Jump to content

Arsenal Ladies


vieira04

Recommended Posts

Vil ta med en tråd om den siste nyheten som nå gjelder Arsenal sitt damelag, om at de nå skal la Isabell Herlovsen få prøvespille til høsten. En avtale takket være supporterklubben, bra jobba!!

 

Hadde jo vært artig å fått ei norsk jente (ØSTFOLDING) til vår kjære klubb, og hun har jo også et potensiale til å bli en av de aller største damespillerene i årene som kommer.

 

Dette vil kanskje føre til at media i Norge også ville interessere seg litt for dette fantastiske damelaget, og at de kunne se hvor godt Arsenal FC fungerer i alle områder. (junior-dame og herrer)

 

 

Etter nok en sesong med gode resultater vant Arsenal ligaen føre Charlton og Everton. I europa-cupen tapte de i semifinalen for Djurgården, men likevel en sterk prestasjon av Arsenal-damene :o

 

Arsenal har vært en klubb som virkelig har satset på en dameavdelingen og har vunnet nok av pokaler og "respekt" siden begynnelsen av 90-tallet.

7seriemesterskap og 6 fa cup trofeer, en imponerende statistikk.

 

EM fotball for kvinner som nå nettopp foregår i England KAN være gjennombruddet for damefotballen i FOTBALLENS HJEMLAND, selv om de siste 3-5årene har det øket betraktelig med spillere av det andre kjønn. Noe er på gang, og d ser vi jo hvor godt England damelag gjør det under mesterskapet. Er ikke mange år siden de tapte stort mot gode land, mens nå er de jevngode.

 

Kanskje dette gjør at den engleske serien kan bli helproffesjonell, og at alle spillerene nå kan bruke tiden på fotballen og utvikle nivået. Det er vel fortsatt MANGE spillere som må ha en jobb ved siden av fotballen, og dette øker ikke nivået i ligaen.

 

Jeg håper også at publikum vil stille opp mer i fremtiden, og oppfordrer alle som skal over neste sesong med å stille opp på en damekamp om det passer med datoene for kamper og oppholdet.

 

Skal ta med dama på sin første Arsenal kamp neste sesong, og har bestemt meg da også for å ta henne med på en damekamp i samme slengen.

Har aldri selv vært på damekamp med Arsenal, men har bestemt meg for å iallefall engasjere meg litt mere i denne siden av Arsenal FC.

 

Noen som har litt info og opplevelser på denne siden av Arsenal FC?

 

Ble et merkelig innlegg dette, men tidlig på dagen etter en sein natt igår hvor pilsen smakte særdeles godt ;)

Link to comment
Share on other sites

Det er fort å glemme Arsenal Ladies. Faktum er at disse jentene år etter år leverer en solid innsats. Derfor er det gledelig at Ole Kristian og TGP følger opp jentene.

 

Artig at 16 år gamle Isabell Herlovsen skal prøvespille for Arsenal. Og enda mer artig er det at supporterklubben har hjulpet til!

Link to comment
Share on other sites

Hvem trener dame-laget?

11487[/snapback]

 

Vic Akers. Han er utstyrsmanager på a-laget og sitter alltid på benken. Han er også kjørekompisen til Bergkamp når resten av laget flyr.

11488[/snapback]

 

hæ? hva er en utstyrsmanager?

Og hva mener du med kjørekompisen? At de kjører til de plassene de skal spille, eller?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Arsenals damelag vil ha Isabell Herlovsen

- Kilde : Dagbladet

 

(Dagbladet.no): Isabell Herlovsen (17) storspilte i fotball-EM tidligere i sommer. Norge tok sølv etter tap for Tyskland i finalen, og nå jages stortalentet av Arsenal. I forrige uke var hun i London for å se på forholdene - og ble svært imponert over hva hun så.

 

Nå venter hun på kontraktsforslaget fra den engelske storklubben.

 

- Jeg føler at jeg kan være litt ung ennå. Og jeg vil gjerne gjøre videregående ferdig også, sier Isabell til Østlandets Blad.

 

Arsenal har et eget fotballakademi for jenter mellom 16 og 19 år - og kan dermed skilte med langt bedre sportslig tilbud enn Isabell kan få i Norge. Flere klubber i England satser tungt på kvinnefotball, blant annet Arsenals bynabo Fulham.

 

Det negative med å dra til Englad og gå på Arsenals akademi, er at hun ikke vil få like god utdannelse som i Norge.

 

- Det er nesten bare sportsfag og lite akademiske fag, det gjør at jeg har lite å falle tilbake på hvis jeg blir skadet, sier jenta.

 

Morsomt dersom damelaget vårt henter inn Herlovsen. Ikke det at jeg følger spesielt mye med på dem, men med et norsk innslag på laget kan det forandres.

 

Til moderator : Litt usikker på om det allerede eksisterer tråder for vårt damelag, men fant ikke det i farten - samt denne skulle egentlig legges ut under rykter (flytter du den?)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

isabell herlovsen går i paralell-klassen min!! :rolleyes:

 

Ho er et kjempe talent (noe ho beviste i mesterskapet!). Denne jenta hadde vært en forsterkning til damelaget i årene framover. desverre takket hun nei til fordel for skolegangen.. :blink:

 

Håper ho får et kontrakt-tilbud om 2 år!!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Observerer at vårt damelag har gått videre til kvartfinalen i UEFA cupen etter seier hjemme mot Russiske LADA Toliatti. Damene kunne heller ikke være noe dårligere enn guttene, så dem fikk likegreit en spiller utvist.

 

Komplett rapport fra kampen finner du her

Link to comment
Share on other sites

berre lurer på en ting.

 

Hvor gode er egentlig arsenal ladies?

21348[/snapback]

 

I forhold til hva?

De er tydeligvis gode i forhold til andre damelag i England

ettersom de gikk ubeseiret gjennom fjorårssesongen og

har vunnet serien i 1992/93, 1994/95, 1996/97, 2000/01,

2001/02, 2003/04, og 2004/05.

De har vunnet FA-cupen 1992/93, 1994/95, 1997/98, 1998/99,

2000/01, og 2003/04.

Ligacupen 1991/92, 1992/93, 1993/94, 1997/98, 1998/99,

1999/00, 2000/01, og 2004/05.

Og i UEFA-cupen (damenes Champions League) er de kommet

til semifinalen i 2002/03, 2004/05 og kvartfinalen i 2001/02.

Og de er i kvartfinalen allerede i år.

 

Så temmelig gode skulle en tro :unsure:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

syns det er på sin plass med ein gratulasjonstråd for Rachel Yankey, den første engelske damefotballspelaren som er blitt hedra med offisiell tittel (så vidt eg veit)

link til artikkel frå Arsenal.com

 

fint klapp på skuldra etter mange år på både Arsenal, Aston Villa, Fulham og landslaget. :blink:

Er Rachel den første Arsenal-spelaren sidan David Seaman som har fått offisiell tittel? Eller fekk Captain Fantastic MBE-tittel på slutten av karriera?

 

mvh Stian

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Arsenal Ladies til Lillehammer Cup

 

Lurer på om det er mange som skal se på Arsenal ladies på lillehammer cup?

kommer jo ett j16 lag og ett j19 lag. Blir kos med mange Arsenal kamper i helga

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...
  • 3 weeks later...
  • 4 years later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...