Jump to content

Portsmouth blir ett nytt Chelskij?


L_J

Recommended Posts

  • Replies 68
  • Created
  • Last Reply
Det kunne blitt et spennende scenario! Husker at han ble nevnt i samme åndedrag som County, men interessen for united var for meg ny.

Når du nevner "conflict & interest" er det med et litt skrått blikk jeg ser på overgangene mellom chelski og Spartak Moskva også. Jarosik i fjor og Maniche nå. Det er snakk om en del rubler i omløp ved disse overgangene og hvis jeg ikke tuller fælt her, arrester meg gjerne, så har Roman interesser i Spartak også? Som hovedsponsor eller noe? Hjelp meg litt her!

33296[/snapback]

 

Og bare for å gjøre bildet HELT komplett så ønsket Robert Mawell i denne perioden å fusjonere Oxford og Reading! Thank god han ikke fikk ture frem.

 

Joda, jeg har vel også lest at et av Roman`s selskaper har vært tungt inne som sponsor i Spartak Moskva. Men mener at dette forholdet etterhvert ble avviklet. Jeg er ikke helt sikker dog.

Link to comment
Share on other sites

Oppkjøpet er nå bekreftet på Pompeys offisielle hjemmeside.

33291[/snapback]

 

Er det snakk om en komplett overtagelse, alà chelski, eller x antall prosent av akskjene? Dette kan være vesentlig med tanke på innflytelsen over klubben.

Har en slektning i Portsmouth så det blir spennende å høre de lokales mening om saken.

33294[/snapback]

 

Synes jeg leste noe om at det var 50% av aksjene i første omgang med opsjon på resten...

De er vel ivrige etter å få alt på plass så fort som mulig slik at de kan få på plass forsterkninger iløpet av overgangsvinduet.

Link to comment
Share on other sites

Oppkjøpet er nå bekreftet på Pompeys offisielle hjemmeside.

33291[/snapback]

 

Er det snakk om en komplett overtagelse, alà chelski, eller x antall prosent av akskjene? Dette kan være vesentlig med tanke på innflytelsen over klubben.

Har en slektning i Portsmouth så det blir spennende å høre de lokales mening om saken.

33294[/snapback]

 

Synes jeg leste noe om at det var 50% av aksjene i første omgang med opsjon på resten...

De er vel ivrige etter å få alt på plass så fort som mulig slik at de kan få på plass forsterkninger iløpet av overgangsvinduet.

33301[/snapback]

 

Blir spennende å se hvor lenge Harry sitter ved roret. Hans forbindelser med styreformann Milan er jo som kjent relativt gode, men med nye eiere som sikkert er like sugne på suksess som Roman tror jeg han kjenner varmen.

Denne Gaydamak har etter det jeg forstår ikke helt rent mel i posen heller. Synd at kapital fra mer eller mindre ulovlige forbindelser skal sprøytes inn, eller vaskes?, i vårt kjære spill.

Link to comment
Share on other sites

Forskjellen mellom chelski og de andre kontinentale klubbene du nevner er kanskje ikke så stor, men vi har unngått dette i så stor skala i England frem til nå. Den økonomiske dopingen av Oxford, Fulham og tildels Watford på 80 og 90 tallet kan ikke sammenlignes med det som foregår i real, Milan og Juve. Dette er klubber som faktisk har en lengre tradisjon for å være i toppen uavhengig av kunstige innsprøytninger eller ikke. Hvordan det har foregått de senere år derimot kan det nok stilles spørsmål rundt. At kommunen kjøpte real's treningsfelt til en kunstig høy pris for å leie det tilbake for en billig penge var nok en forsøk på å redde en kulturell bærebjelke i Madrid og samtidig en sikker inntektskilde for samme kommune over tid. Real trekker mye folk til byen etc.

33288[/snapback]

 

 

Som Chaz skrev, prinsippene er de samme, uansett om det er Oxford eller Real Madrid. Og hadde ikke den "tradisjonsrike" storklubben Real M, blitt gjenstand for økonomisk "doping" ville den muligens vært på nivå med Oxford i dag, teknisk konkurs som de var, med en gjeld på flere milliarder kroner som de var helt ute av stand til å betjene...! Og hadde det vært midler til å fortsette den økonomiske dopingen KUNNE også Oxford vært en storklubb i dag (eller kunne de?). Nå er naturligvis forutsetningene annerledes i Madrid (publikumspotensiale etc) enn i Oxford, men mange har en tendens til å miste perspektivet, og glemme at ALLE storklubber en gang har begynt i det små. Selv om storklubber som Arsenal, Pool og ManU har brukt over 100 år på å bygge opp sin posisjon, så husk på at de alle på et eller annet stadie i deres historie har fått sprøytet inn ikke ubetydelige midler, som langt på vei har vært hovedårsaken til det de senere her oppnådd. Det har ihvertfall vært en helt avgjørende forutsetning. Uten Norris' penger og utrolige politiske "manøvreringsevne" (for å si det pent) ville Arsenal muligens fortsatt vært en liten filleklubb langt ute på bondebygda sørøst for London.

 

Det er heller ingen naturlov som sier at dersom man først har kjempet seg til toppen, på mer eller mindre ærlig vis, så har man noen større "rett" til å forbli der fordi man har kommet dit i løpet av lang tid, enn en ny klubb som får sprøytet inn store midler. Mange av de ledende klubbene i engelsk fotballs barndom er i dag middelhavsfarere, som sliter med å etablere seg på øverste nivå; Wolves, Sunderland, Sheffield W osv. Utviklingen og historien har løpt i fra disse klubbene i større eller mindre grad. Kanskje var ikke (publikums)potensialet stort nok, kanskje var ikke ledelsene i klubbene dyktige nok på et eller annet stadium, og kanskje manglet de den store investoren som Arsenal, Pool og ManU hadde?

 

Og skal Arsenal fortsette som storklubb må de fortsette å prestere på banen, og være dyktige utenfor. Satsningen på ny bane er et risikabelt løft, og det må påpekes at mange har brukket ryggen på liknende prosjekter opp gjennom historien. Men den som intet vover intet vinner. På tross av Chelseas herjinger er jeg optimistisk, og satsningen var nødvendig, ikke minst på grunn av Chelsea, men det kan i verste fall - gud forby - føre til at klubben rykker ned, på samme måte som Leeds. Men selv om prosjektet kanskje for en periode kan føre klubben ut i et uføre føler jeg meg rimelig sikker på at klubben med den nye banen skaffer seg et potensiale som på sikt løfter de til topps igjen, uavhengig av hva Chelsea måtte finne på...

 

Jeg tror de fleste er skeptiske til det som nå skjer. Men dette dreier seg egentlig ikke så mye om Chelsea, og at deres pengebruk savner sidestykke i historien. Det dreier seg egentlig om at fotballen har blitt slik at pengene har fått alt for stor betydning. For selv om penger alltid har vært en viktig forutsetning for å kunne gå til topps i profesjonell fotball, så betyr pengene MYE mer i dag enn tidligere. Og dette er uavhengig av Chelseas tilstedeværelse, selv om de definitivt har bragt det hele opp på et grotesk plan. På grunn av pengene er det blitt større forskjell på topp og bunn. Hvor mange tap har de siste to-tre ligamestrene til sammen? ManU tapte ingen kamper våren 2003, Arsenal tapte ingen kamper hele sesongen 2003/04, og Chelsea tapte en kamp sist sesong, og har et tap så langt denne sesongen. De siste tre års ligamestere har altså et par tap tilsammen! Og det settes stadig mer imponerende rekorder. Hva forteller dette?

 

Jeg liker ikke det som nå skjer, ikke først og fremst fordi det gjør det vanskeligere for Arsenal, eller fordi jeg misunner Chelsea sine øyeblikk av suksess, men fordi det fører fotballen inn i en utvikling jeg er ytterst skeptisk til. Kanskje Bernt Valderhaug i Aftenposten har rett når han sier at det er bra Chelsea vinner så suverent, kanskje det er det som skal til for at noen ansvarlige innenfor fotballen våkner opp og innser at det er noe alvorlig galt fatt - ikke fordi det er Chelsea istedenfor en av de "etablerte" storklubbene som vinner - men fordi dette er en konsekvens av at pengene har fått for mye å si. Man må med andre ord inn med aktive tiltak for å påvirke utviklingen i en mer ønsket retning. Et forslag var å la de minste klubbene velge nye spillere først, og bestemme prisen, på samme måte som man gjør i NHL. På den måte kunne ikke de rike klubbene uten videre utkonkurrere de små på økonomi ALENE..

 

Noe bør man ihvertfall gjøre på sikt, hvis ikke vil fotballen råtne på rot fordi konkurransen og spenningen uteblir. Se bare hvor intetsigende, kjedelig og forutsigbar norsk klubbfotball har vært i lang tid...! Det var jo først den siste sesongen at vi fikk litt nerve og spenning. Og jeg må understreke at jeg ikke har noe i mot Rosenborg, og jeg er imponert over det de har oppnådd, men det er feil å si at RBK har utviklet norsk fotball, de har snarere lammet utviklingen fordi de har vært uten konkurranse i så mange år. Og det at de nå ble vippet av tronen var jo mer deres egen feil enn de andres fortjeneste, fordi Rosenborg som så mange andre før dem "glemte" å ta generasjonsskiftet i tide (Arsenal har på sin side kanskje tatt generasjonsskiftet vel tidlig?)! :blink:

 

Og det er ikke noe verre eller mer komisk at Portsmouth blir kjøpt opp enn at Chelsea ble det. Portsmouth har da vitterlig større tradisjoner, og hadde inntil nylig flere ligagull enn RAs gutter (begge har nå to). Og Portsmouth har da et stort potensiale med entusiastiske supportere, og er i det hele tatt en sjarmerende klubb. Det blir spennende å følge utviklingen videre. Det er dessuten bra at Chelsea blir utfordret, og det er sunt at det ikke er en av de tre "store"...

Link to comment
Share on other sites

Nei...langt fra rent mel. Jeg vil gå så langt som å si at ingen russer som har SÅ mye penger har rent mel i posen. Er ikke så forbanna lett å spa opp milliarder i et land som har så mye problemer. Det er kun ved grov utnytting av natur- og eller menneskelige ressurser, eller ran, man klarer det.

Bare for å understreke, jeg synes Chaz har et innblikk i engelsk fotball som bare er å beundre. Og jeg skjønner som han poengterer at penger i PL er kommet for å bli. Vi bygger jo nytt stadion nettopp for å spa inn mer penger for å kunne konkurrere. Men av en eller annen grunn føler jeg at det er en moralsk forsvarlig fremgangsmåte å skaffe seg konkurransefortrinn! Greit, vi fikk litt penger på 30-tallet (?), men det er jo 70 år siden. Og at andre klubber har fått penger og dermed oppnådd en viss suksess, kanskje et ligagull, cupgull, eller en bedre plassering enn "normalt", eller et opprykk eller to. Men det vi ser med Chelsea kan da ikke være moralsk riktig? At maktsentra i PL eller generelt engelsk toppserie har skiftet mellom klubber har vi jo sett mange eksempler på, men i en mye større grad enn noen gang før kan man si at tittelen er kjøpt. Tar ikke normalt to år å bli så god. Fin fotball? Nei. Stabilt maskinlag med tyske tilsnitt? Absolutt. Jeg hadde håpet at Roman skulle miste interessen og la Chelsea rase utfor stupet drevet av sitt eget unaturlige høye pengeomløp. For noen god investering er det neppe. Så nå risikerer vi at PL ender opp med enda et slikt lag. Jeg gruer meg til å følge den videre utviklingen. Eneste som betyr noe er at Arsenal spiller fin fotball.

Link to comment
Share on other sites

Flott innlegg, Piscator!

Jeg er nesten fristet til å si meg enig i at chelski's seiersrekke kan føre til noe bra til slutt, men vet ikke om jeg greier det. Til det er fremtoningen for meg for frastøtende. Men ettersom man er inne på saken vier jeg noen tanker til de klubbene nedover i divisjonene som sliter hardt økonomisk pga. den store interessen PL har fått og deretter de store inntektene fra mediedekning. Husker at spillerene i Brentford fikk forbud mot å bytte bort draktene sine etter en cup-kamp alene av den grunn at klubben ikke hadde råd til nye. De mindre klubbene havner så til de grader i skyggen av pengemaskinen PL at de sliter for å opprettholde livets rett. Et resultat på sikt kan for Sorbritannias del være at antall profesjonelle divisjoner reduseres og man "tar et skritt tilbake" til amatørenes glade dager. Som piscator sier har penger fått en så alt for stor betydning i dagens fotball at forskjellene blir større og større.

 

Sammenhengen mellom økonomi, ledelse og suksess på banen har alltid vært en del av spillet og slik vil det alltid være. Det er nå slik vårt samfunn fungerer i alle sammenhenger, men fotballen har vært til dels forskånet mot dette da klubber har hatt sine dårlige perioder selv om den økonomiske ryggraden har vært der. Men når en klubb ikke er avhengig av at sentrale spillere ikke er i form, er skadet etc. lenger da de har to og et halvt lag av stjerner, som er drevet av økonomiske "baktanker", vil man fortsette å vinne allikevel. Ser man på Spania har både real og Barca hatt dårlige perioder og sluppet til andre selv de er i en egen divisjon økonomisk.

På slutten av 1800-tallet og begnnelsen av 1900-tallet samarbeidet Celtic og rangers om arrangementer og kamper som ville bringe mest mulig shilling i kassen. Interessen var så stor for fotball i Glasgow at klubbene arrangerte kamper seg i mellom utenom div. cuper og ligaspill for å deretter dele inntektene seg i mellom. De tette båndene som ble knyttet på den tiden hadde ene og alene økonomiske hensikter og ikke alle spillere var like fornøyd med å møte hverandre annenhver uke. kamper mot andre motstandere var ikke like lukerative økonomisk så disse kampene ble ofte spilt for halvfulle stadioner. Resultatet ble at klubber som Third Lanark og Queen's Park gikk nedenom og hjem, selv om disse og hadde røtter i religion og kulturelle skikter, men manglet god og fremadrettet ledelse. Kan også nevnes at disse klubbene kjempet for at fotballen skulle oppretteholde sin amatørstatus i Skottland.

 

Dette ble litt ved siden av temaet i tråden, men handler allikevel om økonomi og dets innflytelse på spillet og utviklingen.

Link to comment
Share on other sites

ALEXANDRE GAYDAMAK plans to make Portsmouth one of the biggest clubs in the country.

 

Russian multi-millionaire Red Pom is putting £15million into the club and giving boss Harry Redknapp cash for new players.

 

An associate said: “He regards the club as a sleeping giant with lots of potential both on and off the pitch.”

 

 

Er iallefall ikke £150mill som Roman. Men det blir utvilsomt "spennende" å følge utviklingen...

Link to comment
Share on other sites

Mange bra innlegg på denne tråden!

 

Penger har blitt en viktig brikke i fotballen. Og selvsagt fører det til både godt og vondt. Pengebruken som vi f.eks. ser i Chelsea er skremmende. Forhåpentligvis vil det føre til noe godt på sikt, nå som laget nærmest har avgjort det hele. Hva blir poenget etter hvert som dette skal gjenta seg år etter år.

 

Mange klubber brenner av mange penger, også Arsenal. Uansett er det milevis mellom f.eks. Arsenal og Chelsea. Må også nevne Man U. Når klubben ansatte Sur Alex var det ikke mye å rope hurra for. Sakte men sikkert bygget klubben seg opp til en storhet. Unge talenter slo til og resultatene kom. God innsats i CL m.m. ga klingende mynt i kassa. For meg blir dette en enorm kontrast med tanke på Chelsea.

 

Når det gjelder Pompey, så tror jeg det ikke blir like enkelt for denne russeren. Mulig de får til noe, men det vil trolig ta mange år.

 

Ser også at samme utvikling finner sted i skotske Hearts.

 

Dette er riv ruskende galt.

Link to comment
Share on other sites

Mange bra innlegg på denne tråden!

 

Penger har blitt en viktig brikke i fotballen. Og selvsagt fører det til både godt og vondt. Pengebruken som vi f.eks. ser i Chelsea er skremmende. Forhåpentligvis vil det føre til noe godt på sikt, nå som laget nærmest har avgjort det hele. Hva blir poenget etter hvert som dette skal gjenta seg år etter år.

 

Mange klubber brenner av mange penger, også Arsenal. Uansett er det milevis mellom f.eks. Arsenal og Chelsea. Må også nevne Man U. Når klubben ansatte Sur Alex var det ikke mye å rope hurra for. Sakte men sikkert bygget klubben seg opp til en storhet. Unge talenter slo til og resultatene kom. God innsats i CL m.m. ga klingende mynt i kassa. For meg blir dette en enorm kontrast med tanke på Chelsea.

 

Når det gjelder Pompey, så tror jeg det ikke blir like enkelt for denne russeren. Mulig de får til noe, men det vil trolig ta mange år.

 

Ser også at samme utvikling finner sted i skotske Hearts.

 

Dette er riv ruskende galt.

33550[/snapback]

 

Litt av en diktator denne latuernen som styrer i Hearts også. Burley gikk pga. hans ønske om å styre hans jobb også enda Burley gjorde Hearts til et topplag for første gang på mange år. Men det er pengene som rår!

Link to comment
Share on other sites

Litt av en diktator denne latuernen som styrer i Hearts også. Burley gikk pga. hans ønske om å styre hans jobb også enda Burley gjorde Hearts til et topplag for første gang på mange år.  Men det er pengene som rår!

33552[/snapback]

 

Ja helt utrolig. Hearts har virkelig imponert. Tipper jeg ikke veldig galt, så kommer Hearts til å falle fra nå.

Link to comment
Share on other sites

Litt av en diktator denne latuernen som styrer i Hearts også. Burley gikk pga. hans ønske om å styre hans jobb også enda Burley gjorde Hearts til et topplag for første gang på mange år. Men det er pengene som rår!

33552[/snapback]

 

Ja helt utrolig. Hearts har virkelig imponert. Tipper jeg ikke veldig galt, så kommer Hearts til å falle fra nå.

33556[/snapback]

 

Celtic ror det her greit i land. Så Celtic mot Hearts på Parkhead i høst, 1-1, og Hearts var bedre enn jeg hadde trodd. Ledet serien på det tidspunktet, men ser ut til å måtte kjempe med the huns om andreplassen.

Litaueren som styrer, husker ikke navnet i slengen, har hentet mange øst-europeere til klubben. Jankauskas kan være et kjent navn fra bla. Porto og tjekkeren Skacel imponerer med mye mål. Er utlånt fra Marseille tror jeg med opsjon på kjøp.

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder Pompey, så tror jeg det ikke blir like enkelt for denne russeren. Mulig de får til noe, men det vil trolig ta mange år.

33550[/snapback]

 

Et meget godt poeng. Ingen tvil om at det meste klaffet for Roman. Chelsea hadde allerede et forholdsvis godt lag. Greit, de er et kjøpelag, men noen var der allerede. (Terry, Lampard m.fl.). De hadde en ok stadion. Roman var klar til å pøse inn uante mengder penger. Han klarte å spa opp en god manager. (Syk, ja, men god). Han har kjøpt svinedyrt men godt.

Mange ting som sammen skapte "the perfect storm", den perfekte katastrofe.

 

Hvis vi sammenligner med Pompey har de vel ikke den helt store stallen nå med tanke på kvalitet. "Halve" stallen er jo Newcastle rejects. Iallefall 3.

Stadion skal visstnok gjennomgå en £90mill oppussing/ombygning. Så det betyr kanskje at det ikke blir uante mengder pund til disposisjon.

Harry Redknapp er vel ikke i samme liga som verken Mourinho eller forløperen Ranieri. Så kanskje skrekken om et nytt Chelsea hva angår suverenitet er ubegrunnet. Men det jeg frykter nesten like mye er et nytt lag som kjøper spillere for enhver pris, og dermed er med på å ødelegge det økonomiske klimaet i PL.

 

Leser i diverse engelske aviser at Harry er i hundre nå! Januarsalget er i gang, og han har plutselig penger å handle for! Har vi noen rejects å selge ham dyrt?

Link to comment
Share on other sites

Leser i diverse engelske aviser at Harry er i hundre nå! Januarsalget er i gang, og han har plutselig penger å handle for! Har vi noen rejects å selge ham dyrt?

33559[/snapback]

 

Hva med Bergkamp og Cygan? ;)

 

Gamlefar Bergkamp må nok bli, slik at han får sin velfortjente avskjedskamp!

Link to comment
Share on other sites

Leser i diverse engelske aviser at Harry er i hundre nå! Januarsalget er i gang, og han har plutselig penger å handle for! Har vi noen rejects å selge ham dyrt?

33559[/snapback]

 

Hva med Bergkamp og Cygan? :)

 

Gamlefar Bergkamp må nok bli, slik at han får sin velfortjente avskjedskamp!

33561[/snapback]

 

Hadde jeg sett Bergkamp med noe annet enn kanonen på brystet hadde jeg nok grått. Nei, det gleder meg at denne giganten avslutter karrieren sin hos oss. Håper han får testimonial på Highbury, som siste kamp der. Synes det hadde vært passende. Slutten på to æraer. Derfor jeg bestiller meg årets Highburyjubileumsdrakt med Bergkamp 10 på.

 

Cygan derimot.....;)

 

Ser at Pompey klarte å kvitte seg med Laurent Robert nå...til Benfica. Blir vel enormt ryddesalg der for å få plass til alle de nye signingene :P

Link to comment
Share on other sites

Russerne kan vel bare kjøpe opp samtlige PL-lag og gjøre om hele ligaen til f.eks. et PC-basert spill så publikum slipper å gå på kamper? Sånn for å få tilbake sjelen i fotballen, mener jeg.

33984[/snapback]

 

:lol: :D :D Ja, det er vel det eneste som mangler for å at parodien skal være komplett. Men RAs inntog alene er man jo på god vei! ;)

Link to comment
Share on other sites

Russerne kan vel bare kjøpe opp samtlige PL-lag og gjøre om hele ligaen til f.eks. et PC-basert spill så publikum slipper å gå på kamper? Sånn for å få tilbake sjelen i fotballen, mener jeg.

33984[/snapback]

 

:D :D ;) Ja, det er vel det eneste som mangler for å at parodien skal være komplett. Men RAs inntog alene er man jo på god vei! ;)

34085[/snapback]

 

Nei... ikke på god vei: FERDIG!

 

Det er helt klart nok med ett lag! Nå er det ikke lenger spenning om hvem som tar PL-gullet, og dermed så blir det en PC-spilleffekt allerede!

 

Likhet:

FIFA 2006: Er du god nok til å spille spillet så vinner du alle kamper!

PL: Er du god nok til å spille spillet så vinner du alle kamper! "God nok til å spille spillet": Abramobitch sitter på toppen av PL med alle pengene og gir brikkene til Maurinho som setter de på plass! ;)

Link to comment
Share on other sites

Pompey bygger med andre ord ned laget sitt! Har ikke noen stor tror på alle disse innkjøpene som de har gjort.

 

Måtte denne russerer'n slite litt mer en Roman.

34880[/snapback]

 

Hehe.. Eneste negative jeg ser med disse overgangene er at spudz får frigjort noe lønnsutgifter og ca 7 mill £ inn. Men jeg tror det må sterkere spillere til for at Pompey skal begynne å hevde seg gitt!

Link to comment
Share on other sites

Pompey bygger med andre ord ned laget sitt! Har ikke noen stor tror på alle disse innkjøpene som de har gjort.

 

Måtte denne russerer'n slite litt mer en Roman.

34880[/snapback]

 

Nei! Jeg vil heller se Pompey på topp enn Chelsea!!!

 

Tre gode kjøp de har gjort her, og jeg frykter at de kan bli gode sammen med LuaLua!

(.....og Karadas! :D )

 

Men det sier litt om nivået til denne russeren når han ser på Iversen....hihi, han har da ikke gjort det alt for bra i engelsk fotball for iallefall!

 

 

 

NÅ MANGLER DET BARE AT GLAZER BEGYNNER Å PUNGE UT! Men med en så grisk fyr som ham så trenger vi ikke være redde! :D

Link to comment
Share on other sites

Pompey bygger med andre ord ned laget sitt! Har ikke noen stor tror på alle disse innkjøpene som de har gjort.

 

Måtte denne russerer'n slite litt mer en Roman.

34880[/snapback]

 

Nei! Jeg vil heller se Pompey på topp enn Chelsea!!!

 

Tre gode kjøp de har gjort her, og jeg frykter at de kan bli gode sammen med LuaLua!

(.....og Karadas! :D )

 

Men det sier litt om nivået til denne russeren når han ser på Iversen....hihi, han har da ikke gjort det alt for bra i engelsk fotball for iallefall!

 

 

 

NÅ MANGLER DET BARE AT GLAZER BEGYNNER Å PUNGE UT! Men med en så grisk fyr som ham så trenger vi ikke være redde! :D

34904[/snapback]

 

Vidic og Evra???? Brukes vel noen pund der oppe om dagen også.....

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Portsmouth har som kjent i løpet av året fått tilgang til en ukjent sum med rubler. Snakket nylig med en engelsk kamerat som bor i Portsmouth og han mente at klubben ikke ville bruke store summer på spillere med det første da stadion hadde første prioritet når det gjaldt bruk av disse pengene. Noget skeptisk til valutaen var han dog i likhet med alle oss andre... Nå som det kan se ut til at Sol havner der blir det spennende å se hvor mye han vil heve i uken og om dette vil gi oss en pekepinn på hvor langt de villige til å strekke seg i markedet.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...