Jump to content

Oppdateringer?


Kristoffo

Recommended Posts

Jeg skjønner at dere har mye å gjøre og det tar tid å gjøre ting. men det hadde vært fint om det kunne vært litt mere oppdateringer på nyheter osv.. Nå vet ikke jeg hvordan siden blir styrt. Men jeg vil tro at det hadde ikke vært vanskelig å få noen av de mest ivrige på forumet å skrive noen artikler som f.eks kunne legges ut etter de hadde blitt sjekket hos den som har ansvaret for det her...

Sverige sine arsenal sider er veldig gode på oppdateringer. jeg synes vi også kan bli bedre... Bare et forslag

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner at dere har mye å gjøre og det tar tid å gjøre ting. men det hadde vært fint om det kunne vært litt mere oppdateringer på nyheter osv.. Nå vet ikke jeg hvordan siden blir styrt. Men jeg vil tro at det hadde ikke vært vanskelig å få noen av de mest ivrige på forumet å skrive noen artikler som f.eks kunne legges ut etter de hadde blitt sjekket hos den som har ansvaret for det her...

Sverige sine arsenal sider er veldig gode på oppdateringer. jeg synes vi også kan bli bedre... Bare et forslag

2393[/snapback]

 

 

Kan man anbefale denne linken:

 

http://www.newsnow.co.uk/newsfeed/?search=arsenal&x=10&y=4

 

Newsnow ligger forøvrig under linker nede til venstre på hovedsiden til ASCN.

 

Good luck! :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner at dere har mye å gjøre og det tar tid å gjøre ting. men det hadde vært fint om det kunne vært litt mere oppdateringer på nyheter osv.. Nå vet ikke jeg hvordan siden blir styrt. Men jeg vil tro at det hadde ikke vært vanskelig å få noen av de mest ivrige på forumet å skrive noen artikler som f.eks kunne legges ut etter de hadde blitt sjekket hos den som har ansvaret for det her...

Sverige sine arsenal sider er veldig gode på oppdateringer. jeg synes vi også kan bli bedre... Bare et forslag

2393[/snapback]

 

 

Kan man anbefale denne linken:

 

http://www.newsnow.co.uk/newsfeed/?search=arsenal&x=10&y=4

 

Newsnow ligger forøvrig under linker nede til venstre på hovedsiden til ASCN.

 

Good luck! :blink:

2395[/snapback]

 

 

Ja jeg vet om newsnow.co.uk. Men mye her er linker til sider som er veldig søkt.mye rykter som ikke har særlig noe med virkeligheten å gjøre.blir liksom lei av å lese at beckham skal til arsenal for 146 gang.

Link to comment
Share on other sites

Er vel akkurat det som er problemet. Er ingen som har tid til, eller ønsker å binde seg til å bidra.

2442[/snapback]

 

 

Ingen som har spurt meg! ;)

2448[/snapback]

 

Da tror jeg du skal ta en prat med internettredaktøren! ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hadde moderatorene skrevet at gunners.no søker skribenter eller oppdateringsfolk etc så tror jeg det hadde vært mange som hadde sagt ifra at de ville etc.

 

Bare et forslag :P

Link to comment
Share on other sites

Det er gjort flere forsøk på det med tiden. Kan ikke si det renner inn frivillige, men mener du med dette at du stiller?

4120[/snapback]

 

Kanskje....jeg husker jeg hadde laget en lignende tråd på det "gamle" forumet der jeg nevnte akuratt dette med oppdateringer, men jeg skylder på ingen. Jeg synes Internettansvarlig gjør en ypperlig jobb. Kunne ikke gjort det bedre, men hvis dere sier ifra litt mer kanskje. Si litt om hva det innebærer...kanskje dere kan lokke de med et eller annet. Jeg vet ikke jeg...jeg snakker bare i hytt og pine nå da, men jeg skal tenke på det og skal spre ordet :P

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Jeg vet ikke hva som har skjedd den siste uka, men det har begynt å komme mange flere nyheter og artikler. Det er noe jeg har savnet, som tydeligvis har

blitt tatt tak i.

 

Noen fortjener skryt! ;)

Link to comment
Share on other sites

AN har søkt tidligere på gunners.no etter skribenter, denne er nå fjernet for nå har de nok. Og jeg må si at jeg nesten ikke rekker og skrive en nyhet før den er lagt ut av noen andre nå. Er selv en skribent, men har ikke skrevet så mye, men noe. Alt hjelper

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil bare benytte anledningen til å beklage at jeg ikke har skrevet så mye tidligere.

I begynnelsen da jeg ble skribent prøvde jeg å skrive noe hver dag i en lang stund, noe jeg til dels fikk til.. men nå har det blitt mer og mer fokus på skole og fotballtrening osv for meg, så jeg har ikke hatt tid til å skrive. Det vil jeg beklage siden jeg har vært en av dem som har kritisert Gunners.no for å oppdatere nyhetene dårlig før...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Flott at forsiden er mer og mer oppdatert men jeg lurer bare på noen ting: Ville det være mulig å legge til bilder på artiklene, bare et enkelt arkiv-bilde av en omtalt spiller ville spritet opp artikkelen og kanskje forsiden voldsomt. En annen ting jeg lurer på er hvorfor nyhetene kommer sånn i puljer, akkurat som ketshup effekten. Er det fordi noen må korrekturlese artiklene som ikke er inne så ofte?

 

Må bare gjente at dette ikke er kritikk men forslag til forbedringer. Jeg tar selvføklgelug selvkritikk hvis jeg tar feil i noen av det jeg sier.

Link to comment
Share on other sites

Det er ingen som må lese mellom artiklene/nyhetene før de legges ut. De som leggeer ut har ikke tid til dette 42/7, så det er derfor det blir i puljer. De skriver når de har tid. Angående bilder så kan vi ikke bare kopiere et bilde vi finner på nettet og lime inn. Det er ikke lov hvis jeg har riktig. Bildene må ha blitt tatt selv, eller brukes med tilatelse der hvor bildene kommer fra tror jeg.

Link to comment
Share on other sites

Det er ingen som må lese mellom artiklene/nyhetene før de legges ut. De som leggeer ut har ikke tid til dette 42/7, så det er derfor det blir i puljer. De skriver når de har tid. Angående bilder så kan vi ikke bare kopiere et bilde vi finner på nettet og lime inn. Det er ikke lov hvis jeg har riktig. Bildene må ha blitt tatt selv, eller brukes med tilatelse der hvor bildene kommer fra tror jeg.

 

Jepp, helt korrekt!

De fleste bildene man finner på for eksempel Google er beskyttet av copyright, og hvis man skal bruke dem, må man enten spørre eieren av bildet om lov, eller til og med kanskje kjøpe dem av ham/henne.

 

Selvsagt er ikke det så høytidlig hvis man bare skal bruke det selv, men når man er en offisiell og seriøs side, bør man ikke stå for ripping av bilder som er beskyttet av copyright.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner, men om bildene under first team på Arsenal.com ble brukt skulle vel det være greit, eller? Da hadde det gjerne blitt vel tørt for forsiden, men likevel kunne det spritet opp artiklene. Hvis en i tillegg la til copyright Arsenal.com skulle vel det gå greit. Da har vi vel rettighetene i orden. Hvis noen var interessert i å "misbruke" disse bildene ville det være vel så lett og gå rett inn på Arsenal.com.

 

EDIT: Forresten Kizzan, jeg har full forståelse for at ingen har mulighet til å sitte døgnet rundt å legge inn saker men det jeg synes er rart er at nyhetstrømmen er så veldig variabel. Noe jeg kanskje savner er en slags ryktebørs hver tredje-fjerde dag der rykter med en viss sannsynlighet og interesse ble lagt ut. Hvis det ikke er noen som leser gjennom og sjekker er jo det litt rart. Jeg vil igjen trekker frem at jeg synes det er flott at forsidens nyheter kommer oftere og litt mindre tørt, men jeg prøver bare å være med å bidra til den siste prikken over i-en.

Link to comment
Share on other sites

Jeg sendte en mail til Arsenal.com for en stund tilbake og spørte om jeg kunne bruke bilder fra siden på en side jeg drev å surra litt med og tenkte å lage. Fikk svar at dette ikke var mulig, fordi det var copyright og Arsenal.com tillater ikke at man bruker bilder derfra.

 

Kan jo så klart være annerledes for Gunners.no siden dette den offisielle norske supporterklubben til Arsenal, men i hvertfall det svaret jeg fikk den gangen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg sendte en mail til Arsenal.com for en stund tilbake og spørte om jeg kunne bruke bilder fra siden på en side jeg drev å surra litt med og tenkte å lage. Fikk svar at dette ikke var mulig, fordi det var copyright og Arsenal.com tillater ikke at man bruker bilder derfra.

 

Kan jo så klart være annerledes for Gunners.no siden dette den offisielle norske supporterklubben til Arsenal, men i hvertfall det svaret jeg fikk den gangen.

 

Det synest jeg er litt teit, mente de at du måtte ta turen over og ta bilder av spillerne for hånd :)?

Er jo godt mulig det blir litt annerledes med gunners.no ja, ellers er det voldsommt firkantete regler synest jeg. Litt sløkket at du ikke får dyrke din interesse for Arsenal ved å bruke offisielle tørre bilder på din nettside.

Link to comment
Share on other sites

 

Det synest jeg er litt teit, mente de at du måtte ta turen over og ta bilder av spillerne for hånd :D?

Er jo godt mulig det blir litt annerledes med gunners.no ja, ellers er det voldsommt firkantete regler synest jeg. Litt sløkket at du ikke får dyrke din interesse for Arsenal ved å bruke offisielle tørre bilder på din nettside.

 

Vi snakker business her. Skal bildene distribueres, så skal de også kjøpes. Nå trenger man ikke nødvendigvis være enige i den politikken, men sånn er det nå en gang. Profesjonell fotball på dette nivået er og blir rendyrka forretning. Like it or hate it, men sånn er det bare.

Link to comment
Share on other sites

Det som hadde vært fint, hadde vært hvis de som er i london for å se Arsenal tok bilder og sendte til oss. De har vi lov til å bruke.

 

Det tror jeg faktisk er feil, Kizzan. Far min ble stoppet i å ta bilder av Highbury av en steward, med henvisning til at ALLE bilder av Arsenal,Highbury,spillere osv, er å regne som Arsenals eiendom. Nå skal det legges til at faren min sto med et pressekamera rett foran en steward, så han måtte jo nesten reagere for å gjøre jobben sin. Men pr definisjon tror jeg faktisk ikke vi har lov til å bruke egne bilder en gang.

 

Så til oppdateringer.

Veginho, det skjer faktisk ikke noe i Arsenals verden hver dag for tiden. Når sesongen var i gang synes jeg vi var flinke til å oppdatere nyhetene, men når det nå er dødt kan vi ikke godt LAGE dem. Personlig tråler jeg 6-7 medier(seriøse engelske) hver eneste dag i min søken på Arsenalnyheter, men nå er det rett og slett svært lite som skjer.

 

Personlig regner jeg ikke usiterte rykter som nyheter, og ser således ingen grunn til å legge dem ut.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...