Jump to content

Spansk fotball


magus

Recommended Posts

Hva er vitsen må å spørre om vi liker barca?

De har gått ut i media og sagt at henry har sagt at han skal komme til de ved sesongslutt.

Men jeg liker de bedre enn Real madrid.

38264[/snapback]

 

Kanskje fordi jeg liker Barca også da... Men langt i fra like mye som ARSENAL

Link to comment
Share on other sites

Uansett om man liker spansk fotball eller ikke er det ingen tvil om at Barcelona for tiden spiller veldig bra fotball. Ikke bare er de stabile som f.eks chelski, men de spiller en veldig underholdende fotball med noen sykt bra spillere og scorer bøttevis med mål.

Selv om Arsenal alltid vil være LAGET så er det faktisk gøy og se på Barcelona spille fotball

Link to comment
Share on other sites

Jeg er stor fan av spansk fotball, og med unntak av Arsenal foretrekker jeg det fremfor engelsk.

Med unntak av Barca er resultatene uforutsigbare, og kvaliteten på fotballen er god. Teknisk og hurtig fotball langs bakken, det er sånn fotball jeg liker ihvertfall. Hvis jeg kunne velge mellom å se f.eks Atletico Madrid mot Espanyol og Bolton mot blackburn, er jeg ikke sårlig i tvil om hvem jeg hadde valgt..

Link to comment
Share on other sites

Jeg er stor fan av spansk fotball, og med unntak av Arsenal foretrekker jeg det fremfor engelsk.

Med unntak av Barca er resultatene uforutsigbare, og kvaliteten på fotballen er god. Teknisk og hurtig fotball langs bakken, det er sånn fotball jeg liker ihvertfall. Hvis jeg kunne velge mellom å se  f.eks Atletico Madrid mot Espanyol og Bolton mot blackburn, er jeg ikke sårlig i tvil om hvem jeg hadde valgt..

38290[/snapback]

 

 

Helt enig! Arsenal og Barca ligner faktisk litt i spillestilen. Det meste skjer på bakken, med flere kortpasninger og flotte gjennombruddspasninger.

Link to comment
Share on other sites

Det jeg liker best med Barca er at de hater Real Madirt... Ellers har de alltid vært et lag med mange gode spillere som har spilt underholdene og bra fotball. og de kan på mange måter minde om arsenal med mange raske pasninger i laget. (Selv om dette ikke har fungert like godt for oss denne sesongen...)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Talent har de så det holder begge to.

Den største forskjellen er at den ene er en juksemaker og faker- den andre en dønn ærlig spiller som både gir og tar juling som en mann. Fabregas sto opp mot hvem som helst alt som 17åring- det står det respekt av.

Messi fikk Robben til å fremstå som en ærlig fotballspiller noe som i seg selv er smått utrolig. Den dagen han konsentrere seg om å spille fotball skal han få min aksept.

 

Det er ufattelig hvordan du kan bedømme en spiller etter hvem som faller lettest! :D

 

Men: Spillemåten/typen til Messi gjør at det er svært enkelt å falle.. noe som kanskje ikke alle forstår. Men ettersom jeg beundrer den spillestilen svært mye, så vet jeg en del om den. Og det jeg vet er at Messi er en av dem som faller minst av alle på verdensnivå innen den stilen, på grunn av at han har en enorm balanse, og han detter nærmest aldri når han går forbi motspillere, og de gir ham et puff/dytt.. Jeg kunne nevnt svært mange spillere som er mye eldre enn ham, som hopper mye lettere, og som er langt fra så god som han er. Mens Cesc' spillemåte er helt annerledes.. han spiller sentral midtbane, og det er deres jobb å krige, å vinne baller. Ikke å "falle"... :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Guest el klikko

Barcelona er et fantastisk lag som spiller fotball for å underholde. De er uten tvil verdens beste lag for øyeblikket. De har en middelmådig keeper, men han er enda ung da, men ellers har de blant de beste i verden på stort sett alle posisjoner. Skummelt gode. Håper Arsenal blir motstander i ChL finalen!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Må bare legge ut et klipp av Messi her!

Dere har sikkert sett det selv, men for alle fotballelskere så bør dette være et stort øyeblikk.

 

Lionel Messi kopierer sin forgjenger, Diego Maradona, og scorer nesten nøyaktig tilsvarende mål. De som hadde spådd Messi til å bli den nye Maradona hadde nok en stor dag.

 

Likhet? JA!

~ORGINALEN aka Diego Armando Maradona's

~KOPIEN aka Lionel Messi's

 

Utrolig!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
La Liga på CANAL+

 

CANAL+ har sikret seg rettigheter til spanske La Liga. Rettighetene gjelder for de tre neste sesongene. CANAL+ vil vise inntil fem kamper i uken, og flere av disse i HD. La Liga har sesongstart denne helgen og CANAL+ viser bl.a. Real Madrid – Deportivo, Valencia – Sevilla og Barcelona – Sporting Gijon.

 

- Etter Premier League er La Liga verdens beste fotballiga, og vi er meget fornøyde med å kunne tilby våre norske abonnenter det beste inne fotball, sier Mats Örbrink, nordisk programdirektør for CANAL+.

 

CANAL+ viser allerede fotball fra engelsk Premier League, italiensk Serie A, nederlandsk Eredivisie og svenske Allsvenskan. Nå har kanalen i tillegg sikret seg rettigheter til å vise fra spanske La Liga de neste tre årene.

 

- Real Madrid og Barcelona ansees som vinnerne på overgangsmarkedet denne sommeren og har hentet kjente verdensstjerner som Ronaldo, Kaka og Zlatan. Den spanske ligaen vil gjøre vårt fotballprodukt komplett. Nå kan fotballelskere følge verdens beste fotballigaer på CANAL+, sier Dag Solheim, sportssjef i CANAL+ Norge.

 

CANAL+ vil vise inntil fem kamper i uken fra La Liga, og flere av disse i HD-format. Rettighetene gjelder for de tre kommende sesongene 2009/10, 2010/11 og 2011/2012.

 

Meget gledelig nyhet for oss som har Canal+ pakken og liker å følge med på spansk fotball. Engelsk, italiensk og spansk på samme kanal er bare fantastisk. Kommer Canal+Sport 3? :)

Link to comment
Share on other sites

Meget gledelig nyhet for oss som har Canal+ pakken og liker å følge med på spansk fotball. Engelsk, italiensk og spansk på samme kanal er bare fantastisk. Kommer Canal+Sport 3? :P

 

Hmm.. nesten sånn at jeg skulle kvittet meg med Viasat og tatt Canal+ istedet :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...