Dere har 5 FA cup mesterskap på 90 og 2000 tallet, vi kan få vår 3 i år.

Dere har 2 Community Shield på 2000 tallet, det samme som oss.

Dere har vunnet en Europa cup 1 gang siden 1980, vi har 3 i samme periode.....

 

Så selv om dere har endel flere trofeer (i stor grad hentet i 30 årene) så er jeg mer opptatt av hva som skjer/har skjedd så lenge JEG har levd, ikke tipp-tipp-tipp oldefaren min.

Link to comment
Share on other sites

Apropos pokaler, kan ikkje tenke meg at sølvpusseren i Chelsea slit seg så veldig ut når han tar storpussen, for det er vel ikkje store samlinga dei har klart å erobre.

 

Lite tåpelig kommentar :) Ja dere har flere PL, FA cup og Community Shield trofeer enn oss, men vi har flere Europacup seiere enn dere og flere Liga cup seiere. Men for all del. Kos dere med alle triumfene på 30, 40 og 50 tallet. Sikkert mange av dere som opplevde dem.

 

Dere har 2 mesterskap på 2000-tallet, det samme har vi om få uker.

Dere har 5 FA cup mesterskap på 90 og 2000 tallet, vi kan få vår 3 i år.

Dere har 2 Community Shield på 2000 tallet, det samme som oss.

Dere har vunnet en Europa cup 1 gang siden 1980, vi har 3 i samme periode.....

 

Så selv om dere har endel flere trofeer (i stor grad hentet i 30 årene) så er jeg mer opptatt av hva som skjer/har skjedd så lenge JEG har levd, ikke tipp-tipp-tipp oldefaren min.

 

 

Litt morsomt at du noen ganger tar 2000 tallet, mens du noen ganger tar fra 90 og 2000 tallet alt etter som hva dere selv har vunnet :-)

 

Ellers er jeg litt overrasket over at dere har vunnet Europacupen 3 ganger siden 1980. Bortsett fra seieren i 1998 når kom de to andre??

Link to comment
Share on other sites

Du har så inderlig rett, colargol. Vår "Roman" er MEGET selektiv i sin beskrivelse av tidsepoker. Og det er usansynlig tydelig klart at klubbens historie, i det minste i Europa kan fyren fint lite om. Hvis ikke han tar med pre-season turneringen Isle of Man tournament. For der har Chelsea deltatt, hvis jeg ikke tar helt feil. Eller var det Isle of Wight tournament? Dette blir vi nok behørig informert om av Chelsea`s historieguru, Roman. :)

Link to comment
Share on other sites

Dersom ein reknar supercupen (vinnar av CL og Cupcupen møtast) som ein europacup, har Chelsea tre europacuptriumfar sidan 1980, dersom ein reknar 1971 for å vere etter 1980. :)

Link to comment
Share on other sites

Ble dere "mer" seriemester av å ha 0 på 49 enn vi ble med 1 på 38 ? Jeg driter i om vi taper 15 kamper i sesongen jeg, om resultatet er at vi løfter "bøtta" i Mai.....

 

Nei, man vant ikke flere pokaler

 

Her er jeg redd jeg må arrestere deg litt piscator, for her er nemlig beviset på at vi fikk et ekstra trofe for å gå igjennom sesongen unbeaten:

 

arsenalunbeatenseasonssig.jpg

 

Trofeet var noe mindre enn ligatrofeet, og av gull der det var sølv og omvendt.

Link to comment
Share on other sites

Guest Roman

Har Chelsea tre Europa cup triumfer siden 1980? Tell us about it....

 

Ups, skal innrømme at den gikk litt fort, og at jeg mente

 

Dere har 2 Europacuper siden 1970 (ikke 1980) og at vi har 3 i samme periode. Vi har 2 ggr vunnet Cup winner cupen og en gang super cupen...... dere har 2 Cup Winner Cup trofeer!

 

De var jo vinner av Makita/Umbro Trophy i 1994 og 1997 mulig dette regnes med da det sikkert var mot lag fra det europeiske kontinent ;)

 

Disse er selvfølgelig ikke med.....

Link to comment
Share on other sites

Lite tåpelig kommentar ;) Ja dere har flere PL, FA cup og Community Shield trofeer enn oss, men vi har flere Europacup seiere enn dere og flere Liga cup seiere. Men for all del. Kos dere med alle triumfene på 30, 40 og 50 tallet. Sikkert mange av dere som opplevde dem.

 

Dere har 2 mesterskap på 2000-tallet, det samme har vi om få uker.

Dere har 5 FA cup mesterskap på 90 og 2000 tallet, vi kan få vår 3 i år.

Dere har 2 Community Shield på 2000 tallet, det samme som oss.

Dere har vunnet en Europa cup 1 gang siden 1980, vi har 3 i samme periode.....

 

Så selv om dere har endel flere trofeer (i stor grad hentet i 30 årene) så er jeg mer opptatt av hva som skjer/har skjedd så lenge JEG har levd, ikke tipp-tipp-tipp oldefaren min.

 

Skal ikke tvære alt for mye rundt dette (bare litt ), men du har som jeg tidligere har skrevet en artig måte å presentere statistikken din på, og er jo ett godt eksempel på at statistikk er en fin måte å vri sannheten på. Når det gjelder europa-cup så tar vi fra 1970. Når det gjelder seriemesterskap fra 2000. Når det gjelder Community Shield 2000. Fa-cup tar vi fra 1990.?!?! ;)

 

Men siden du tydeligvis ønsker å huske fra 70 tallet så er statistikken:

 

Arsenal 6 ligamesterskap Chelsea 2 ligamesterskap

Arsenal 7 FA-cupmester Chelsea 2 FA-cupmester

Arsenal 2 Ligacupmester Chelsea 2 ligacupmester

Arsenal 2 Europacupmest Chelsea 2 Europacupmester + denne superkøppen

Arsenal 4 Com.Shield Chelsea 2 Com.Shield

 

Og siden du nevner det at dere kan vinne i liga og cup i år, så kan vi vinne eruopacupen i år.

 

Ellers regnes den supercupen som europa-cup? Trodde det var vanlig å regne med uefa-cup- cup vinner cup og seriemester-cupen/champ.leauge.

Link to comment
Share on other sites

Og bare så det er sagt, en gang for alle, Supercupen er like mye en Show-off kamp som Charity/Community Shield er. Blant SERIØSE fotballfolk regnes ikke disse som trofeer i det hele tatt. Get a grip, Roman!

 

Dere er, har vært, og vil forbli "just a small team in London!" For pokker; etter søndagens match er dere kun "just a small team in Fulham"!

Link to comment
Share on other sites

Get a grip, Roman! Dere er, har vært, og vil forbli "just a small team in London!" For pokker; etter søndagens match er dere kun "just a small team in Fulham"!

 

he he, ja det er litt tåpelig med denne pokalopptellingen, selv om naturligvis noen av "våre" også står for det. Det er ihvertfall tåpelig å bedrive selektiv pokaltelling! Istedet er det vel mye bedre å forsøke å se ting litt i perspektiv. Historisk sett har Chelsea alltid vært en betydelig mindre klubb enn Arsenal. At de nå vinner sitt andre ligagull på rad, og kanskje The Double på kjøpet, forandrer ikke særlig på det. Og som jeg har vært inne på; hva ligger bak de respektive klubbenes suksess?

 

Ettertiden vil kun forbinde Chelsea med negative ting, som knapt gir grunn til særlig beundring og respekt - uansett hvor juridisk lovlig grunnlaget for suksessen måtte være, og uansett hvor imponerende prestasjonene er resultatmessig. Det er kun Chelsea-supporterne som kommer til å huske dette laget. Arsenal på sin side har naturligvis også sine svin på skogen - dersom man går tilstrekkelig langt tilbake i tid. Men uansett hva yids og andre misunnelige fans måtte hevde, Arsenal nyter stor respekt for sin status som toppklubb i over 80 år. Og særlig under Wenger har de oppnådd respekt og beundring fra stort sett hele fotballverdenen, ikke bare for resultatene og den kunstneriske fotballen, men ikke minst fordi klubben står rakrygget fast ved noen edruelige prinsipper, og ikke lar seg lokke med på pengegaloppen RA og andre er eksponenter for. Og uansett hvor mange pokaler Chelsea måtte vinne under RA/JMs ledelse, de har flere tiårs jobb foran seg dersom de skal kunne komme opp på Arsenals nivå når det gjelder status og respekt... og hvis de skal klare det må de nok endre litt på attituden og filosofien for å si det sånn... ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Roman

Get a grip, Roman! Dere er, har vært, og vil forbli "just a small team in London!" For pokker; etter søndagens match er dere kun "just a small team in Fulham"!

 

he he, ja det er litt tåpelig med denne pokalopptellingen, selv om naturligvis noen av "våre" også står for det. Det er ihvertfall tåpelig å bedrive selektiv pokaltelling! Istedet er det vel mye bedre å forsøke å se ting litt i perspektiv. Historisk sett har Chelsea alltid vært en betydelig mindre klubb enn Arsenal. At de nå vinner sitt andre ligagull på rad, og kanskje The Double på kjøpet, forandrer ikke særlig på det. Og som jeg har vært inne på; hva ligger bak de respektive klubbenes suksess?

 

Ettertiden vil kun forbinde Chelsea med negative ting, som knapt gir grunn til særlig beundring og respekt - uansett hvor juridisk lovlig grunnlaget for suksessen måtte være, og uansett hvor imponerende prestasjonene er resultatmessig. Det er kun Chelsea-supporterne som kommer til å huske dette laget. Arsenal på sin side har naturligvis også sine svin på skogen - dersom man går tilstrekkelig langt tilbake i tid. Men uansett hva yids og andre misunnelige fans måtte hevde, Arsenal nyter stor respekt for sin status som toppklubb i over 80 år. Og særlig under Wenger har de oppnådd respekt og beundring fra stort sett hele fotballverdenen, ikke bare for resultatene og den kunstneriske fotballen, men ikke minst fordi klubben står rakrygget fast ved noen edruelige prinsipper, og ikke lar seg lokke med på pengegaloppen RA og andre er eksponenter for. Og uansett hvor mange pokaler Chelsea måtte vinne under RA/JMs ledelse, de har flere tiårs jobb foran seg dersom de skal kunne komme opp på Arsenals nivå når det gjelder status og respekt... og hvis de skal klare det må de nok endre litt på attituden og filosofien for å si det sånn... ;)

 

Dere føler ikke på noen måte at dere glorifiserer Arsenal litt vel mye? Er dere så sikre på at ALLE har så stor resspekt for dere som dere tror. Det virker som noen her inne tror Arsenal står over alt og alle i absolutt alt. Det er ikke lenge siden hele verden sang "Boring boring Arsenal" og det har ikke akkurat vært super-underholdende det dere har prestert i år heller. Dere har en kamp i ny og ned som det blir mye mål, men det er ALLTID og KUN dersom Henry er i humør. Om han forsvinner så klapper hele Arsenal sammen!

 

Poenget med "pokal-tellingen" min var å sette fingern på det utrolig tåpelige innlegget om sølvpusser-sjefen vår, og hans mangel på jobb. Og selv om xxxx ikke vil innrømme at Super Cupen er et trofee (som de fleste lag henger høyt) så er det alikevel et faktum at uansett tid og epoke, så har dere ikke flere trofeer enn oss i Europa. Og dere har jo vært en høyt respektert klubb i 80 år, mens vi bare er et lite lag i Fulham..

 

"Blant seriøse supportere teller ikke Community Shield og/el Super Cupen" ???? HVEM ER SERIØSE SUPPORTERE OG HVEM ER IKKE? Hvor går grensa mellom seriøs og ikke seriøs....??

Link to comment
Share on other sites

Dere føler ikke på noen måte at dere glorifiserer Arsenal litt vel mye? Er dere så sikre på at ALLE har så stor resspekt for dere som dere tror. Det virker som noen her inne tror Arsenal står over alt og alle i absolutt alt. Det er ikke lenge siden hele verden sang "Boring boring Arsenal" og det har ikke akkurat vært super-underholdende det dere har prestert i år heller. Dere har en kamp i ny og ned som det blir mye mål, men det er ALLTID og KUN dersom Henry er i humør. Om han forsvinner så klapper hele Arsenal sammen!

 

...uansett tid og epoke, så har dere ikke flere trofeer enn oss i Europa. Og dere har jo vært en høyt respektert klubb i 80 år, mens vi bare er et lite lag i Fulham..

 

Nå satte jeg det naturligvis litt på spissen, og som jeg også skrev, så er jeg da fullstendig klar over at Arsenal også har sine riper i lakken opp gjennom historien, kanskje vel så mange som Chelsea. Tror heller ikke at Arsenal står over alt og alle. Er da selv klar over de fleste av klubbens svakheter.

 

Når det gjelder spillestil, så skal man heller ikke glemme et par ting; det er riktig at Arsenal hadde tilnavnet "boring" i mange tiår. Det var delvis urettferdig, basert på en misunnelse som strakte seg tilbake til 1930-tallet - en periode hvor Arsenal så definitivt ikke var kjedelige, og delvis rettferdig, basert på fotballen Arsenal spilte fra midten av 1950-tallet og frem til Wengers ankomst, med noen hederlige unntak innimellom. Men når jeg har trukket inn spillestil, så har det noe med hva slags bilde dette danner utad. Arsenal ble faktisk respektert for sin fotball de, på tross av boring-stempelet. Problemet med Chelsea er at de har ressurser til å tillate seg å spille superunderholdende, men velger likevel "safety first". Det er litt vanskeligere å "forklare", og bidrar ikke til økt respekt. Dette har ikke så mye med hva slags fotball man spiller her og nå, men hva slags fotball man forsøker å spille, med filosofien så og si. Chelsea må naturligvis velge å spille fotball slik de ønsker, men omverdenens reaksjoner har de absolutt ingen herredømme over...

 

Og mitt hovedanliggende var at status og respekt er ikke noe man får over natten, og at dette kan ha lite med pokaler å gjøre. Å bygge opp "tillit" kan ta lang tid, å bryte den ned skal ofte lite til. Men hvis man har opparbeidet seg tilstrekkelig status, kan man tillate seg mer enn de som ikke har den samme statusen. RA og Chelsea narrer seg selv dersom de tror at ved å sprøyte inn flere milliarder kroner, og vinne et par ligagull, klarer over natten å opparbeide seg den samme statusen som klubber som har etablert seg som toppklubber gjennom mange tiår. Og når de vinner sin suksess på metoder som omverdenen oppfatter som tvilsomme, så spiller det liten rolle hvorvidt metodene egentlig er OK, de vinner ingen venner eller respekt uansett. Dette er elementær psykologi.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...