Jump to content

Oppdateringer?


Kristoffo

Recommended Posts

 

Det tror jeg faktisk er feil, Kizzan. Far min ble stoppet i å ta bilder av Highbury av en steward, med henvisning til at ALLE bilder av Arsenal,Highbury,spillere osv, er å regne som Arsenals eiendom. Nå skal det legges til at faren min sto med et pressekamera rett foran en steward, så han måtte jo nesten reagere for å gjøre jobben sin. Men pr definisjon tror jeg faktisk ikke vi har lov til å bruke egne bilder en gang.

 

 

Helt korrekt Nilsen. I prinsippet er det IKKE lov å fotografere innenfor stadiomurene. Det er en regel som levd i mange herrens år.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hva med bildene i bladet? er dette bilder som Arsenal Norway har kjøpt rettigheter til?

Ja,det lurer jeg og på? De må jo ha stått innenfor banen på alle de bildene av Emirates........

Men da jeg var på Emrates så tok jo jeg og noen bilder da :blink:

Link to comment
Share on other sites

 

Det tror jeg faktisk er feil, Kizzan. Far min ble stoppet i å ta bilder av Highbury av en steward, med henvisning til at ALLE bilder av Arsenal,Highbury,spillere osv, er å regne som Arsenals eiendom. Nå skal det legges til at faren min sto med et pressekamera rett foran en steward, så han måtte jo nesten reagere for å gjøre jobben sin. Men pr definisjon tror jeg faktisk ikke vi har lov til å bruke egne bilder en gang.

 

 

Helt korrekt Nilsen. I prinsippet er det IKKE lov å fotografere innenfor stadiomurene. Det er en regel som levd i mange herrens år.

Jeg har jo vært over og sett Arsenal 2 ganger i min tid som Arsenal-supporter. Jeg har jo også selvfølgelig tatt med mitt digitalkamera og tatt bilder både innenfor og utenfor Emirates Stadium og Highbury. Disse bildene kan da KUN brukes til privat forbruk? Jeg har ikke lov til å legge de ut på nettet?

Link to comment
Share on other sites

I prinsippet så er dette korrekt. Arsenal FC eier alle rettigheter innenfor stadionmurene. Men også Arsenal vet at de ikke greier å hindre gud og hvermann å ta bilder. Ei heller å publisere bildene. Men jeg har selv opplevd at publikummere har blitt fratatt kamera av vaktene, for så å få disse tilbakelevert etter kamp.

Link to comment
Share on other sites

I prinsippet så er dette korrekt. Arsenal FC eier alle rettigheter innenfor stadionmurene. Men også Arsenal vet at de ikke greier å hindre gud og hvermann å ta bilder. Ei heller å publisere bildene. Men jeg har selv opplevd at publikummere har blitt fratatt kamera av vaktene, for så å få disse tilbakelevert etter kamp.

 

Ja, men på tross av dette, virker det som klubben tross alt er ganske pragmatiske. Den siste gangen jeg var på Highbury tok jeg bilder av anlegget rett foran øynene på vakten som ikke gjorde noe for å hindre meg. Han forsto vel at dette kun var for privat bruk, og jeg kan umulig tro at klubben har noe i mot at supporterne tar sine private bilder for å ha i albumet. Hvis bildene derimot skal brukes i kommersiell sammenheng så blir det naturligvis noe HELT annet, og dette må naturligvis klubben slå hardt ned på. Problemet for de som skal forvalte regelen - vaktene - er selvfølgelig at det ikke alltid er like enkelt å skille mellom det som er for privat bruk og det som skal brukes kommersielt.

Link to comment
Share on other sites

I prinsippet så er dette korrekt. Arsenal FC eier alle rettigheter innenfor stadionmurene. Men også Arsenal vet at de ikke greier å hindre gud og hvermann å ta bilder. Ei heller å publisere bildene. Men jeg har selv opplevd at publikummere har blitt fratatt kamera av vaktene, for så å få disse tilbakelevert etter kamp.

Vet du hvorfor det er sånn? At man ikke kan ta bilder fra innsiden av stadionet?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...