Jump to content

Norge-Italia


Guest AlexanderS

Recommended Posts

Guest AlexanderS

Det hersker selvsagt ingen tvil om hvem som imponerte under tirsdagens kamp. kamp. Martin Andresen varierer fremdeles altfor mye i prestasjonene, noe han dessverre har gjort hele denne sesongen for Brann. Har heller ikke hatt en høyeste nivå som har imponert noen, har i store deler av denne sesongen (foruten muligens Fredrikstad og Start-kampen) blitt satt i skyggen av Paul Scharner. Jeg er faktisk overrasket over at nivået på dagens norske midtbanespillere (eller er det kanskje Haareides enorme tiltro til Andresen) er så lavt at Andresen får sjansen fra start som kaptein i generalprøven til årets viktigste kamp, tatt i betraktning hans middelmådige prestasjoner på klubblaget og det faktum at mannen bare har spilt sju obligatoriske kamper de siste 6-7 månedene.

 

Man ser lett at Andresen ikke er like kjapp i steget og like aggressiv som han har vært på klubblag og landslag tidligere, noe som slett ikke er unaturlig tatt i betraktning hans lange skadeavbrekk. Jeg stiller enkelt og greit spørsmålstegn ved Haareides vurderingsevne. På hvilket grunnlag fortsetter han å gi en høyst middelmådig spiller fornyet tillit når vi åpenbart har bedre alternativer?

 

Det skal sies at han i førsteomgangen mot Costa Rica førsteomgangehar en partner som jeg tror helst er interessert i å komme seg hjem til Nürnberg, for å sjekke om det har kommet noen nye henvendelser omkring hans fremtidige fotballkarriere. Svindal Larsen ble i store deler av hans tid på banen løpt fra av spilleglade Costa Rica-spillere, og bidro heller ikke nevneverdig offensivt. At denne mannen er kaptein og spiller fremdeles fast på et Bundesliga-lag er for meg et mirakel - det er ikke rart Nürnberg er på vei ned til førstedivisjon.

 

Jan Gunnar Solli var tirsdagens positive overraskelse, iallefall i førsteomgang. Var en av dem som i det minste ønsket å bidra både offensivt og defensivt, dessverre så sliter unggutten fremdeles med innlegsfoten. På akkurat dette området så må Solli forbedre seg kraftig, gjør han det, så forundrer det meg ikke om vi har en fremtidig landslagsspiller av internasjonal klasse. Spilte høyreving de første førtifem, og mestret det som sagt bra. Ble flyttet et hakk til venstre i annenomgang - helt ok, vil jeg si. Bedre enn både Andresen og Larsen, om det skal være en målestokk.

 

Og så har vi denne kondissprengende makrellen som er så aggressiv at selv Gattuso må rynke på nesen - jeg snakker selvsagt om Kristoffer Hæstad. Jeg forstår virkelig sammenligningen mellom makrellen og italieneren - begge er hardtarbeidende, pliktoppfyllende og ballvinnende spillere - skulle bli meget spennende å se en duell mellom disse. Hæstad var nok muligens litt nervøs i starten av omgangen, virket litt nølende og usikker, men viste virkelig resten av omgangen at dette er en midtbanespiller landslaget kan ha glede av i mange år framover. Har sett mannen nå i to kamper på to dager, og jeg kan trygt si skryten denne gutten har fått den siste tiden virkelig er berettiget. For øvrig, hvor gammel er han - 22 eller 23?

 

Ja, hvem skal spille være de to sentrale på midtbanen mot Italia? Jeg er helt sikker i min sak - Solli og Hæstad. Begge spillerne er mer hurtigere enn Svindal Larsen og Andresen, noe som kan lønne seg mot hurtige og smidige italienere. Sjansen for å bli løpt fra i midtbaneleddet har dessverre være en dagligdags greie de siste årene. Den eneste mangelen er kanskje det faktum at både Hæstad og Solli mangler viktig rutine fra disse store oppgjørene, noe de to andre absloutt har.

 

Uansett, kampen kommer til å bli skikkelig spennende. Skal jeg tippe et kampforløp så kommer nok kampen til å preges av to lag som ikke vil ofre det defensive fremfor det offensive. Italia kommer selvsagt for å vinne, men jeg tror heller ikke laget vil være misfornøyd med et eventuelt uavgjortresultat. Sett med norske øyne, så bør det bli seier i denne kampen om vi skal ha mer enn en teoretisk sjanse til direktekvalifisere oss til VM i Tyskland.

 

Gattuso vil for øvrig være ute i denne kampen med for mange gule kort.

Link to comment
Share on other sites

Guest aFc :)

iiHA, som du sitter å skriver a :angry:

Enig at Hæstad burde få fornyet tillit, hvorfor ikke?

Men hva med Marius Johnsen da? på tide å bruke Start spillere for fullt :huh:

 

 

Tror forøvrig vi kommer til å tape sånn ca. 3-0..minst.. Ikke det at Italienere pleier å score så mye

men Norge er blitt så rævva lag at vi hverken greier å score eller forsvare oss-.-

Link to comment
Share on other sites

iiHA, som du sitter å skriver a :angry:

Enig at Hæstad burde få fornyet tillit, hvorfor ikke?

Men hva med Marius Johnsen da? på tide å bruke Start spillere for fullt :huh:

 

 

Tror forøvrig vi kommer til å tape sånn ca. 3-0..minst.. Ikke det at Italienere pleier å score så mye

men Norge er blitt så rævva lag at vi hverken greier å score eller forsvare oss-.-

10313[/snapback]

 

tror ikke at Italia vinner så mye som 3-0 engang. vi må ikke glemme at Italia har det med å være defensive. etter at noen nordmenner har fått en grei start på landslags så tror jeg det blir uavgjort.

Link to comment
Share on other sites

Det hersker selvsagt ingen tvil om hvem som imponerte under tirsdagens kamp. kamp. Martin Andresen varierer fremdeles altfor mye i prestasjonene, noe han dessverre har gjort hele denne sesongen for Brann. Har heller ikke hatt en høyeste nivå som har imponert noen, har i store deler av denne sesongen (foruten muligens Fredrikstad og Start-kampen) blitt satt i skyggen av Paul Scharner. Jeg er faktisk overrasket over at nivået på dagens norske midtbanespillere (eller er det kanskje Haareides enorme tiltro til Andresen) er så lavt at Andresen får sjansen fra start som kaptein i generalprøven til årets viktigste kamp, tatt i betraktning hans middelmådige prestasjoner på klubblaget og det faktum at mannen bare har spilt sju obligatoriske kamper de siste 6-7 månedene.

 

Man ser lett at Andresen ikke er like kjapp i steget og like aggressiv som han har vært på klubblag og landslag tidligere, noe som slett ikke er unaturlig tatt i betraktning hans lange skadeavbrekk. Jeg stiller enkelt og greit spørsmålstegn ved Haareides vurderingsevne. På hvilket grunnlag fortsetter han å gi en høyst middelmådig spiller fornyet tillit når vi åpenbart har bedre alternativer?

 

Det skal sies at han i førsteomgangen mot Costa Rica førsteomgangehar en partner som jeg tror helst er interessert i å komme seg hjem til Nürnberg, for å sjekke om det har kommet noen nye henvendelser omkring hans fremtidige fotballkarriere. Svindal Larsen ble i store deler av hans tid på banen løpt fra av spilleglade Costa Rica-spillere, og bidro heller ikke nevneverdig offensivt. At denne mannen er kaptein og spiller fremdeles fast på et Bundesliga-lag er for meg et mirakel - det er ikke rart Nürnberg er på vei ned til førstedivisjon.

 

Jan Gunnar Solli var tirsdagens positive overraskelse, iallefall i førsteomgang. Var en av dem som i det minste ønsket å bidra både offensivt og defensivt, dessverre så sliter unggutten fremdeles med innlegsfoten. På akkurat dette området så må Solli forbedre seg kraftig, gjør han det, så forundrer det meg ikke om vi har en fremtidig landslagsspiller av internasjonal klasse. Spilte høyreving de første førtifem, og mestret det som sagt bra. Ble flyttet et hakk til venstre i annenomgang - helt ok, vil jeg si. Bedre enn både Andresen og Larsen, om det skal være en målestokk.

 

Og så har vi denne kondissprengende makrellen som er så aggressiv at selv Gattuso må rynke på nesen - jeg snakker selvsagt om Kristoffer Hæstad. Jeg forstår virkelig sammenligningen mellom makrellen og italieneren - begge er hardtarbeidende, pliktoppfyllende og ballvinnende spillere - skulle bli meget spennende å se en duell mellom disse. Hæstad var nok muligens litt nervøs i starten av omgangen, virket litt nølende og usikker, men viste virkelig resten av omgangen at dette er en midtbanespiller landslaget kan ha glede av i mange år framover. Har sett mannen nå i to kamper på to dager, og jeg kan trygt si skryten denne gutten har fått den siste tiden virkelig er berettiget. For øvrig, hvor gammel er han - 22 eller 23?

 

Ja, hvem skal spille være de to sentrale på midtbanen mot Italia? Jeg er helt sikker i min sak - Solli og Hæstad. Begge spillerne er mer hurtigere enn Svindal Larsen og Andresen, noe som kan lønne seg mot hurtige og smidige italienere. Sjansen for å bli løpt fra i midtbaneleddet har dessverre være en dagligdags greie de siste årene. Den eneste mangelen er kanskje det faktum at både Hæstad og Solli mangler viktig rutine fra disse store oppgjørene, noe de to andre absloutt har.

 

Uansett, kampen kommer til å bli skikkelig spennende. Skal jeg tippe et kampforløp så kommer nok kampen til å preges av to lag som ikke vil ofre det defensive fremfor det offensive. Italia kommer selvsagt for å vinne, men jeg tror heller ikke laget vil være misfornøyd med et eventuelt uavgjortresultat. Sett med norske øyne, så bør det bli seier i denne kampen om vi skal ha mer enn en teoretisk sjanse til direktekvalifisere oss til VM i Tyskland.

 

Gattuso vil for øvrig være ute i denne kampen med for mange gule kort.

10291[/snapback]

Jeg er så enig. Solli og Hæstad fra start.

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS

Ser ikke ut som interessen her på forumet er den største (anglofilismen herjer, vel), men i dag er iallefall dagen endelig kommet - Norge-Italia.

 

Gleder meg.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig Alexander. Dagen er endelig her!

 

Dagen som muligens kan avgjøre om vi får se Norge i Tyskland neste år, eller om vi igjen på følge England.

 

Var en god generalprøve da ungutta slo Serie A spirene i går. Mye godt spill, og lite "typisk norsk". Tror faktisk Italia slo flere lange baller enn Norge.

 

La oss håpe på en kamp hvor Norge tør å angripe. Skal bli spennede å se om Hæstad får muligheten fra start. Det er ikke større nivåforskjell på de norske spillerne enn at man bør bruke de som er i form, og har prestert i det siste, selv om de skulle være uerfarne på dette nivået...

 

Jeg har tro på en 2-1 seier med mål av Ivers og Gamst. God kamp!

Link to comment
Share on other sites

Er utrolig spent på hva det norske landslaget klarer mot Italia. Tror kampen jevnt. Får Norge spillet til å sitte, tror jeg faktisk seier kan være innen rekkevidde.

 

Både tror og håper at Hæstad får muligheten i dagens kamp!

 

Tips: 2-1 (på en god dag) :o

Link to comment
Share on other sites

Ja dagen er her, men jeg klarer liksom ikke kjenne den helt store spenningen etter det som skjedde i Cardiff for noen uker siden. Det var bare helt vilt. tror ikke jeg gidder å se matchen en gang. NULL interesse

Link to comment
Share on other sites

Det er ingen andre som føler at kampen er litt "hypet" opp? eller?

Blir så forbanna når jeg leser om de uinteresante tingene om at han vanvittig usympatiske og ekle sunmøringen John Arne Kvise har fått seg Ferrari.

 

Herregud...skriv mer om Engelsk fotball, og generelt mer om internasjonal fotball. Norge mot Italia blir garantert en dritkamp.

 

Peace out

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS

Er det noe som er hypet opp så er det engelsk fotball - uten at jeg klager over det.

 

Store landskamper som i dag, inntreffer maks èn gang om året. Om du ikke kan holde deg unna disse relevante sidene i avisene eller droppe et par sportssendinger, så får du bare ha det så godt.

Link to comment
Share on other sites

Det er ingen andre som føler at kampen er litt "hypet" opp? eller?

Blir så forbanna når  jeg leser om de uinteresante tingene om at han vanvittig usympatiske og ekle sunmøringen John Arne Kvise har fått seg Ferrari.

 

Herregud...skriv mer om Engelsk fotball, og generelt mer om internasjonal fotball. Norge mot Italia blir garantert en dritkamp.

 

Peace out

10893[/snapback]

 

Sammenliknet med kampen i Cardiff, blir dette en behagelig opplevelse. En kamp uten nervesammenbrudd for Charlie George. Nattesøvnen lar seg heller ikke påvirke av kveldens utfall. Det setter jeg stor pris på :huh:

 

Når det gjelder John Arne Riise, så er det bare å bli vant med det. Han er slik av natur. :D

Link to comment
Share on other sites

Guest Marius

Italia uten Totti er som ostesmørbrød uten ovn eller toastjern. Rett og slett bare en kjip brødskive.

 

Jevnt oppgjør

 

0-0

Link to comment
Share on other sites

Guest Marius
Ja hvorfor har han blitt vraket?

10916[/snapback]

Lippi har ikke gitt noe godt svar på det. Har sagt at det er flere grunner til at han er utelukket fra troppen, uten at han vil gå nærmere inn på det.

Link to comment
Share on other sites

Ja, da ble det 0-0. Men ikke noen drittkamp fra Norge sin side. Gjorde det man kunne forvente. Løp og jobbet hele kampen.

 

Synes Hæstad var veldig god i dag. Tror aldri jeg har sett noen løpe så mye og være så tett oppi motstanderlaget før.

 

Carew gjorde også en flott kamp. Skapte ting på egen hånd.

 

Gruppeseieren er vel utenfor rekkevidde nå, så det var

viktig at det ble uavgjort mellom Hviterussland og Slovenia.

Link to comment
Share on other sites

Som forventet var det Riise som gikk rundt på gressmatta etter kampslutt, i bar overkropp. :blink:

 

Selve kampen var grei ut i fra Norge sitt ståsted. Norge jobbet bra kampen i gjennom og kunne med litt tilfeldigheter ha avgjort dette. Positivt med Hæstad.

Link to comment
Share on other sites

Og så har vi denne kondissprengende makrellen som er så aggressiv at selv Gattuso må rynke på nesen - jeg snakker selvsagt om Kristoffer Hæstad. [...] For øvrig, hvor gammel er han - 22 eller 23?

10291[/snapback]

 

Han er 21.

Link to comment
Share on other sites

Selv om de norske spillerne hele tiden sa at de hadde fotjent seieren, synes jeg ikke Norge hadde fortjent å vinne når de skaper så få målsjanser. Det hjelper ikke å surre rundat med ballen på midtbanen når de slår steinharde innlegg som ingen når. Synes heller ikke det skulle vært straffe, men tror ikke offsiden av Carew var korrekt. Der kunne det blitt mål, selv om Carew er feit og aldri ofrer seg for laget.

Link to comment
Share on other sites

Er det noe som er hypet opp så er det engelsk fotball - uten at jeg klager over det.

 

Store landskamper som i dag, inntreffer maks èn gang om året. Om du ikke kan holde deg unna disse relevante sidene i avisene eller droppe et par sportssendinger, så får du bare ha det så godt.

10902[/snapback]

Men Norske landslaget er jo vanvittig unitressant og irrelevant. Kjedelig fotball, med ekkele spillere.

Send heller noen kamper med Spania,England og Frankrike;)

Link to comment
Share on other sites

Synes det var en grei landskamp. Lite målsjanser, men

etter flere år med Semb og Drillo var dette bra.

En sentral midtbane med Doffen og Andresen var bra.

Lenge,lenge siden vi har hatt en så bra sentral midtbane.

Jeg har tro på at Hareide kan få det til,

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...